moim zdaniem współczesne silniki wymagają nie docierania a ułożenia... silniki są wstępnie docieranie w fabryce... natomiast samochody demo niekoniecznie są właściwie ułożone ("dotarte" )...
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-07-22, 19:54
Różne teorie krążą na temat docierania. Serwisy jednak zalecają spokojną jazdę do 3 tys kilometrów. Suzuki pierwszy przegląd robi już po tysiącu km lub 3 miesiącach i wymieniają olej +filtr oleju
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-22, 22:20
i taki zabieg wykonałem we własnym zakresie po takim właśnie przebiegu wychodząc z założenia,że nie zaszkodzi
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-07-27, 12:46
Ja nie wymieniałem oleju, strata kasy, tym bardziej że z autem ślubu nie biorę i po 1,5 roku się go pozbyłem. Wystarczające jest stosowanie się do zaleceń producenta.
tym bardziej że z autem ślubu nie biorę i po 1,5 roku się go pozbyłem
jeżeli taki miałeś zamiar od początku to się zbytnio nie dziwię... ja dosyć często zmieniam samochody ale jak na razie drakulkę ujeżdżam drugi rok i jeszcze mi się nie znudziła a po inwestycji w LPG nawet ją polubiłem i "dalsza współpraca" chyba jeszcze trochę potrwa dlatego oleju jej żałował nie będę... w myśl maksymy: kto smaruje ten jedzie (czy jakoś tak... )
w moim przypadku było (jest) tak:
- instalację LPG założyłem przy przebiegu 3 kkm, czyli po tzw. "dotarciu", przy okazji wymieniając "nadprogramowo" olej, olej wymieniam bez względu na przebieg raz na rok z tym, że przebiegów nie mam imponujących (do 10 kkm rocznie), od czasu do czasu przegonię drakulkę na samej benzynie, czyli 5-6 zbiorników na LPG a następnie 100-200 km na benzynie (trudno o większą precyzję gdyż nie czynię tego wg jakiegoś z góry ustalonego grafiku )
Zasadniczo w salonie gdy pytałem o docieranie nie poinformowano mnie żeby jeździć tylko na benzynie przez ileś tam kilometrów. Wiem natomiast że gaz bardziej suchy jest. Na razie tylko przetestowałem jak hula na gazie, a jeżdżę zasadniczo na benzynie. Ale wybrałbym się w trasę (na razie machnąłem ledwie 500km nówką dusterem) a taniej by wyszło, co za tym idzie dalej bym zajechał- na lpg. Stąd moje pytanie.
Nie
silnik jest na dotarciu więc nie należy przekraczać 3tyś obrotów
z czego ile się dociera to kwestia sporna jedni mówią że 1000 km inni że 2 -3
Docieranie można przedstawić jako funkcje malejącą więc największe zmiany występują na pierwszych 2-3 tys kilometrów
Dobrze silnik dociera się dopiero po ok 10 tyś wtedy też spada spalanie .
Aczkolwiek 1.6 16v to dość odporna konstrukcja więc mu to nie zaszkodzi , według niektórych silnik docierany jest w fabryce , więc jak poleciałeś szybciej już po tych 3 tyś km nic się nie stanie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-10, 00:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-10, 10:58
brian7414 napisał/a:
A czy to prawda , że do 5000 km na liczniku nie należy przekraczać 120 km/h ?
Tak jak pisał Karenzo, silnik najprawdopodobniej jest docierany jest w fabryce, do tego 1.6 16V to dosyć "klasyczna" jednostka ;) i nic się nie powinno dziać.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-10, 14:59
A który obecnie produkowany silnik nie jest ?
Mówienie o 10kkm docieraniu to blamaż IMO, bo zaraz dojdziemy do poziomu hondowców, gdzie zdarzają się tacy, którzy mówią że dopiero po 80-100kkm silnik się "układa".
Dziękuję,to jestem już uspokojony teraz mam przejechane 4200 km na gazie zacząłem jeździć po 3000 km nie przekraczałem praktycznie 120-130 km/h . Pogonię Dusterka po przejechaniu 5000 km....tak mi jakoś to do głowy weszło .I oczywiście teraz pora umówić się na darmowy przegląd LPG po 1000 km przejechanych na tym zacnym paliwie
Wysłany: 2014-09-01, 19:46 "Docieranie" silnika TCe 90 KM benzyna
Jest to jak dla mnie nowe doświadczenie.Jazda z tym silnikiem wymaga trochę innego podejścia do przyśpieszania,zmiany biegów,dojeżdżania na"luzie"? np.do świateł,hamowanie silnikiem(ciągła redukcja biegów-zalecana?napewno w górach
Po 10 latach przejście z "automatu" na "manuala" to duża nowość.Może ktoś ma dłuższy staż z silnikiem TCe i technką jazdy tym wynalazkiem.Wg.mnie stare benzyniaki wymagały wyższych obrotów ale częstszej redukcji biegów.Generalnie-jak jeżdzić panie premierze...?
Na początku słuchaj wskazówek co do zmiany biegów z komputera, bo w turbo benzynie jednak robi się to sporo wcześniej i nie jest to chwilami zbyt intuicyjne.
Co do docierania - to w instrukcji są sensowne rady (nie przeginać z obrotami do min 1000 km przebiegu).
Nigdy nie dojeżdżaj do skrzyżowania na luzie: bezpieczeństwo (nie masz jak zareagować jeśli coś jedzie w Ciebie) i ekonomia (auto hamując silnikiem zużywa 0 paliwa i nie zużywa hamulców).
Generalnie - bardzo dobry silnik do tej wielkości auta, nie będziesz zawalidrogą w mieście. W trasie też normalnie wyprzedzisz. Skrzynia biegów fajnie zestopniowana (uwaga, jeśli sugeruje Ci 5-tkę w mieście to zwolnij a nie zmieniaj bieg ).
Biegi (jeśli nie przyspieszasz mocno) zmieniasz koło 2000 - 2250 obrotów na kolejny.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-09-02, 11:22
keretey napisał/a:
Na początku słuchaj wskazówek co do zmiany biegów z komputera,.
ale bez przesady, bo te podpowiedzi są tak ustawione,żeby zmieniać biegi na wyższe niemal w dolnej granicy zdrowego rozsądku.
Ale ponieważ są w dolnej granicy - to szybko załapie, gdzie komp ew. podpowiada za szybko. Więc jeśli zmiana z wolnossaka lub (jak tutaj) automatu, który to sam robił to jako początkowe wskazówki są ok - raczej wiele osób będzie próbowała sama zmieniać później.
Typu - wolna jazda, powoli przyspieszasz - zaproponuje koło 2 tys, jak mocno przyspieszasz to czasem dopiero ponad 4 tys. sugeruje.
Wiesiek,
Ustaw sobie komp na zużycie chwilowe i szybko załapiesz jak obchodzić się z gazem i kiedy biegi zmieniać. Ostrożnie z gazem na pierwszym biegu bo to silnik z turbo o małej pojemności i krótkim pierwszym biegu wiec łatwo przypalić sprzęgło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum