Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-29, 18:19 Podświetlenie i wygląd tablicy wskaźników / zegarów
Na początek zdejmujemy oslone kolumny kierownicy (ten czarny plastik pod kierownica, zamontowany na dwoch wkrętach od dołu). Następnie po odkręceniu dwoch wkretow trzymajacych go na dole zdejmujemy daszek znad tablicy wskaznikow. Trzyma sie on na wspomnianych wkretach i zatrzaskach. Zdejmujemy go zdecydowanie ale z wyczuciem. Zdjecie oslony kolumny kierownicy jest niezbedne, gdyz odslania dwie sruby, ktore trzymaja daszek. Nastepnie odkrecamy cztery widoczne sruby, ktore trzymaja tablice wskaznikow i po odłączeniu dwoch kostek z przewodami wyciagamy ja.
Do reszty zadania bedzie potrzebna tasma klejaca (taka srebrna dobrze spelnia te zadanie a nie wiem jak ona sie "fachowo" nazywa), nozyczki i... nic wiecej.
Po odkreceniu kilku srubek z tulu tablicy wskaznikow rozkladamy ja. Wycinamy z tasmy male kwadraciki, ktore posluza do podklejenia denerwujacych nas kontrolek. Jedna warstwa tasmy - delikatne przymglenie kontrolki, dwie warstwy - mocniejsze przyciemninie. Podwojnie podkleilem tylko kontrolke od swiatel drogowych, gdyz ta bardzo mnie denerwowala podczas jazdy noca. Nalezy uwazac aby nie przestawic wskazowek.
Po zakonczeniu "podklejania" umieszczamy tablice na swoim miejscu, podlaczamy i korzystajac z szybkiej mozliwosci ewentualnego ponownego demontazu sprawdzamy dokladnosc pomiarow w trybie diagnostycznym komputera. Jezeli wszystko jest OK skladamy calosc.
Czas: okolo 30 minut
Koszt: tasma - 4,90 PLN
PS. Wiem, wiem... dziwne miewam pomysly. W Sienie ktora jezdzilem denerwowalo mnie to samo a kontrolki zamalowane markerem glupio wygladaly :)
A czy rozkładając szafę, natrafiłeś może na jakieś proste rozwiązanie dot zmiany kolorów podświetlenia wskaźników Pytam bo może ktoś się będzie chciał pokusić na taki tuning.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-29, 20:55
GeRRaD napisał/a:
A czy rozkładając szafę, natrafiłeś może na jakieś proste rozwiązanie dot zmiany kolorów podświetlenia wskaźników Pytam bo może ktoś się będzie chciał pokusić na taki tuning.
Wydaje mi sie, ze to zalezy od tarcz zegarow samych w sobie (ten odgiety element widoczny na 6tym zdjeciu). Wszystkie zarowki pod nimi sa biale.
Aczkolwiek nie jestem tego pewny, nie myslalem o tym, zeby zmienic kolor podswietlenia bo od kiedy kilka lat temu przejechalem sie pierwszy raz reno stwierdzilem, ze takie bursztynowe jest najlepsze. Nie niebieskie, zielone, czerwone, biale...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2007-09-30, 01:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-30, 09:52
GeRRaD napisał/a:
A czy rozkładając szafę, natrafiłeś może na jakieś proste rozwiązanie dot zmiany kolorów podświetlenia wskaźników Pytam bo może ktoś się będzie chciał pokusić na taki tuning.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-30, 14:37
Yoda napisał/a:
Ja z kolei się zastanawiam nad możliwością regulacji jasności podświetlenia wyświetlacza. Może ktoś wie jak ?
Ja juz dawno o tym myslalem. W ASO dowiedzialem sie, ze napewno jest to mozliwe. Nalezaloby tylko dokladnie przeanalizowac schematy instalacji elektrycznej i wstawic potencjometr. Problem w tym, ze nikt jeszcze nie wie gdzie i czy jest to jeden obwod czy kilka (tak, zeby "sciemnic" calosc podswietlenia w samochodzie (łącznie z konsola centralna). Po prostu nikt tego jeszcze nie robil. Darowalem sobie temat "sciemniacza" i stad moje zabiegi, aby przyciemnic kontrolki. Z reszta z tego co wiem wsatwienie w obieg podswietlenia potencjometru nie zalatwia sprawy zbyt jasnych kontrolek, gdyz one sa na pewno w innych obwodach. A wlasnie one najbardziej mnie denerwowaly. Teraz noca jezdzi sie duzo lepiej.
MartinPŃ: "Dziadostwo". Co masz na myśli? Bo troche brakuje precyzji w Twoim poscie.
dacik [Usunięty]
Wysłany: 2007-11-25, 03:03
ja se popsikałem sprajem takim do ściemniania lamp i je super
Ja też lubię - chociaż może nie na niebiesko :P a la tuning ;>
I dlatego mimo że bursztynowy jest bardzo fajny, to jakby się nie przyciemniał za dnia mimo włączonych świateł, to byłby jeszcze lepszy - regulacja to już zbytek szczęścia. Wydaje mi się, że właśnie tym tropem należałoby pójść, żeby wyśledzić właściwe miejsce podłączenia.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-26, 22:24
laisar napisał/a:
I dlatego mimo że bursztynowy jest bardzo fajny, to jakby się nie przyciemniał za dnia mimo włączonych świateł, to byłby jeszcze lepszy - regulacja to już zbytek szczęścia. Wydaje mi się, że właśnie tym tropem należałoby pójść, żeby wyśledzić właściwe miejsce podłączenia.
A ja mam podejrzenie, że jest za to odpowiedzialny sygnał + LEWEGO ŚWIATŁA POZYCYJNEGO ZABEZPIECZONY (obwód LPG), na tablicy wskaźników (247), czarne złącze, pin 11, z tym, że działa to odwrotnie:
- jest 0V - wyświetlacz jest jasny
- jest +12V - wyświetlacz przygasa
Tak właśnie reaguje radioodbiornik (Blaupunkt) na podanie tego sygnału na pin A6 złącza ISO.
Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 22:01
W kangoorze jest tak, że jak przed włączeniem stacyjki wcisnie się przycisk zerowania parametrów podróży i włączy się stacyjkę w pozycję ON (gotowy do odpalenia - ele bez załączania rzorusznika to po 5 sekundach uruchamia się tryb serwisowy - świecą wszystkie kontrolki i czarne pola na wyświetlaczu i autotestuje się obrotomierzi prędkościomierz. Normaly test wykonywany przy przęgladach przez mechaników. podejrzewam, że w Loganie jest identycznie.
mam podejrzenie, że jest za to odpowiedzialny sygnał [...] na tablicy wskaźników (247), czarne złącze, pin 11, z tym, że działa to odwrotnie:
- jest 0V - wyświetlacz jest jasny
- jest +12V - wyświetlacz przygasa
Czyli gdyby odpiąć przewód z tego pina to w ogóle by nie przygasał, dobrze myślę?
Jedyne co zauważyłem to, to że "autotestuje się obrotomierz i prędkościomierz". Pole wyświetlacza wskazuje zamiast przebiegu 6002 i nic więcej sie nie dzieje. Stan paliwa na max. temperatura na ninimum, zegar wskazuje właściwy czas. Kontrolki, podświetlone tylko te które palić sie powinny.
laisar napisał/a:
Czyli gdyby odpiąć przewód z tego pina to w ogóle by nie przygasał, dobrze myślę?
Bardzo dobrze. ................ Ale jeśli ktos ma chęć podjąć próbę płynnej regulacji to raczej odradzam do momentu skonsultowania się z kimś madrzejszym. To tak w nawiązaniu do wczesniejszego pomysłu któregoś z kolegów z doinstalowaniem potencjometru.
Moze to drobiazg ale dla mnie jest bardzo wazny. Jak mialem przyjemnosc przejechac sie sandero 1.6 MPI zauwazylem brak regulacji podswietania deski. Czy jest ona jako dodatek , opcja czy trzeba zamontowac samemu stosowny uklad/potencjimetr/przelacznik ? W miescie zawsze ustawiam w swojej cytrynie max oswietlenie licznika zas na trasie jadac wieczorem lub w nocy zmniejszam na minimum, by nie razilo po oczach. Bede wdzieczny za Wasze opinie i podpowiedzi co z tym fantem zrobic w Sandero.
Mnie przeszkadza tylko zbyt mocne podświetlenie świateł "długich". Na forum był poruszany problem zbyt mocnego podświetlenia deski rozdzielczej. Podany był również sposób poradzenia sobie z tym problemem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum