Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-09, 00:04
Właśnie przejrzałem ceny na opony.com i przykładowe ceny:
Barum Polaris 3 - 240 PLN
Uniroyal MS plus 66 - 242 PLN
Nokian WR DS XL - 270 PLN
Pirelli snowcontrol serie II - 271 PLN
Fulda Kristal Montero 3 - 272 PLN
Fulda Kristal Supremo - 266 PLN
Rozmiar 185/65R15
Cena z przesyłką kurierem.
Dla mnie jest sprawa oczywista, nie muszę kupować Barumów.
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2011-11-09, 00:05, w całości zmieniany 1 raz
Ale się rozpisaliście...! Trudno skomentować wszystkie wypowiedzi. W każdym razie dziękuję za dobre rady. Dam znać na co się zdecydowałem. Pozdrawiam wszystkich
_________________ 18 listopad 2012 10000km...
31 lipiec 2013 14830 km
Powoli do przodu...
no. wilk syty i owca cała. Zakupiłem od znajomego bridgestone blizzak 16/55/205 wyprodukowane pod koniec 2008 przejeździły zimę 09/10 czyli jakieś 12000 km. Później miały jeździć w innym aucie ale tak się nie stało, więc przeleżakowały ostatnią zimę na felgach w garażu. Oponki w bdb stanie bieżnik prawie niezużyty. Cena dosyć okazyjna bo 400 stówy, szczególnie porównując z okolicznymi warsztatami z oponami używanymi,np. po 90 zł za używkę z bieżnikiem 6-7 mm ale z 2003 roku więc nie ma o czym mówić. Na razie nie mam jak ocenić ale jeździ się fajnie, nie huczą, autko też jakoś wyraźnie zamulone nie jest więc na 6,5 felgę taki rozmiar spokojnie można wrzucać.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-10, 22:11
Kratylos napisał/a:
Uniroyal MS plus 66
zdecydowani lepsze
też się na takowe zdecydowałem po dość długim i mozolnym studiowaniu opini o nich
Witam
Po dosc dlugim studiowaniu na neciku jakie oponki wybrac padlo na firme UNIROYAL rainexpert 195/65/15
koszt 804zł z dostawa
najtansza oferta na rynku ":)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-15, 18:45
bardzo dobry wybór - jedna z najlepszych na rynku (poza nokianami) opon "deszczowych"
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-15, 18:46, w całości zmieniany 1 raz
Mogą trochę hałasować ale przyczepność bardzo dobra. Mnie kumpel też je proponował między innymi w tamtym roku ale wybrałem dynaxer hp3 kleber. Jak dla mnie rewelacja do MCV-ki.
Jakoś mam przekonanie do kleberek. No i jeszcze zimówki goodrich.
Mnie strasznie wkurzają moje fabryczne Barumy, mam wrażenie, że zimowe Fuldy są dużo cichsze, a chociaż krótko jeżdżę tym samochodem, więc może dopiero zdążyłem się "wyczulić" na problem...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-14, 22:31
-zimowe opony są ciche, bo są miękkie
-wybrałbym Klebery albo Uniroyale - ze wskazaniem na ostatnie
radzę omijać z daleka produkty z "Eco" - opony z takim dopiskiem źle mi się kojarzą od czasu użytkowania opon Continental Eco Contact, które były ciche i dość oszczędne ale fatalnie sprawowały się na mokrej nawierzchni. Ten rodzaj ogumienia budowany jest pod kątem oszczędności (minimalnej zresztą) w zużyciu paliwa i długotrwałości eksploatacji -niestety kosztem własności trakcyjnych z(twarda, mało ścieralna guma i płytki bieżnik). Biorąc pod uwagę zmienność warunków atmosferycznych w okresie wiosna-jesień - zaopatrzenie się w opony deszczowe będzie inwestycją we własne bezpieczeństwo
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-05-14, 22:39, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-15, 07:29
zastanawiałem się trochę nad Presto, ale nie wiem co myśleć o tych oponach
Navigatory 2 po 3 sezonach zimowych i 2 letnich zachowały się w stanie bardziej niż zadowalającym, natomiast Passio 2 u ojca po 3 sezonach letnich są już dość mocno starte, a jeździ nie więcej niż ja (powiedziałbym, że mniej )
w przypadku Presto w tym zalinkowanym zestawieniu podkreślono wysokie opory toczenia tej Dębicy, czyli jeżeli dobrze rozumiem, większe spalanie i ścieralność opony (choć to akurat pewnie można naprostować składem mieszanki)
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-05-15, 07:30, w całości zmieniany 1 raz
Otóż to - ja w styczniu po tradycyjnym ślęczeniu nad testami i cenami kupiłem Michelin Energy Saver, bo miała bardzo dobre wyniki przy hamowaniu i na suchym, i na mokrym (postawiłem na ten parametr, bo nie szaleję na drodze, więc np trzymanie boczne wydało mi się mniej ważne). Tymczasem w teście, który dołączyłeś do swojego postu jest raczej w ogonie stawki pod tym względem - tyle że właśnie szerokość jest znacznie większa, a ja patrzyłem na pasujący do daćki...
Best of the best prawie w każdym zestawieniu były ContiContact, ale cena jednak zabijała, więc zastosowałem zdroworozsądkową zasadę "cięcia po ekstremach", z marszu odrzucając także produkty super-budżetowe. (Choć kilka wyników np Barumów czy Dębic było OIDP naprawdę świetnych).
w przypadku Presto w tym zalinkowanym zestawieniu podkreślono wysokie opory toczenia tej Dębicy, czyli jeżeli dobrze rozumiem, większe spalanie i ścieralność opony
W artykule jest informacja, że różnica w spalaniu między Dębicą a Conti (najgorszy i najlepszy opór toczenia) może wynieść ok. 0.2 l / 100km. To by dało 500-600 zł różnicy w paliwie po przejechaniu 50k km, czyli tyle samo, lub mniej niż różnica w cenie opon.
laisar napisał/a:
Tymczasem w teście, który dołączyłeś do swojego postu jest raczej w ogonie stawki pod tym względem
Jak na złość z reguły nawet jak już przetestują wszystkie bardziej popularne modele opon, to jedne są testowane w wersjach "szerokich" a inne "wąskich".
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-15, 11:13
Marmach napisał/a:
W artykule jest informacja, że różnica w spalaniu między Dębicą a Conti (najgorszy i najlepszy opór toczenia) może wynieść ok. 0.2 l / 100km. To by dało 500-600 zł różnicy w paliwie po przejechaniu 50k km
ok - to przydatna informacja
wybór chyba stanie na Kleberach
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-05-15, 11:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-05-15, 19:51
opony energooszczędne niemal bez wyjątku marnie sprawują się na mokrym
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-05-29, 09:56
pytanie z innej beczki - w temacie koła dojazdowego
po założeniu LPG nie będzie mi raczej po drodze wożenie pełnowymiarowego koła
ma ktoś doświadczenie w kwestii kół dojazdowych do Logana - jakie rozmiary można spokojnie montować
na allegrze do Logana sprzedawane są dojazdówki o rozmiarze 125/70/15 - tyle tylko że koło o takim rozmiarze jest o 65,5mm mniejsze na średnicy
wiem, że to tylko koło dojazdowe, ale dotychczas w Felicii miałem dojazdówkę która na średnicy różniła się raptem o kilka milimetrów i spokojnie udało mi się na tym kole przejechać ok 350km (kapeć złapany w niedzielę podczas powrotu z urlopu )
da się jeździć na dużo mniejszym kole... ja kupiłem coś renowkowego na allegro...
warto jednak pamiętać (żeby się nie wystraszyć), że po kilkuset metrach zapali się kontrolka absu (co jest całkowicie naturalne, bo jedno kółko kręci się szybciej).
rozmiaru niestety nie pamiętam. Ale nie wiem czy ja nie mam nawet 115/70...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum