Informacje na str. 17 katalogu już czytałem wiele razy ale jak ktoś słusznie wspomniał trudno z nich wywnioskować jaka będzie prędkość obrotowa silnika przy prędkościach podróżnych szosowych (100km/h i więcej)
Ależ wręcz przeciwnie - tylko stamtąd można wyliczyć dokładnie, ile będą wynosiły obroty przy poszukiwanej prędkości!
Np:
* Duster 1.6 16V 105 KM 4x2
- V bieg: 36,84 km/h przy 1000 obr/min
a zatem przy prędkości 100 km/h obroty wyniosą 100/36,84*1000= 2714 obr
Wszystkie pozostałe wersje silnikowe i napędowe można sobie samemu policzyć analogicznie.
Nie-za-ma-co! (:
Fosiarz napisał/a:
"]Jeśli kolega "laisar" nie wie o co mi chodzi to coś źle o nim świadczy
No proszę, a ja zawsze ceniłem sobie precyzję odpowiedzi zamiast wymyślania "co autor naprawdę chciał powiedzieć ale nie umiał / nie wiedział jak zapytać" d:
Tyle lat życia w mylnym błędzie, chlip, chlip...
Dziękuję za naprostowanie!
<:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-26, 09:54, w całości zmieniany 2 razy
Nie wiem czy to coś pomoże, ale wg. świadectwa homologacji poziomhałasu dla dCi 90KM na postoju wynosi 78 dB, a przy prędkości obrotowej silnika 2813 obr/min 72,6 dB. To takie suche dane z wyciągu. jak jest z benzyną to musząa się wypowiedzieć inni koledzy.
Dane z tabeli mogą być bardzo przydatne, jako baza do porownania, ale tak jak już koledzy wcześniej wspominali nic Ci nie zastąpi porównania i oceny organoleptycznej.
Jeździłeś już benzyną to teraz czas na diesla. Przecież to Ty będziesz jeździł i słyszał potem swoje autko, a oceny własne mogą być bardzo sugestywne. Ja np. po jeździe testowej miałem wrażenie że jak na taką moc to autko jest ciut mulaste, mimo że nie jechałem "na wyścigi", dopiero jak spojrzałem na zegary okazało sie, że nie jest wcale tak źle.
Ja bym na twoim miejscu pojeździł jednym i drugim silnikiem i sam sprawdził, żeby potem nie żałować wyboru. Wiem że w Warszawie można przy odrobinie szczęścia testować aukto nawet i przez weekend (więcej czasu do wsłuchiwania się w silnik )
życzę udanych testów i najlepszych wyborów (dla siebie oczywiście)!
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-26, 11:19
Domel2250 napisał/a:
po jeździe testowej miałem wrażenie że jak na taką moc to autko jest ciut mulaste, mimo że nie jechałem "na wyścig
jeżdżąc na próbach 1,6 2x4 odniosłem wrażenie identyczne. I nie bardzo uwierzyłem w zapewnienia sprzedawcy,że 4x4 z tym samym silnikiem przyspiesza sprawniej mając w pamięci czasy do 100km/h ze startu zatrzymanego. Okazało się,że miałem rację, bo w normalnych warunkach rozpędzenie zajmuje mu więcej czasu od 2x4 chociażby ze względu na ciaśniej zestopniowaną skrzynię i związaną z tym konieczność częstego "mieszania" w niej oraz sporo wyższą wagę (tylny most, sprzęgło elektromagnetyczne i wał nie są z papieru).Inna sprawa,że Duster nie nadaje się do wyścigów na 1/4 mili a ja nie mam ambicji wyprzedzać kogoś na światłach. Mam tu na myśli oczywiście cały czas benzynę. Nie mam wiedzy jak zachowują się w praktyce obie wersje dieslowskie.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-26, 11:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 31 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-26, 11:31
Ok. Panowie bardzo dziękuję za wyjaśnienia ("laisar"-owi też dziękuję za info !). Oczywiście niezależnie od sugestii odbędę jazdę próbną dieslem ale na wstępie chciałem się dowiedzieć czy jest sens - widać tak. Na marginesie to też powiem że Dacia Warszawa - Puławska się teraz nie popisuje zbytnio bo równolegle z Dusterem zastawiam się też na MCV-ką i tu kiszka bo do jazd testowych nie mają ani jednego egzemplarza, muszą wypożyczać z filii na al. Jerozolimskich , nie wiadomo kiedy dadzą radę bo to cała "procedura" itp. itp. - szkoda gadać. Oczywiście, powiecie należy pojechać od razu do salonu gdzie mają MCV-kę (i pewnie tak zrobię) ale mimo wszystko kupuję samochód za ok. 50 000PLN (wybrałbym raczej lepsze wersje) i po prostu uważam że każdy salon powinien mieć własny samochód demonstracyjny z danego modelu. A jeszcze dodam że w całej Warszawie nie mają do jazd testowych MCV z benzyną (tylko diesle 1.5 90KM). No ale odbiegłem od tematu, reasumując dzwonię umówić się na jazdę Dusterem dieslem !
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-26, 11:34
wojtek_pl napisał/a:
Bez przesady. Wg katalogu roznica wagi pomiedzy 4x4 i 4x2 to tylko 90 kg.
dolicz do tego (w większości przypadków) jeszcze wagę instalacji LPG,zbiornika, i 50 kg gazu to zrobi się całkiem spora
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-26, 11:35, w całości zmieniany 1 raz
Informacje na str. 17 katalogu już czytałem wiele razy ale jak ktoś słusznie wspomniał trudno z nich wywnioskować jaka będzie prędkość obrotowa silnika przy prędkościach podróżnych szosowych (100km/h i więcej)
Ależ wręcz przeciwnie - tylko stamtąd można wyliczyć dokładnie, ile będą wynosiły obroty przy poszukiwanej prędkości!
Np:
* Duster 1.6 16V 105 KM 4x2
- V bieg: 36,84 km/h przy 1000 obr/min
a zatem przy prędkości 100 km/h obroty wyniosą 100/36,84*1000= 2714 obr
Wszystkie pozostałe wersje silnikowe i napędowe można sobie samemu policzyć analogicznie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Nie wiem czy to coś pomoże, ale wg. świadectwa homologacji poziomhałasu dla dCi 90KM na postoju wynosi 78 dB, a przy prędkości obrotowej silnika 2813 obr/min 72,6 dB. To takie suche dane z wyciągu. jak jest z benzyną to musząa się wypowiedzieć inni koledzy.
Dla benzynki: na postoju 77 dB, przy obrotach 3750 obr/min 72,7 dB.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 31 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 11:42
Widzę że dyskusja się rozwija a ja studiując cenniki Dustera mam swoje spostrzeżenia co bym w nich (konfiguracji wersji) poprawił. Wielka szkoda że w Ambiance nie ma elektrycznych lusterek i tańszej klimy do dokupienia, wtedy taką wersję wziąłbym bez wahania. Oczywiście każdy jak tam woli ale mi nie zależy na lakierowanych zderzakach, pakietach Look" itp. Najważniejsze co w środku a elektryczne lust. to podstawa bo często zmieniamy się z żoną a różnica wzrostu powoduje konieczność częstego zmieniania ustawów. Oczywiście z zewnątrz najlepsze zestawienie to : "praktyczność + wygląd" i mój pomysł na to by się komponowały czarne zderzaki z resztą to np:
1) Ambiance + lakier czarny metallic + alufelgi z czarnymi wykończeniami
2) Ambiance + lakier biały + zestaw nakładek ochronnych na błotniki i drzwi + alufelgi z czarnymi wykończeniami (w tym "zestawie" boję się tylko o biały lakier czy nie będzie za delikatny).
A poza tym mam dylemat co wybrać : czy gorzej wyposażony Duster 4x2 czy lepiej wyposażony MCV. Po prostu w obu modelach odpowiada mi przestrzeń w środku i ładowność.
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 31 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 13:28
Ok, w takim razie szukam inwestora :)
A tak serio to nawet kupiłbym Dustera Ambiance ale jakby ktoś się w jakimś serwisie podjął zamontowania lusterek elektrycznych - tylko że niestety w to wątpię a mnie samego taka robota raczej przerośnie...
Przy okazji nasuwa mi się kolejne spostrzeżenie co do cen wszystkich Dacii. Wg mnie obecnie najbardziej opłaca się kupować Dacię z totalną golizną w wyposażeniu, silniku itp. (np. komuś kto prowadzi dział. gosp. do wożenia towarów itp.), ale jeśli już ktoś kupuje samochód dla rodziny i chce mieć jakiś sensowny silnik, wyposażenie, poziom bezpieczeństwa itp. to cena tak zaczyna szybować w górę iż zbliża się do konkurencji w innych markach, no chyba że kogoś interesuje wyłącznie Logan MCV 7-os. lub Duster 4x4, wtedy przyznam iż do konkurencji pod kątem tych walorów jeszcze kawałek (7 wygodnych miejsc siedzących lub napęd 4x4 równolegle z obszernym wnętrzem).
cena tak zaczyna szybować w górę iż zbliża się do konkurencji w innych markach
No ale po co miałaby być mniejsza? Fabryka i tak wszystko sprzedaje, jeszcze trzeba czekać - to tylko głupi obniżałby w takiej sytuacji własny zarobek... /:
Moi drodzy, z innej mańki pytanie.
Pisał juz ktoś w jakimś poście, że po zamontowaniu blokady skrzyni biegów obserwowana była jakaś wilgoć w kanale blokady lub nawet gdzieś pod siedzenie ta woda/wilgoć wybijała??
Napiszcie mi proszę, (szczególnie oczywiście interesuje mnie duster i najlepiej wersja 4x2 ) czy są jakieś problemy z tymi montowanymi przez ASO blokadami (jakie - czy jest problem tej wilgoci i do jakiego stopnia, czy blokada nie zacina się/nie haczy i nie sprawia innych kłopotów)?
Będę musiał wziąć blokadę lub alarm ze względu na to, że suma auta przekroczy 50 tys. i jest to wymóg ubezpieczyciela i na razie myślę nad najlepszym wariantem (wszystkie za i przeciw)
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 31 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 14:30
laisar napisał/a:
Fosiarz napisał/a:
cena tak zaczyna szybować w górę iż zbliża się do konkurencji w innych markach
No ale po co miałaby być mniejsza? Fabryka i tak wszystko sprzedaje, jeszcze trzeba czekać - to tylko głupi obniżałby w takiej sytuacji własny zarobek... /:
Czyli z twojego wywodu wynika że Dacia powinna odpowiednio kosztować tylko czemu ? Przecież założeniem tej marki miała być atrakcyjna cena a ostatnio z tym coraz słabiej. Nie oszukujmy się że Dacia to Mistrzostwo Świata, duże oszczędności na materiałach, gorsza technologia, nawet maksymalne możliwe wyposażenie jest gorsze niż u konkurencji. A co do awaryjności to też się psuje jak wszystko inne. Jak kiedyś był zrozumiały to obecnie zaczynam już podziwiać ten "fenomen Dacii" że ludzie na oślep je kupują na fali opinii czasem bez zastanowienia czy zawsze warto ? Ok, warto, ale do pewnych granic !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum