Wysłany: 2012-03-28, 11:19 Pierwszy przegląd Duster
Podczas odbioru samochodu, sprzedawca po dość wyczerpującym przedstawieniu, działu serwisu/akcesoriów oraz samochodu zasugerował przegląd "zalecany" po 3-5 tys. km (wymiana oleju i filtrów) . Nie jest on wymagany aby utrzymać warunki Gwarancji. Co o tym sądzicie, czy to tylko wyciąganie kasy za dodatkową obsługę auta, czy rzeczywiście może to przedłużyć żywotność silnika i warto pojechać?
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-03-28, 11:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-28, 11:43
Ja mam K4M w Lagunie z 1998r, żadnej "zerowej" wymiany nie robiłem, mam 215tkm przejechanych, silnik bez wycieków, oleju nie bierze. Dla mnie to po prostu chęć zarobienia dodatkowych pieniędzy przez serwis - jeśli już chcesz to zrobić to zrób to w zwykłym warsztacie, pamiętaj tylko że silniki Renault wymagają przy każdym odkręceniu korka spustowego oleju nowej uszczelki - nie zapomnij kupić przed wymianą. Ja osobiście tego nie robiłem, nowoczesne oleje i silniki wytrzymują takie przebiegi pomiędzy wymianami. Oczywiście że zgodzę się teoretycznie że to może wydłużyć żywotność silnika, ale według mnie co najwyżej z 400tkm na 500tkm, a wątpię czy ktoś myśli o takich dystansach.
Ja zleciłem taką czynnośc we serwisie - wymianę oleju po 7 tysiącach. Dodam, że nikt nie namawiał mnie do tego, ale wiem jak dCi lubi świeży olej, więc niczego nie żałuję
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 14:14 Re: Pierwszy przegląd Duster
Domel2250 napisał/a:
warto pojechać?
moim zdaniem zrobić warto, jechać nie warto - do ASO mam 89 km w jedną stronę a 50 m od domu za płotem stację sieciową Bosch Service. Mają na stanie zarówno Elf Excelium 5w40 w bańkach 5 litrowych (cena ok 120 zł) jak i cały wybór filtrów do tego silnika (Bosch,Mann,Filtron Knecht itp) więc wymianę zrobię we własnym zakresie - wyjdzie po prostu dużo taniej bo odpadnie benzyna, stracone pół dnia a robociznę też mają niższą
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 14:17, w całości zmieniany 2 razy
I tak powstają mity. Obecne silniki składane są w laboratoryjnych warunkach. Oleje stosowane do ich smarowania wytrzymują znacznie wyższe temperatury pracy oraz posiadają uszlachetniacze, które mogą pracować znacznie dłużej bez wpływu na jakość smarowania.
Oczywiście inna niż wskazana w instrukcji obsługi wymiana oleju, filtra nie szkodzi i na pewno poprawia samopoczucie kierowcy.
Dla przykładu w DD 1.5 dCi jest zamontowany specjalny układ serwisowy dla wymiany oleju i jeżeli on nie nakazuje wykonanie takiej czynności to IMHO można spokojnie jeździć i nic się nie dzieje.
W niektórych ASO, nadal pracują mechanicy po kursach i opierają swoją wiedzę na zasłyszanych opowieściach i takie informacje przekazują klientom - wymiana oleju i filtra to też zarobek dla serwisu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 15:58
chriskb napisał/a:
I tak powstają mity
nie o mit chodzi, tylko o łatwy i szybki zarobek dla ASO za prostą, nieskomplikowaną czynność obsługową Dacia nie jest tu żadnym wyjątkiem - identyczne "zalecenia" słyszałem w nisanie, mitsubishi, oplu. Inna sprawa,że taka ekstra wymiana po docieraniu silnika z pewnością nie zniszczy a może mu wyjść jedynie na dobre
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 15:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 17:27
FAP to zło i wynalazek szatana
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 17:27, w całości zmieniany 1 raz
ja wymieniłem olej i filty po 3 tys. km a "inspiracją" był m.in. fakt montażu instalacji LPG i na pewno drakulce to nie zaszkodziło zminimalizowałem jedynie koszty kupując taniej poza ASO olej i filtry...
ja wymieniłem olej i filty po 3 tys. km a "inspiracją" był m.in. fakt montażu instalacji LPG i na pewno drakulce to nie zaszkodziło zminimalizowałem jedynie koszty kupując taniej poza ASO olej i filtry...
A wymiane robiłeś w ASO czy poza?
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
A jak się ma EURO 5 i oryginalny brak FAP-a?Też ten ukłąd występuje?
Nie wiem, spróbuję sprawdzić w dokumentacji, ale obstawiałbym, że nie, bo nie ma po prostu takiej potrzeby - on jest potrzebny właśnie głównie ze względu na FAP-a. Kto to więc słyszał, żeby dacia montowała coś niepotrzebnego... <;
ja wymieniłem olej i filty po 3 tys. km a "inspiracją" był m.in. fakt montażu instalacji LPG i na pewno drakulce to nie zaszkodziło zminimalizowałem jedynie koszty kupując taniej poza ASO olej i filtry...
I to jest sensowna cena, ja przy odbiorze dostałem ulotkę, wg której koszt wymiany oleju na Elf Excellium 5w40 po dotarciu (między 3-5tys km) wynosi 320zł
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2012-03-29, 10:53, w całości zmieniany 1 raz
I to jest sensowna cena, ja przy odbiorze dostałem ulotkę, wg której koszt wymiany oleju na Elf Excellium 5w40 po dotarciu (między 3-5tys km) wynosi 320zł
ale to chyba łącznie z olejem i filtrami... chociaż to i tak drogo bo ja kupiłem olej (Elf Excellium NF 5W40) i filtr oleju razem za 110 pln co łącznie dało 188 pln...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 22:40
laisar napisał/a:
tabletka przeciwbólowa na smrodzącego diesla <:
znam takich, którym ta tabletka regularnie i dość często powoduje ból głowy
sprawdziłem dziś jeszcze raz za płotem w Bosch Service, bo nie dawało mi to spokoju - bańka 5 l Elfa 120 PLN plus filtr (ceny różne, w zależności od producenta ) przyjmijmy, że 30 zł jakiś markowy plus 25 zł !!! robocizna. To daje 175 PLN. DO ceny ASO (czyli tych trzech setek) musiałbym dodać jeszcze koło stówy na paliwo. Różnicę da się zauważyć
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 22:48, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum