Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 17:41   

Ogrzewanie tylnej szyby bierze bardzo dużo prądu i taki spadek napięcia może być całkiem normalny. A to było na starym czy nowym akumulatorze sprawdzane ?
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 343
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-11-16, 18:15   

na jednym i drugim.
_________________
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-16, 20:19   

Akumulator mam jeszcze dobry, ale ciekawą rzecz w trakcie używania Logana zauważyłem. Kilka razy to sprawdziłem. Jak na postoju zamykam szyby (elektrycznie sterowane) w drzwiach przednich, obojętnie, czy po stronie kierowcy, czy pasażera, to po ich domknięciu (nie w trakcie przesuwania) reflektory przednie na ułamek sekundy przygasają. Radioodtwarzacz włączę, wyłączę-brak takiej reakcji.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-11-16, 21:03   

ian napisał/a:
Akumulator mam jeszcze dobry, ale ciekawą rzecz w trakcie używania Logana zauważyłem. Kilka razy to sprawdziłem. Jak na postoju zamykam szyby (elektrycznie sterowane) w drzwiach przednich, obojętnie, czy po stronie kierowcy, czy pasażera, to po ich domknięciu (nie w trakcie przesuwania) reflektory przednie na ułamek sekundy przygasają. Radioodtwarzacz włączę, wyłączę-brak takiej reakcji.


Alternator na wolnych obrotach nie daje maksymalnego prądu ładowania bo ma za małe obroty a to że przygasają lampy to efekt spadku napięcia to tak jak byś zatrzymał silnik elektryczny i nie pozwolił byś mu się kręcić a podał mu napięcie.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-11-16, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 23:07   

Znaczy silniczki od podnoszenia szyb, po dotarciu do końca zatrzymują się i przez chwilę pobierają duży prąd, stąd spadek napięcia w instalacji i widoczne przygaśnięcie świateł. Też tak mam i w innych samochodach było podobnie.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-07, 15:35   

Przejechalem ponad 1000km w trasie przez kilka dni. Spojrzalem na zielone oczko-pojawiło się znów po latach niebytu. Wieczorem ladowalem tablet komórkę słuchałem radia na kempingu. Rano zonk-nie ma oczka i auto nie odpala. Ładuje go pożyczonym prostownikiem 5A i zastanawiam się czy się naladuje by odpalił oraz czy dobilem akumulator fabryczny? Cale oszczędności prądu ze świateł dziennych psu w pysk :-)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-07, 16:09   

Z rocznika widać, że 4 lata co nie jest złym wynikiem jak na akumulator. Oczywiście nie ma info ile startów ale w ciągu 4 lat to chyba bylo ponad 1000?
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 799
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2013-07-07, 19:31   

chriskb napisał/a:
Z rocznika widać, że 4 lata co nie jest złym wynikiem jak na akumulator. Oczywiście nie ma info ile startów ale w ciągu 4 lat to chyba bylo ponad 1000?


Nie używam samochodu codziennie, ale zarówno w poprzednich samochodach jak i teraz czas użytkowania akumulatora to przeciętnie 7 - 8 lat.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-07, 21:53   

Ladowalem do 22.00 prostownik nie zaswiecil diody full ale auto zapalilo. Teraz zimna letnia noc w Bieszczadach, zobaczymy jutro. Też myślałem, ze akumulatory wystarczają na 5-8 lat. Jednak ja często jezdze po kilka km miasto wiec nie pizwalam mu się naładować. To może skrócić żywotność.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-07-08, 05:41   

mekintosz napisał/a:
Też myślałem, ze akumulatory wystarczają na 5-8 lat.


Jeśli można się dostać do środka warto dolać wody destylowanej po pewnie brakuje elektrolitu po 4 latach albo wywiercić otwory w celach i dokupić korki :)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-07-08, 05:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-07-09, 10:11   

Wszystko wydaje się zależeć od egzemplarza. Mój właśnie skończył 8 lat i puki co bez kłopotu.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-09, 13:53   

No ale w dieslach akumulator ma znacznie trudniejsze warunki pracy. Cztery lata w tak budżetowym modelu jaki montują w Daciach to i tak dobry wynik.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-10, 17:46   

mój ma 4 lata, non stop pod chmurką, przeżył -35 ct. celc. no i już czuć, że stary... zobaczę ile jeszcze pociągnie

[edit] Mam aku "RENAULT BATERIE"
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2013-07-24, 16:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-07-10, 20:26   

stempik napisał/a:
Wszystko wydaje się zależeć od egzemplarza. Mój właśnie skończył 8 lat i puki co bez kłopotu.


Mój w czerwcu skończył 8 lat i tak jak u Andrzeja, bez zarzutu. Myślę, ze te pierwsze egzemplarze są "długowieczne" :-D
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-22, 15:44   

Ja wymieniłem dwa miesiące temu na nowy. Padł bez żadnego ostrzeżenia, na szczęście blisko domu. Wytrzymał 4,5 roku.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-09-09, 19:33   

Dacia Rombat Calciu skapitulował po 5 latach (bez 1 miesiąca) i 144 000 km.
W ciągu tygodnia ze 4 razy auto odpalało na dwa razy z resetem komputera. IMHO gdyby nie wentylator chłodnicy pracujący po wyłączeniu silnika aku jeszcze by trochę pośmigał.

BTW nie znalazłem na forum więc gdyby ktoś potrzebował to śruba oznaczona na rysunku (2) ma łeb z gniazdem Torx 40 (w moim egzemplarzu).

akumulator_logan.JPG
Plik ściągnięto 160 raz(y) 199,68 KB

_________________
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-10, 12:49   

U mnie ma 5 lat z małym hakiem , ciekawe czy przetrwa zimę.
Na razie zero problemów.
Ostatnio zmieniony przez tomi 2013-09-10, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
  Wysłany: 2013-09-16, 10:18   

przygotowuje się do wymiany aku i tu...
hm... ciekawostka:

Mam Full elektrykę ( zamki szyby halogeny lusterka itd.)
Mam aku 70Ah i 720A rozruchu org. Renault

Zadzwoniłem do serwisu i po nr. VIN i chłopaki powiedzieli że może być:
54Ah/600A
lub
60Ah/640A

koszt jakieś 309 zł i oczekiwanie 3 dni na dojazd z centrali, org. Renault

hmmm...

teraz się zastanawiam czy mam za silny aku czy proponowane są za słabe :shock:
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-16, 12:00   

do diesli z reguły stosuje się większe pojemności akumulatorów. Np do starego silnika 1,9 SDI w vw polo (raptem 64 KM)aż 72 Ah. Sądzę,jednak,że zamiana na 60tkę przy 1,5 (szczególnie jeśli auto jest garażowane) w niczym nie zaszkodzi.Akumulator szybciej się będzie ładował. W mieście to plus
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-09-16, 12:51   

Dar1962 napisał/a:
do diesli z reguły stosuje się większe pojemności akumulatorów. Np do starego silnika 1,9 SDI w vw polo (raptem 64 KM)aż 72 Ah. Sądzę,jednak,że zamiana na 60tkę przy 1,5 (szczególnie jeśli auto jest garażowane) w niczym nie zaszkodzi.Akumulator szybciej się będzie ładował. W mieście to plus


Nie koniecznie musi być większej pojemności bo np może to być akumulator 44Ah tyle że żelowy ale przewyższa prądem rozruchowym nawet 70Ah bo może nam dać 730A przy -18 C ponoć mają długą żywotność ale kosztują tyle co dwa aku http://www.dobreakumulato...op-rt-r-37.html
ja bym zakładał 60Ah tak jak pisze Dar1962 szybciej się będzie ładował ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-09-16, 16:56   

Bardziej się zastanawiam jak ten 600A na -20 mrozie będzie kręcił, jak w górach zaparkuję na 3-4 doby pod chmurką.
_________________

 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-09-16, 17:22   

antropolog napisał/a:
Bardziej się zastanawiam jak ten 600A na -20 mrozie będzie kręcił, jak w górach zaparkuję na 3-4 doby pod chmurką.

---
Ja bym wybrał akumulator o większej pojemności i większym prądzie rozruchowym, ale dopasowanym rozmiarami, biegunowością i możliwościami doładowywania alternatora. Taki akumulator wcale nie będzie się dłużej ładował, bo powinno się go ładować prądem o wartości ok. 10% z pojemności - więc teoretycznie czy mały czy duży akum. to czas ładowania będzie taki sam. Ale większy będzie wolniej się rozładowywał i co b. ważne dawał większy prąd na rozrusznik, co szczególnie jest ważne w czasie silnych mrozów. Oczywiście ważna jest też zastosowana technologia i technika wytwarzania urządzenia. oraz to, że nie zawsze to co napisano na nalepce jest prawdą.
_________________
1,5 dci Laureate
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-09-16, 19:35   

mike napisał/a:
Taki akumulator wcale nie będzie się dłużej ładował, bo powinno się go ładować prądem o wartości ok. 10% z pojemności - więc teoretycznie czy mały czy duży akum. to czas ładowania będzie taki sam.


Chyba mówisz o ładowaniu na prostowniku bo alternator daje tyle prądu ile może przy danych obrotach wyprodukować np aku rozładowane po odpaleniu pobiera 10A (ładowanie) to takim prądem będzie ładowane.

W sandero diesel jest rozrusznik o mocy 1,1kW czyli pobiera on z aku zgodnie z wzorem P=U * I co daje I=P/U czyli I=1100W/12,30V to jest 90A ciągnie z aku.
Mając do dyspozycji aku 60Ah możemy z niego czerpać 90A przez jakieś pół godziny do rozładowania tylko trzeba zaznaczyć że przy rozładowywaniu spada prąd rozruchowy i napięcie na aku.

Swoją drogą w ciągniku rolniczym mam aku 90Ah i prąd cos 720A ma już swoje lata a nawet w -20 odpalał bez problemu a rozrusznik o mocy 3kW
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-09-16, 19:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-09-16, 20:37   

antropolog napisał/a:
Bardziej się zastanawiam jak ten 600A na -20 mrozie będzie kręcił, jak w górach zaparkuję na 3-4 doby pod chmurką.

Bez problemu da radę :-) (ja mam ten sam silnik i oryginalny akumulator Renault 50 Ah 600A i już od kilku lat dobrze się sprawuje).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-16, 21:09   

Mój 60 Ah 600A Rombat Calciu dawał radę zimą, nawet dzielnie zasilając dodatkowe maty grzejne. Jazda po mieście, krótkie odcinki. Padł latem na kempingu przeciążony ładowaniem tabletu i słuchaniem radia przez noc. Po podładowaniu prostownikiem jest ok, ba nawet "puścił do mnie" zielone oczko ;-) . W ramach oszczędności prądowych latem zainstalowałem światła do jazdy dziennej.

rombatcalciu.jpg
Plik ściągnięto 331 raz(y) 55,05 KB

Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-09-16, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne