Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-02-06, 15:57   

Co to jest na 8 letnim, ja na rocznej MCV miałem już rdzę na tylnych drzwiach zrobiłem zaprawkę sam że nic nie widać było no i przy uszczelkach szyb bocznych w drzwiach tylnych już bąble wychodziły :-D . i pd maską na masce pod znaczkiem wielki bąbel ale z powietrzem.Teraz mam Yarisa 2004 i rdzy zero także na podwoziu no ale yaris ma 12 lat gwarancji na nadwozie i podwójny ocynk czyli rdza wyjdzie w 2016 roku taki jak w megane miałem po 12 latach rdza wyszła. :-D
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-02-06, 22:04   

przecież miałeś nie kupowac samochodu żadnego bo ci nie potrzebny z tego co pamietam
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-06, 22:07   

Rozumiem porownywanie nowej Yaris z nowym Sandero ale jednak masz Toyote starsza o kilka lat.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-02-06, 22:09   

stare jest dobre wino i skrzypce
a stare auto i młoda żona to robota nie skończona :-)
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-02-07, 11:46   

Miałem nie kupować ale kupiłem, auto zawsze się przyda gdzieś podjechać a bez auta to jak bez ręki :mrgreen: . Widzę tylko że w 9 letniej toyocie nie mam grama rdzy nawet na rysach głębszych a roczna dacia po odprysku robiła się ruda od razu praktycznie. Jakby Dacia ocynkowała porządnie nadwozie i dała 12 lat gwarancji to ludzie by to chętniej kupowali. Prywatnie dopóki nie ocynkują porządnie nadwozia to Dacii nie kupię. Zresztą ostatnio na forum Chevroleta czytałem w dokumentacji technicznej i chevrolet ma takie samo zabezpieczenie jak Dacia czy jednostronny ocynk niektórych elementów tylko i tez 6 lat dają dla mnie lipa szczególnie że jeżeli w przyszłości prywatnie kupię nowe auto to przynajmniej na 10 lat i zabezpieczenie antykorozyjne to podstawa.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-07, 12:09   

vulcanor napisał/a:
Jakby Dacia ocynkowała porządnie nadwozie i dała 12 lat gwarancji to ludzie by to chętniej kupowali.

Z tym nie sposób się nie zgodzić.

Moja Mitsubishi ma co prawda parę gramów rdzy, ale głównie w miejscach, gdzie lakier został zdarty przez piasek czy kamienie uderzające o nadwozie. W pozostałych miejscach rdzy nie widać. Auto ma 11 lat.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-02-07, 15:42   

Gimbo napisał/a:
vulcanor napisał/a:
Jakby Dacia ocynkowała porządnie nadwozie i dała 12 lat gwarancji to ludzie by to chętniej kupowali.

Z tym nie sposób się nie zgodzić.

Moja Mitsubishi ma co prawda parę gramów rdzy, ale głównie w miejscach, gdzie lakier został zdarty przez piasek czy kamienie uderzające o nadwozie. W pozostałych miejscach rdzy nie widać. Auto ma 11 lat.

Tyle że wtedy by odpowiednio więcej kosztowała.
Porównywanie jakości wykonania kilkunastoletnich samochodów do dzisiejszych jest bez sensu - skądś musiały się wziąść dzisiejsze ceny samochodów - mam w domu katalog z 1998 roku i ceny są jak najbardziej podobne - a w końcu przez ten czas nawet oficjalna inflacja ociera się o 50%. Producenci sprzedają samochody taniej, ale robią je tak by wytrzymały krócej - zajrzyjcie na inne fora, wszyscy stwierdzają że jakość wykonania i trwałość spadły tragicznie. Najlepiej pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego wypadały samochody konstruowane od końca lat 80-tych do ok 2000 roku, potem koncerny zauważyły że jak samochody są "niezniszczalne" zmieniły technologię.
Miałem kontakt z moją "byłą" R 25 1990 rok o znanej od początku historii - naprawdę bezwypadkowa - nadal nie ma rdzy. Jak łatwo obliczyć - ma 24 lata.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-02-07, 15:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-02-07, 18:00   

Dyskutować można tylko co to da. Dacia Logan A.D. 2005 golas jak nic prócz lakieru metalik i rdzy ani grama. Autko kolegi które dziennie widzę i coś mogę powiedzieć na ten temat. Drugi przykład z mojej rodziny to Mazda 3 nówka z salonu po roku i gigantycznym przebiegu 4000 KM korozja perforacyjna drzwi - wymiana na gwarancji. Kolejne dwa latka i przy przebiegu 15000 KM maska poszła do wymiany.
Tak więc nie ma reguły czy to Dacia czy Mazda. Przykłady możemy mnożyć. Jak widzicie mam Skodę Felicie jeśli ktoś zna te autko to wie co się dzieje w tych autkach z klapami bagażnika. A ja prócz niewielkiej zaprawki mam całą nie lakierowaną w co mało kto chce uwierzyć.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1107
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-02-07, 18:51   

Tu masz rację, jest bardzo dużo przykładów, że to loteria i dotyka zdawałoby się renomowane marki. pozdr
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2013-02-07, 22:21   

Dziwi mnie, że już od dawna znana jest metoda na ochrone blach (popatrzcie na Audi 80 z drugiej połowy lat 80, nadal nie rdzewieją), a tak wiele marek ma z tym problem... Tzn, dla nich to nie problem, zardzewieje kilkuletnie auto, to klient kupi nowe...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-08, 00:17   

Może dacia jako budżetowy pojazd ma celowo fabrycznie ograniczony czas eksploatacji bez rdzy. Zamożny klient z Europy Zachodniej kupi ja na 3-4 lata maks, później sprzeda, kupi kolejna etc. Koncernowi nie zależy by nie rdzewiała na gwarancji, zaś później już niech lakiernik zarobi spoza aso ;-) W naszym kraju na dorobku ludzie kupując nowe dacie za w sumie nie mała dla statystycznego Kowalskiego kasę chcieliby mieć pewność braku rudej przez minimum 8-10 lat czyli przez planowany okres eksploatacji pojazdu.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1107
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-02-08, 09:37   

Przy takim postępie technologicznym i materiałowym, wytłumaczenie jest tylko jedno. Celowe działanie. Tak jak w elekronice/ i nie tylko/ tzw "sztuczne postarzanie produktu. pozdr
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-02-08, 10:11   

Cendra napisał/a:
Dziwi mnie, że już od dawna znana jest metoda na ochrone blach (popatrzcie na Audi 80 z drugiej połowy lat 80, nadal nie rdzewieją), a tak wiele marek ma z tym problem... Tzn, dla nich to nie problem, zardzewieje kilkuletnie auto, to klient kupi nowe...

Nie patrz na Audi z lat 80-tych, popatrz na Audi sprzed kilku lat :-D
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-08, 11:06   

Kiedyś produkowało się zupełnie inaczej.... i to nie tylko auta.
Trzeba było zaspokoić potrzebę. Firmy starały się zdobyć klienta. Obecnie ci, którzy chcieli mieć samochód, już go posiadają, więc firmy nie chcą budować solidnych pojazdów na wiele lat. Teraz bardziej im się opłaca budować coś, co klient za kilka lat będzie musiał wyrzucić i kupić nowe.
Nie wszystkim to się podoba, ale tak jest niestety. Dotyczy właściwie wszystkich towarów.
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-08, 19:45   

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 00:02   

Część postów została przeniesiona do tematu Zajrzyjcie pod fotele, kierowca, pasażer (rdza).
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-12, 09:11   

Kratylos napisał/a:
gdyby lodzia miala 12 lat gwarancji na perforacji jezdzil bym dalej dacia a tak do czasu az polityka koncernu sie nie zmieni dacii nie kupie

Ja też coraz bardziej zniechęcam się do Dacii.

Niby fajne auta, a ostatnie modele są naprawdę ładne i mi się podobają... ale te problemy z rdzą są nie do zaakceptowania. 20-30 lat temu można by to uznać za coś normalnego, ale nie teraz.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-12, 09:29   

Gimbo napisał/a:
problemy z rdzą

...są w każdej marce. Czy w dacii jest ich więcej niż w innych? Tego nie wiadomo. Jeśli Ci się chce, to przeczytaj cały ten temat i wypisz wszystkie przypadki, będziemy wszyscy mądrzejsi.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-12, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-02-12, 09:39   

laisar napisał/a:
Czy w dacii jest ich więcej niż w innych? Tego nie wiadomo.

Nie wiadomo, bo producenci skrzętnie to ukrywają :-)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2013-02-12, 09:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-12, 10:17   

laisar napisał/a:
problemy z rdzą

...są w każdej marce.

Możliwe...

Ale oceniam to przez pryzmat mojego obecnego samochodu i w porównaniu z nim pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego Dacia wypada kiepsko.
 
grekol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-12, 15:35   

jeżeli chodzi o antykorozję to większość producentów automotive odchodzi od blach ocynkowanych na rzecz zabezpieczeń uzyskiwanych w procesach obróbki chemicznej, gdzie dominującym procesem jest fosforanowanie cynkowe ewentualnie nanoceramika.

W znaczny sposób pozwala to ograniczać koszty produkcyjne. Niższe koszty materiałów, tłoczone są czarne blachy (nie chodzi o kolor), gdzie nie mam ryzyka uszkodzeń powłok ochronnych, bo ich jeszcze nie ma, a sam proces zabezpieczania antykorozyjnego jest w zasadzie ostatnim procesem przed lakierowaniem i wykonuje się już na złożonej budzie.

Fosforanowanie cynkowe jest bardzo skutecznym procesem, ale nie może funkcjonować samodzielnie (tak jak np. ocynk) i w którtkim czasie po fosforanowaniu musi być wykonane lakierowanie. Później odporność antykorozyjną determinuje fakt szczelności powłoki lakierniczej i nie powinno być problemu, dopóki takowa jest szczelna. Duże znaczenie dla odporności antykorozyjnej ma też sam stan kąpieli chemicznej, jej parametry muszą spełniać ścisłe wymagania, żeby miało to sens. Dużo więc zależy jak na etapie produkcji kontrolowana jest taka kąpiel. Ocynków możemy sobie życzyć, ale to już powoli historia.

Co do samych blach to dacia na tle innych producentów nie wygląda źle. Wszyscy chcemy mieć coraz szybsze, a jednocześnie oszczędniejsze samochody, a przy tym dobrze wyposażone (co również waży) i producenci wielu marek kombinują jak jeszcze zmniejszyć grubość blach. te wszystkie przetłoczenia na karoserii w pierwszej kolejności żeby usztywnić blachy niż dla walorów wizualnych.

Czas życia produktu to teraz bardzo ważny parametr dla 99% producentów praktycznie wszystkich branż. Większość skupia się nad tym, jak zachęcić cię do zakupu nowego niż do tego by zadowolić Klienta na kilkanaście lat. Oby ta tendencja nie postępowała zbyt szybko w motoryzacji.
_________________
www.veraco.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-12, 23:58   

Mariusz napisał/a:
producenci skrzętnie to ukrywają

Nie "ukrywają" tylko "nie ujawniają" - to jednak nie jest to samo...

Gimbo napisał/a:
oceniam to przez pryzmat mojego obecnego samochodu i w porównaniu z nim pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego Dacia wypada kiepsko

Jeżeli Twoje auto zupełnie nie rdzewieje, to dokładnie wszystkie marki wypadają kiepsko, bo w każdej zdarzają się przypadki korozji.

grekol napisał/a:
Oby ta tendencja nie postępowała zbyt szybko w motoryzacji.

Już za późno na obawy i życzenia ):
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-02-13, 10:26   

Właśnie przed chwilą był sąsiad Loganem 2005, czerwonym, czyli według ogólnych opinii najbardziej narażony na korozję - obejrzałem ze wszystkich stron i ani śladu rdzy. Tak więc trochę optymizmu - naprawdę dotychczasowe doświadczenia z Daciami mającymi trochę lat nie uprawniają do stwierdzenia że po kilku latach ulegną biodegradacji
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-13, 11:26   

PiotrWie napisał/a:
dotychczasowe doświadczenia z Daciami mającymi trochę lat nie uprawniają do stwierdzenia że po kilku latach ulegną biodegradacji

Moja teoria - i to nie tylko względem korozji - od dawna jest taka, że ewentualnym problemem daciek nie są same użyte materiały i technologie, a jedynie ich podatność na zmiany (w górę i w dół) przez duży udział montażu ręcznego przy niskim poziomie kontroli jakości.

Dokładnie tak samo jak to było za czasów słusznie minionych - można było trafić np na malucha niezniszczalnego albo prosto z fabryki popsutego. Zależy kto i jak pracował przy danym egzemplarzu.

Podobnie w daćkach - chociaż, jako optymiście, wydaje mi się, że przynajmniej procentowo jest wśród nich mniej zdecydowanie felernych egzemplarzy... W końcu mimo wszystko jakiś tam rozwój technologiczny przez te ostatnie 30-40 lat nastąpił (od inżynierii materiałowej, przez techniki wytwarzania po standaryzację nadzoru).

Aczkolwiek tym bardziej kłuje mnie czasem w inżynierskiej serce jak niewiele więcej wysiłku wymagałoby zrobienie z nich naprawdę porządnych aut - i to bez dużego zwiększania kosztów, a więc i podnoszenia ceny.

No, ale to już wynik bardziej polityki papy Reno, a nie możliwości technicznych zakładów Dacii. Niestety /:

Dlatego zgadzam się, że kupno dacii można traktować jako obarczony podwyższonym ryzykiem, a stosunkowo proste i tanie sposoby na jego zmniejszanie mimo wszystko nie muszą być uznane za atrakcyjne. Czasem łatwiej wydać trochę więcej i trochę więcej dostać...
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-13, 12:55   

Pod moim blokiem stoi Fiat Uno sąsiadów. Auto nigdy nie widziało garażu, cały czas stoi pod chmurką.
Wczoraj nawet miałem okazję trochę mu się przyjrzeć i rdzy tam nie zauważyłem.
Auto pochodzi z roku 1999 lub coś takiego.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne