Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana łożyska oporowego 1310
Autor Wiadomość
Papryk 


Marka: Dacia
Model: 1310
Silnik: 1300
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 72
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2012-08-31, 13:47   wymiana łożyska oporowego 1310

CZeka mnie wymiana tego łożyska, maska już zdemontowana chłodnica wyciągnięta i teraz pytanie... czy wyciagac tylko silnik tak aby skrzynia zostala na miejscu? Czy odsunac skrzynie zostawiajac silnik na miejscu? Chodzi o to aby nie narobić sie jak głupi. Troche przeraza mie to przesówanie skrzyni, półosie itp. Z jakiegoś powodu jestem za wyciągnięciem silnika, tylko teraz czy jak odkręce śruby łączące silnik ze skrzynią to czy bedzie na tyle miejsca abyswobodnie przodem wysynąc silnik, tak aby nie ruszać skrzyni???
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-08-31, 14:34   

Zostaw silnik w spokoju! :P Chyba nie ma auta w którym łatwiej się demontuje skrzynię... A jak masz kanał, to już wogóle bajka. Odkręcasz łącznik między skrzynią a lewarkiem, potem wspornik, następnie śruby mocujące skrzynie do silnika, wybijasz kliny z półosi i je wyciągasz - skrzynia na wierzchu :)

Tutaj kolega Hanys mógłby się bardziej wypowiedzieć, bo kilka skrzyń do Dacii wpasowywał i to bez kanału - Michałek Dacia1310p, chodź tu :P
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
agresywny 



Marka: Polonez
Model: Atu Plus
Silnik: 1.6 GLI
Rocznik: 1998
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 51
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-08-31, 16:06   

Papryk, na twoim miejscu wymienił bym całe sprzęgło. Do Dacii nie będzie drogie a bardzo możliwe, że wadliwy jest też docisk. A 2 razy rozbierać nie ma chyba sensu...
_________________
AGRESJA! NAPINKA! I PEŁNA DZIDA NA 100%! ŻADNEJ LIPY!!!!
 
Papryk 


Marka: Dacia
Model: 1310
Silnik: 1300
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 72
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2012-08-31, 16:32   

Sprzęgła nie mam zamiaru wymienić bo jest ok. Diabeł siedzi w łożysku, wciskająć sprzegło słychac jak sie ociera.

Poza tym auto ma wytrzymac 5000km potem to już nie będzie mój kłopot.

Wracając do tematu,czy na tych półosiach nie ma żadnych łożysk stożkowych itp

a gdzie będzie ten klin?
Ostatnio zmieniony przez Papryk 2012-08-31, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
UniculTLX 



Marka: Dacia
Model: 1310 TLX
Silnik: 1.6
Rocznik: 1990
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 130
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-08-31, 16:46   

Klin, a w zasadzie zawleczka siedzi sobie na przegubie wewnętrznym. Często go nie widać, jak się tam wszystko zapaprze, ale szukaj na odcinku między skrzynią a osłoną przegubu.

Akurat mam woza na kanale, tak to wygląda mniej więcej
_________________
Dacia 1310 TLX swap 1.6 :D
Skoda 110L '76
Skoda 120GLS vel Tinky Winky '80
BA3 Lada 2106 1500s '81
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-08-31, 19:33   

Uwaga przy wkładaniu półosi na wieloklin, otwory no zawleczkę nie są na środku/są asymetryczne/.
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-01, 10:32   

UniculTLX, pragne sprostować ;-) Nie jestem turbodynomen i nie zawstydziłem kanału :mrgreen: Żeby wytachać skrzynie od Dacii jest potrzebny a wręcz jest wymagany kanał.
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-09-01, 11:32   

Dacia1310p napisał/a:
Żeby wytachać skrzynie od Dacii jest potrzebny a wręcz jest wymagany kanał.


Jest jeszcz jedna wygodna metoda, jak nie masz kanału, kładziesz auto na boku na starych oponach i wtedy jest swobodny dostęp. Tylko uwaga - dobrze jest wyjąć akumulator. Reszta płynów, jak auto jest sprawne to nie powinno sprawić problemów.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2012-09-01, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dacia1310p 


Marka: Dacia
Model: 1310p
Silnik: 1,3 Benzyna + LPG
Rocznik: 18.07.1983
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-01, 11:52   

chriskb, widać że skrzyni w Dacii żeś nie wyrywał a tym bardziej zakładał :D Ciężko skrzynie się zakłada mając ją nad głową, co jest wygodniejsze, niż jak auto jest na boku ;) Jak się kładzie auto na boku to można się bawić w tylko w takie rzeczy jak np konserwacja. Pewnie się zaraz znajdzie ktoś że się nie znam... Odrazu uprzedzam. Skrzynie w mojej Zielonej Strzale wyciągałem kilkukrotnie ;) A jeszcze do tego co UniculTLX napisał.... Jeszcze chyba trzeba sworzeń odkręcić żeby półoś od skrzyni odsunąć :P
_________________
http://www.metacafe.com/w...or_ali_tirmasi/
POLECAM !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=e8GtpL0Ly5Y
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-09-01, 16:55   

Dacia1310p,

Napisałeś, że jest wymagany kanał to podałem jeszcze jedną możliwą metodę. Nie ma znaczenia czy to Dacia czy inne auto, zawsze można wymienić skrzynię gdy auto leży na boku. Z tych aut co znam tylko Mini Moris jest trudny bo mało miejsca i trzeba mieć na czym powiesić. Najlepiej wtedy auto położyć pod drzewem. Miałem już taki przypadek i naprawa sprzęgła została dokonana pod mostem w Toruniu.
 
Papryk 


Marka: Dacia
Model: 1310
Silnik: 1300
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 72
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2012-09-01, 21:30   

Panowie robota prawie skończona. Operacja udała sie bez kanału. Dysponuje najazdami, ktore podnoszą auto na jakies 20cm + dzwig do silników, którym podnosze przód auta i spora ilość lewarków więc swobodnie moża siedziec pod autem. Nie wyobrażam sobie tego manewru na jednym lewarku.

Co do samego pomysłu wyciągania skrzyni to nie wiem czy wyciągnięcie silnika nie byłoby szybszym rozwiązaniem.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-09-02, 13:41   

Właśnie miałem zaproponować wyciągnięcie silnika bo sam ze szwagrem go wytargałem z mojej drakuli. Fakt więcej osprzętu do rozłączenia. No i potrzebna porządna brecha i dwa paski klinowe. :-P
 
Papryk 


Marka: Dacia
Model: 1310
Silnik: 1300
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 72
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2012-09-02, 15:27   

Nie wyciągałem silnika bo obawiałem sie tego , że nie wysyne go wystarczająco daleko w przód tak aby trzpień ze skrzyni mógł wyskoczyć z silnika.
No ale już po ptokach.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-09-02, 15:44   

Bo skrzynie trzeba odkręcić z poduszek i odciągnąć do tyłu. Zostawić tylko na półośkach.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne