Czekając w salonie na wymianę oleju sprawdziłem organoleptycznie wszystkie stojące tam samochody. Od razu powiem, że (nie wiem czemu :) ) najlepiej czułem się w loganie . W thalii / clio / kangoo plastiki nie lepszej jakości niż w loganie. A już mnie kurwica zaczyna brać, jak kolejna osoba, którą podwożę, maca z niesmakiem deskę rozdzielczą (!!) Co za różnica, czy te plastiki są twarde, czy miękkie? Wyglądają w miarę ok i powinno to starczyć., Kiedy ostatnio dotykałem swojej deski rozdzielczej? Chyba 2 tyg. temu i to przez szmatkę, jak ją wytarłem z kurzu. Kiedy wy ostatnio wchodziliście w bezpośredni kontakt z deską rozdzielczą własnego samochodu? No właśnie... bo i po co? A cała ta histeria przez niepochlebne artykuły w prasie i opinie w mediach. Nigdzie nie spotkałem negatywnej opinii nt. słabego spasowania osłony liczników z resztą deski rozdz., a obawiam się, że to zacznie skrzypieć. Pozostałe elementy raczej nie, bo w większości sa odlane z jednego kwawałka - znakomity pomysł i nieważne, że z powodu szukania oszczędności. W thalii / clio II deska składa się z 4 podstawowych części, które po jakims czasie (kilku zimach) zaczną subtelnie przemieszczać się względem siebie, wydając przy tym nieproszone dźwięki.
Dźwignia zmiany biegów w loganie jest długa. No i co z tego? W kangoo jest odrobine dłuższa, w reszcie modeli renault (oprócz laguny) niewiele krótsza. W loganie lewarek chodzi ładnie, nie trzęsie się, skok nie jest wcale taki długi - wbrew opinii w prasie.
Charakterystyczne kształty końcówek dysz nawiewu kabiny są bardzo praktyczne - można je skierować pod niemal dowolnym kątem, w odróżnieniu od "kratkowych". Zresztą już kiedyś pisałem, że takie samę są np. w audi TT, czy najnowszej klasie C mercedesa.
Przyciski podnośników elektrycznych szyb w konsoli centralnej? Można sie przyzwyczaić. W kangoo są schowane w kieszeniach drzwi (dosłownie) i nie słyszałem, żeby ktoś się czepiał. Najwięcej trudności sprawia mi tylko przestawienie sie na aktywacje wycieraczek "dźwignią w dół".
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Popieram uwagi kolegi, palstiki na prównywalnym poziomie do np CHevroletów, Fiatów (oprócz nowych modeli), Kii, że tez o Daewoo nie wspomnę. Dzwigni zmiany biegów jakby ją trochę skrócić nie powstydziłby się i wóz klasy kompakt (wersja Prestige ma krótszą dźwignie w skórze), usytuowanie przycisków szyb - mozna się szybko nauczyć, a dzwignia wycieraczek w dół jest bardziej intuicyjna niz w góre (w niemieckich wozach tez jest w dół ). Pozdrawiam
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-09-17, 20:45
Plastiki są ok. Spędziłem ostatnio sporo czasu czyszcząc je z resztek bananów, lizaków, batoników, śliny, błota i kociej kupy. Jakokolwiek inna tapicerka poniosłaby całkowitą porażkę w kontakcie z tymi substancjami. I tyle w temacie plastików.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Co do plastików to na poprzednim forum się już o tym wypowiadałem i nie mam na razie zastrzeżeń. Długość lewarka skrzyni biegów mi odpowiada choć wiadomo że jeżeli byłaby krótsza lepiej by zmieniało się biegi ale przecież nie każdy samochód ma taki lewarek jak fabia A kierunek włączania wycieraczek? Jestem przyzwyczajony, w tą samą stronę włączało się je w escorcie(niemieckiej produkcji ).
Mi też raczej pasują - ale brakuje mi strasznie schowków i deska mogła by być jeszcze bardziej matowa. No i nie miałbym nic przeciwko gdyby góra deski była jaśniejsza - a dół ciemniejszy :)
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Jaśniejsza tapicerka wcale nie musi oznaczać że będzie odbijać słońce, powiem więcej w Indiach latają jasne tapicerki i nic im nie przeszkadza - a tam są właśnie jasne dlatago że cholernie grzeje.
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
A w Matiz'ie wersja JOY miałem takie przyciemnienie, blende na zielono od góry szyby i tego mi brakuje w Pandzie itd. Doklejanie samemu odpada wygląda wstretnie, jestem 100% przeciwnikiem ulepszania aut, w tym tunigu wszelakiego. Może to kwesia lat ale dla mnie to zaraz wyglada jak kanciok ulepszony tailami od prywaciarza, co jezdzi nim złotówa
Tuning tak, ale z klasą i umiarem - niestety to kosztuje, dlatego też fabryka nie daje w standardzie ładnych alufelg, lepszego audio itp. Poza tym tuning to raczej nie kwestia wieku (z wiekiem zmienia się styl tuningu na bardziej wysublimowany i profesjonalny - przynajmniej w większości) czy wykształcenia, a podejścia do samochodu - gdy auto jest pasją, bez względu na model
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2007-09-19, 09:14
psur napisał/a:
Mnie się tuning w ogóle nie podoba.
mnie sie tez nie podoba...
podobaja mi sie za to moje nowe alufelgi, podoba mi sie folia na szybach, podobaja mi sie owiewki, podoba mi sie podlokietnik, nieoryginalny ale tez praktyczny gdy mnie zaczyna napieprzac w obojczyku i moge sobie walnac prawa reke na nim...
musze se jeszcze strzelic jakies spojlery zeby moj vcv jak batmobil wygladal i bedzie spoko...
ale ogolnie to mi sie tuning nie podoba... w ogole...
no i tez nie naleze do tych, ktorzy za kazdym razem glaszcza deske rozdzielcza zeby podziwiac jak jest miekka czy twarda....
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-09-19, 11:09
Skrzynia biegów w Loganie była modernizowana. Obecnie montowana oparta jest na podzespołach Modusa. Wcześniejsza faktycznie była czasami krytykowana.
Wnętrze Logana. Spójrzcie jak wykończone jest siedzisko kanapy tylnej w Volkswagenie Foxie, czy starej Skodzie Fabii-sypiąca się płyta styropianowa. Tymczasem w Dacii twarda gąbka.
Konsola Logana wykonana z jednego odlewu-rozwiązanie genialne w swojej prostocie. Łatwe w zmywaniu duże płaszczyzny, przyjemne w dotyku. Schowek po stronie pasażera obszerny, pokrywa dobrze spasowana, zamek mocny. Wykładzina podłogi łatwa w czyszczeniu, ale chyba mało odporna na ścieranie, musi być przykryta dywanikami, gdyż inaczej zostanie wydeptana. Klawisze blokady zamka, światel awaryjnych, ogrzewania szyby tylnej etc. do wymiany-tandetne. Także mocowanie kieszeni w drzwiach przednich do poprawy-ja swoją po stronie kierowcy musiałem już docisnąć. Przydałby sie też uchwyt z tkaniny do zamykania drzwi-taki jak w Skodzie 105. Teraz zamykanie drzwi jest kłopotliwe-nie ma za co chwycić.
W Aygo, C 1, 107 za pokrywę schowka pasażera, i obrotomierz trzeba płacić. Zagłówki foteli przednich sa zintegrowane z oparciem. Wykończenie drzwi tylnych ogranicza się do montażu podłokietnika z klamką drzwi-reszta to goła blacha. W Pandzie także pokrywy schowka brak, za uchwyty podsufitowe, regulację wysokości mocowania pasów bezpieczeństwa, czy zapalniczkę trzeba płacić.
A mnie przełączniki się podobają i bardzo dobrze używają (zwłaszcza szyb) - są akurat przed palcami, kiedy ręka opiera się o na lewarku. Zmodyfikowałbym więc swoją wcześniejszą propozycję co do zamiany miejscami sterowania wentylacją i tych przycisków i jakoś je wymieszał.
Jeszcze co do plastików: fajnie by było, jakby te na tylnych drzwiach bocznych zostały jakoś inaczej rozwiązane - choćby nawet do likwidacji "podłokietnika" włącznie. Byłoby wtedy jeszcze więcej miejsca na foteliki, które mają własne podłokietniki, a dzieciaki i tak nie zamykają same drzwi.
Coraz bardziej się przekonuję, że przydałby się jakiś producent zmodyfikowanych części do Logana...
Schowek po stronie pasażera obszerny, pokrywa dobrze spasowana, zamek mocny
Nie mówcie głośno o dobrym spasowaniu pokrywy schowka bo to żenada, w UNO był lepszy.Po pierwsze po 2 miesiącach użytkowania odstaje z reguły górny lewy róg (1 pokrywę już wymieniłem) więc trzeba z nim jak z jajem, delikatnie trzymać za uchwyt zamykając, a najepiej nie korzystać Po drugie spróbujcie zamknąć schowek popychając samą pokrywę (w innych autach jest klik i siedzi) - najpewniej odbije i opadnie z powrotem.
Cenię Logana ale pokrywa schowka i jej mechanizm to zdecydowany szajs
Kierownica na fotce jak w Almerze, tylko znaczek nie ten.
A co do innych aut: to przejechałaem się po znajomości Almerą (L=5000 km) i dla mnie trochę ciasno, plastiki: żadna rewelacja klamki też byle jakie i idiotycznie umieszczone włącziki szyb: na drzwiach w zagłębieniu: przyciskasz: szyba w dół. Podważasz palcem do góry: szybka w górę. Smietki się w tej niszy zbierają. Sam mechanizm chodzi głośniej i miej płynnie niż w mojej Daćce. A co do fotela pasazera: to nie wiem czy mam za małą skoliozę ale mnię w krzyżu uwierał ! No i trochę ciasno w Nissankku. Jak dla DaćMana ;) rzecz jasna. Zarówno z przodu jak i z tyłu.
Pozatym autko ok.
to sobie tapicerke zmienisz jak beda juz te Renault Sandero na szrotach dostępne
Drogi Eryku !
A co to ja dr Lupenętęlygęt ( przedstawiciel budżetówki) po zsypach mam grzebać Ti, ti, Złośliwcze ! Myśliśz że wersja Latino musi być lepsza od CE (Centralnoj Jewropy)
Pozdrawiam Piotrek S.
[ Dodano: 2007-09-21, 16:04 ]
swissman napisał/a:
musze se jeszcze strzelic jakies spojlery zeby moj vcv jak batmobil wygladal i bedzie spoko...
Chcesz Batmobil. w rozmiarze MCV: to kup SSangyonga Kryon (sprzedawany przez Renault) i dodaj spojler
W ostateczności może być Maybach"...a czym mam jeździć ?" Effekt murowany.
Gość
Wysłany: 2007-09-22, 20:31
a co powiecie na to że pod stopami kierowcy pod dywanikiem jest wyłożone styropianem? Czy u was też tak jest ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum