Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-07-10, 21:11
Płyn chłodzący / do chłodnicy
Autor Wiadomość
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2010-11-22, 20:03   

OK dzięki. Wiedziałem zawsze, że po instalacji gazu trzeba kontrolować temperaturę i poziom płynu, jednak nie wiedziałem, że w czasie instalacji LPG następuje rozbudowa systemu chłodzącego i że tyle to spija ;-) W poprzednim aucie praktycznie nie straciłem nic na płynie, więc może wtedy mi po prostu dolali ...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-24, 01:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-22, 20:13   

koniu napisał/a:
więc może wtedy mi po prostu dolali ...
Na pewno dolali. Po każdym założeniu gazu trzeba dolać i to sporo. Poza tym nawet po dolaniu na nowej instalacji na początku trzeba sprawdzać i jak trzeba właśnie uzupełnić niedobory. Potem poziom się ustabilizuje (miałem do czynienia z dwoma świeżo zagazowanymi autkami).
 
emka 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 05 Lip 2010
Posty: 86
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2010-11-25, 14:36   

czytam i rozumiem,że nie muszę się martwić o Sandi, bo mi płyn nie zamarznie ?? nie muszę wymieniać na zimowy,bo ten fabryczny jest odporny na mróz?? Pytam,bo Sandi stoi pod chmurką i dopiero po nowym roku będzie garażowana a Wy wszystko wiecie:)
_________________
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-11-25, 14:48   

Jeżeli masz płyn fabryczny to nic się nie martw :)
Uważać trzeba na płyn do spryskiwaczy, ten należy wymienić na zimowy :)
 
mario39 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: ok.Katowic
Wysłany: 2011-02-15, 10:00   Jaki płyn chłodzący?

Witam.Tydzień temu kupiłem z autokomisu dacie Sander 1.5Dci. Autko jest z lipca 2009 niestety sprzedawca nie był w stanie mi powiedzieć, jakim płynem chłodzącym jest zalany. Może ktoś z formowaczów wie, jakim płynem w tym okresie zalewali?
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-02-15, 10:35   

zadzwoń do ASO... tam Ci powiedzą
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-02-15, 10:42   

fabrycznie stosują Glaceol RX typ D:

można kupić w ASO ok 30 zł. litr

http://www.daciaklub.pl/f...dz%B1cy&start=0

ewentualnie:
http://www.prestone.pl/pr...o-chlodnic.html
Ostatnio zmieniony przez robertp1983 2011-02-15, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-15, 16:46   Re: Jaki płyn chłodzący?

mario39 napisał/a:
Witam.Tydzień temu kupiłem z autokomisu dacie Sander 1.5Dci. Autko jest z lipca 2009 niestety sprzedawca nie był w stanie mi powiedzieć, jakim płynem chłodzącym jest zalany. Może ktoś z formowaczów wie, jakim płynem w tym okresie zalewali?


witaj w Klubie... :-)
jeżeli nie masz pewności (czyt. zaufania) do tego czym jest "zalany" :oops: samochód to najrozsądniej jest wymienić płyn chociaż większość płynów jest "mieszalna" i najpierw sprawdź temperaturę krzepnięcia płynu który masz w układzie i jak nie brakuje za dużo, to uzupełnij płynem dedykowanym przez ASO... :lol:
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-15, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-02-15, 18:48   

Jako uzupełnienie dolewałem raz trochę płynu Prestone (kupiony w litrowej butelce za kilkanaście złotych na stacji paliw).
 
mario39 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: ok.Katowic
Wysłany: 2011-02-18, 10:07   

Dziękuje za odpowiedzi:-))
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-19, 12:31   

A ja dolewałem Kulera też był taki seledynowy jak oryginał.
_________________
Pawlo
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2011-04-17, 18:03   

Też mi poziom spadł na min i muszę coś niecoś dolać. Kupię ten Prestone, o którym pisaliście.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-02, 21:49   Zły płyn chłodniczy zalany fabrycznie do Dd

Witam

Nie znalazłem oryginalnego wątku a do tego dedykowany raczej jest wskazany. Sprawdzałem dziś temperaturę zamarzania płynu i raczej chciałbym z tym jechać do aso.

Czy ktoś ma link do jakiejś normy lub przepisu czy te 37 to tylko zdrowo rozsądkowe minimum?

Dla porównania wynik mój i kilkuletniego Peugeot 307 z nigdy nie wymienianym płynem...

IMG_20120102_193242-1.jpg
DD
Plik ściągnięto 537 raz(y) 50,73 KB

IMG_20120102_211220-1.jpg
307
Plik ściągnięto 474 raz(y) 47,93 KB

_________________
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-01-03, 00:08   

Nie bardzo rozumiem z czym chcesz pojechać do ASO :roll:

Oni zalewają http://cokupic.pl/produkt...kcie#productNav
Zeby zmienić temp zamarzania kup sobie koncentrat(nie gotowy płyn) w takim samym opakowaniu i dolej do zbiorniczka.
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-01-03, 00:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-03, 00:44   

To zagadka miernego poziomu krzepliwości rozwiązana. Ja donosiłem jakis czas temu o tym problemie w wątku o Nordkapp.
Inna sprawa, że cos mi sie wydaje , że w tym roku nie będzie w Polsce -21 stopni;D.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-03, 06:36   

Do aso chce pojechać z tym że samochód jest nie przystosowany do polskich warunków i w razie czego nie zamierzam ściągać lawety w środek gór np. Pamiętam wiele razy takie mrozy i nie uśmiecha mi się mieć na nich problemy albo po nich z nowym samochodem... A zalać nic nie zamierzam bo potem będzie "a co Pan tam nalał" :/
_________________
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-01-03, 11:03   

Tak dla uscislenia - tutaj temperatura z Katowic - oczywiscie w miescie nie mamy takich warunkow czesto ale bedac w gorach itp itd... no i jednak rekomendacja 37 nie wziela sie raczej z powietrza?
http://www.weatheronline....ON=0001&LAND=__
_________________
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 11:23   

Kazałem sprawdzić w ASO przy okazji wymiany oleju i u mnie podobno ma temperaturę zamarzania -27C. Moim zdaniem to za wysoko, bo powinno być -37C ale na tyle nisko abym nie panikował. Niemniej przy innej okazji każę to poprawić.

RnR napisał/a:
Do aso chce pojechać z tym że samochód jest nie przystosowany do polskich warunków i w razie czego nie zamierzam ściągać lawety w środek gór np. Pamiętam wiele razy takie mrozy i nie uśmiecha mi się mieć na nich problemy albo po nich z nowym samochodem... A zalać nic nie zamierzam bo potem będzie "a co Pan tam nalał" :/

Laweta to pikuś. Bo jakby ci płyn zamarzł to miałbyś silnik do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-01-03, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-03, 16:59   

Nie wiem, ile u mnie było fabrycznie, ale po różnych kolejach użytkowania przez 4,5 roku ostatnio wymierzyli... -48°C [:
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-03, 17:53   

ASO Zdunek nie ma pojęcia o krzepliwości płynu wlanego do dCi, na moje zapytanie odpowiedział mi Pan doradca , że płyn chłodniczy krzepnie w około -37 stopniach. Było to po moich pomiarach więc wyprowadziłem go z błędu , na co Pan zaoferował mi koncentrat z ich oferty w gablotce :mrgreen:
Ta zima zapowiada się łagodna, ale to nie jest rozwiązanie problemu.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Maciej i Ola 


Marka: Dacia
Model: sandero
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 57
Skąd: łódź
Wysłany: 2012-01-03, 19:32   

ja mam -30 fabrycznie
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-01-03, 19:51   

a ja myślę że to wszystko to i tak baaardzo dużo zapasu...
nie zapominajcie że ta temperatura ma być blisko rozgrzanego silnika, także zanim zrobi się niebezpiecznie to już na pewno płyn "stopnieje". Nie wiem ile u mnie jest, ok pamiętam że jeździłem przy -18stopniach, ale chyba zimniej nie było między DG a Krk w ciągu trzech ostatnich lat...

PS Nie wiem ile jest u mnie i szczerze nie wiem czy chce wiedzieć :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-01-03, 19:58   

Słyszałem, że płyn nie rozsadza bloku ani chłodnicy, bo krzepnąc nie większa objętości jak woda. I podobno zmienia się w jakąś kaszę, nie w sopel. Gdyby jednak złapało, to już w momencie rozruchu będzie problem - ukręci się pompa wody.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-03, 19:59   

Od grudnia 2009r najmrożniejsza noc po której musiałem jechać samochodem to około -22st. C - taka temperatura utrzymywała się 3-4dni. Do -37 jeszcze trochę brakuje więc jeśli ktoś się nie wybiera na Nordkap chyba powinno być ok.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-01-03, 20:15   

Myślę, że nawet jeśli przez dwie godziny w ciągu doby będzie -22, to temperatura płynu zgodnie z prawem Newtona, nie zdąży spaść do -22... żeby rozpoczęło się krzepnięcie temperatura całego płynu (jasne że w dużym przybliżeniu całego) musi spaść do temperatury granicznej...
Co innego Nordkapp a co innego polskie warunki...
Za sezon odparuje wam trochę wody z płynu to i temperatura spadnie, i będziecie mieli jak laisar -48 :D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne