Ja z natury rzeczy mam obuwie do jazdy odpowiednie, ale moja lepsza połowa również zaczeła marudzić na temat wygody w DD i po tym jak zabroniłem jej jazdy w szpilkach utyskiwania na temat siedzeń się skończyły. Praktyka nic więcej.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-21, 16:33
chriskb napisał/a:
Axia,
Ja z natury rzeczy mam obuwie do jazdy odpowiednie, ale moja lepsza połowa również zaczeła marudzić na temat wygody w DD i po tym jak zabroniłem jej jazdy w szpilkach utyskiwania na temat siedzeń się skończyły. Praktyka nic więcej.
Jakbym swojej żonie zabronił jazdy w szpilach to bym usłyszał, że jak mi się nie podoba to mam ją wszędzie wozic:)
Axia. Trochę Ci współczuję. Ale na to jest rada. Troszkę kaski i podjechać do firmy ( w komputerze można szybko taką znaleźć w pobliżu m. zamieszkania ) i zrobić sobie tapicerkę. kształt fotela pod siebie i wg własnych wymagań. Będzie OK. Robią co się tylko żywnie zapragnie. Powodzenia.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-11-21, 19:09
Axia napisał/a:
Hmm Mój Mąż na pytanie czy mu coś przeszkadza w Dusterku ( chciałam umieścić jego opinie na forum) odpowiedział, że nawigator co mu ciągle marudzi o wysokości obrotów :P
Nie sądzę więc by się do czegokolwiek przesiadł :)
Co do ustawienia foteli. Moim pierwszym autkiem był Opel Astra I i tam za bardzo zaszaleć nie mogłam, żeby sięgać spokojnie do sprzęgła musiałam prawie leżeć i jak z początku nie czułam się zbyt bezpiecznie, to potem się przyzwyczaiłam. Fotele były mega wygodne.
W talce mam ustawione normalnie ( tak by noga wciskała sprzęgło, a ręce spokojnie mogły leżeć na 11) (Na fotele nie narzekam)
Swoją drogą robicie ze mnie jakiegoś malkontenta, a ja tylko napisałam, że mi fotele nie pasują, a reszta jest super. Chyba mam prawo do swojej opinii.
Do auta w grudniu w ogóle nic nie będę dokładać bo w ogóle średnio go potrzebuje mam talkę tylko maż mi truje głowę, że lepiej teraz zmienić niż za 2-3 lata. Generalnie wybór Dusterka padł bo się w nim bez pamięci zakochałam, oglądałam siedziałam na forum i mąż się ta miłością zaraził. Żadnego innego nie kocham i dlatego mam problem. A Wy zamiast mi pomóc poszukać czegoś do kochania to nie.. FOCH.
Podejrzewam że z powodu wzrostu masz ten sam problem co moja żona - niestety dla niskich ludzi tylko duże samochody, nie jak się wydaje wysokim z powodu kompleksów a budowy - mniejszy samochód ma pedały głęboko pod kierownicą - żeby wysoki nie musiał odsuwać fotela tak by dotykał tylnego siedzenia. W dużym samochodzie pedały są bliżej - bo jest więcej miejsca. Kiedyś chciałem kupić żonie R19 - jak się przymierzyła to aby sięgnąć do pedałów musiała się przysunąć tak że wręcz siedziała na kierownicy, jak kiedyś mierzyła się do Fiata Bravy było to samo - za to w Audi 100 czy BMW E34 miała do kierownicy jakieś pół metra. Do Dustera się nie przymierzała - kocha swoją Lagunę i twierdzi że będzie nią jeździć do skutku - aż pójdzie na schrott - chociaż w niej już też ma według mnie za blisko do kierownicy.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-11-21, 19:11, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2012-11-21, 19:59
Fotele w MCV czyli takie same jak w dusterku są OK. Wytrzymywałem non-stop 18 godzin do Chorwacji , plecy nie bolały . Ale fotele maja jedną wadę - to zagłówki , jak dla mnie za bardzo odchylone do tyłu . Szkoda ,że nie ma takich jak w Innych Renówkach - rozkładanych - je można było indywidualnie wyregulować , poza tym są podobno bezpieczniejsze , bo składając się pochłaniają energie odginanej głowy .
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-21, 19:59
PiotrWie -> wydaje mi się z obserwacji, że jeszcze dodatkowo kobiety lubią być "bliżej kierownicy" (nie biorąc pod uwagę w tym momencie wzrostu i opisanego problemu z odległością do pedałów); tak de facto nie kojarzę żadnej kobiety, z którą jechałem jako pasażer, żeby za kierownica miała pozycją podobną do mnie (a wysoki nie jestem 175 cm) czyli odległość "średnia" (ani głowa przy szybie ani tak, że ręce muszą być całkowicie wyprostowane, żeby dosięgnąć kierownicy) - wszystkie jakby nosem przyklejone do szyby...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-11-21, 20:10
RenaultDacia napisał/a:
PiotrWie -> wydaje mi się z obserwacji, że jeszcze dodatkowo kobiety lubią być "bliżej kierownicy" (nie biorąc pod uwagę w tym momencie wzrostu i opisanego problemu z odległością do pedałów); tak de facto nie kojarzę żadnej kobiety, z którą jechałem jako pasażer, żeby za kierownica miała pozycją podobną do mnie (a wysoki nie jestem 175 cm) czyli odległość "średnia" (ani głowa przy szybie ani tak, że ręce muszą być całkowicie wyprostowane, żeby dosięgnąć kierownicy) - wszystkie jakby nosem przyklejone do szyby...
175 cm to idealna średnia, nie ma samochodu którego nie dopasujesz do siebie ( wiem bo mam 176 cm ). Ja myślałem o osobach w granicach 150 cm i to one mają największe problemy z doborem samochodu ( nie wiem jak 200 cm - niech napisze ktoś kto ma.
Zaobserwowana przez Ciebie pozycja wynika z jeżdżenia za małymi samochodami - tak właśnie siedziała moja żona w R 19 - nos w szybie, biust w kierownicy.
A w Audi 100 miała w sam raz - ręce w łokciach ok 30 stopni, od szyby jakieś pół metra, ale tam pedały były prawie pod kierownicą.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-11-21, 20:27, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-21, 20:27
Axia, masz 150 cm wzrostu:))
co wy tu za chore teorie snujecie:) jakie długie pedały:)
Normalnie się fotel przysuwa i odsuwa, moja zona jeździła nubirą, astrą, fordem ka corsami i innym kurna badziewiem łącznie z obecnym dusterem i w żadnym nie leży na kierownicy:)
A koszykarką nie jest:))
Wiem już kurde o co kaman...w szpilach popierdziela:))
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-21, 20:33, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 176 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-21, 20:43
Ostatnio jak się mierzyłam miałam 168 ale to było dawno, widać na starość się zdeptałam ;P
Generalnie ustawienia foteli i kierownicy dają wystarczająco dużą możliwość modyfikacji i do tego nie można mieć zastrzeżeń. Czy ktoś jeździ z noskiem w szybie, czy z dupką w bagażniku, może sobie wybrać odpowiednią pozycję.
Ostatnio jak się mierzyłam miałam 168 ale to było dawno, widać na starość się zdeptałam ;P
Generalnie ustawienia foteli i kierownicy dają wystarczająco dużą możliwość modyfikacji i do tego nie można mieć zastrzeżeń. Czy ktoś jeździ z noskiem w szybie, czy z dupką w bagażniku, może sobie wybrać odpowiednią pozycję.
Moja luba jeździ niemal na półleżąco, a pozostałe znane mi kobiety prezentują pełen przekrój innych postaw, więc masz po prostu jakąś zachwianą statystycznie próbkę (;
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-22, 08:17
A moze kolega RenaultDacia jest takim typem pasażera-apodyktycznego instruktora, który non stop poucza biedne kierowniczki i one z tego strachu tak wiszą na tej kierownicy:)
Szowinista normalnie na forum się pojawił, czekaj ja wyślę maila do Kazimiery Szczuki...ona ci da nos przyklejony do szyby:)))
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-22, 08:21, w całości zmieniany 2 razy
hey
Ja mam 193 cm wzrostu jesli chodzi o dacie mcv to siedzisko jest wygodne ale wielki minus za zagłówek ktory za mocno do tylu jest odchylony i na dluzszej drodze kark boli ale mam taka dziecieca poduszke w krztalcie podkowy ktora rozwiazuje sprawe, najbardziej niewygodny fotel dla mnie byl w skodzie oktavi noga z miesniem posladkowym byla zdretwiala i obolala a trasa 1300km a ta sama pokonalem w dacii i nie mialem problemow
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
No i bardzo ładnie widać jak to wszystko "zależy jak leży" - dla mnie zagłówki są zbytnio wygięte do przodu, przez co nie mogę postawić oparcia tak bardzo pionowo jak bym chciał...
wielki minus za zagłówek ktory za mocno do tylu jest odchylony
- a w czym to przeszkadza? jeśli wolno zapytać o ile oczywiście nie stwarza to zagrożenia w przypadku (odpukać w niemalowane ...) kolizji czy innego zdarzenia drogowego - bo chyba temu (ochronie w w/w przypadkach) służą zagłówki?
- co innego w przypadku
laisar napisał/a:
dla mnie zagłówki są zbytnio wygięte do przodu, przez co nie mogę postawić oparcia tak bardzo pionowo jak bym chciał...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-11-22, 10:18
Axia napisał/a:
Ostatnio jak się mierzyłam miałam 168 ale to było dawno, widać na starość się zdeptałam ;P
Generalnie ustawienia foteli i kierownicy dają wystarczająco dużą możliwość modyfikacji i do tego nie można mieć zastrzeżeń. Czy ktoś jeździ z noskiem w szybie, czy z dupką w bagażniku, może sobie wybrać odpowiednią pozycję.
Przy 168 powinno się dobrać pozycję - początkowo może wydawać się trochę niewygodnie, ale po pewnym czasie okazuje się dobrze. Jak zacząłem jeździć Dusterem też wydawało się niewygodnie, potem pojechałem w dwa dni 1800 km i okazał się wygodniejszy od tych, które były jak fotel w domu.
A koledze co tylko szpilki widzi mogę odpowiedzieć że przez 35 lat raz miała na nogach takie prawie szpilki ( do ślubu, i na dodatek mało się nie zabiła na schodach ) więc jeździ w płaskich butach. Proponuję zajrzeć na parkingu do samochodu klasy średniej wyższej ( bmw 5, Mercedes E czy audi a6) i zobaczyć jak daleko ma pedały.
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-22, 10:35
tomala72 napisał/a:
A moze kolega RenaultDacia jest takim typem pasażera-apodyktycznego instruktora, który non stop poucza biedne kierowniczki i one z tego strachu tak wiszą na tej kierownicy:)
Szowinista normalnie na forum się pojawił, czekaj ja wyślę maila do Kazimiery Szczuki...ona ci da nos przyklejony do szyby:)))
Po co te nerwy Nie uważam siebie za wybitnego kierowcę, ale żeby od razu na mnie Kazimierę Szczukę wysyłać...
wielki minus za zagłówek ktory za mocno do tylu jest odchylony
- a w czym to przeszkadza?
Może być po prostu niewygodne, jeśli ktoś lubi opierać głowę, a na pewno może być niebezpieczne właśnie w razie wypadku - zbyt duża odległość zagłówka od głowy jest groźna zarówno dla odcinka szyjnego kręgosłupa, jak i dla samej czaszki.
Z dwojga złego "lepszy" jest zatem mój problem, ale oczywiście najlepiej jakby to po prostu było jednak regulowane...
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-22, 11:10
PiotrWie napisał:
Proponuję zajrzeć na parkingu do samochodu klasy średniej wyższej ( bmw 5, Mercedes E czy audi a6) i zobaczyć jak daleko ma pedały.[/quote]
Ty mnie Kolego specjalnie na mine chcesz wpuścić:)
Ja będę zaglądał do BMW a właściciel mi przypieprzy kijem do baseball-a:)) nie dam się podpuścić, nie, nie...:))))
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-22, 11:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-11-22, 11:14
tomala72 napisał/a:
Ty mnie Kolego specjalnie na mine chcesz wpuścić:)
Ja będę zaglądał do BMW a właściciel mi przypieprzy kijem do baseball-a:)) nie dam się podpuścić, nie, nie...:))))
Zajrzyj do dwudziestolatka, to cię z radości na piwo zaprosi
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2012-11-22, 11:14, w całości zmieniany 1 raz
Może być po prostu niewygodne, jeśli ktoś lubi opierać głowę
to właśnie miałem na myśli... są różne szkoły nt. opierania głowy o zagłówek w czasie jazdy ale zgodnie z jedną z nich ja jestem temu przeciwny (i chyba zagłówek nie temu służy i nie taka była idea jego "wymyślenia" ) zapewne wywoła to dyskusję na ten temat (i ot chodzi ) i może inni też zabiorą głos w tej sprawie, chociaż może niekoniecznie w tym wątku... (sensu rozpisywania ankiety na ten temat chyba nie ma ) ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum