Co do półosi to z tego co się orientowałem/szukałem to w Polsce ciężko znaleźć nowe.... Używek trochę jest ale w wielu przypadkach w stanie nie do użycia... Można poszukać np w Rumunii, bądź ponoć w Turcji robią/robili tyle się dowiedziałem, bo w większości miejsc gdzie pytałem to było jedna odpowiedź, "panie to jeszcze jeździ". Mnie się udało zakupić 2 używki, trochę stukały, lecz z czterech udało się zrobić dwie sprawne i nie hałasujące.
Czy były zmienianie to nie wiem.
A jak jest zimna skrzynka (i przeguby pewnie też) to nic nie stuka ale potem to słychać na zakrętach ale tez na prostej np. przy hamowaniu silnikiem.
Swoją drogą zastanawia mnie, jak z 4 zużytych półosi można zrobić 2 dobre?? (bo jeśli to możliwe to dokupię 2 szroty i dam mechanikowi do poskładania :P )
Z tego co wiesz da się i w sumie wiesz też gdzie się da :P Z tego co się orientuje to zewnętrzne przeguby są wymienialne i można je wymienić z innymi, natomiast zewnętrzne stanowią całość i można je tylko regenerować (jak oczywiście jest gdzie...)
A czy ewentualnie bylibyście zainteresowani nowymi prosto z Rumunii? Może ja też się skuszę na zakup.
Mam kolegę, który jeździ z dwa razy w roku do Rumunii więc może by kupił.
Jest tylko mały problem w rozmiarach. Tzn. są dwa rodzaje średnicy części od strony skrzyni, która wchodzi w simering.
Tzn. precyzując - ZEWnętrzne są zintegrowane z półosią i niewymienne a WEWnętrzne można wymieniać - mam racje? :p
Wszystko oczywiście zależy od ceny ale ja bym się pisał :D
Jakie są te wymiary i gdzie się je zdejmuje albo skąd odczytuje?
Chodzi o tą część na zdjęciu od strony skrzyni.
Rozmawiałem z gościem, który miał hurtownię części do dacii i mówił że pierwsze 1310 miały jeszcze inną średnicę części wchodzącej na wieloklin do skrzyni.
Podejrzewam, że można przełożyć jakby co.
Nr katalogowy półosi 7700570806
No to słabo:/
A czy w Rumunii albo w Turcji mają coś na kształt naszego allegro? Próbowałem z e-bay`em ale chyba nie mają a przynajmniej ja nie znalazłem.
"Towar nie jest aktualnie dostępny. Istnieje możliwość dorobienia półosi na wzór. Musiałby Pan podesłać do nas starą półoś, kompletną z przegubami, wówczas mógłbym ocenić czy jest szansa na wykonanie identycznej półosi."
Więc jak ktoś jest chętny sprawdzić to podaję namiary.
pphu.kumak@gmail.pl
PPHU KUMAK Jakub Tyc
Bielsko Biała.
Zajmują się głównie staruszkami w szerokim tego słowa znaczeniu i zakresie.
Witam.
Sorki ze wam sie wcinam w dysputy.Taka mala sugestia. Z tego co wiem to dacia 13xx byly robione na licencji renault 12. I tak sie zastanawiam, czy nie szybciej byloby znalezc polosie z renowki na ktorej licencji byla robiona 13xx?
_________________
Ostatnio zmieniony przez szybki 2012-06-14, 12:02, w całości zmieniany 1 raz
Ja też najchętniej wrzuciłbym francuskie ale nie znalazłem.
Tureckie czy rumuńskie też bym wrzucił bo każda nowa będzie lepsza od starej z naparząjacym przegubem :p
Jeśli chodzi o dorabianie to na chłopski rozum powinno się dać bo skoro ludzie jeżdżą przedwojennymi zabytkami to na pewno trzeba było nie takie elementy dorabiać.
Ciekawe tylko jaka cena za takie customowe zlecenie - dowiadywał się już ktoś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum