Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-16, 17:44
Fajny zestaw terenowy do Dustera
Autor Wiadomość
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-26, 00:42   

Chriskb - powtórzę zdjęcie

Działanie - Na dobrej drodze o przyczepnej nawierzchni każde z czterech kół samochodu powinno obracać się z inną prędkością niż pozostałe, gdyż tego wymaga jazda w zakrętach. Gdyby zmusić koła do obracania się z jednakową prędkością, trzy z nich musiałyby się ślizgać w zakręcie, co wpłynie negatywnie na stabilność jazdy, trwałość ogumienia i układu napędowego oraz zużycie paliwa. Ograniczenie to nie dotyczy samochodów terenowych, których koła mogą się dość swobodnie ślizgać na mało przyczepnych nawierzchniach, a po wyjeździe na szosę napęd wszystkich osi – oprócz jednej – zostaje odłączony. Z drugiej jednak strony w szosowym aucie 4x4 spadek przyczepności dla jednego lub więcej kół nie może oznaczać redukcji momentu napędowego dla pozostałych. Inaczej mówiąc, gdy jedno z kół uniesie się nad nawierzchnię lub znajdzie się na bardzo śliskim podłożu (np. lód), pozostałe powinny dostarczać momentu napędowego. Pierwszy warunek można zrealizować łatwo, umieszczając w samochodzie trzy mechanizmy różnicowe – przedniego mostu, tylnego mostu i między osiowy. Jednak w tak skonstruowanym pojeździe poślizgnięcie jednego tylko koła spowoduje, że siła napędowa spadnie praktycznie do zera i cały pożytek z 4x4 zniknie! Harry Ferguson zastosował właśnie trzy mechanizmy różnicowe, z których środkowy (między osiowy) był przekładnią planetarną. Równolegle do niego, w skrzyni rozdzielczej wykorzystującej napęd łańcuchowy, zabudowano parę sprzęgieł płytkowych. Sprzęgła te powodowały, iż przy poślizgu kół jednego z mostów napęd przekazywany był nieprzerwanie na drugi most napędowy. ów mechanizm różnicowy, wykorzystując niesymetryczne działanie przekładni planetarnej, przekazywał moment napędowy na obie osie w pewnym określonym, nierównym stosunku, czyniąc z auta bardziej „tylko” niż „przednio napędowe”. Systemu tego pierwszy raz seryjnie użyto w luksusowo-sportowym Jensenie FF z 1966 r. Pojazd ten zbudowano w ograniczonej liczbie egzemplarzy, jednak system 4x4 Fergusona stosowany jest do dzisiaj w wielu samochodach, choć oczywiście z pewnymi zmianami. Co interesujące, już na początku XXI wieku najnowsze konstrukcje znowu powracają do niesymetrycznego, planetarnego rozwiązania mechanizmu różnicowego. Następną osobówką 4x4 było mało znane w Europie Subaru Leone z 1972 r. Ten specjalny model wkrótce okazał się olbrzymim sukcesem firmy. Od tego momentu Subaru zostało specjalistą od napędu 4x4.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-09-26, 00:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 10:26   

@chriskb, Piotr_K: Nie bardzo wiem, co pokazany przez Was obrazek ma (?) mieć wspólnego z dusterem?
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-26, 11:44   

laisar napisał/a:
@chriskb, Piotr_K: Nie bardzo wiem, co pokazany przez Was obrazek ma (?) mieć wspólnego z dusterem?


To większy obrazek niż ten sam Chrisa 2 posty wyżej dotyczący budowy
między osiowego sprzęgła płytkowego zwieranego elektromagnetycznie z rozwiązania zastosowanego w samochodach Nissan w "półterenowych" modelach X-Trail i Murano. Wyraźniej widać budowę. Dodałem jeszcze opis działania. Podobne zastosowano w Dusterze. Jeśli niepotrzebne post można usunąć.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-09-26, 11:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-26, 12:32   

Piotr_K napisał/a:
Podobne zastosowano w Dusterze

No więc właśnie - trochę mało podobne, bo bardzo ukryte na tej ilustracji, a całość zaciemniają dodatkowe elementy, nieobecne w napędzie dustera...

Oto zatem chyba strawniejszy obrazek:

nissan_miedzyosiowe_sprzeglo_EM.jpg
Plik ściągnięto 14991 raz(y) 67,19 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-09, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-09-27, 18:59   

Bardzo dobrze.... Za chwilę Duster będzie rozłożony na czynniki pierwsze, a jego możliwości terenowe w pełni poznane.

Teraz pytanie: czy w instrukcji obsługi Dustera są jakieś informacje o użytkowaniu samochodu w terenie, eksploatacji i serwisowaniu napędu 4x4? Czy to jest tylko kalka instrukcji z Logana, Sandero?

PS. Lepiej nie zaglądajcie do ostatniego "Motoru", albo chociaż nie czytajcie wielkiego testu szesnastu SUV-ów. Serce zaboli...
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2011-09-27, 19:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-27, 19:11   

ian napisał/a:
PS. Lepiej nie zaglądajcie do ostatniego "Motoru", albo chociaż nie czytajcie wielkiego testu szesnastu SUV-ów. Serce zaboli...


tylko żeby to był ich test .....
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-28, 05:18   

Tak. W instrukcji jest o tym trochę a do innego wątku nawet kiedyś wracaliśmy trochę szczegółów.
_________________
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-10, 12:56   

_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2011-11-10, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-29, 20:51   

fajna tablica rejestracyjna, szczególnie,że ta piątka z daleka wygląda jak "S" :mrgreen:
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2012-04-16, 15:33   Wyciągarki u Dustera

http://www.youtube.com/wa...ad3RVAAAAAAAAAA nie wiem czy bylo :) ale fajne
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-04-16, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-16, 15:40   

KU TA :mrgreen: S już był
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-16, 15:54   

raczej gadżet - szczególnie tylna - przyczepianie, odczepianie, podłączenie, te wszystkie kable - na trawie można się taka bawić - ciekawe co by gość pokazał stojąc po nadkola w bagnie :-P . Duster to mimo wszystko nie defender
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-16, 15:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-26, 10:56   

http://dacia-special.de/i...dukte&Itemid=62

- prawdziwa płyta denna i snorkel

(Oczywiście via http://daciaduster4x4.blo...cciones-de.html ).
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-05-27, 12:47   

Te siatki na światła to... jakby wątpliwe. Ale płyta - cymes. Snorkel też fajny. Ciekawe po ile, bo ceny nie znajduję
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1248
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-11-08, 13:56   

ajax napisał/a:
Te siatki na światła to... jakby wątpliwe. Ale płyta - cymes. Snorkel też fajny. Ciekawe po ile, bo ceny nie znajduję


http://pm4x4.nazwa.pl/pm4x4old/realizacje/gal82

proszę - o to osłona..i do tego w Polsce.. Jak czytałem - koszt około 1600 PLN... Trochę sporo...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
francio 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-08, 15:50   Duster - przygotowanie do jazdy w terenie

Witam,

Dusterka kupilem z glownym przeznaczeniem do jazdy po miescie, ale i tez czasem na wypady po mniej ekstremalnym off-roadzie. Ostatnio trafil mi sie kilka razy bardziej blotnisty teren, na tyle ciezki, ze postanowilem zaczac dostosowywac go
do jazdy w terenie. Zaczalem od wymiany opon na Geolandery A/T-S G012, ktore znacznie poprawily wlasciwosci w blocie.
Kolejnym problemem okazal sie plyn chlodniczy, ktory lubi "uciekac";]. Jaki plyn byscie polecili, ktory "mniej" paruje przy wiekszych obrotach silnika?
Czy warto mocowac jakas klape ochronna pod silnik, czy tylko zacznie sie na niej osadzac jeszcze wiecej blota?
Moze jakas warstwa antykorozyjna na podwozie?
Co jeszcze zapobiegawczego badz/i poprawiajacego trakcje w blotku warto by zastosowac (wiem, za duzego pola manewru przy tym czyms nie ma;))?

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-03-09, 10:51 ]
Temat o kole zapasowych na klapie bagażnika: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6526.
 
pioor 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: maz
Wysłany: 2012-11-08, 19:26   Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie

francio napisał/a:
Czy warto mocowac jakas klape ochronna pod silnik, czy tylko zacznie sie na niej osadzac jeszcze wiecej blota?

Właśnie dziś o tym rozmawiałem z kolegą, który więcej jeździ w terenie... mocno skracając, zastanów się, czy to co już jest pod silnikiem nie wystarczy. Przynajmniej na tą chwilę. Jeśli jednak koniecznie chciałbyś zmienić to należy całość od nowa zaprojektować. Idealnie by było gdyby było sporo odpływów tak aby błotko mogło spłynąć po jeździe. Nawet dziś widziałem wątek o płycie aluminiowej za ok. 1,6kPLN. I wygląda ona fajnie ale brakuje właśnie odpływów. To powodować może jazdę ze sporą ilością błota, problemy ze spłukiwaniem syfu i oczywiście może doprowadzić do szybszej korozji.

Zresztą sam się zastanawiam nad jazdą w terenie i chyba na tą chwilę zamiast doprowadzać DD do stanu uzżywalności w terenie wolałbym kupić coś "na ramie" :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-08, 19:53   

taka blacha nie może mieć też tych otworów za wiele. Miałem epizod z pożal się Boże SUV-em LR Freelander - wjechałem w głębokie, błotniste koleiny i zanim zawiesiłem auto na podłodze, naupychał w we wszelkie zakamarki podwozia tyle błota, darni i innego syfu,że dwa dni biedziłem się kercherem w kanale ubrany w OP-1 :-D
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-08, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-08, 20:00   

Dar1962 napisał/a:
naupychał w we wszelkie zakamarki podwozia tyle błota, darni i innego syfu,

ale dzięki temu przybrał na wadze i polepszył swoje parametry trakcyjne poprzez lepsze dociążenie (cytaj: mocniejszy kontakt z podłożem :-P )...
 
pioor 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: maz
Wysłany: 2012-11-08, 20:08   

Dar1962 napisał/a:
taka blacha nie może mieć też tych otworów za wiele.

Całość musi być zrobiona z głową. Tak aby dość łatwo pozbyć się nadmiarów, a jednocześnie nie nabierać zbyt dużo na pokład :lol:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1248
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-11-09, 06:54   Re: Duster - przygotowanie do jazdy w terenie

francio napisał/a:
Witam,

Zaczalem od wymiany opon na Geolandery A/T-S G012, ktore znacznie poprawily wlasciwosci w blocie.


Hej
Z czystej ciekawości - dałeś opony o wymiarach "fabrycznych" tj. 215/65 R16, czy założyłeś o większym profilu? tj 215/70 R16?
Jest to o tyle ważne dla mnie, że noszę się ze zmianą opon też na AT (a one lubią być grubsze niż standardowe) i nie wiem, czy mi nie będą ocierały o nadkola..
A czemu chcę o wyższym profilu? Zawsze ten cm więcej do prześwitu ;-) czyli jak w temacie - przygotowanie do jazdy w terenie...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2012-11-09, 06:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-09, 07:26   

wątpię, aby ocierały - w nadkolach DD jest mnóstwo miejsca i zmieszczą bez problemu ogumienie o co najmniej rozmiar większe
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-09, 07:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 09:39   

keikan napisał/a:
http://pm4x4.nazwa.pl/pm4x4old/realizacje/gal82

proszę - o to osłona..i do tego w Polsce.. Jak czytałem - koszt około 1600 PLN... Trochę sporo...

Ale ta na zdjęciach to nie jest oryginalna i nie powinna kosztować tyle samo co w ASO... :-/
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-01-29, 01:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 10:42   

Czemu jednostkowe wytwarzanie na zamówienie prywatnego klienta miałoby być tańsze niż "masowa" produkcja dla dużego koncernu?
 
Daras 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: "2012"
Wersja: Ambiance
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 62
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-11-09, 12:24   

Keikan - skąd wyszedł Tobie ten 1 cm więcej prześwitu?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne