Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-29, 22:35 Pobór prądu przez pompę wspomagania na postoju.
Witam
Dzis wieczorem jak ruszalem z nieoswietlonego prakingu, przy max. skreceniu kół w lewo zauwazylem przygasniecie swiateł. Szczegolnie w max polozeniu kierownicy. Wiem, ze nie powinno sie dluzej tak utrzymywac skretu koł. Czy ktos zauwazyl podbne objawy ? Głownie na wolnych obrotach widac przygasanie.
Norma. Dochodzisz do oporu, a pompa chciałaby skręcać koła dalej a z powodu oporu nie może i zużywa więcej mocy, bo chce tenże opór pokonać to i silnik przygasa bo jest chwilowo bardziej obciążony.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-04-30, 08:45
Ja mam taki parking pod blokiem (prostopadle do drogi), że jak rano startuję to od razu skręcam w lewo i zdarza się iż silnik delikatnie przygasa a jak parkuje przy krawężniku z drugiej strony i ruszam na wprost to nic takiego nie występuje.
Też podejrzewam zwiększenie obciążenia zimnego silnika przez pompę przy mocnym skręcie kół.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-04-30, 08:48, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-01, 11:29
tomala72 napisał/a:
Ja mam taki parking pod blokiem (prostopadle do drogi), że jak rano startuję to od razu skręcam w lewo i zdarza się iż silnik delikatnie przygasa a jak parkuje przy krawężniku z drugiej strony i ruszam na wprost to nic takiego nie występuje.
Też podejrzewam zwiększenie obciążenia zimnego silnika przez pompę przy mocnym skręcie kół.
W Dusterze 2011 1,6 4x2 jest elektryczna pompa wspomagania? Ja mam hydrauliczną.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-05-01, 22:02
Beckie napisał/a:
A co pompuje ta pompa?
OK, już wiem , zrobiłem przy pierwszym poście "skrót myślowy" - pompa wspomagania przy wspomaganiu hydraulicznym jest z reguły napędzana paskiem akcesoriów , jeśli jest wspomaganie całkowicie elektryczne to może pobierać dużo prądu, jesteście pewni że w Dusterze pompa wspomaganie jest napędzana elektrycznie - w innych samochodach z silnikiem K4M jest napędzana paskiem akcesoriów - jak choćby w mojej Lagunie.
Do tego jeszcze np możliwość wyłączenia w każdej chwili, dzięki czemu zmniejsza się zużycie energii, albo - spiskowo - że tak umiejscowiona elektropompa to okazja na dodatkowy zarobek w przypadku większej kolizji... Oraz kilka innych logicznie uzasadnionych teorii - ale nie znam żadnych realnych argumentów ze strony producenta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum