Wysłany: 2012-02-11, 16:05 Autostradowa, podróżna prędkość w Dacii Duster
Dzień dobry!
Poważnie zastanawiam się nad kupnem Dacii Duster i mam kilka pytań:
Jak Wam się autko sprawuje (awaryjność, przyjemność z jazdy itp.)?
Jaka jest autostradowa a zarazem podróżna prędkość w tym modelu z silnikiem Diesela?
Jak Wam się autko sprawuje (awaryjność, przyjemność z jazdy itp.)?
tak się nie da...
forum jest tak bogate w najróżniejsze opisy ocen, doznań i stopnia zadowolenia a także różnych uwag odnośnie do eksploatacji, że najlepiej poczytać a o wątpliwości/niejasności pytać...
Zależy czego oczekiwać - mówię "z perspektywy" Logana MCV - jeśli niskiego spalania, to powyżej 100kmh dość szybko wzrasta. Zapewne w dusterze w wersji z 6 biegową skrzynią trochę wolniej, niż przy 5 biegach, z drugiej strony Duster jest chyba mniej opływowy od mcv, co dodatkowo utrudnia sprawę.
Podobnie z hałasem, bo dla 5 biegowej skrzynki 120kmh to jakieś 3 tysiące obrotów i jest już dość głośno.
Duster to nie auto autostradowe. Przy 110 jest przyjemnie. Powyzej 120 glosno, przy 140-150 slychac taki swist powietrza kolo lusterek jakby mialy odpasc. Przy 160 wspomaganie jest zbyt mocne i auto zaczyna "myszkowac",trzeba czesto kontrowac, a taka jazda jest niebezpieczna i do tego meczy. Do tego spalanie przy 140-160, powyzej 15 litrow LPG.
Zreszta Duster na autostradzie pali wiecej niz w miescie. Miasto 12-12,8l. Autostrada 13-14l
No chyba zeby jechac 80 na 6 biegu, to da sie zejsc ponizej 10l
_________________ firefox
Ostatnio zmieniony przez firefox 2012-02-11, 18:19, w całości zmieniany 2 razy
Duster jak to prawdziwy suv raczej nie jest królem autostrad, ale to z jaką prędkość podróżują to już pewnie kwestia odporności na wiele czynników kierowcy.
Co prawda to co poniżej jest o Sandero i w Dusterze z tego co nim jeździłem jest lepiej.
Ja np. bez większych problemów znoszę trasę z prędkościami ok 140km/h, mimo że samochód sam wystawia mandat w postaci dość dużego apetytu na paliwo (przykładowo zamiast 8l gazu / 100 wychodzi jakieś 10 etc).
Stąd Sandero najprzyjemniej podróżuje się IMHO między 100-110km/h.
Duster w DCI jest jednak trochę cichszy od Sandero 1.4MPI, na dodatek 6bieg wskazywałby że kilkanaście kilosów można do tego dodać [trzeba pamiętać że przełożenia są trochę krótsze, przez co nie jest tak że jest to w 100% dodatkowy bieg], chociaż ze względu na karoserie SUVa i to może już nie dawać dużego komfortu. Najlepiej wziąć sobie takiego Dusterka na jazdę próbną i zobaczyć.
Nie da się jednoznacznie wyznaczyć prędkości... Optymalna ze względu na spalanie i tak pewnie wyjdzie między 70-90km/h
Na szczęście w Sandero nie ma problemów opisanych post wyżej także i 160 nie jest jakieś bardzo wygórowane, a co do wspomagania to raczej nie powinno już się włączać przy takich prędkościach...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-02-11, 18:12, w całości zmieniany 1 raz
Mnie pasuje 110 do 120 na autostradzie. 100 - 110 jak nie spieszę się . Powyżej 100 opływ powietrza robi się głośny. 140 też jedzie ale nie praktykuję.
To ja jeszcze dodam że silnik Diesela przy 80 km/h na 6-tym biegu w trybie auto według komputera pokładowego spala na Zakopiance ok 7 l/100 km a powyżej tej prędkości spalanie już rośnie i to bardzo szybko.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-02-11, 20:03
firefox napisał/a:
Duster to nie auto autostradowe. Przy 110 jest przyjemnie. Powyzej 120 glosno, przy 140-150 slychac taki swist powietrza kolo lusterek jakby mialy odpasc. Przy 160 wspomaganie jest zbyt mocne i auto zaczyna "myszkowac",trzeba czesto kontrowac, a taka jazda jest niebezpieczna i do tego meczy. Do tego spalanie przy 140-160, powyzej 15 litrow LPG.
Zreszta Duster na autostradzie pali wiecej niz w miescie. Miasto 12-12,8l. Autostrada 13-14l
No chyba zeby jechac 80 na 6 biegu, to da sie zejsc ponizej 10l
Przesadzasz, byłem Dusterem w Zell Am Zee i pod Marsylią. Optymalną prędkością jest 120-130, w tym zakresie da się w środku rozmawiać z pasażerem i spalanie w granicach 8,5/100, przy 130-140 było trochę głośniej, ale spalanie skakało do ok 12l. Oczywiście kupowanie Dustera ( a także jakiegokolwiek SUV-a do jazdy autostradą to przesada - wysokie zawieszenie uniemożliwia dobrą aerodynamikę i spalanie przy większych prędkościach musi być duże.
Jak ktoś chce sprawdzić jakie odczucia były "na gorąco" to odsyłam do działu Galeria naszych samochodów Dacia Duster 1,6 2 WD Gray Basalte, wrażenia opisywane bezpośrednio po wyjazdach
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-02-11, 20:09, w całości zmieniany 1 raz
To ja jeszcze dodam że silnik Diesela przy 80 km/h na 6-tym biegu w trybie auto według komputera pokładowego spala na Zakopiance ok 7 l/100 km a powyżej tej prędkości spalanie już rośnie i to bardzo szybko.
Bez przesady - przy takiej prędkości, to mnie nawet benzyniak (co prawda TCe) dużo mniej pali
Myślę, że dużo zależy od tego w którą stronę się jedzie Zakopianką i na jakim odcinku ;P
Po płaskim przy stałym 80kmh pewnie wyjdzie z 4,5-5,5, "zależnie od wersji, mocy silnika, zatankowanego paliwa, stylu jazdy, warunków atmosferycznych, sytuacji na rynkach *
To ja jeszcze dodam że silnik Diesela przy 80 km/h na 6-tym biegu w trybie auto według komputera pokładowego spala na Zakopiance ok 7 l/100 km a powyżej tej prędkości spalanie już rośnie i to bardzo szybko.
Bez przesady - przy takiej prędkości, to mnie nawet benzyniak (co prawda TCe) dużo mniej pali
To jest spalanie według komputera i w kierunku Zakopanego, na stacji benzynowej wychodzi mi ok 2l/100km mniej niż wskazania komputera. No i jeszcze weź pod uwagę zróżnicowanie terenu.
W kierunku Krakowa wychodzi ok 6l/100km oczywiście również według komputera.
Ostatnio zmieniony przez Gawin 2012-02-11, 20:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-02-11, 20:30
Gawin napisał/a:
To jest spalanie według komputera, na stacji benzynowej wychodzi mi ok 2l/100km mniej niż wskazania komputera. No i jeszcze weź pod uwagę zróżnicowanie terenu.
To reklamuj komputer - u mnie wskazania komputera zgadzają się z rzeczywistym spalaniem, więc nie jest TTTM
Ostatnio zmieniony przez wox 2012-02-11, 21:10, w całości zmieniany 1 raz
PiotrWie, czekam na wezwanie, może mnie też będzie dotyczyć akcja wymiany o której już pisano na forum, zresztą i tak będę we wtorek w innej sprawie to im napomknę o tym również. Ot po prostu myślałem że ten typ tak ma ;)
Duster nie nadaje się na autostradowca, do 120-130 jest OK, później jazda dłuższa autostradą jest męcząca (chodzi o hałas, bo siedzienia są OK). Przy tej szybkosci z 6-biegową skrzynią oboty ok. 3 tys., spalanie ok 8 l/100 km. (diesel). Ja jak ma możliwość zjeżdżam z autostrady, bo normalnymi drogami jazda Dusterem to sama przyjemność.
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2012-02-11, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Gawin: aż tak dużych rozbieżności między wskazaniem komputera, a wyliczonym nie może być (zwykle większych błędów niż 10 % nie ma). Będziesz w ASO to na pewno trzeba to zgłosić.
Ostatnio zmieniony przez wox 2012-02-11, 21:12, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie to jest ten ból, w tej chwili mam Hyundaia i30 1.4 i jego prędkość podróżna to 170 km/h. I pytając o prędkość podróżną chodzi mi o bezpieczną i nie męczącą.
Ostatnio zmieniony przez oloj 2012-02-11, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
Odpowiadając wprost, prędkość podróżna dla Dustera to 120-130 km/h w warunkach autostradowych. Hałas jest umiarkowany, zużycie jest na poziomie 7-7.5l/100km. Czy to dużo? Jak to wskazało wiele osób winna jest w tym przypadku aerodynamika oraz krótkie zestopniowanie skrzyni biegów w modelu 110dCi 4x4. Porównywanie samochodu osobowego do SUVa, nie ma większego sensu, jest coś za coś. Dodam ze jazda do 100km/h oznacza zużycie na poziomie 5-6l/100km jednak jest to możliwe w warunkach szosownych a nie na autostradzie, gdzie takie prędkości mogą być trudne do utrzymania, a powyżej 130km/h zużycie paliwa dramatycznie rośnie- utrzymywanie jej na poziomie 140km/h oznacza zużycie 9l/100km.
A z jaką maksymalną prędkością udało wam się podróżować???
Bo gość w salonie zapewniał mnie, że jechał drakulą z silnikiem 1.5dci (110KM) 4x4 z prędkością 190km/h .
To chyba niemożliwe...
Ostatnio zmieniony przez oloj 2012-02-12, 09:20, w całości zmieniany 1 raz
A z jaką maksymalną prędkością udało wam się podróżować???
Bo gość w salonie zapewniał mnie, że jechał drakulą z silnikiem 1.5dci (110KM) 4x4 z prędkością 190km/h .
To chyba niemożliwe...
170 i to z górki, przy czym DD w takich warunkach jest juz niemal niekierowalna.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-02-12, 10:12
Co to jest za pojęcie prędkość podróżna?
Biorąc pod uwagę możliwości i specyfikę samochodu, preferencje kierowcy i przepisy jest to pojęcie względne.
Mi w dusterze wystarcza 100-110 km/h do spokojnego przemieszczania się a jak mi się spieszy, trochę szybciej.
170 km/h i30 z silnikiem 1.4 to raczej górna półka jego możliwości i spore spalanie.
Użytkując astrę g z silnikiem 1.4 jeździłem też 100 - 110, czasem szybciej, wszystko zależne od czasu, warunków i wielu innych czynników.
Duster ma spore gabaryty, silniki o średnich możliwościach i tu przyjemna jazda kończy się po 140 km/h ale jak ktoś potrzebuje się szybciej przemieścić po autostradach to więcej też pojedzie.
170 km/h Hyundaiem i30 na pewno nigdy nie będzie prędkością bezpieczną:)
Chyba, że masz ceramiczne hamulce, pasy szelkowe i tytanową klatkę bezpieczeństwa:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-02-12, 10:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 144 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-02-12, 10:27
A ja tam nie narzekam.Nic mi nie myszkuje po drodze, Dusterek jedzie jak przyklejony. Najwyżej trochę podgłaśniam radio.
Patrz:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6359
UWAGA! Ta opcja możliwa jest dla mnie tylko bez mojego osobistego hamulca paszczowego na prawym fotelu. Średnio 2 razy w roku.
Marka: Dacia i Fiat
Model: Duster i Scudo
Silnik: 1,5dci i 1.6jtd
Rocznik: 2012 i 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 26 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-12, 13:08
Te 110km/h spokojnie można jechać. Na authobanie tyle jeżdżę, na te 100km przejechanie 10min wolniej mogę sobie pozwolić, a i paliwa mniej się spali. Komfortowo, bezpiecznie i ekonomicznie.
Co to jest za pojęcie prędkość podróżna?
Biorąc pod uwagę możliwości i specyfikę samochodu, preferencje kierowcy i przepisy jest to pojęcie względne.
Mi w dusterze wystarcza 100-110 km/h do spokojnego przemieszczania się a jak mi się spieszy, trochę szybciej.
170 km/h i30 z silnikiem 1.4 to raczej górna półka jego możliwości i spore spalanie.
Użytkując astrę g z silnikiem 1.4 jeździłem też 100 - 110, czasem szybciej, wszystko zależne od czasu, warunków i wielu innych czynników.
Duster ma spore gabaryty, silniki o średnich możliwościach i tu przyjemna jazda kończy się po 140 km/h ale jak ktoś potrzebuje się szybciej przemieścić po autostradach to więcej też pojedzie.
170 km/h Hyundaiem i30 na pewno nigdy nie będzie prędkością bezpieczną:)
Chyba, że masz ceramiczne hamulce, pasy szelkowe i tytanową klatkę bezpieczeństwa:)
Kolego nie masz racji. Moją i30 udało mi się pojechać na chorwackiej autostradzie dokładnie 201 Km/h, autko prowadziło się przewidywalnie a do 180 km/h miał wyśmienite przyspieszenie (aż sam się zdziwiłem) a komputer wyświetlił spalanie 10.6l/100km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum