Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-07-09, 22:41
Opony całoroczne / wielosezonowe
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 09:56   

Hakama 4x4 napisał/a:
z hamowaniem już dużo dużo gorzej

Bo tu chyba najbardziej widać wpływ mieszanki - letnia opona zbytnio twardnieje w niskiej temperaturze...
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-03, 10:16   

laisar napisał/a:

Bo tu chyba najbardziej widać wpływ mieszanki - letnia opona zbytnio twardnieje w niskiej temperaturze...


Ale CrossContact to nie opona letnia i mieszanka ma inny skład niż opony letnie dlatego nie powinny zbytnio twardnieć w zimie, oczywiście to nie to samo co opona zimowa.
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 10:39   

Hakama 4x4 napisał/a:
Opony mają niby oznaczenie M+S ale, co dziwne, kwalifikowane są jako letnie
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-12-03, 11:00   

laisar napisał/a:
Hakama 4x4 napisał/a:
Opony mają niby oznaczenie M+S ale, co dziwne, kwalifikowane są jako letnie


albowiem nie mają śnieżynki :-)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1435
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-03, 12:07   

W oponach 4x4 oznaczenie M+S świadczy o przystosowaniu do warunków błotno-śniegowych a nie że są zimowe.
To że DD 4x4 nie ma problemów z ruszaniem, ale ma problemu z hamowaniem potwierdza tylko to, że napęd 4x4 poprawia trakcję ale nie wpływa na hamowanie - DD 4x2 i 4x4 na kiepskich oponach różnie będą przyspieszać i utrzymywać kierunek jazdy, ale hamować będą dokładnie tak samo. Z tego też powodu stwierdzenia że skoro mam 4x4 to mogę jeździć na letnich oponach świadczy o całkowitym braku wiedzy praktycznej. Taka jazda w większości przypadków jest bardziej niebezpieczna niż jazda na letnich oponach pojazdem 4x2, bo najistotniejszym elementem decydującym o poziomie bezpieczeństwa jest kierowca a ten, czując możliwości 4x4 na letnich oponach pozwala sobie na więcej, niestety nie mogą się potem w porę zatrzymać.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1248
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-12-03, 12:46   

Pozwolę włączyć się do rozmowy pomimo, że mam Micheliny Latitude Tour M+S (niby całoroczne)... Dziś (czyli w pięknych warunkach zimowych) wyjechałem na zaśnieżone i niczym nie posypane uliczki którejś tam końcowej kategorii odśnieżania.
Mogę potwierdzić kilka rzeczy:

1/ w trybie 4x4 duster rusza jak w delikatnym błotku - idzie do przodu jak czołg.
2/ ta sama uliczka w trybie AUTO - poślizg kół (1 - 2 sekundy) i idzie jak czołg (słychać dołączenie tylnego napędu)
3/ tryb 2WD - mieli kołami i też idzie do przodu, ale dużo wolniej i z większym opóźnieniem niż w poprzednich trybach.

4/ hamowania praktycznie nie ma ;-( Przy prędkościach ok. 30 - 40 km/h po wciśnięciu pedału hamulca słychać terkotanie ABS, a autko wesoło sunie dobrych kilka metrów nim stanie w bezruchu...

Tak więc miałem zamiar tą zimę przehulać na fabrycznych Michelinach, ale po tej próbie się nie odważę, zwłaszcza, że w styczniu czeka mnie wyjazd na narty w okolice Krynicy, a tam śniegu nie brakuje...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-03, 13:14   

do tego dodać należy (a warunki mam u siebie identyczne), że przy gwałtownym przyspieszaniu ze skrętem na skrzyżowaniach najpierw wkracza do akcji ASR a potem ESP. Inne auta poruszają się jak muchy w smole na dwójce a DD można wystartować jak na suchym i ciągnąć po mieście nawet na czwórce:-P
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 13:49   

Dar1962 napisał/a:
do tego dodać należy (a warunki mam u siebie identyczne), że przy gwałtownym przyspieszaniu ze skrętem na skrzyżowaniach najpierw wkracza do akcji ASR a potem ESP.

...a potem ABS, a potem OC. :> P, PPNMSP. :]
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-12-03, 14:03   

keikan napisał/a:
Tak więc miałem zamiar tą zimę przehulać na fabrycznych Michelinach, ale po tej próbie się nie odważę, zwłaszcza, że w styczniu czeka mnie wyjazd na narty w okolice Krynicy, a tam śniegu nie brakuje...


No właśnie mam takie same wnioski. Jednak założę zimówki, pomimo wielu głosów, że można na oryginalnych przejeździć zimę. Szkoda ryzykować.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1435
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-03, 14:20   

keikan napisał/a:
Pozwolę włączyć się do rozmowy pomimo, że mam Micheliny Latitude Tour M+S (niby całoroczne)...


A skąd Twoje przekonanie że one są całoroczne ?
Przed Twoim postem napisałem co nieco o M+S, na stronie producenta opony oznaczone są ewidentnie jako letnie. Ale w końcu co tam może wiedzieć producent opon...
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-03, 14:52   

bebe napisał/a:
a potem ABS, a potem OC. :> P, PPNMSP. :]

o wiele bardziej boję się o tył niż o przód, bo DD na zimówkach Uniroyala hamuje w tej śniegowej brei bardzo sprawnie - ABS-u prawie nie słychać:-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-03, 14:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 754
Skąd: internet
Wysłany: 2012-12-03, 15:48   

r70 napisał/a:
W oponach 4x4 oznaczenie M+S świadczy o przystosowaniu do warunków błotno-śniegowych a nie że są zimowe.
To że DD 4x4 nie ma problemów z ruszaniem, ale ma problemu z hamowaniem potwierdza tylko to, że napęd 4x4 poprawia trakcję ale nie wpływa na hamowanie - DD 4x2 i 4x4 na kiepskich oponach różnie będą przyspieszać i utrzymywać kierunek jazdy, ale hamować będą dokładnie tak samo. Z tego też powodu stwierdzenia że skoro mam 4x4 to mogę jeździć na letnich oponach świadczy o całkowitym braku wiedzy praktycznej. Taka jazda w większości przypadków jest bardziej niebezpieczna niż jazda na letnich oponach pojazdem 4x2, bo najistotniejszym elementem decydującym o poziomie bezpieczeństwa jest kierowca a ten, czując możliwości 4x4 na letnich oponach pozwala sobie na więcej, niestety nie mogą się potem w porę zatrzymać.


Powiem nawet więcej, teoretycznie na letnich oponach, czy nawet na zimowych 4x4 teoretycznie powinno ciut gorzej hamować na śliskiej nawierzchni , bo jest te ciut właśnie cięższe (fizyki się tutaj nie oszuka). Tak wiem to tylko, o ile się nie mylę 50kg, ale zawsze to zarobi różnicę na luźnej/śliskiej nawierzchni. :-) Co do czynnika psychologicznego też się w pełni zgadzam, choć nie można uogólniać tego na wszystkich kierowców, choć coś w tym jest.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 754
Skąd: internet
Wysłany: 2012-12-03, 15:50   

bebe napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
do tego dodać należy (a warunki mam u siebie identyczne), że przy gwałtownym przyspieszaniu ze skrętem na skrzyżowaniach najpierw wkracza do akcji ASR a potem ESP.

...a potem ABS, a potem OC. :> P, PPNMSP. :]

LOL :lol: :lol: :lol:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-03, 17:19   

laisar napisał/a:
Hakama 4x4 napisał/a:
Opony mają niby oznaczenie M+S ale, co dziwne, kwalifikowane są jako letnie



A gdzie to jest napisane, ze sa letnie??? Bo to, że kolega tak twierdzi to troche mało.
Sorki ale znam biznes oponiarski (w zasadzie od podszewki) :mrgreen: i wierz mi lub nie ale te opony maja inna mieszanke niz letnia ale na pewno nie jest to opona zimowa.
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-03, 17:31   

r70 napisał/a:
keikan napisał/a:
Pozwolę włączyć się do rozmowy pomimo, że mam Micheliny Latitude Tour M+S (niby całoroczne)...


A skąd Twoje przekonanie że one są całoroczne ?
Przed Twoim postem napisałem co nieco o M+S, na stronie producenta opony oznaczone są ewidentnie jako letnie. Ale w końcu co tam może wiedzieć producent opon...


Pokaż mi gdzie producent kwalifikuje opony M+S jako opony letnie?
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
Ostatnio zmieniony przez tomszafa 2012-12-03, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 17:51   

tomszafa napisał/a:
gdzie to jest napisane, ze sa letnie???

(W zasadzie to kol. Hakama4x4 powinien odpowiedzieć, ale co tam (; ).

Otóż tu:

http://www.conti-online.c...tact_lx_pl.html

czyli

"Strona główna / Opony 4x4 / Lato / ContiCrossContact LX"
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-03, 18:24   

laisar napisał/a:
tomszafa napisał/a:
gdzie to jest napisane, ze sa letnie???

(W zasadzie to kol. Hakama4x4 powinien odpowiedzieć, ale co tam (; ).

Otóż tu:

http://www.conti-online.c...tact_lx_pl.html

czyli

"Strona główna / Opony 4x4 / Lato / ContiCrossContact LX"


Ok moze Continental tak lokuje swoje opony ale opony M+S maja mieszankę inna niż letnie, nazwałbym to mieszanką całoroczną :mrgreen: wynika to z przeznaczenia opony. Oczywiście opona zimowa ma lepsze właściwości ale sam uważam, że jak na nasze warunki (czyt. w moim regionie) wystarczą opony M+S.
Wiem co pisze bo pracuję w fabryce opon :mrgreen:
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 18:32   

Continental lokuta, causa finita... (;
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-03, 19:15   

laisar napisał/a:
Continental lokuta, causa finita... (;


Że niby po jakiemu to? :-D
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-12-03, 19:19   

tomszafa napisał/a:
czyt. w moim regionie) wystarczą opony M+S.

W moim też :mrgreen:
Wiem bo 2 zimy przejeżdziłem
_________________
48piotr
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1435
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-03, 19:26   

tomszafa napisał/a:
laisar napisał/a:
tomszafa napisał/a:
gdzie to jest napisane, ze sa letnie???

(W zasadzie to kol. Hakama4x4 powinien odpowiedzieć, ale co tam (; ).

Otóż tu:

http://www.conti-online.c...tact_lx_pl.html

czyli

"Strona główna / Opony 4x4 / Lato / ContiCrossContact LX"


Ok moze Continental tak lokuje swoje opony ale opony M+S maja mieszankę inna niż letnie, nazwałbym to mieszanką całoroczną :mrgreen: wynika to z przeznaczenia opony. Oczywiście opona zimowa ma lepsze właściwości ale sam uważam, że jak na nasze warunki (czyt. w moim regionie) wystarczą opony M+S.
Wiem co pisze bo pracuję w fabryce opon :mrgreen:


No jasne... skoro Ty tak twierdzisz to Continental się powinien zawstydzić i pewnie przeprosić wszystkich za wprowadzenie w błąd.
I oczywiście wszystkie opony letnie, niezależnie od przeznaczenia, indeksu prędkości, bieżnika są robione z jednej i tej samej mieszanki.... Taaa....
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-12-04, 13:59   

r70 napisał/a:


No jasne... skoro Ty tak twierdzisz to Continental się powinien zawstydzić i pewnie przeprosić wszystkich za wprowadzenie w błąd.
I oczywiście wszystkie opony letnie, niezależnie od przeznaczenia, indeksu prędkości, bieżnika są robione z jednej i tej samej mieszanki.... Taaa....


Chyba Cie troche poniosło :-/
Napisałem, że maja kogoś przepraszać? Napisałen tylko, że tym oponom bliżej jest do opon całorocznych niż do typowo letnich, wynika to i ze składu pewnie i z kształtu bieznika i przeznaczenia.
Poza tym masz coś w tym temacie do powiedzenia czy tylko pokażesz mi co jest napisane na ich stronie? Masz chociaż pojęcie jak skomplikowanym produktem jest opona?
Nie chce nikogo przekonywać do tego co napisałem. Według Continentala jest to opona letnia (tak jest klasyfikowana) i niech tak pozostanie co z reszta slusznie zauwazył kolega laisar tylko mu się troche pisownia rypła :mrgreen:
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
Ostatnio zmieniony przez tomszafa 2012-12-04, 14:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
Farurej 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Duster
Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 55
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-12-04, 15:07   

To może skrót M+S oznacza może Błocko i Piach? Bo jakoś nie kojarzę kraju w którym śnieg w lecie pada...
Może jakieś inne pomysły na to S? Skoro nie ma przyczepności na śniegu, to chyba producent myślał o czymś innym. Może Silikon? A piach już był. No to nie wiem. Może Supermud?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-04, 15:49   

tomszafa napisał/a:
slusznie zauwazył kolega laisar tylko mu się troche pisownia rypła :mrgreen:

Aaależ bynajmniej:
tomszafa napisał/a:
Continental tak lokuje swoje opony

laisar napisał/a:
Continental lokuta

(:

tomszafa napisał/a:
Że niby po jakiemu to?

To już pozostawiam domyślności czytających <;
 
Weles 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Glogovia
Wysłany: 2012-12-04, 16:03   

Witam..własnie mijają trzy latka ujeżdżadnia fabrycznych continentali(przejechane 60tyś.) i zauważyłem,że zaczynają sie "kończyć" :mrgreen: ..bieżnik jeszcze ok,ale coś jakby słabiej sobie radzą na drodze pokrytej śniegiem..od następnego sezonu zacznę korzystać z dwóch kompletów(letnie i zimowe)..w drugim aucie mam typowe "zimówki" i różnica bardzo widoczna podczas jazdy..reasumując ;-) -continentale dobre na płaskie tereny(choć jak były nowe to zjeździłem Szklarską P.,Wisłę tudzież inne zaśnieżone stromizny w Istebnej i okolicach i dawały radę) ale jak już mamy chęć się wybrać w zimie w góry lub tam mieszkamy,to trzeba zainwestować w porządne gumy..
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne