Ciekawe jest to, że Nexen Tire ma w swojej historii współpracę z Michelinem - "W 1987 roku Koreańczycy przypieczętowali joint venture z francuskim koncernem Michelin. W ten sposób powstała spółka Michelin Korea Tire. W tym samym roku akcje Woosung Tire debiutowały na giełdzie papierów wartościowych w Seulu."
Mam założone te Nexen Winquard SUV i powiem Wam, że dzisiaj próbowałem na śniegu i błocie pośniegowym "pokręcić się" - ale nie ma mowy. Opony trzymają się jak przyklejone nawet za bardzo ABS i ESP nie mają co robić.
_________________ "Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
Zamówiłem sobie na zimę opony GT Radial CHAMPIRO WINTERPRO 215/65R16.
Informacje o producencie: Marka GT Radial jest aktualnie najmocniejszym graczem na rynku całej Azji Południowo-Wschodniej. Na opnach GT Radial auto prowadzi się pewnie, a jego reakcje są przewidywalne.
Do produkcji opony wykorzystano elastyczną mieszankę, która gwarantuje dobrą przyczepność w niskich temperaturach.
Muszę dodać, że marka GT RADIAL jest bardzo popularna w krajach arabskich. Miesiąc temu będąc na "jeep safari" na pustyni w Jordanii na 6 TOYOT uczestniczących w zabawie na pustyni - 4 z nich miały opony GT RADIAL.
Tak samo w Egipcie zauważyłem wiele samochodów z tymi oponami.
A tu zdjęcie Dacii Duster (przepraszam - Renault Duster), które to autko "wyhaczyłem" w Egipcie:
Mam założone te Nexen Winquard SUV i powiem Wam, że dzisiaj próbowałem na śniegu i błocie pośniegowym "pokręcić się" - ale nie ma mowy. Opony trzymają się jak przyklejone nawet za bardzo ABS i ESP nie mają co robić.
A to mnie ucieszyłeś ;) myślałem, że będę tym pierwszym co je przetestuje. W sumie nie ma się co dziwić, są one dedykowane jako zimowe opony terenowe do SUV.
Zamówiłem sobie na zimę opony GT Radial CHAMPIRO WINTERPRO 215/65R16.
Informacje o producencie: Marka GT Radial jest aktualnie najmocniejszym graczem na rynku całej Azji Południowo-Wschodniej. Na opnach GT Radial auto prowadzi się pewnie, a jego reakcje są przewidywalne.
Do produkcji opony wykorzystano elastyczną mieszankę, która gwarantuje dobrą przyczepność w niskich temperaturach.
Muszę dodać, że marka GT RADIAL jest bardzo popularna w krajach arabskich. Miesiąc temu będąc na "jeep safari" na pustyni w Jordanii na 6 TOYOT uczestniczących w zabawie na pustyni - 4 z nich miały opony GT RADIAL.
Tak samo w Egipcie zauważyłem wiele samochodów z tymi oponami.
Czyli rozsądny kompromis między ceną a jakością pcha ludzi do zakupu?
Pewno tak. Zresztą nie raz w Jordanii widziałem samochody terenowe typu Land Cruiser czy Patrol, które miały opony każda z innej parafii.. Chyba tylko Rozmiar felgi i szerokość miały taki sam.. każda opona innej firmy z innym bieżnikiem...
Ale tam śniegu ani błota nie mają....Z trawami też bywa różnie... Pozostaje tylko piasek i kamienie...
A więc na świeżutko jestem po załozeniu NEXEN Winguard SUV 215/65R16 98 H i jeździe w nich na trasie Wrocław - Dzierżoniów. Na AOW było tak jak na Michelinach a nawet lepiej, ciszej. Na drodze 8 do Łagiewnik podobnie, fajnie trzymają się drogi na zakrętach, prędkość marszowa w dzisiejszych warunkach 60-80 km. Na drodze 384 z Łagiewnik do Dzierżoniowa - droga fatalna, pełna dziur i plastrów - pokonywał ją miękko i ciszej niż na Michelinach.
W okolicach Pieszyc poszalałem trochę na ubitym śniegu, podobnie jak mariush_78, tzn. chciałem poszaleć i nic, trzyma się jak przyklejony i nie ma ochoty wpadać w poslizgi. Napompowane do 2 atm.
Zobaczymy jak będzie dalej, w planach wypad do Karpacza i na Śnieżkę ..;)
Będę śledził Twój wątek ;) też miałem ochotę na Grabbery, ale po namyśle jednak na zimę wybrałem terenowe zimówki.
Nowe doświadczenie - w nocy hamowanie na kostce brukowej (ul. Górnicza - pusta) z prędkości 50km/h - około 1,5 m. ABS pracował. Kostka pokryta szklistym nalotem.
Dziś zamontowano mi do Dustera opony Dunlop SP Winter Sport 4D, nim wybrałem model przeczytałem forum i kilka testów.
Brałem jeszcze pod uwagę polecane gdzieniegdzie Uniroyal MS Plus 66.
Finał był taki: różnica między tymi modelami na oponie średnio 100 zł czyli 400 na komplecie i wybór między oponą średnią i patrząc w znalezione testy najlepszą. Uznałem, że opon nie kupuje codziennie, jeżdżę dużo, zimą jeździć nie lubię gdyż wymusza u mnie ostrożność - oczywiście poza miejscami gdzie można się kontrolowanie poślizgać :) Dla własnego komfortu posiadania możliwie najlepszego rozwiązania postanowiłem dopłacić.
Dygresja:
Przejeździłem pierwszą zimę na oryginalnych wielosezonowych: Continental Cross Contact LX, hamowanie - tragedia !!!, reszta całkiem znośnie. Natychmiast decyzja - trzeba kupić zimówki, ale zima ustąpiła. Potem znów przyszła i znów ustąpiła. Uznałem, że do wiosny wytrzymam ale zima jednak przyszła i skończyło się tak, że w trasy jeździłem drugim samochodem z zimówkami, a Dusterem po mieście.
i na koniec najważniejsze:
Dziś przed zmianą opon zrobiłem test; osiedlowa droga wyjeżdżony i wyślizgany śnieg. Szkoda że nie miałem czasu poszukać lepszego odcinka, ale tylko ten po drodze był nie odśnieżony, niestety nie było się gdzie rozpędzić więc prędkość przy której sprawdzałem drogę hamowania to 40 km/h.
Test specjalnie zrobiłem dwa razy zaznaczając gdzie się auto zatrzymuje. Po około 40 minutach w tym samym miejscu 4 razy próbowałem to samo na nowych zimówkach.
Spodziewałem się poprawy na poziomie o 1/3 krótszej drogi hamowania, a okazało się że była krótsza prawie o 50%.
Bardzo zadowolony podsumowałem zakup jako wyjątkowo udany.
Ps.
Mam do sprzedania te opony uniwersalne, które były oryginalnie :) w ich miejsce kupię letnie.
Te uniwersalne to raczej są letnie, tylko maja bieznik na bloto i stad te oznaczenia, imho lepiej je spokojnie zużyć, takiej różnicy na pewno nie bedzie
Swoja droga ja smigam od poczatku na Pirelli Scorpion ice i również polecam.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-09, 08:18
podstawowa różnica między tymi oponami to głębokość i kształt klocków bieżnika, Uniroyale wybierane są tak często właśnie do DD głównie dlatego,że mając stosunkowo głęboki i agresywny wzór, nadspodziewanie dobrze radzą sobie poza asfaltem, na zaśnieżonych drogach gruntowych czy nawet w lekkim terenie. Dunlop - przynajmniej z wyglądu takich możliwości nie raczej obiecuje. To typowa ,osobowa opona szosowa o wysokich parametrach doskonała na autostradę
dunlop-sp-winter-sport-4d.jpg
Plik ściągnięto 175 raz(y) 77,62 KB
uniroyal-ms-plus-66.jpg
Plik ściągnięto 168 raz(y) 79,24 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-09, 08:20, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-09, 12:59
Mam Uniroyale i po ostatnich opadach śniegu (około 10 cm) są naprawdę dobre. Podjazdy pod wzniesienia w mokrym śniegu czy jazda po lodzie bez jakichkolwiek problemów.
W warunkach zimowych zdecydowanie polecam.
Zauważone wady opon - wzrost spalania oraz głosność przy jeździe po asfalcie. Ale cóż bezpieczeństwo jest priorytetem
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Wracając z miasta skróciłem sobie drogę za mostem Milenijnym i wjechałem w pas między wałem a Odrą, wcześniej widziałem tam testujących oponki na Land Roverach ;)
Krótki filmik z końcówki jazdy, pojęcia nie mam, czemu kamerka nie nagrała ciekawego początku, pamięci było sporo
dobre opony to podstawa i możesz wiele zdziałać
tutaj inny typ opon i dacia jest nie do zatrzymania
(chyba już ten filmik był gdzieś na forum ale wrzucę link na wszelki wypadek)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-15, 21:45
na porządnych AT albo MT zawsze w głębokim śniegu będzie lepiej niż na nawet porządnych zimowych oponach. Ale już na np. ubitym śniegu zimówki wygrywają i to zdecydowanie.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2012-12-15, 21:45, w całości zmieniany 1 raz
Witam, zostały mi po lagunie michelin alpin w rozmiarze 205/55/16 w bardzo dobrym stanie
założyłem do Dustera i jazda jak po szynach, trochę niższy i lekkie przekłamania na liczniku
ale z korzyścią bo licznik zawyża i spokój z radarami.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum