Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-17, 23:48
Kontrolka ciśnienia oleju
Autor Wiadomość
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-13, 19:43   

U mnie jest to samo. Było to już opisywane na forum
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-06-13, 19:54   

też tak mam... nie przejmuj się
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2011-06-14, 14:10   Re: Kontrolka poziomu oleju w dCi

krakry1 napisał/a:
Znowu mam problem "olejowy". Otóż zauważyłem, że po uruchomieniu silnka kontrolka oleju gasnie nieco później. jakieś 1-2 sekundy po starcie silnika. Czy coś sie dzieje - pytam bo wcześniej tego nie było.

Od nowości było zawsze tak: uruchomienie silnika i wszystkie trzy kontrolki (olej, akumulator i ta trzecia - nie wiem dokładnie od czego) gasły natychmiast. Teraz te dwie gasną od razu, a ta od poziomu (ciśnienia) oleju gaśnie nieco później. Dodam, że oleju mam Full - po górną kreskę na bagnecie.

Czy zasuwać z tym do ASO? Acha, gdy silnik jest rozgrzany np. po jeździe i gdy znów uruchamiam silnik, to ta kontrolka gaśnie od razu. Czy może ma to coś wspólnego z właściwościami oleju? Czy z czym innym np. jakiś błąd kompa? Lub czy ja wiem co?

Będę wdzięczny za podpowiedzi, za które z góry wszystkim dziękuję.


fizyka się kłania
wynika z lepkości i normalnego zuzycia pompy olejowej, która i tak przezyje samochód
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2012-09-28, 15:28   Kontrolka oleju

W ostatnich dniach wybrałam się do Radomska (ok. 320km) , w drodze powrotnej tuż przed Łodzią zaczęła mrugać kontrolka oleju, potem się paliła cały czas, wystraszyłam się, podpytałam na CB czy powinnam się martwić, podpowiedzieli, że być może jest za mało oleju jednak po wyciągnięciu bagnetu oleju było ok pierwszego wcięcia, dolałam litr i było ok 2 wcięcia. Ruszyłam dalej, chwilę się nie paliła a potem znów zaczęła. zauważyłam, iż gdy dociskałam pedał gazu kontrolka się zapalała, gdy puszczałam ,gasła. Podjechałam do Mechanika za Łodzią, bodajże w Zgierzu, Spojrzał, ale nic nie stwierdził więc na ryzyko postanowiłam pojechać dalej, kontrolka już się nie zapaliła... Mieliście coś podobnego ?? Cóż to może być ??
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-28, 15:57   

No to niezły mechanik swoją drogą. Normalna procedura jest taka że wykręca się czujnik ciśnienia oleju , montuje manometr i sprawdza rzeczywiste ciśnienie oleju ..... jak będzie poza zakresem norm przewidzianych przez producenta to szukamy dalej przyczyny ...
Może być awaria smoka , pompy oleju , padnięte panewki ......
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-28, 16:52   

na pewno coś z ciśnieniem oleju
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7460
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-09-28, 19:06   

A może na początek zapytam kiedy był wymieniany olej, a raczej filtr oleju. Przy ilu kilometrach, a jaki masz teraz przebieg.
Jeżeli wymieniasz tak jak teraz zalecają co 30000km to może być po prostu przytkany filtr.

Potem jest do sprawdzenia jak koledzy mówią czujnik i ciśnienie w układzie.
Należy się martwić dopiero jeżeli będzie coś nie tak z ciśnieniem oleju.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-09-28, 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Osiem 


Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-29, 21:55   Re: Kontrolka oleju

Modlishkaaa napisał/a:
W ostatnich dniach wybrałam się do Radomska (ok. 320km) , w drodze powrotnej tuż przed Łodzią zaczęła mrugać kontrolka oleju, potem się paliła cały czas, wystraszyłam się, podpytałam na CB czy powinnam się martwić, podpowiedzieli, że być może jest za mało oleju jednak po wyciągnięciu bagnetu oleju było ok pierwszego wcięcia, dolałam litr i było ok 2 wcięcia. Ruszyłam dalej, chwilę się nie paliła a potem znów zaczęła. zauważyłam, iż gdy dociskałam pedał gazu kontrolka się zapalała, gdy puszczałam ,gasła. Podjechałam do Mechanika za Łodzią, bodajże w Zgierzu, Spojrzał, ale nic nie stwierdził więc na ryzyko postanowiłam pojechać dalej, kontrolka już się nie zapaliła... Mieliście coś podobnego ?? Cóż to może być ??
Napiszę coś od siebie. Miałem kiedyś podobna sytuację w moim mondeo, z tym, że spieszyłem się bardzo i leciałem 190-220 przez kałuże (tzn. bardzo mocno lało, było full wody, a ja naprawdę się spieszyłem). Po zjechaniu kontrolka zgasła i juz więcej się nie zapaliła do dzisiaj. Przyczyna prawdopodobnie była woda, która chlapiąc spowodowała albo wariacje czyjnika oleju albo komp cos zaświrował. Tytaj moje pytanie czy czasami nie jechłaś szybko przez jakieś kałuże? Tak sobie myślę jeszcze, że gdyby to był brak cisnienia oleju, to po takiej trasie już silnik zrobiłby Ci pa pa. Przyczyna zapewne jest bardziej banalna.
Ostatnio zmieniony przez Osiem 2012-09-30, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3520
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-09-30, 07:03   

Logan nie wyciągnie 200 na mokrym nawet z uszczelką pod maską.
Mojej żonie w początkach kariery kierowcy też kontrolka oleju nie przeszkadzała (raz wypadł bagnet i olej uciekł, raz pękł wał, auto jechało, ale ciśnienia już nie było - Fiat 126p).
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-30, 07:58   

eplus napisał/a:
Logan nie wyciągnie 200 na mokrym nawet z uszczelką pod maską.


Może i stary jestem, czasem niedowidzę, ale Osiem napisał, że nie jechał Loganem tylko Mondeo. ;-)

Co do tematu - zacząłbym od rzeczy prozaicznej: sprawdzenia kabelka, a - mówiąc dokładniej - styku na połączeniu kabelka i czujnika. Tak drastyczny przypadek jak panewki moim skromnym zdaniem objawia się dodatkowymi efektami dźwiękowymi, więc jeśli tych nie ma, proponuję poszperać w okolicach czujnika. :-)
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-09-30, 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-09-30, 15:20   

Zapalić silnik, podnieść maskę, odkręcić korek wlewu oleju, przytkać ręką, jesli po chwili ręka jest opryskana olejem tzn. że jest ciśnienie oleju. Reszta to robota mechanika - wykręcenie czujnika ciśnienia oleju i sprawdzenie manometrem - lub elektryka :-D
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-09-30, 18:10   

Posłuchał bym rady Marek1603 jeżeli jest duży przebieg na oleju czasami się takie rzeczy dzieją, a po wymianie na nowy olej i nowy filtr wszystko wraca do normy. Przy dużym przebiegu na jednym oleju, ten traci swoje właściwości i czujnik to może wyłapać, zwłaszcza na większych obrotach silnika. Kiedyś słyszałem o czymś takim w jakimś programie motoryzacyjnym.
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-09-30, 19:06   

Jeśli jest słabe ciśnienie to na początek faktycznie wymienić olej. Z tego co pamiętam Polonezowska pompa olejowa podawała jakieś 16 atm, a reduktor przepuszczał do układu 4,5atm, więc raczej mało prawdopodobne aby padła sama pompa.
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-11-23, 08:39   

Po jakim czasie powinna zgasnąć kontrolka od cisnienia oleju po zapaleniu zimnego silnika :?: U mnie gaśnie po jakiś 2-3 sekundach , natomiast gdy silnik jest rozgrzany czy często odpalany to gaśnie od razu.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-23, 11:37   

sądzę,że 2 sekundy opóźnienia nie oznaczają jakiegoś problemu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-23, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-23, 11:37   

przy uruchomieniu po długim postoju (gęsty olej) to normalne że gaśnie nieco później
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-11-23, 12:01   

Ważne, że gaśnie, kiedyś spytałem sie w ASO dlaczego u mnie tylko, że benzynie kontrolka nie gaśnie od razu na zimnym stwierdzili, że w Daciach czujniki ciśnienia oleju są wysoko umieszczone i dlatego tak się dzieje i TTTM ;-)
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-11-23, 12:54   

Dzięki za odpowiedzi.
Nie zwracałem na to uwagi wcześniej tylko dopiero po wymianie oleju i wolałem sie upewnic :-)
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-10-24, 06:56   

Ostatnio pali mi się kontrolka oleju, w zasadzie nie pali, tylko świeci połowicznie, tak jakby chciała, a nie może. Wie może ktoś o co chodzi?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-24, 07:53   

tqlis napisał/a:
Ostatnio pali mi się kontrolka oleju, w zasadzie nie pali, tylko świeci połowicznie, tak jakby chciała, a nie może. Wie może ktoś o co chodzi?

A sprawdziłeś poziom oleju bagnetem w silniku?
Może być za mało oleju albo najgorsze to może pompa oleju "wysiadła" tzn. za małe ciśnienie oleju daje ta pompa.... Miałem tak w fiacie Uno, że właśnie pompa dawała za małe ciśnienie i stąd takie połowiczne świecenie. Masz auto na gwarancji? Jeśli tak to tylko ASO może usunąć tę usterkę za darmo.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-10-24, 10:21   

Sprawdz poziom oleju, cisnienie oleju, czujnik cisnienia oleju.
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-10-24, 11:33   

Dzięki koledzy,

Samochód nowy, na gwarancji. Umówiłem się na jutro do serwisu. Zobaczę co wymyślą, choć czuję, że będzie mydlenie, bo wstępnie mówili, że możliwe, że to jakiś błąd.
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-10-25, 14:27   

Okazało się, że problem tkwi w zegarach. Po wyjęciu na stół, kontrolka nadal się żarzyła.

Procedurę mają taką, że wysyłają zegary do Gdyni (tam jest autoryzowana na Polskę pracownia Grupy Renault-Dacia), gdzie naprawią, albo wydadzą protokół o wymianie na nowe.

Także auto pozostaje na tydzień (oby tylko) w serwisie.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-25, 16:31   

Gdzieś jest jakieś zwarcie na płytce tablicy zegarów.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-11-02, 12:22   

Zegary naprawili, ale przy okazji popsuli sygnalizację dźwiękową (brak zapiętych pasów, ruszanie na ręcznym, pozostawienie na światłach itp).
Oczywiście przy wydawaniu auta nie powiedzieli mi o tym. Dopiero po godzinie użytkowania zorientowałem się, że coś jest nie tak.
Auto wstawiam do serwisu ponownie, mówią że być może CLIPEM trzeba coś aktywować. Jak nie uda się, to zegary wyślą jeszcze raz do autoryzowanej pracowni.

Dobrze, że mam gwarancję i w zasadzie to nie przejmuję się tym zbytnio.
Pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne