Wykręcałeś świece?
Miałem podobnie w Merivie - mi wywalało błąd 3 cylindra. Niby wypadał zapłon - wymienili cewkę. Pomogło ale na krótko - baaaardzo krótko. Skończyło się na zdjęciu głowicy. Okazało sie że siadły uszczelniacze zaworów i olej sączył się do dwu ostatnich cylindrów. Po zdjęciu głowicy 1 i 2 ładne błyszczące suchutkie, a 3 i 4 czarne od nagaru.
No i jak na benzynę strasznie kiepsko (jak dla mnie długo) trwało zapalanie silnika.
Mam nadzieję że to nie to.
Jeśli to cewka to może ktoś ma starą ale dobrą na podmiankę w Twojej okolicy - warto poszukać. Nie wiem jak z kosztami nowej - w oplu od 250 do 700 PLN
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-03-19, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Tak wykręcałem świece (zresztą są nowe, podobnie jak kable). Silnik ma 130tys przebiegu. Już miałoby coś w środku się popsuć?U mnie z odpalaniem żdnego problemu. Na dotyk odpala. Koszt cewki nowej to 90 zł w górę. Już pytałem o to.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-21, 06:24
Czyli od 2006 roku przejechałeś 130 tyś. km, auto na gazie i nie miałeś jeszcze regulacji zaworów ? Jeśli nie miałeś, to na 100% winne są niewyregulowane zawory.
I dopilnuj aby zawory wyregulowali ci na zimnym silniku.
Zerknij na ten temat np. : http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8459
Takie same objawy jak twoje, autor wątku również chciał wymieniać cewkę, świece, kable i pewnie wymienił by jeszcze pół auta, a okazało się że wystarczy wyregulować zawory.
Silniki MPI z gazem wymagają częstej regulacji zaworów i brak systematycznych regulacji zaworów w przypadku LPG powoduje takie objawy jakie opisujesz.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-21, 06:48, w całości zmieniany 2 razy
Witam,
Może trochę nie dopisałem. Gaz mam niecały rok. W maju zakładany. Przejechałem na nim dotychczas nie więcej niż 18-20tys. km. Czy to zatem wciąż mogą być zawory?chyba trochę za wcześnie...
Co do tych postów to czytałem je. I tyle tam się zrobiło potencjalnych przyczyn tej nierównej pracy silnika, że głowa boli:). Ale zainteresowało mnie jak napisane było kabli i numerowanie cylindrów silnika...Ja odwrotnie w swojej dacii mam pozakładane.
To znaczy jak się stoi naprzeciw auta to liczę od lewej (czyli od rozrządu) 1 2 3 4.
A w poście widzę, że to jest policzone w odwrotną stronę. Ma to duże znaczenie?
Wciąż walczę z tematem...podłączyłem się pod komputer i wskazywało tam na błąd wtrysku. Nawet nie wiem którego, ale na bank wtrysk. Kable nowe, świece nowe...Cewka jednak???
Wyregulowałeś zawory?
Cewkę można sprawdzić, a nawet trzeba, zanim w ciemno kupisz nową, chyba, że masz od kogo podmienić.
Nieszczelność w układzie dolotowym?
Wyjmij kostkę od wtryskiwacza i opisz reakcję.
_________________ Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
Witam ponownie po dłuższej przerwie. Dzisiaj byłem z tematem w salonie dacii. Okazało się, że była zła mieszanka powietrza i paliwa. Wyczyścili i zresetowali auto. Koszt 125 zł. Przez dwa dni mam jeździć na benzynie, bo auto się "uczy":). Po tym czasie przełączyć się na gaz. Jeśli nierówna praca silnika wróci, to regulacja zaworów. W ASO powiedzieli około 300-350 zł za regulację (na pewno mnie tam zobaczą ). Tak się zastanawiam tylko jaka jest regulacja zaworów. Śrubki czy podkładki???
Witam Panów. Piszę by dokończyć temat. Faktyczny problem okazał się jednak z regulacją zaworów. Po regulacji auto dostało mocy, takiej jak powinno mieć. Tylko z gazem mały problem jeszcze jest, ale mam nadzieję, że to tylko regulacja na komputerze. Dziękuję za pomoc. pozdrawiam.
Mam od jakiegoś czasu problem z wolnymi obrotami w Lodgy . Po porannym odpaleniu samochodu obroty silnika są nierówne . Silnik przerywa ( szarpie drążkiem zmiany biegów), lampy przygasają a po ruszenie z miejsca efekt jest taki jak by nie palił na wszystkie cylindry a do tego zapala sie kontrolka " check engine" . Problem ten zgłosiłem w ASO ale tam oczywiście nic nie stwierdzili (wyczyścili przepustnice - podobno była zabrudzona) , błedu żadnego też nie odczytali twierdząc że nic się nie zapisało. Nie wiem już co dalej z tym problemem począć - zastanawiam się nad wymianą świec . Problem ten jest zarówno na benzynie jak i LPG.
Ostatnio zmieniony przez jacek331 2013-11-15, 21:49, w całości zmieniany 1 raz
Super linki i porady . tylko moja Dacia ma niespełna 10 miesięcy !!! A dobrej porady i ASO to "szukaj w polu". Nie po to kupiłem nowe auto by teraz kombinować jak "czarownica nad recepturą eliksiru młodości" . Pozdrowionka dla użytkowników Daci.
Po 1.
Porozmawiaj w ASO z kimś kompetentnym (szefem , menadżerem ) złóż skargę na poprzednią naprawę (może się pracownik nie chciało pracować ) .
na 90 % to rozwiążę problem
Miałem coś podobnego tylko w dużo mniejsze skali , źle pokazywało poziom gazu w samochodzie .
Za 2 razem złożyłem skargę i naglę się dało .
Te linki to są właśnie dobre porady, bo przyczyn może być bardzo wiele i zdalnie niewiele więcej w ogóle da się powiedzieć - takie rzeczy diagnozuje się nie klikaniem na forach (ani tym bardziej wirtualnym tupaniem czy fochami), a w serwisie...
Jeśli natomiast ASO sobie nie radzi, to oczywiście można się skarżyć - ale jeżeli przyczyną jest po prostu brak umiejętności jego pracowników, to raczej niewiele to pomoże, bo w takim przypadku nie da się nikogo zmusić do lepszej pracy. Wtedy także dobrą poradą jest sugestia zmiany ASO na inny zakład.
Dziękuję bardzo za pomoc . mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany świec i regulacji zaworów . Czy podlegają one gwarancji lub wynikają z bieżącej eksploatacji i są płatne ? Zaznaczam przy tym że w samochodzie jest zamontowana instalacja LPG przez ASO.
Też miałem podobne problemy, uspokoiło się dopiero po wgraniu nowej mapy wtrysku i ustawianiu komputera benzyny na hamowni oraz zmiana gazownika (gaz już po 2 letniej gwarancji). Moją batalię możesz prześledzisz po moich postach.
Za wymianę świec na pewno zapłacisz a co do regulacji to różnie bywa. W którymś poście przeczytałem że ASO wykonało tą czynność w ramach gwarancji, w moim przypadku niestety płaciłem 2 razy na 3 takie regulacje (pomogło stwierdzenie "że proszę wyregulować ale jeśli nadal silnik nie będzie pracować równo to nie zapłacę")
Witam Trzy tygodnie temu kupiłem Dustera 1.6 Przejechałem nim już 1500 km. Dwa tygodnie temu zauważyłem, że wolne obroty falują ( od 500 do 1500 a nawet niekiedy 1700) Dzieje się to najczęściej minutę po uruchomieniu zimnego silnika W ASO powiedzieli, że problem jest im znany ale ..... jak go rozwiązać ??????? to oni już niewiedzą Zgrali parametry silnika, powiedzieli, że muszą je poddać analizie w Renault Polska i dadzą odpowiedź. Mam pytanie czy ktoś z nieszczęśliwych właścicieli Dustera miał taki problem??????? Dajcie znć
Mam pytanie czy ktoś z nieszczęśliwych właścicieli Dustera miał taki problem??????? Dajcie znć
Tak, ja tak miałem. Poszło do ASO, wyczyścili przepustnicę, skalibrowali na nowo i przestało. Nie wiem gdzie odstawiłeś i co było zrobione ale raczej ASO powinno znać rozwiązanie takiego problemu , a przynajmniej podjąć podstawowe kroki aby usunąć usterkę (nawet jeśli naprawa byłaby chwilowa).
Witam Trzy tygodnie temu kupiłem Dustera 1.6 Przejechałem nim już 1500 km. Dwa tygodnie temu zauważyłem, że wolne obroty falują ( od 500 do 1500 a nawet niekiedy 1700) Dzieje się to najczęściej minutę po uruchomieniu zimnego silnika W ASO powiedzieli, że problem jest im znany ale ..... jak go rozwiązać ??????? to oni już niewiedzą Zgrali parametry silnika, powiedzieli, że muszą je poddać analizie w Renault Polska i dadzą odpowiedź. Mam pytanie czy ktoś z nieszczęśliwych właścicieli Dustera miał taki problem??????? Dajcie znć
Witam.
Dwa tygodnie temu moja maszyna była na naprawie gwarancyjnej właśnie skaczących wolnych obrotów i tak jak napisał pior - czyszczenie przepustnicy (67.000 km przebiegu) i wgranie nowego softu. Dzisiaj zaprowadziłem auto do malowania maski i w serwisie leżała już instrukcja dotycząca tej usterki w R Fluence z silnikiem K4M XXX/XXX.
Od grudnia 2013r. do tych silników wgrywają inny soft bo poniżej zera nowe meganki nie chciały wogóle odpalać.
To super wiadomość i dla mnie , bo po zakupie obroty też mi falowały , byłe w ASO , ale rozłożyli ręce i kazali czekać na nowy soft . Już mnie też kur..ca brała z tym falowaniem . Jutro dzwonię do ASO , zobaczymy co powiedzą .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum