Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie żarówki H4
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-08, 20:27   

Widzisz już druga osoba używa tych x-tremów i taka sama opinia.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-08, 21:48   

skaktus napisał/a:
Podobne problemy z palniem się żarówek wystepują też np. w Punto czy w Fordach - w tym wypadku są to H7. Sprawa jest dziwna bo zawsze pada tylko jedna żarówka, zawsze po tej samej stronie. Napięcia takie same itd a problem jest.

Teraz na H4 głównie jeździ kumpel w Corsie B z roku 98. Średnia żywotność tungsrama +90% to około 11 - 13 miesięcy.

W takich wypadkach najlepszym rozwiązaniem, moim zdaniem to dobra podkręcona żarówka + światła dzienne.


Przecież wszystko jest od dawna zaplanowane .... ;) ta żarówka w tej remizie strażackiej - szok ;) Mam tez taką produkcji przedwojennej - tesla - świeci do dziś w piwnicy.

_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-03-08, 21:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 00:08   

Ciekawa ankieta z autokacika z 2009 r:

http://autokacik.pl/showt...umber=282167347
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-11, 08:18   

Piotr_K napisał/a:


Przecież wszystko jest od dawna zaplanowane .... ;) ta żarówka w tej remizie strażackiej - szok ;) Mam tez taką produkcji przedwojennej - tesla - świeci do dziś w piwnicy.



Nie zrozumiałeś mnie - masz auto, wrzucasz do niego 2 żarówki, nowe. Śmigasz miesiąc, pali ci się prawa, lewa działa jeszcze pół roku. I tak za każdym razem, bez względu na model żarówki, rodzaj itd. Pali zawsze się tylko jedna strona - skąd taka zależność ? Nikt nie wie.

X-Treme od Philipsa miałem i jakoś za bardzo drugi raz nie kupię - są niesamowicie drogie, nieadekwatnie do możliwości. wole Tungsrama lub Osrama - efekty takie same a cena inna.

Trzeba też pamiętać że w reflektorze X żarówka marki X sprawdzi się idealnie, ale potem ta sama żarówka w reflektorze Y będzie kiepska...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-11, 10:18   

skaktus napisał/a:
Pali zawsze się tylko jedna strona - skąd taka zależność ?

Jeśli prawa, to wiadomo - więcej dziur, czyli więcej wstrząsów.

A jeśli lewa, to to samo - tylko że drgania się przenoszą... (;
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-11, 10:27   

Jest jeszcze jedna rzecz.

Zawsze do jednej żarówki są dłuższe przewody więc może spadek napięcia na nich jest wystarczająco duży, chociaż powinien być pomijalny, że wytrzymują dłużej.

Już słyszę te głosy "co on opowiada". No może trochę wyolbrzymiam sprawę ale warta jest rozpatrzenia.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-11, 10:38   

Marek1603 napisał/a:
sprawę ale warta jest rozpatrzenia

Zdaje się, że kiedyś jackthenight rozpatrywał, właśnie z miernikiem - i OIDP: nie warto rozpatrywać.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-11, 11:17   

Sam rozpatrywałem długość przewodów do napięcia i przy pracującym silniku napięcie na żarówkach było praktycznie identyczne, dopiero przy zwiększonej dokładności pomiary (do 2 miejsc po przecinku) różnica wynosiła dokładnie 0,01V co jest pomijalne. Nawet zwykłe żarówki w Punto padały podobnie jak podkręcane. Jedna z osób wysuneła pewien pomysł - wyższa temperatura panująca w reflektorze i prawdopodobnie był to strzał w 10 - lampa która zabiajała żarówki była w widoczny sposób bardziej wyeksploatowana i zabudowana, jednak w Fordzie tego problemu nie było (z zabudowaniem) a paląca się tylko jedna żarówka i tak występowała.

Z kolei w golfie u siebie posiadam projektory na h1 i mimo że jeden reflektor jest również znaczniej zabudowany przez filtry powietrza i plastiki, tego problemu nie ma... Co ważne, posiadam instalację własnej roboty na przekaźnikach i bezpośrednie zasilanie z akumulatora, a mimo to obie żarówki wytrzymują dłużej niż te w Fordzie i Puncie.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-11, 12:26   

laisar napisał/a:

Zdaje się, że kiedyś jackthenight rozpatrywał, właśnie z miernikiem - i OIDP: nie warto rozpatrywać.


No tak ale pytanie, kiedy żarówka się przepala?
Ano w momencie załączenia zasilania więc może tutaj ma znaczenie długość przewodu, a nie samo napięcie panujące na żarówce.
Nie raz widziałem jak gość załącza światła, mignięcie i jednooki. :mrgreen:
W domu masz tak samo. Najczęściej przepala się jak włączasz światło.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-11, 13:15   

A mi padały róźnie - po odpaleniu, czasem w trakcie jazdy...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-11, 13:30   

aby żarówki długo działały trzeba by zrobić układ soft start
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-11, 14:19   

Soft start pożna zrobić na PWMie, tylko na ile to im pomoże ? Żarówka będzie na wykończeniu, wystartuje na "soft starcie" a potem padnie jak wjedziesz w dziurę ;)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-11, 14:31   

Żarówki wykańczają prądy udarowe występujące w chwili włączania więc trzeba by było zrobić test żeby móc coś więcej powiedzieć czy to ma sens.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-11, 16:04   

Lukas87 napisał/a:
czy to ma sens.


Najpierw to trzeba by sprawdzić czy dla nas użytkowników ma to sens i w ogóle czy ta dyskusja ma sens. Chyba, że ktoś chce napisać jakąś pracę naukową.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-03-11, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-11, 16:18   

To ja dorzucę teorię o biopolu ;) lewe żarówki szybciej padają pod wpływem nie zawsze dobrego biopola pasażera/pasażerki ;)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-12, 20:10   

Mój ojciec zajmuje się obecnie serwisowaniem sprzętu szpitalnego (starajcie się nie chorować ;). Po wyposażeniu lamp operacyjnych w soft start żywotność żarówek wzrosła kilkukrotnie. Oczywiście zaoferował się, że zrobi mi taki do samochodu, ale akurat w H4 jest pewien problem - przełączanie między żarnikami (światła mijania/drogowe). Soft start musiałby być średnio soft (w sensie - w miarę szybki), żeby przy przełączaniu świateł nie jechać przez chwilę w ciemnościach. ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-12, 20:17   

bebe napisał/a:
żeby przy przełączaniu świateł nie jechać przez chwilę w ciemnościach

Przecież chyba można by softstartnąć najpierw to drugie włókno, a potem wygaszać pierwsze, nie...?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-12, 21:42   

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
żeby przy przełączaniu świateł nie jechać przez chwilę w ciemnościach

Przecież chyba można by softstartnąć najpierw to drugie włókno, a potem wygaszać pierwsze, nie...?

Teoretycznie - na pewno można, ale praktycznie to pewnie mocno skomplikowałoby wyjściowo prosty i tym samym niepsujliwy układ. Jeśli do tego dodamy jeszcze czynnik T, czyli różnicę w czasie faktycznego zrobienia czegoś przez mojego tatę i czasie deklarowanym, który w przypadku takiego sterownika do radia wytrwale dąży do nieskończoności ;) , to sam zrozumiesz, dlaczego nie palę się jakoś strasznie do tego rozwiązania. :>
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-19, 23:02   

bebe napisał/a:
pewnie mocno skomplikowałoby wyjściowo prosty i tym samym niepsujliwy układ

Nie chce mi się wgłębiać, ale oczyma wyobraźni optymisty widzę go po prostu zdublowany, z dodatkowym, też prostym i niepsujliwym wihajstrem jakoś "pomiędzy" (;

Być może pobredzam, bo z prądem to ja tak średnio, ale inni koledzy na pewno potrafiliby to narysować nawet przez sen. (Z całym szacunkiem dla najwyraźniej zapracowanego rodziciela).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-29, 00:32   

skaktus napisał/a:
Możesz się pokusić o żarówki +90% bo i tak większość czasu będą świeciły dzienne. W aucie mam dzienne i tungsramy +90% i mimo upływu 2 lat na skrętce w żarówce nie widać żadnych oznak świecenia (brak wybrzuszeń i zniekształceń)...


Zatem zainwestowałem w pare megamocnych Bosch +90. Teraz czekam, az sie spali ktoras z Philipsów +30 lub przed dalsza wyprawą wymienie na te nowe.

Mam nadzieje, ze efekt bedzie zblizony do tego co na fotografi

61zpWBkwLzL.jpg
Plik ściągnięto 248 raz(y) 95,42 KB

3130673694.jpeg
Plik ściągnięto 209 raz(y) 123,93 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-29, 00:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
sidlo 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2006
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-03, 18:09   H4 żarówka

Pytanie za 100pkt.

Spaliła mi się przednia lewa żarówka (poprzednio było to oznaczenie H4 - 50/55W.
Przez nieuwagę w najbliższej benzolce kupiłem żarówkę z oznaczeniem H4 - 70/75W.
Problem w tym, że teraz ta wymieniona żarówka świeci wyraźnie słabiej od tej prawej (niewymienianej) i jest to poziom niedostateczny światła.

Jak myślicie - powinna to być żarówka taka sama jak prawa, czyli 50/55W czy problem może leżeć jeszcze gdzieś indziej?

Dzięki za pomoc
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-03, 18:27   

sidlo napisał/a:
powinna to być żarówka taka sama jak prawa, czyli 50/55W

Oczywiście zdecydowanie tak.

(Aczkolwiek to jest 60/55).
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-04-03, 19:56   

H4 - 70/75W nie ma homologacji do takich lamp
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-13, 21:41   

Bosche +90 zainstalowane. Wrazenia w stosunku do Philips +30 jak najlepsze. Jest jasniej, wyrazna linia odciecia swiatel. Wydaje mi sie, ze wyzej swieca ( moze powinienem wyregulowac? ). Sama zarowka Boscha ma banke o wiekszej srednicy niz Philipsa. Zauwazylem dzis, ze tablice informacyjna oraz znaki zdecydowanie jasniej "swieca" swiatłem odbitym. To samo z liniami poziomymi. Nie testowałem na trasie w nocy jeszcze. Czas wymiany ok 20 min. Przeszkadzaja rurki od klimy i akumulator ;-( Co ciekawe probowalem pedzelkiem przy okazjii wymiany zarowke oczyscic reflektor z "kurzu" od srodka. Okazało sie, ze albo on sie "wżarł" lub to nie jest kurz ale ryski z zewnatrz. Odpuszczam temat. Zdjecie nie oddaje koloru zaropwki boscha. Jest widoczana niebieskawa poswiata od paska w tym kolorze na bance zarowki. Calosc daje efekt zimniejszej barwy.

H4Sandero.jpg
Plik ściągnięto 217 raz(y) 105,46 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-04-13, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-13, 22:08   

sidlo napisał/a:
Przez nieuwagę w najbliższej benzolce kupiłem żarówkę z oznaczeniem H4 - 70/75W.


Daję 99% iż jest to żarówka na 24V :mrgreen: i świeci teraz jak 35W/37,5W sprawdź na jakie napięcie je ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne