Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pojemność baku, wskaźnik paliwa, rezerwa, licznik zużycia
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-07, 22:20   

witaj w Klubie... :-)
wskazania zużycia paliwa przez komputer pokładowy obciążone są dużym błędem i są zależne od wielu czynników, nie wiem jak długo jeździsz Dusterem ale z czasem "wyczujesz" te zależności i będzie Ci łatwiej rozeznać się we wskazaniach komputera...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-07, 22:32   

morgen napisał/a:
przejechalem jeszcze ok 70 km i pokazuje się rezerwa. podsumowując przejechalem 320+320+70=710 km. i teraz pytanie- ile litrów jest w rezerwie? bo jeśli np 10 L on to by wszystko pasowało ale jeśli np 5. to na 45 L przejechałem 710 km. to spalanie wychodzi prawie 6,4/100 km. a w trasie nie jechalem szybciej niz 110. Muszę dodać że wcześniej wg obliczen jadać w 4ke i "pędząc 120km/h spalanie wyszlo az 7,3 L. A wg komputera 5,8 L. Teraz będę miał kolejną okazję sprawdzić spalanie. Wy też macie rozbieżności co do faktycznego spalania?


Rezerwa pokazuje się gdy komputer pokazuje coś koło 125km do przejechania po czym zasięg znika i pokazuje się rezerwa teoretycznie powinieneś 100Km pokonać przy dotychczasowym spalaniu. Jak już wjeżdżasz na autostradę to rozpędź się do 120km/h jedź stałą prędkością i wtedy zresetuj komputer zobaczysz prawdziwe dane spalania bo brakuje spalania chwilowego. Ja przy tankowaniu do pierwszego odbicia i po jakimś czasie spalanie średnie z kompa stabilizuje się i pokazuje mi dystans do pokonania i zazwyczaj robię taki dystans czyli około 1000km do rezerwy a komp pokazuje 4.7-5.0L/100km
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
morgen 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Mazury
Wysłany: 2012-12-08, 11:50   

Lukas 87 dzięki za info, niestety u mnie nie da rady przejechać 1000 km :( zawsze ok 860. Czyli mówicie że tankować do pierwszego odbicia?
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-08, 11:54   

To kwestia uznania, od pierwszego odbicia, do baku Dustera 4WD wchodzi 13l cieczy, ale trzeba lac to paliwo ze spora uwagą i cierpliwością, gdyż sporo czasu to trwa. ;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-08, 11:56   

Bak ma 50l ale rura wlewu jak i odpowietrzenie ma ileś tam pojemności możesz nawet nalać i 60l do baku jak się postarasz.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-08, 12:28   

morgen napisał/a:
Czyli mówicie że tankować do pierwszego odbicia?

sugeruję skorzystać z metody (też tak robię)
chriskb napisał/a:
U mnie w DD pod korek znaczy bez zalewania układu powrotu (jakoś suma użytego ON i tankowania nie przekracza znacznie 50 l), zawsze tak tankuję

układ powrotu/odpowietrzania w jakimś celu został przewidziany :-P , mogę się mylić ale jak odebrałem Dustera (dwa lata temu...) to dosyć skrupulatnie zapoznałem się z instrukcją i chyba jest tam info by nie "przepełniać" zbiornika...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-12-08, 15:28   

TD Pedro napisał/a:
"przepełniać"


:?: Co to znaczy :?:
Zbiornik chyba można napełnić, lub potocznie nalać do pełna...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-08, 16:30   

Można lać do pierwszego odbicia jak i powoli lać czego efektem jest ponad bak chyba o to chodziło?
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-08, 16:56   

chriskb napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
"przepełniać"


:?: Co to znaczy :?:
Zbiornik chyba można napełnić, lub potocznie nalać do pełna...

- kto śledzi ten temat to bez trudu zorientuje się co to znaczy...
- w ten sposob nawiązałem do wielu wcześniejszych wypowiedzi dot. możliwości zatankowania układu paliwowego (nie tylko samego zbiornika) dużo większą ilością paliwa niż wynikałoby to z pojemności samego zbiornika) np.

Anonymous napisał/a:
Witam.
Maksymalnie do dci udalo mi sie wdusic 64l.

Zauwazylem ze po pierwszym kliknieciu pistoletu smialo moge wlac ponad 10l, a tak max 15l i paliwko wylewa sie:-) ...

- kolejna wypowiedź - bezpośrednia po powyższej

chriskb napisał/a:
Taką metodą napełniania zalewa się cały układ powrotu paliwa. Moim zdaniem nie jest to rozsądna eksploatacja układu paliwowego.


Dawid napisał/a:
Witam dziś na stacji SHELL pracownik obsługi nalał mi 61 litrów do MCV !
To możliwe , żeby się tyle zmieściło ? ...

- i odpowiedź
wieza napisał/a:
Dawid 65 wejdzie :)


- znalazło by się więcej postów o podobnej treści...

- a celem było uzmysłowienie nieświadomym/niezorientowanym, że

piotrres napisał/a:
vandergaart napisał/a:
Zbiornik ma więcej niż 50L. Bodajże na starym forum ktoś opisywał ile (ponad 60L o ile dobrze pamiętam). Przy czym oczywiście nie powinno się go wypełniać.


Zgadza się, normalnie wejdzie ciut ponad 50L . "Po gardło" wchodzi ca. 60 L ale nie powinno się tego robić ze względu na układ odpowietrzenia ("odoparowania" ;-) ) zbiornika ...


- zbiornik rzeczywiście można napełnić (lub nalać do pełna) dlatego pisząc o przepełnieniu zastosowałem "..." sugerujący, że do zbiornika nie da się zatankować więcej niż wynosi jego fizyczna pojemność a owe "przepełnianie" (czyt. powolne dolewanie kolejnych 10 czy 15 l) paliwa nie jest wskazane co wynika z treści wyżej cytowanych wypowiedzi m.in. Twojej... czy kol. piotress'a...

- ot i cała tajemnica
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-12-08, 18:32   

TD Pedro,

Jak już coś piszesz to wyrażaj się precyzyjnie i po polsku a nie zaśmiecaj forum jakimiś gwarowymi określeniami w stylu np. "możliwość zatankowania układu paliwowego", "przepełnić" itp.


To, że na wszystkie posty odpowiadasz, mnie to nie przeszkadza, ale jak się zabiera głos "na każdy temat" to chyba lepiej wyrażać swoje opinie precyzyjnie i po polsku.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-12-08, 20:28   

chriskb napisał/a:
Jak już coś piszesz to wyrażaj się precyzyjnie i po polsku a nie zaśmiecaj forum jakimiś gwarowymi określeniami w stylu np. "możliwość zatankowania układu paliwowego", "przepełnić" itp.


To, że na wszystkie posty odpowiadasz, mnie to nie przeszkadza, ale jak się zabiera głos "na każdy temat" to chyba lepiej wyrażać swoje opinie precyzyjnie i po polsku.

- masz rację, wszyscy (ja, Ty inni...) powinniśmy wyrażać się precyzyjnie i pisać po polsku ale ważna jest również umiejętność czytania ze zrozumieniem...
- nie wydaje mi się żebym z moją polszczyzna i precyzją wyrażania odstawał od poziomu Forum...
- odpowiadam (podobnie jak Ty) na posty co do których mam ochotę się ustosunkować i przedstawić swój punkt widzenia...
- za dobre rady i życzliwość pięknie dziękuję... ale nauczycieli dobieram sobie sam i z trochę wyższej półki... a o moja polszczyznę nie musisz się martwić...
- czasy cenzury też już odeszły w niebyt... chociaż jak widać niektórym trudno się z tym pogodzić...
- załóż sobie swoje prywatne forum a zapewniam, że nie będę go "zaśmiecał"...
chriskb napisał/a:
mnie to nie przeszkadza

- chyba jednak nie do końca bo jeżeli tak jest to nie reaguj...
- a może urażone ego mąci błogi spokój? mam nadzieję, że napisałem to precyzyjnie i po polsku i nie będziesz miał problemu ze zrozumieniem...

- nie uważam, że nie popełniam błędów ale zarzucając komuś niepoprawna polszczyznę warto popracować nad swoją... przykład? proszę ...

"Mistrz" polszczyzny napisał:

chriskb napisał/a:
Tylko naiwna osoba uwieży, że auto w Niemczech robi 20 000 rocznie. Może ze trzy auta z tej listy mają przebieg bliski prawdopodobnego. Reszta to już poezja sprzedawcy.


chriskb napisał/a:
U mnie w Mercedesie był sterownik o podobnym działaniu jak UCH w Daci.

chriskb napisał/a:

Nie martw się, kobity czasem wywołują niepokój

- to tak na gorąco z kilku ostatnich postów, zignorowałem tzw. literówki i znaki interpunkcyjne... których występowanie również świadczy o niechlujstwie językowym...

- a może lepiej zacząć od siebie? zgodnie z:

"Czemu to widzisz drzazgę w oku swego brata, a nie dostrzegasz belki we własnym oku?"
(cytat z Nowego Testamentu)...

- przypomnę ponownie, że jest takie coś jak opcja "ignoruj", wystarczy kliknąc i błogi spokój zapewniony... no chyba, że bez czepiania się innych nie potrafisz egzystować...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-08, 20:34   

nie szkoda wam czasu na te wzajemne uprzejmości? :-P Za oknem piękna zima, tęgi mróz, śnieżek aż się skrzy, wystarczy wsiąść do DD, zapakować termos z kawą albo herbatą,poszukać jakiejś polnej albo leśnej drogi i życie staje się piękniejsze ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-08, 20:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 566
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-12-08, 20:39   

Dar - "emeryty" prężą muskuły :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Przepraszam za OT, ale czasami pusty śmiech mnie ogarnia jak czytam taką "konwersację".

A zima piękna - synowi zrobiłem mały kulig - sama przyjemność. :-D
 
morgen 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Mazury
Wysłany: 2012-12-08, 21:59   

Wracając do tematu, dziś podczas jazdy ok 120 km/h spalanie wyszło ponad 7 litrów ON a jak przyśpieszałem do 140 to nawet 10 L. Aż nie chce mi się wierzyć. Oczywiście zresetowałem komputer w trakcie jazdy z tą prędkością. wydaje mi się że mimo wszystko powinien mniej spalać. no ale co poradzić.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-08, 22:06   

morgen napisał/a:
Wracając do tematu, dziś podczas jazdy ok 120 km/h spalanie wyszło ponad 7 litrów ON a jak przyśpieszałem do 140 to nawet 10 L. Aż nie chce mi się wierzyć. Oczywiście zresetowałem komputer w trakcie jazdy z tą prędkością. wydaje mi się że mimo wszystko powinien mniej spalać. no ale co poradzić.


Duster jest wysoki przez to rosną opory powietrza i swoje też waży więc cudów się nie spodziewaj. Nie obraź się ale te autko nie bardzo się nadaję na takie prędkości po prostu..
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-08, 22:32   

dziś kilka krótkich odcinków po mieście, kilka postojów z pracującym motorem i na komputerze pojawiła się magiczna liczba 13 :-P
 
morgen 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Mazury
Wysłany: 2012-12-09, 13:10   

Nie obrażam się :D już dawno wyrosłem z chęci pędzenia i bycie przed każdym na drodze. Trzeba po prostu się przyzwyczaić. Co do wagi to uważam że jest dość lekki jak na swój segment. W prawdzie silnik mały to i waga mniejsza. Pozdrawiam
 
No1 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 03 Paź 2011
Posty: 11
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-28, 11:59   Licznik wskazujacy paliwo w Dusterze

Witam,

czy zdarzyło Wam się kiedyś mieć na kontrolce - wskazujacej informacje ile mozna przejechać na danym baku jeszcze 65 km do przejechania i stanąć z powodu braku paliwa?
Czym moze to byc spowodowane ?

Paliwo nigdy nie bylo "chrzczone" nie bylo do niego nic dolewane itd. Auto Dacia 2011 Duster

Pozdrawiam
No1
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-12-28, 12:46   

Było już. Temat wałkowany przynajmniej kilkukrotnie w kontekście nieprecyzyjnych wskazań komputera, jak i samego wskaźnika poziomu paliwa. Przy czym nie pamiętam, aby komukolwiek zdarzyło się z tego powodu po prostu stanąć :)

Gdy użytkowałem Dustera ale również Koleosa to zauważyłem, że wizyty przy dystrybutorze tylko na dolewkę za 50zł, powodowały duuuże wahania wskazań. Inną sprawą jest, że w zimie najlepiej mieć pełen zbiornik paliwa. Inaczej powietrze skraplając się na ściankach, "uzupełnia" nam bak wodą. W optymistycznej wersji taka mieszanka łatwiej może nam zamarznąć w przewodach, w pesymistycznej uszkodzić silnik. Natomiast bez wątpienia woda w paliwie nie jest ani zdrowa, ani zalecana dla motoru ;-)
_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2012-12-28, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-12-28, 12:46   

Nie zdarzyło się to nikomu, gdyż zaraz po zaświeceniu rezerwy przestaje być wyświetlany zasięg. Jeśli samochód stanął zaraz po zaświeceniu rezerwy albo przed zaświeceniem, to czujnik poziomu paliwa jest uszkodzony (o ile przyczyną był rzeczywiście pusty bak).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-28, 18:47   Re: Licznik wskazujacy paliwo w Dusterze

No1 napisał/a:
Czym moze to byc spowodowane ?

W ciemno obstawiam kształt baku w Dusterze 4x4 - on zdaje się ma po środku taki garb na okoliczność wału napędowego. Ale nie chce mi się wierzyć, że pływak od wskaźnika znalazł się po jednej stronie garbu, a smok do pompy po drugiej...
 
No1 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 03 Paź 2011
Posty: 11
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-28, 23:52   

Podczas jazdy wskaźnik km do przejechania nie gaśnie, u mnie świecił się do 65 km, gdy stwierdzil, ze nie ma paliwa. Po dolaniu auto ładnie ruszyło, po sprawdzeniu w serwisie bak w porządku wszystko ok, paliwo nie zostało spuszczone jednak. Zastanawiam się nad woda w baku, czy istnieje sposób zeby jej się pozbyc ?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-12-29, 00:08   

Najprościej przed tankowaniem, gdy jest mało paliwa wlać z ćwiartkę denaturatu, zwiąże wodę i spali razem z paliwem.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-12-29, 13:45   

chriskb napisał/a:
wlać z ćwiartkę denaturatu

Tylko, trzeba pamiętać aby wybrać denaturat wysoko procentowy (ok. 95%), bo na rynku są różne rodzaje i można się naciąć.
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3550
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-12-29, 21:16   

Denaturat to często mega syf, jest to po prostu wszystko, co zostaje po destylacji wódy plus to, co celnicy i policja skonfiskują mrówkom i na melinach. Nie żałujcie swoim autom prawdziwego spirytusu - nie lejcie im tego, czego sami byście nie wypili!
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne