też założyłbym dwie nowe (albo trochę używane) opony...
1. różnica w wysokości bieżnika
2. stosunkowo szybko się wyrównają - czyli w sumie stracisz te pół opony
Ja kupiłem zimówki po jednym sezonie za pół ceny, myślę że dobrze szukając letnie też można tak znaleźć...
Zdecydowanie kupić dwie, to nie jest miejsce na oszczędności!
Dacia nigdy nie dawała dojazdówek, co nasuwa podejrzenie, że fabrycznemu kołu przydarzyło się jakieś nieszczęście, a ty jeździłeś już właśnie na oryginalnym zapasie - stąd na jego miejscu znalazła się inna opona na lekkiej feldze.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-26, 22:34
Jeśli dobrze zrozumiałem, koledze na załatwienie sprawy pozostał tylko jutrzejszy dzień (być może nawet nie cały) a kwota przeznaczona na ten cel ma istotne znaczenie. Osobiście w takiej sytuacji, jutro z samego rana zacząłbym poszukiwania miejsc gdzie można kupić opony na raty (noruato, inne tego typu sieci, sklepy internetowe z odbiorem osobistym na już, warsztaty wulkanizacyjne).
Znajoma kupowała komplet opon za niespełna 600zł na 10 rat i odsetki były na poziomie 50-60zł, więc chyba nie ma tragedii? Pytanie tylko czy da radę załatwić to w 1 dzień
- półka dość niska, ale zupełnie wystarczająca do jeżdżenia; miałem fabryczne, wytrzymały prawie 4,5 roku i 75 tys. km (bieżnika było jeszcze dość, ale wyglądały na dobrze zużyte - może przez częsty off-road (; ).
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-04-26, 23:22
We wtorek prośba od znajomego "przewieziesz mi cztery opony samochodem?". Jakoś tak dziwnie się składa, że jeśli cztery to tylko do bagażnika Logana wchodzą. I Logan generalnie robi za ciężarówkę (beczki, deski, opony, paczki z Ikei, sadzonki kwiatów i innych roślinek, telewizory, wiaderka z farbą, czy impregnatem do drewna itp.).
Na parkingu jego żona przytarła oponę o krawężnik. Wracając usłyszała potworny huk i do domu wróciła już na pękniętej. W sumie to tylko 3 km Cztery polskie, nowe opony to wydatek 620 zł. Kilka telefonów do warsztatów i pełna oferta markowych opon (Continental, Goodyear, Michelin, Pirelli), regenerowanych, używanych, 3-5 letnich. Każda sprawdzona, z gwarancją warsztatu. Cztery czteroletnie Pirelli miały kosztować 360 zł, ostatecznie zapłacił 320 zł.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-04-27, 10:24, w całości zmieniany 2 razy
Rok temu interesowałem się tematem opon i trochę poczytałem, bo znajomy zastanawiał się nad wymianą opon na nowe (miał paroletnie opony w "poprawnym stanie"). Jakoś tak się złożyło, że po ~ 3 tygodniach od rozmowy zeszło mu z jednej powietrze, a na drugiej wyskoczył bąbel. Po przeczytaniu artykułów: po 3 latach zbrojenie opony (nie wiem jak to wyrazić) traci jakby gwarancję mechaniczną, a po 5 latach zaleca się wymianę opon na nowe (ponoć bez względu na przebieg, wysokość bieżnika i stan wizualny, a chodzi przede wszystkim o zmęczenie materiału). Osobiście do Seicento kupiłem żonie 5 lat temu używane, czteroletnie zimówki "w dobrym stanie" sprowadzane z Niemiec, ale auto jeździ głównie po mieście, a nie w trasie i nie pod obciążeniem. W Dacii mam opony od nowości (5 lat i 50.000km przejechane) i szczerze mówiąc stoję na rozdrożu w kwestii wymiany opon. Z jednej strony wyglądają jeszcze na dobre, a z drugiej strony mam dużo powodów i przemyśleń, aby w przyszłym roku przed wakacjami opony jednak wymienić (w zeszłym roku jak wracałem z rodzinką z Chorwacji tak się złożyło, że widziałem skutki 4 wypadków na autostradzie spowodowanych wystrzałem opony w TIRach: 2 w Cro, 1 w Słowacji, 1 na wjeździe do Częstochowy; we wszystlkich przypadkach "masakra").
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-04-27, 10:32
Cytat:
W Dacii mam opony od nowości (5 lat i 50.000km przejechane) i szczerze mówiąc stoję na rozdrożu w kwestii wymiany opon.
Jak szykuje się wyjazd do Chorwacji, Włoch, to bezwzględnie wymienić. 5 lat to wartość graniczna. Po upływie tego okresu producent nie bierze już odpowiedzialności za swój wyrób. Średnio taka opona przejechała już 70.000-80.000 km.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-04-27, 14:08
Ja mam w Megane jeszcze fabryczne Micheliny Energy zarąbiste opony ale już końcówka 1,5-2 mm bieżnika zostało ale przejechały 120 tys km i są z 1999 roku , zero pęknięć trzymają się bardzo dobrze. Byłe seicento z 1999 roku też miało przy przebiegu ponad 80 tys km fabryczne Dębica vivo ale sparciałe już były trochę.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-27, 16:42
Zamowiłem komplet na oś. Przy okazji pytanko, czy kolo zapasowe umieszcza sie strona zewnetrzna felgi w dol w kierunku podloza czy odwrotnie, czy obojetnie ?
Dzis bylem w ASO. Pracownicy po ogledzinach orzekli, ze prawdopodobnie błąd w montazu był przyczyna uszkodzenia opony i nie wierza w szanse reklamacji u producenta. Moze jakbym ja dostarczył z tym bąblem na feldze ale w całości była by jakaś szansa. Wiec nie wiem kto zawinił, czy zakład co ja zdejmował rok temu, czy ten co zakładał teraz.
Generalnie cieżko to ustalić ale pozostało we mnie zniesmaczenia całą sytuacją. Mam samochod na gwarancji, na same opony Continental daje 5 lat, opony zuzyte o 1 -1.2 mm , nie widac sladow uszkodzen od kraweznika etc. Zostałem bez szans na rekompensate. Czy to nauczka, ze mimo horrendalnych cen nalezy wymieniac ogumienie w ASO by miec jakakolwiek szanse na uznanie reklamacji ? Na pocieszenie jestem cały i zdrowy dzieki uszkodzeniu podczas pompowania a nie na drodze, zas ubytek z kieszeni 620 zl skutecznie uniemozliwił mi sie cieszenie z majówki jaka wczesniej planowałem Zamiast cieszyc sie luksusem gwarancji, radoscia posiadania w miare nowego pojazdu z trafiaja mi sie rozne drobne przypadłości, ktore generuja nieprzewidziane koszty ekspoatacyjne. W zasadzie to pracuje na dodatkowe poł etatu na ten pojazd, zamiast cieszyc sie jego uzytkowaniem, zaczynam sie bac o dodatkowe koszty. Co innego doposazyc pojazd, poprawiajac jego funkcjonalosc a co innego wymieniac prawie nowe czesci na zupełnie nowe.
Przy okazji, pracownik ASO potwierdził, ze mam dojazdówke, stad inna opona ( producent )
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-04-30, 17:55, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-05-02, 19:15
Dołączę do tematu - z ciekawości zajrzałem dzisiaj na zapas - opona taka sama jak pozostałe - continental, ale felga czarna z nalepką informującą o maksymalnej prędkości do 80 km/h. Nie jest to więc kwestia którą poruszał "laisar"
laisar napisał/a:
...Dacia nigdy nie dawała dojazdówek, co nasuwa podejrzenie, że fabrycznemu kołu przydarzyło się jakieś nieszczęście, a ty jeździłeś już właśnie na oryginalnym zapasie - stąd na jego miejscu znalazła się inna opona na lekkiej feldze.
Dołączę do tematu - z ciekawości zajrzałem dzisiaj na zapas - opona taka sama jak pozostałe - continental, ale felga czarna z nalepką informującą o maksymalnej prędkości do 80 km/h. Jakieś pomysły?
Mam dokładnie tak samo, opona na zapasie taka jak reszta na samochodzie i naklejka 80km/h max. Jedyne co przychodzi mi do głowy to, że zapas jest na feldze stalowej, a na samochodzie mam felgi aluminiowe - teoria bardzo naciągana ale nie widzę innego uzasadnienia. Nie mniej zamierzam zerwać tą naklejkę bo mając pełnowymiarowy zapas nie mam zamiaru stosować się do ograniczenia 80km/h.
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Ostatnio zmieniony przez _Marcin_ 2012-05-02, 19:31, w całości zmieniany 1 raz
ale felga czarna z nalepką informującą o maksymalnej prędkości do 80 km/h. Nie jest to więc kwestia którą poruszał "laisar"
Może się coś zmieniło? Trzeba by zapytać w salonie, ale... nie jestem pewien, że coś wiedzą <<<:
Mógłbyś po prostu sprawdzić, jak felga w zapasie ma się do reszty? Inna czy taka sama? A jakby się w ogóle udało sczytać referencje z obu, to byłoby super...
Co do teorii: może chodzi o różnicę w zużyciu opon? Dla 4x4 nie jest to zdrowe, a robienie osobnych wersji dla 4x2 i 4x4 to nie po daciowemu "drogie" d: więc może "zrównali do dużego"?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-02, 23:53
Zaprzyjazniony sprzedawca w salonie Daci sugerowal, ze felga jest ze znaczkiem max. 80 km/h w zwiazku z tym, ze tez jest dołaczana do samochodow fabrycznie wyjezdzajacych na aluskach. Dla bezpieczenstwa, w zwiazku z roznica mas takiego kompletu alu + stalowka na jednej osi zdecydowano ograniczyc do 80tki. Jesli zas nie mamy alu zasugerowal zapomniec o tej naklejce i jechac jaik na normalnej feldze. Szkoda, ze dacia nic nie pisze o tym w instrukcji sandero, choc powinna.
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-05-03, 08:47
laisar napisał/a:
Mógłbyś po prostu sprawdzić, jak felga w zapasie ma się do reszty? Inna czy taka sama? A jakby się w ogóle udało sczytać referencje z obu, to byłoby super...
Co do teorii: może chodzi o różnicę w zużyciu opon? Dla 4x4 nie jest to zdrowe, a robienie osobnych wersji dla 4x2 i 4x4 to nie po daciowemu "drogie" d: więc może "zrównali do dużego"?
Na wygląd felgi są identyczne (tylko na zapasie czarna). Gdy po raz kolejny zajrzę pod spód Prochowca może uda mi się znaleźć jakieś numerki. Może masz rację, jeśli chodzi o wersję 4x4.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-03, 12:35
w 4x4 felga zapasowa jest identyczna rozmiarami jak reszta
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-03, 14:31
brak - zwykła, czarna felga stalowa, pełny wymiar,żadnych naklejek,opona identyczna z pozostałymi (Continental Cross Contact)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-03, 14:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum