Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Termometr zewnętrzny (i wewnętrzny)
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-29, 19:52   

mpoldek napisał/a:
w jaki sposob mozna to poprawic

Możesz jedynie bardziej wysunąć czujnik na zewnątrz.
Kable do tego czujnika są wewnątrz auta, więc poprzez kable trochę ten czujnik się ogrzewa. Możesz również zmienić miejsce czujnika, np. włóż czujnik do wnętrza lewego lusterka.
_________________

 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2012-03-01, 07:26   

Ja miałem czujnik zamontowany na progu ale nie podobały mi się jego wskazania. Obecnie wrzuciłem go po prostu na nadkole i jest ok. Jak postoję w korku to temperatura na zewnątrz trochę wzrasta ale ja się jedzie to szybko wraca do normy.
 
mpoldek 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-03-01, 10:53   

jak narazie zostawie czujnik tam gdzie jest a jak zrobi sie cieplej to zobacze inne rozwiazanie, a raczej napewno zobacze
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-01, 22:25   

krakry1 napisał/a:
Artur, ale kolega Mekintosz jest o 3 lata starszy - więc juz nie te oczy. ;-) :lol:


Wzrok mam wystarczajaco dobry moim drodzy. Chodzi o fakt o pozycje za kierownica. Siedze relatywnie blisko, fotel ma max wysokosci, oparcie bardzo pionowo. Jak zjade fotelem nizej zmienia sie kat patrzenia i juz widac lepiej cyfry ;-) . Mam tez radio zielono/bursztynowe. Akurat wlasnie bursztyn gorzej wypada np. w jasnym sloncu.
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-09, 10:38   

wojtek_pl napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=119462#119462
chriskb napisał/a:
wprowadzając w programie Torque (OBD Check) okienko z temperaturą na wlocie powietrza, dość precyzyjnie mierzy temperaturę zewnętrzną i nie trzeba dodatkowego termometru.


U mnie nie pokazuje temperatury na wlocie (silnik DCI). Może źle wybierałem parametr w Torque. Wybrałem:
- Intake air temperature
- Ambient air temperature

Dla obydwu nic nie pokazuje.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-09, 21:40   

tomi napisał/a:
- Intake air temperature


Ten parametr jest aktywny w DD, nie wiem jak jest w Logan MCV. Na mojej wiosce, gość ma MCV, jak go przyłapie to sprawdzę.
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-11, 21:43   

Ufff
mnie się dzisiaj udało zainstalować termometr z Matronika

Zasilanie (w tej wersji są tylko dwa przewody z +12V odłączalnym podpiąłem do gniazda zapalniczkowego (na końcu kabla zainstalowałem normalną wtycznę 12V). Nie chciałem tego nigdzie podłączać do bezpieczników żeby mi ASO się potem do gwarancji nie doczepiło.
Jutro może uda się mi zrobić kilka fotek.


EDIT:
Fotki dodane.
Wyciąłem prostokątna zaślepkę z Panelu podłogowego 6mm, obiłem czarnym skajem i włożyłem w półeczkę za lewarkiem zmiany biegów.
Czujniki jeden jest w nadkolu na wysokości maski (ciut powyżej górnego zawiasu drzwi) a drugi obok kanału, przy fotelu kierowcy.
Zasilanie, jak wspominałem z gniazda zapalniczki.

Włączone ostrzeżenie o gołoledzi i niskim napięciu ładowania (13,5V).
Swoją drogą, ładowanie w czasie jazdy mam na poziom13,6 do 13,9V. Nie za niskie?

IMG-20120312-00051.jpg
Plik ściągnięto 379 raz(y) 176,33 KB

IMG-20120312-00049.jpg
Plik ściągnięto 320 raz(y) 229,71 KB

IMG-20120312-00048.jpg
Plik ściągnięto 288 raz(y) 125,49 KB

IMG-20120312-00056.jpg
Plik ściągnięto 382 raz(y) 183,67 KB

IMG-20120312-00054.jpg
Plik ściągnięto 382 raz(y) 188,95 KB

Ostatnio zmieniony przez jkab 2012-03-12, 12:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 12:26   

Fajnie a jak z czytelnoscia z pozycji za kierownica ? Ja bym jednak sie podlaczyl na stale pod zapalniczke demontujac kanal. Szkoda zajmowac gniazda.
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-12, 12:38   

Ku mojemu zaskoczeniu z czytelnością nie ma problemu (przyznaję, że tego się obawiałem). miejsce jest na tyle zacienione, że zarówno w dzień jak i w nocy czytelność jest dobra (w końcu prawda też jest, że na termometr zagląda się kilka razy w ciągu jazdy.
Jak jest możliwość gołoledzi (nie wiem przy jakiej temperaturze dla czujnika jest już ta gołoledź-chyba ze +2°C) lub napięcie na gnieździe spada <13,5V to sam piska ;-)

zasilanie - nie chce specjalnie grzebać w zupełnie nowym aucie....
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-12, 15:32   

całkiem fajnie to wyszło... myślałem o czymś takim w Dusterze ale to miejsce montażu jest niestety "zajęte"... :lol:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1248
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-03-16, 09:42   

jkab jak to u Ciebie jest, że na zewnątrz pojazdu masz cieplej niż wewnątrz ???
IN: 0.4 stopnia C
OUT: 1.2 stopnia C
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-16, 13:12   

rano tak mam. Wynika to najprawdopodobniej z tego, ze termometr wewnętrzny jest przy podłodze, a zewnetrzny na wysokości około 1m a wiadomo...przygruntowe nocne przymrozki.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-17, 10:27   

jkab, keikan sądzę, że to wynika z czegoś innego.
Wnętrze auta działa trochę jak termos. Temperatura na zewnątrz już lekko wzrosła nad ranem, a w aucie jeszcze nie.
Po jakimś czasie temp. wewnątrz auta wyrównałaby się z temp. na zewnątrz.
To najlepiej widać było zimą około godziny 6 rano. W aucie było chłodniej o około 1 lub 2 stopni. A czujnik wewnętrzny mam dużo wyżej niż zewnętrzny.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-17, 15:21, w całości zmieniany 3 razy  
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-17, 21:43   

To tez jest możliwe.
Dzisiaj czujnik zewnętrzny przesunąłem na wysokość progu (spuściłem niżej wzdłuż drzwi). Zobaczymy jak to teraz będzie wyglądało.
 
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-03-28, 15:41   

Witam. Jeżeli się mylę to proszę mnie sprostować. Wydaje mi się, że termometr pokazujący temperaturę zewnętrzną nie jest potrzebny do określenia temperatury powietrza ale temperaturę przy powierzchni gruntu ( szosy). Jeżeli wjedziemy w teren oblodzony np. we fragmencie zalesionym i jezdnia jest oblodzona to taki termometr powinien nam dać znać o tej zmianie. Tak się dzieje w dobrze wyposażonych samochodach. Taki ma cel ten termometr. Do innych celów szkoda go montować. Wtedy to tylko bajer. Pozdrawiam.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-28, 15:50   

Maxi napisał/a:
Taki ma cel ten termometr. Do innych celów szkoda go montować. Wtedy to tylko bajer

Nie zgodziłbym się... Równie przydatny może być w letnie upały, gdy intensywnie korzystamy z klimatyzacji, dojeżdżając do punktu docelowego i znając temperaturę zewnętrzną możemy odpowiednio wcześniej zmniejszyć chłodzenie lub wyłączyć całkowicie klimę.
 
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-03-28, 16:13   

Masz rację. Można też odpowiednio się ubrać znając temperaturę powietrza na zewnątrz. Myślę, że ktoś wymyśli również i inne zastosowania. Ale wg mnie to nadal bajer. Ja wyłączam klimę odpowiednio wcześniej ( stopniowo zwiększając temperaturę wewnętrzną ) aby układ się maksymalnie wysuszał i mniej narażał na przerobienie na " pieczarkarnie". Do tego służy mi bardziej licznik kilometrów. Ale jak ktoś uważa, że potrzebny mu termometr to czemu nie. Może to i dobry sposób ? Jeżeli się sprawdza to jest OK. Pozdrawiam.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-28, 17:29   

Maxi napisał/a:
Można też odpowiednio się ubrać znając temperaturę powietrza na zewnątrz.

to już dorabianie teorii do faktów. Jeśli praca wymaga ode mnie odpowiedniego ubrania (np. koszula wizytowa z krawatem), temperatura powietrza w upały oscyluje wokół 30st. C, temperatura samochodu stojącego kilka godzi na nasłonecznionym parkingu jest dwukrotnie większa, to dla rozsądnego korzystania z klimy taki termometr jest bardzo przydatny JAK DLA MNIE, choć oczywiście można mieć inne podejście albo jeżdzić w spodenkach kąpielowych;)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-28, 18:48   

Mnie np. temp. przy przy powierzchni ziemi w ogóle nie interesuje.
Natomiast interesuje mnie temp. powietrza na zewnątrz i temp. wewnątrz auta, aby temp. w aucie była optymalna dla podróżowania i abym przypadkiem nie zmarznął za bardzo z uwagi na manualną klimę.
I każdy będzie miał inne nt. temat zdanie i dla każdego co innego będzie bajerem a co innego znów nie, dlatego taka dyskusja o osobistych preferencjach i wytykanie innym tego co nam nie odpowiada jest bez sensu MAXI i do niczego chyba nie prowadzi.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-28, 19:11, w całości zmieniany 5 razy  
 
Maxi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-03-28, 20:23   

SERDECZNIE WITAM KOLEGO JACKTHENIGHT. Nie chcę polemizować bo masz rację. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że termometr zewnętrzny pokazujący tzw. zmarzlinę np. na drogach przebiegających w kompleksach leśnych późną jesienią, zimą i wiosną, kiedy szosy są czarne i nie widać gołoledzi, bo słonce na szosach odsłoniętych są odmrożone , a w lasach nie , termometr ten ostrzega przed takimi kawałkami drogi gdzie łatwo wpada się w poślizg. Wtedy ma on bardzo ważną funkcję dla bezpiecznej jazdy. Wiem co piszę. Jestem po SRD w Iwicznej. Wierz mi. Nie życzę nikomu poślizgów ale piszę, że takie się zdarzają, niestety. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów i życzę miłych wrażeń w czasie podróży. Proszę tego nie traktować jako pouczenia, bo to nie było moją intencją.
Ostatnio zmieniony przez Maxi 2012-03-28, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-06-16, 14:17   

Dokonałem wreszcie instalacji centrum pomiarowego ;)

Ponieważ oferta termometrów samochodowych zupełnie mnie nie kręciła (czujki na kablu), kupiłem bezprzewodowy termometr Oregon EW91, o taki:


Zarówno stacja, jak i czujnik pracują na parę baterii AAA (ja użyłem oczywiście akumulatorów). Ten model zasadniczo pokazuje tylko temperaturę oraz ostrzeżenie o oblodzeniu. Ma też ładne podświetlenie (szkoda, że nie da się go na stałe uruchomić z jakimś zewnętrznym źródłem energii ;) ), niestety nie do końca zgadzające się z mocno czerwonawym oświetleniem Dacii.

Termometr zamontowałem na dodatkowym uchwycie na szybie. Trochę mnie to irytuje, bo po pierwsze oszukuje z temperaturą w słońcu, po drugie - rozwiązanie jest mało subtelne. Ale na razie nic mądrzejszego nie wymyśliłem.



Za to czujnik umieściłem w zderzaku, za zaślepieniem gwintu uchwytu do holowania - nic nie wskazuje na to, żeby lała się tam woda, natomiast wskazanie temperatury zewnętrznej jest zupełnie wiarygodne (jeszcze nie grzeje się od silnika).

Czujnik jest zamocowany w plastikowej moskitierze (najlepsze, co mi przyszło do głowy z posiadanych materiałów), solidnie przywiązany i oparty o elementy zderzaka. Nie lata, a klapka zaślepiająca zamyka się bez problemu ;)

 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-06-16, 14:23   

bardzo fajny pomysł :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
chyba się rozejrzę za czymś podobnym :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-16, 21:09   

Marmach napisał/a:
użyłem oczywiście akumulatorów

Akurat chyba nie najlepiej - jeszcze w kabinie, to powiedzmy, że ujdzie, ale w czujniku to lepsza byłaby chyba jednak zwykła bateria alkaliczna...


Marmach napisał/a:
nie da się go na stałe uruchomić z jakimś zewnętrznym źródłem energii

Ależ oczywiście, że się da - przecież można kupić zasilacz z regulacją wyjścia, teoretycznie przewidziany do komórek/USB/itp zabawek.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 938
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-06-16, 21:46   

laisar napisał/a:
Akurat chyba nie najlepiej - jeszcze w kabinie, to powiedzmy, że ujdzie, ale w czujniku to lepsza byłaby chyba jednak zwykła bateria alkaliczna...

Użyłem akumulatorków 1,5V w nadziei że przy niskich temperaturach nie będzie spadało w nich napięcie na tyle, żeby czujnik padał; nie wiem jak z żywotnością. Bo poza zimnem trudno mi sobie wyobrazić inny problem?

laisar napisał/a:
przecież można kupić zasilacz z regulacją wyjścia, teoretycznie przewidziany do komórek/USB/itp zabawek.

Można można, ale to nie jest *proste* rozwiązanie, tym bardziej że trzeba jakoś zmusić podświetlenie do ciągłej pracy, żeby gra była warta świeczki.

Na razie bardziej martwi mnie lepsze zamocowanie tego ustrojstwa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-16, 22:31   

Marmach napisał/a:
w nadziei

Lasciate ogni speranza...

Marmach napisał/a:
poza zimnem trudno mi sobie wyobrazić inny problem?

Tak jak napisałeś - żywotność. Po roku będziesz ładował raz na tydzień...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne