Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy Dacia Logan to samochod bezpieczny ?
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-09-25, 19:59   

borys napisał/a:
Jest jeszcze jedno, czego zaden z testow nie analizuje.
Wplyw udezenia na organizm zywy.
Kierowca to nie manekin.
Kto z was poczul to na sobie ?
Poruszajac sie po drogach musimy myslec rowniez o wytrzymalosci naszego organizmu na takie uderzenie.


Jeździć trzeba powoli (do 90 km/h max.). Czy już o tym kiedyś nie pisałem?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-25, 20:11   

Cytat:
mam watpliwosci co do realow testu.

Bo to są tak naprawdę przede wszystkim testy porównawcze - przeprowadzane wedle tej samej procedury dla wszystkich aut żeby móc porównać owe samochody. Dlatego też ich wartość dla oceny zachowania konstrukcji w realnej sytuacji jest mocno ograniczona...

Natomiast faktyczne testy zderzeniowe badawcze robią raczej producenci samodzielnie i rzadko udostępniają zebrane z nich dane - są po prostu cenne.

I wszystkie te działania coś tam w końcu dają, ale na końcu jest: "praw fizyki pan nie zmienisz..." - o czym, ku przestrodze, należy zawsze pamiętać.

Na pociechę - mocno wątpię, czy istnieje jakiś zwykły samochód osobowy, który zachowałby się inaczej niż Twój, borysie, w analogicznym wypadku...

Cytat:
eszcze jedno, czego zaden z testow nie analizuje.
Wplyw udezenia na organizm zywy.

Akurat analizuje - to nie są zwykłe manekiny, ale takie nafaszerowane czujnikami, których odczyty mają bardzo duży wpływ na wynik testu.

Cytat:
Kto z was poczul to na sobie ?

Ja z przyszłą małżonką - staliśmy rodzicielską Śkodą 105 na skrzyżowaniu i ktoś wjechał nam w kufer sunąc po lodzie przy jakichś 15-20km/godz. Gdyby nie pasy i zagłówki to można by doznać naprawdę poważnej krzywdy. Ale najbardziej zadziwiający jest... wielki hałas jaki powoduje coś w sumie niezbyt wielkiego /:
 
borys 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1.5 / DCI
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 58
Skąd: SB
Wysłany: 2008-09-25, 20:29   

jan ostrzyca napisał/a:
Jeździć trzeba powoli (do 90 km/h max.)

Trudno to tak jednak uogolniac.
Ktos tutaj juz pisal ze na to sklada sie wiele szczegolow.
Widzialem wypadek smiertelny przy szybkosci samochodow jadacych z szybkoscia 50 km/h
Ja przewaznie jezdze lewym pasem dostosowujac sie do predkosci samochodow w ciagu.
Wtedy wyjadkowo jechalem prawym pasem.
Pomiedzy ciezarowkami i samochodami z kiepskimi hamulcami
Mysle ze masz racje.
Na lewym pasie szybkosci sa wieksze ale zawsze wierze ze i samochody i kierowcy lepsi :)
Mozna sie jednak czasem pomylic.

Pewne jest ze jezdzimy teraz bardzo szybko.
Za szybko.

Dobra.
Ide zalozyc kołnierz ortopedyczny bo znowu zaczyna mnie bolec :(
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-09-25, 20:43   

borys napisał/a:

Trudno to tak jednak uogolniac.
Ktos tutaj juz pisal ze na to sklada sie wiele szczegolow.


Tia, jeden amerykansky astronauta prawie się zabił, wyłażąc z prysznica.

A moja teoria: trza jeżdzić wolno i brać przysznic często. To gwarantuje powodzenie u dam, miły zapach i dość długie życie...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-25, 20:48   

Ja śmiem twierdzić ża na prawym pasie jest bezpieczniej, bo owczy pęd wali lewym, a prawy jest z reguły luźniejszy :-D ............i można jechać szybciej :lol: :lol: :lol:
_________________
GeRRaD
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-09-25, 20:58   

Ta dyskusja jest bez sensu troche... Co komu dadza czyjes opisy wrazen ze stluczki czy wypadku...?
W porownaniu do Tico, czy innego 10 letniego hitlerwagena z przebiegiem 500 000 km i po wypadku - Logan jest samochodem bezpiecznym. Jesli porownasz Logana z nowym mercem S okaze sie niebezpieczny. Prowadzac tirolota mozesz te porownania miec w dupie, bo i tak z konfronatcji z ktorymkolwiek w/w wyjdziesz bez szwanku.
A rozbijajac sie ktorymkolwiek z w/w (lacznie z tirem) ze 100 km/h na dzewie i tak nie przezyjesz, i tak...

Nie zeby to nie mialo dla mnie znaczenia (kwestia bezpieczenstwa), ale gwiazdki same w sobie cie nie uratuja, bo wszystko zalezy od okolicznosci wypadku. Pewnie ze im ich wiecej tym lepiej, ale nie o to tylko chodzi...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-09-25, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-25, 21:01   

....amen :lol: :lol: :lol:
_________________
GeRRaD
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-26, 22:23   

laisar napisał/a:

Natomiast faktyczne testy zderzeniowe badawcze robią raczej producenci samodzielnie i rzadko udostępniają zebrane z nich dane - są po prostu cenne.


Zbyt cenne aby dzielić się z nimi konkurencją

laisar napisał/a:
Na pociechę - mocno wątpię, czy istnieje jakiś zwykły samochód osobowy, który zachowałby się inaczej niż Twój, borysie, w analogicznym wypadku...


Podobna sytuacja (patrz: zasada względności ruchu): delikwent wycofując z fasonem, tyłem na długi odcinku (miał może "tylko" 30 km/h) uderzył w taki stalowy kontener na makulaturę (przeskoda podatna) Citroenem "Xarą" . Kontener był wypchany po brzegi. Kierowca zalazł się na tylnej kanapie z bardzo poważnymi obrażeniami (czaszka, kręgosłup i parę drobiazgów...). Tył auta praktycznie przestał istnieć.
Borys, myślę, że opisując swój przypadek odpowiedziłaeś na nurtujące Cię pytanie.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-10-04, 15:13   

Mamert napisał/a:
Ciekawy ten crash test, zwłaszcza porównanie Logana z Loganem.
W RENAULT LOGAN urwie nam głowę, za to w DACII LOGAN zmiażdży stopy i połamie żebra.
Chyba jednak wolę DACIĘ niż RENAULTa, jutro odrywam to BY RENAULT od nazwy Logan z tyłu.
Mogliby jeszcze dodać NISSANA APRIO do tego porównania.
Jestem ciekaw od czego to zależy, czyżby znaczek na atrapie zmieniał układ sił ??? :-/


Mnie natomiast brakuje porównania Renault thalii, Renault Symbol ,Clio sedan i Nissana Platiny... Może by sie cos wyjasniło... :mrgreen: :mrgreen: ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-21, 23:55   

paweloo97 napisał/a:
ian napisał/a:
W Dacii jedynym minusem (za to bardzo poważnym) jest brak napinaczy pirotechnicznych pasów bezpieczeństwa.

No w Sandero są dostępne,choć nie w standardzie ale są, a we Francji jak czytałem to wersja Laureate i Prestige(m.in. klima i radio) ma napinacze w serii. Szkoda że nie u nas :(


A logany 2011/2012 mają już napinacze? Wydawało mi się, że gdzieś czytałem, ze tak, ale nie mogę tego znaleźć. :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-22, 00:26   

Nie mają.
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-22, 08:50   

:cry: niedobrze. Mogli choć troszkę w bezpieczeństwo zainwestować....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-22, 10:46   

Ano niedobrze - zwłaszcza, że nie widać jakichkolwiek trudności technicznych (konstrukcje sandero i dustera są w zasadzie identyczne w tych miejscach), logistycznych (części i tak są w magazynie), ani ekonomicznych (przecież to klient płaci - więc nawet by się opłacało wprowadzić taką opcję).

No ale "nie, bo nie" d:

(Moje podłe podejrzenie: "prestyż" / marketing = za dobra dacia, to domniemana zła dacia dla renówek...).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-22, 10:47   

jkab napisał/a:
Mogli choć troszkę w bezpieczeństwo zainwestować....

No i pewnie zainwestują, ale w kolejnej generacji logana
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-02-22, 11:19   

Pewnie tak. Na razie zainwestowali w zmianę tego spryskiwacza (pryska i macha wycieraczką).
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-02-22, 20:10   

laisar napisał/a:
zwłaszcza, że nie widać jakichkolwiek trudności technicznych

Konstrukcyjnie to jasne że nie, ale... . Są dwa typy napinacza, pierwszy montowany w zamku, który może być mocowany do siedzenia, a różni się tylko dodaniem linki stalowej cylindra i ładunku pirotechnicznego. Drugi to zwijacz który ma zamontowaną inną kasetę trochę grubszą od standardowej (może nie mieścić się w słupku bocznym jeżeli konstruktor nie przewidział owego instrumentu bezpieczeństwa i była by konieczna modyfikacja) , w której jest pirotechnika tłok przesuwny z mechanizmem. Obydwa mechanizmy mają za zadanie w razie nieszczęścia przygwoździć człeka do siedzenia i w obu przypadkach następuje to przez zapłon generatora pirotechniki cofnięcie się mechanizmu o około +/-9cm, przez co jest wywołane napięcie się pasa i przytwierdzenie ciała do fotela. Do tych mechanizmów jeszcze potrzeba zamontować sensor zderzeniowy i poprowadzić wiązkę przewodów.
 
krzy7 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-02-22, 20:43   

Miałem kolizje moim Loganem- jadąc lewym pasem na obwodnicy Krakowa gość jadący przede mną Mercedesem C niespodziewanie zahamował - a że było po deszczu - ja nie zdążyłem i doszło do wypadku . Efekt w Mercedesie cały kufer zgnieciony natomiast u mnie zniszczenia do chłodnicy włącznie czyli pas , zderzak maska i reflektory . Trudno określić przy jakiej prędkości doszło do zderzenia - hamowanie było od ok 90km/h zakładam ze z 50% wytraciłem , poduszka odpaliła - ale co najważniejsze nic nikomu się nie stało . Ogólnie uważam autko za bezpieczne , po kolizji zostało zrobione i dalej mi służy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-24, 01:57   

monopios napisał/a:
Konstrukcyjnie to jasne że nie, ale...

No więc: żadne "ale".
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne