Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-08, 10:35
Na supermarketowych stacjach koło mnie (Auchan , Tesco) mają taki obrót że cysterna kursuje non stop. Nie mieliby czasu zakombinować nawet. Co prawda jest jeszcze baza Orlenu w Mościskach , rurociąg do niej z rafinerii w Płocku no i kilka kilometrów do przejechania cysterną, ale nie sądzę żeby ryzykowali jakieś wałki.W każdym razie wszyscy znajomi którzy tam tankowali czy to ON czy noPB nie mieli od początku istnienia tych stacji żadnych problemów.
Markowe stacje maja różny status właścicielski , czasem jest to bezpośrednio koncern czasem franczyza, w przypadku tej ostatniej bywały wałki z paliwem jak u "Pana Zdziśka".
_________________
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-04-08, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
Na supermarketowych stacjach koło mnie (Auchan , Tesco) mają taki obrót że cysterna kursuje non stop.".
no i to jest właśnie największe zagrożenie. Nigdy nie powinno się tankować paliwa zaraz po wlaniu go przez cysternę do zbiornika stacyjnego..Wtedy unosi się tam najwięcej syfu i osadów, które mogą przytkać filtry i przewody... trzeba odczekać dzień, aż ten syf opadnie na dno.. Serio..
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-08, 11:02
ROTFL a czy ty wiesz wogóle jak są skonstruowane nowoczesne zbiorniki i aparatura pompująca w stacji paliw ? Jak działają separatory , filtry i aparatura do odsysania magazynowania i zwrotu oparów paliwa ?
Dla ułatwienia dodam że stosowane filtry mają wkłady zapewniające filtrowanie zanieczyszczeń o wielkości od kilkuset mikrometrów.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-08, 15:16
Ja tankuję orlen vervę, gdyż:
- zawiera dodatek poprawiający skuteczność spalania, a przez to obniżający ilość wydzielanej sadzy (niektórzy mogą zauważyć zmniejszenie spalania) oraz dodatek myjący;
- jest właściwie niewiele droższa - przy spalaniu 5÷6 l / 100 km, różnica między najtańszym, rozsądnym (np. auchan) tankowaniem, a tankowaniem vervy (też rozsądnym ) wynosi 1,50 ÷ 1,80 zł na 100 km;
- prawie wszystkie paliwa są albo z orlenu (45% rynku hurtowego), albo z lotosu (30% rynku hurtowego), a pozostałe 25% mnie nie interesuje.
My tam służbówki tankujemy na Bobryku :) od lat i na razie żaden się nie spsuł ani razu a mamy i Transita i berlingo 1.6 i obecnie dokkera. Leo_ś też jest tam tankowany i z ichnim dieslem jest OK.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-08, 16:28
MM napisał/a:
- prawie wszystkie paliwa są albo z orlenu (45% rynku hurtowego), albo z lotosu (30% rynku hurtowego), a pozostałe 25% mnie nie interesuje.
Mimo że paliwa na różnych stacjach dostarczane są przez Orlen lub Lotos, to mogą różnić się składem. Firmy zamawiając benzynę i olej napędowy podają ich konkretną specyfikację i w tym jest cała zabawa.
Tankuję w większości właśnie w tych 25 % których kolega nie interesuje i nie narzekam a i spalanie jest na akceptowanym poziomie.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
polecił bym Lotos-a z względu na to że Orlen bierze ropę od Rusjan a złoża ropy mają sporą zawartość siarki (która jak wiemy ma właściwości korozyjne). Choć ropa ta mieści się w przedziałach normy ale jest jej więcej niż właśnie w Lotosie.
Lotos bierze ropę z Kuwejtu, morza północnego i troszeczkę z Bałtyku ta ropa jest mniej zasiarczona niż ta Rosyjska.
choć im to się ciągle zmienia więc mogę się mylić
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2013-04-08, 18:20, w całości zmieniany 1 raz
ROTFL a czy ty wiesz wogóle jak są skonstruowane nowoczesne zbiorniki i aparatura pompująca w stacji paliw ? Jak działają separatory , filtry i aparatura do odsysania magazynowania i zwrotu oparów paliwa ?
Dla ułatwienia dodam że stosowane filtry mają wkłady zapewniające filtrowanie zanieczyszczeń o wielkości od kilkuset mikrometrów.
Nie wiem jak to działa.. Wyrażam tylko opinię, którą usłyszałem od pracownika stacji benzynowej..Ja tam się będę tego trzymał...
a to nie podlega jakiemuś procesowi oczyszczania-neutralizacji? w końcu ta ropa
maciek napisał/a:
od Rusjan
jest również sprzedawana na zachód od Polski a tam pewnie na takie "drobiazgi" zwracają uwagę...
jasne ale zawsze norma ma jakiś przedział
Poza tym u nas są inne normy i może być dopuszczona wyższa zawartość niektórych niekorzystnych składników...
Z drugiej strony jak u nas również, niestety, obowiązują normy EURO4, EURO5, czy następne to może i skład paliwa musi być odpowiedni aby te normy dało się spełnić. Ale u nas wszystko jest możliwe...
Poczytajcie poprzednie posty w niniejszym temacie, są tam wyjaśnienia jakie składniki w paliwie ON są korzystne i jak jest to paliwo produkowane. Nie ma co pluć, że ropa z Rosii jest zła a z Kuwejto to dobra, bo to jest kompletna bzdura. Obecne procesy rafinacji i uzyskiwania oleju ON dla zasilania silników Diesla podlegają bardzo rygorystycznym procesom. Ktoś tam pisał, że Orlen (rafineria w Płocku) używa ropę z Rosii a Lotos (rafineria w Gdańsku) ropę z Kuwejtu. Dla wyjaśnienia dodam, że w końcu lat 70-tych został zbudowany rurociąg, który połączył obie rafinerie i technologia włoska jaka została zastosowana w rafinerii w Gdańsku została zmodyfikowana aby przerabiać ropę z Rosii.
Ja normalnie leję NESTE lub BP, czasami Bliska zwykły diesel. Ostatnio jak jechałem nad morze 600 km to zalałem na Auchan. Był to ciekawy eksperyment, gdyż na paliwie Auchan spalanie było standardowe, ale auto zrobiło się strasznie mulaste, zero przyśpieszenia, aż było to niebezpieczne. Wlałem uszlachetniacza STP, ale nic to nie dało. Jak już wypaliłem cały bak, zatankowałem dla testów najpierw na Orlenie, potem na Shellu potem na Lotosie, wszędzie podstawowego diesla. Każde z nich było lepsze od paliwa Auchan. Najlepszy okazał się Shell fuelsave pod względem wpływu na dynamikę silnika. Nie wiem co mają na stacjach Auchan, ale to paliwo nadaje się chyba dla taksówek i autobusów ... w ogóle na tryb miejski, bo na trasie makabra. Nie sądziłem że w paliwie może być aż taka różnica
_________________
Ostatnio zmieniony przez antropolog 2013-07-25, 16:25, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-07-24, 11:25
Ja tam tankuję na najtańszej stacji w mieście - 123 lub przy E.Leclerc. Do paliwa dolewam trochę mixolu i autko jeździ jak trzeba.
Niedługo będę miał okazję przekonać się, jak się to sprawdza w trasie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum