Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kilka pytań i rad abym mógł stać się jednym z Was :-)
Autor Wiadomość
Vo 


Marka: Nissan
Model: Almera
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-18, 21:34   Kilka pytań i rad abym mógł stać się jednym z Was :-)

Cześć,

Planuję zakup Dusterka i mam parę wątpliwości :-) . Najchętniej kupiłbym takiego 2 letniego, bo wiecie jak to jest ... wyjeżdżasz z salonu i wartość leci w dół o 20%. Poza tym to będzie moje pierwsze auto za swoje pieniądze, więc byłoby to dosyć rozsądne. Jednak rozważam też kupno nowego.

Widziałem, że używek jak na lekarstwo. Część w jakichś idiotycznych cenach, gdzie nowe mam za to samo lub z dołożeniem 5koła. Inna część w rozsądniejszych, ale w 90% są to diesle... i to pojawiają się moje pytania.

1. Gdybym brał nowy to wziąłbym chyba benzynę, bo nie jeżdżę dużo, a najmniej jest z nią problemów. Myślę, że robię rocznie koło 10 000 tysi. Na allegro najwięcej diesle, jak one się sprawują czy są tak skonstruowane, że jak coś mi siądzie to zapłacę 30% wartości auta za naprawę? Jakie są to konstrukcje?

2. Nowy duster - ktoś wie jak będzie wyglądał? Opłaca się na niego czekać? Ceny, gamy? :-) Wersja, która mi odpowiada to ten adventure lub laurette za około 53 tysi.

3. Jak Wam się sprawują daćki? Czytałem o bardzo fajnych kosztach eksploatacji i tanich przeglądach. Macie jakieś problemy z dusterami? (szczerość:))

4. Myślę o wersji 4x2. Jak wygląda spalanie w tej wersji i benzynie? Jeżdżę dosyć spokojnie i lata szaleństw mam za sobą :)

5. Często pojawiają się tu oferty sprzedaży używanych aut? Jestem z Warszawy i jestem bardzo bliski podjęcia decyzji (tak jakby co)

6. Ile płacicie za ubezpieczenia itp?

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi!
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-05-18, 22:12   

Czesc,
Zaczniij od SZUKAJ. Poswiec troche czasu i popracuj czytajac forum. Wszystko znajdziesz :)

Milej lektury!
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-05-19, 06:20   

Kierując się (niczym nie uzasadnionym) uprzedzeniem wybrałem benzynę - głównie po to,żeby mieć święty spokój :-P . dCi sprawują się doskonale, są ciche,dynamiczne, oszczędne. Jednak po przebiegu zaczynają kaprysić a kaprysy bywają kosztowne. Jeśli więc dCi, to nowy. Potencjalne problemy z nim będą problemami kolejnego właściciela.Wady tego silnika opisano i nie ma sensu się powielać. Silnik benzynowy jest prosty (żeby nie rzec prymitywny) i poza cewkami (których jakość w DD jest bez zastrzeżeń - są produkcji Boscha a nie Sagema jak kiedyś i pozbawiony jest wadliwego koła zmiennych faz rozrządu jak nowsze generacje) nie ma się co psuć. Coś za coś - lubi wypić, szczególnie w wersji 4x4, gdzie średnie spalanie wynosi ok 9 l. Wersja przednionapędowa pali ok 1,5 litra mniej.Nie liczyłbym na rewolucję w przypadku nowego DD (nadal nie wiadomo, kiedy się pojawi) Będzie to raczej poważny lifting upodabniający jego przód do nowych modeli (co moim zdaniem nie będzie dobrym rozwiązaniem) oraz zmiana deski rozdzielczej na aktualną (co z pewnością mu się przyda). A ponieważ jest moda na obniżanie pojemności, istnieje spora możliwość ,że może stracić przy tej okazji 1,6 16V na rzecz 1,2 tCe. Eksploatacja i serwis DD jest tani pod warunkiem szybkiego rozwodu z ASO, bo choć ceny przeglądów tego modelu w Renault nie są wyśrubowane, to ze względu na robociznę na kolana też nie rzucają. Na rynku jest dużo dobrych zamienników w atrakcyjnych cenach, więc podstawowe czynności obsługowe (wymiana filtrów, żarówek, świec itd)można wykonać samemu.Auto mechanicznie i elektrycznie zbudowane jest (nie licząc nowych Logan i Sandero z tCe) ze starych konstrukcyjnie, latami sprawdzonych podzespołów :idea: Renault (a w przypadku 4x4 również Nissana) a konstrukcja obliczona na prostotę i niezawodność. Jak czegoś nie ma to się nie popsuje. W moim egzemplarzu w ciągu 1,5 roku eksploatacji pojawiły się dwie usterki: spaliła się żarówka H7 (dostęp na 4+, wymiana samodzielna, koszt kilkanaście PLN) oraz pod 2 śrubami mocującymi pokrywę rozrządu pojawił się niewielki przeciek oleju. To częsta przypadłość tego silnika. ASO poprawia to na gwarancji.Mnie nie chciało się tam jechać i czekać, więc w Bosch Service za płotem za niewielką opłatą łby śrub uszczelniono masą uszczelniającą. Jeśli nie zamierzasz jeździć poza szosą wersja 2x4 jest dobrym rozwiązaniem, trzeba jednak pamiętać,że to auto słabo nadaje się do jazdy z prędkościami autostradowymi (hałas, spore spalanie) i najprzyjemniej (i najtaniej) jeździ się nim bez przekraczania setki. Zalety 4x4 wychodzą w pełni np po ostatniej zimie.Nie liczyłbym na jakieś super-okazje w używanych. Model jest na rynku niedawno i nikt bez powodu się go nie pozbywa. Bezpieczniej kupić nówkę z salonu ;-) .Stawka ubezpieczenia zależy od wartości auta.W Warszawie bez zniżek za bezszkodową jazdę nie wygląda różowo :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-05-19, 06:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Vo 


Marka: Nissan
Model: Almera
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-20, 09:58   

Poczytałem trochę forum i mam pytanie: dobrze rozumiem, że benzyniaki starsze 2010-11 były trochę gorsze niż te nowe?

Zastanawiają mnie ceny używanych dusterów, niektóre są tak komiczne, że nie wiem czym kierują się sprzedający... Używane 2-3 latki są niekiedy droższe niż nowe lub tańsze o 5000... Chyba niektórym trudno się pogodzić ze sprzedażą fajnego i młodego auta za cenę seicento :p
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-05-20, 12:51   

Bo to bujda że samochody klasy ekonomicznej tracą wartość - one nie mają czego tracić, w momencie kiedy stają się tak pożądane jak Duster.
Z drugiej strony ja moją kupiłem za 37500zł z 12.2010 z najbogatszym wyposażeniem z najfajniejszym silnikiem (1.5dCI 6-biegowa skrzynia, dłuższa niż w 4x4), ale spadek ceny nie był bez powodu.
Wcześniej kupowałem nowe Sandero i wszystko dobrze o nim wiedziałem, a tutaj kilka niedomówień, stan techniczny bardzo dobry, ale wizualny tylko zadowalający, a dodatkowo jestem III (TRZECIM) właścicielem (I rejestracja Francja, druga po roku w kraju i moja po drugim roku). Także ryzyko widać.

Mimo wszystko z samochodu jestem (po 5k km) zadowolony i myślę że pojeżdżę dłużej niż Sandero (4latka). Bo samochód cieszy oko, jest oszczędny, elastyczny i o dziwo cichszy od wersji benzynowej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-20, 16:37   

Vo napisał/a:
benzyniaki starsze 2010-11 były trochę gorsze niż te nowe?

Tzn.?
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-07-18, 11:41   

Vo napisał/a:


Zastanawiają mnie ceny używanych dusterów, niektóre są tak komiczne, że nie wiem czym kierują się sprzedający... Używane 2-3 latki są niekiedy droższe niż nowe lub tańsze o 5000... Chyba niektórym trudno się pogodzić ze sprzedażą fajnego i młodego auta za cenę seicento :p


A Ty byś sprzedał, auto prawie nowe, wychuchane, bez wad za mniej?
T tylko pokazuje, jak wygląda autentyczny, a nie "tabelkowy" spadek wartości Daci.
Poza tym patrzenie na utratę wartości auta przy zakupie nówki MSZ ma sens tylko przy na prawdę drogich autach i jeżeli się kupuje się na krócej niż te 3-5 lat..... A Duster , to porządna maszyna, aczkolwiek w kilku miejscach trzeba iść na kompromis z autem-cena nie bierze się tylko z pozycjonowania marki....
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-18, 17:07   

auto warte jest tyle, ile zechce zapłacić za nie kupujący, więc i rozbieżności cen nie należy się dziwić. Dwa pozornie identyczne egzemplarze, z tego samego rocznika i nawet z podobnym przebiegiem mogą się różnić diametralnie - w myśl zasady - "jak dbam, tak mam"
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne