Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-15, 14:56
Paliwo do DIESLA
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-04-08, 08:36   A ja ma takie pytanie

co lac do dCi ??? bedzie to pierwszy moj diesel i niechcialbym go od razu popsuc wiec co do niego lac i gdzie najlepiej ??
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-08, 09:50   Re: A ja ma takie pytanie

BoloSr napisał/a:
co lac do dCi ??? bedzie to pierwszy moj diesel i niechcialbym go od razu popsuc wiec co do niego lac i gdzie najlepiej ??

Olej napędowy. Stanowczo olej napędowy. Żadnych podróbek...



:roll:
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-04-08, 09:50   

Cytat:

Wysłany: Dzisiaj 9:36   A ja ma takie pytanie  
co lac do dCi ?

Olej napędowy.
_________________
48piotr
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-04-08, 09:56   Re: A ja ma takie pytanie

wojtek_pl napisał/a:
BoloSr napisał/a:
co lac do dCi ??? bedzie to pierwszy moj diesel i niechcialbym go od razu popsuc wiec co do niego lac i gdzie najlepiej ??

Olej napędowy. Stanowczo olej napędowy. Żadnych podróbek...



:roll:


oczywiscie tylko gdzie takowy zanabyc zeby mial to co powinein miec :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-08, 10:16   

BoloSr napisał/a:
co lac do dCi ???

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=373
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-08, 10:16   

Z tego co wiem to na markowych stacjach benzynowych... Mogę się co prawda mylić, ale tak słyszałem...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-08, 10:35   

Na supermarketowych stacjach koło mnie (Auchan , Tesco) mają taki obrót że cysterna kursuje non stop. Nie mieliby czasu zakombinować nawet. Co prawda jest jeszcze baza Orlenu w Mościskach , rurociąg do niej z rafinerii w Płocku no i kilka kilometrów do przejechania cysterną, ale nie sądzę żeby ryzykowali jakieś wałki.W każdym razie wszyscy znajomi którzy tam tankowali czy to ON czy noPB nie mieli od początku istnienia tych stacji żadnych problemów.
Markowe stacje maja różny status właścicielski , czasem jest to bezpośrednio koncern czasem franczyza, w przypadku tej ostatniej bywały wałki z paliwem jak u "Pana Zdziśka".
_________________

Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-04-08, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-04-08, 10:47   

DrOzda napisał/a:
Na supermarketowych stacjach koło mnie (Auchan , Tesco) mają taki obrót że cysterna kursuje non stop.".


no i to jest właśnie największe zagrożenie. Nigdy nie powinno się tankować paliwa zaraz po wlaniu go przez cysternę do zbiornika stacyjnego..Wtedy unosi się tam najwięcej syfu i osadów, które mogą przytkać filtry i przewody... trzeba odczekać dzień, aż ten syf opadnie na dno.. Serio..
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-08, 11:02   

ROTFL a czy ty wiesz wogóle jak są skonstruowane nowoczesne zbiorniki i aparatura pompująca w stacji paliw ? Jak działają separatory , filtry i aparatura do odsysania magazynowania i zwrotu oparów paliwa ?
Dla ułatwienia dodam że stosowane filtry mają wkłady zapewniające filtrowanie zanieczyszczeń o wielkości od kilkuset mikrometrów.
_________________

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-04-08, 13:03   

Na stronie www.uokik.gov.pl podane są stacje paliw, które dopuściły się "wzbogacania" paliwa. Warto sprawdzić, aby nie nadziać się na minę.
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-08, 15:16   

Ja tankuję orlen vervę, gdyż:
- zawiera dodatek poprawiający skuteczność spalania, a przez to obniżający ilość wydzielanej sadzy (niektórzy mogą zauważyć zmniejszenie spalania) oraz dodatek myjący;
- jest właściwie niewiele droższa - przy spalaniu 5÷6 l / 100 km, różnica między najtańszym, rozsądnym (np. auchan) tankowaniem, a tankowaniem vervy (też rozsądnym :-) ) wynosi 1,50 ÷ 1,80 zł na 100 km;
- prawie wszystkie paliwa są albo z orlenu (45% rynku hurtowego), albo z lotosu (30% rynku hurtowego), a pozostałe 25% mnie nie interesuje.
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-04-08, 15:54   

My tam służbówki tankujemy na Bobryku :) od lat i na razie żaden się nie spsuł ani razu a mamy i Transita i berlingo 1.6 i obecnie dokkera. Leo_ś też jest tam tankowany i z ichnim dieslem jest OK.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-08, 16:28   

MM napisał/a:

- prawie wszystkie paliwa są albo z orlenu (45% rynku hurtowego), albo z lotosu (30% rynku hurtowego), a pozostałe 25% mnie nie interesuje.


Mimo że paliwa na różnych stacjach dostarczane są przez Orlen lub Lotos, to mogą różnić się składem. Firmy zamawiając benzynę i olej napędowy podają ich konkretną specyfikację i w tym jest cała zabawa.
Tankuję w większości właśnie w tych 25 % których kolega nie interesuje i nie narzekam :-) a i spalanie jest na akceptowanym poziomie.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-08, 18:05   

pluto napisał/a:
Orlen lub Lotos


polecił bym Lotos-a z względu na to że Orlen bierze ropę od Rusjan a złoża ropy mają sporą zawartość siarki (która jak wiemy ma właściwości korozyjne). Choć ropa ta mieści się w przedziałach normy ale jest jej więcej niż właśnie w Lotosie. ;-)

Lotos bierze ropę z Kuwejtu, morza północnego i troszeczkę z Bałtyku ;-) ta ropa jest mniej zasiarczona niż ta Rosyjska.

choć im to się ciągle zmienia więc mogę się mylić ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2013-04-08, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-08, 20:30   

ja od zawsze na LUKOIL-u najtańszy ON wzbogacony mixolem ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-04-09, 06:31   

DrOzda napisał/a:
ROTFL a czy ty wiesz wogóle jak są skonstruowane nowoczesne zbiorniki i aparatura pompująca w stacji paliw ? Jak działają separatory , filtry i aparatura do odsysania magazynowania i zwrotu oparów paliwa ?
Dla ułatwienia dodam że stosowane filtry mają wkłady zapewniające filtrowanie zanieczyszczeń o wielkości od kilkuset mikrometrów.


Nie wiem jak to działa.. Wyrażam tylko opinię, którą usłyszałem od pracownika stacji benzynowej..Ja tam się będę tego trzymał...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-04-09, 06:35   

Lukas87 napisał/a:
ja od zawsze na LUKOIL-u najtańszy ON wzbogacony mixolem ;-)

Nienawidzę ruskich, nie będę u nich tankował!
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-09, 17:22   

maciek napisał/a:
złoża ropy mają sporą zawartość siarki

a to nie podlega jakiemuś procesowi oczyszczania-neutralizacji? w końcu ta ropa
maciek napisał/a:
od Rusjan

:lol: jest również sprzedawana na zachód od Polski a tam pewnie na takie "drobiazgi" zwracają uwagę...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-09, 18:10   

TD Pedro napisał/a:
maciek napisał/a:
złoża ropy mają sporą zawartość siarki

a to nie podlega jakiemuś procesowi oczyszczania-neutralizacji? w końcu ta ropa
maciek napisał/a:
od Rusjan

:lol: jest również sprzedawana na zachód od Polski a tam pewnie na takie "drobiazgi" zwracają uwagę...


jasne ;-) ale zawsze norma ma jakiś przedział :-P
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-04-09, 18:21   

mixol ............ załatwi 90% problemów
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-10, 07:37   

maciek napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
maciek napisał/a:
złoża ropy mają sporą zawartość siarki

a to nie podlega jakiemuś procesowi oczyszczania-neutralizacji? w końcu ta ropa
maciek napisał/a:
od Rusjan

:lol: jest również sprzedawana na zachód od Polski a tam pewnie na takie "drobiazgi" zwracają uwagę...


jasne ;-) ale zawsze norma ma jakiś przedział :-P

Poza tym u nas są inne normy i może być dopuszczona wyższa zawartość niektórych niekorzystnych składników...
Z drugiej strony jak u nas również, niestety, obowiązują normy EURO4, EURO5, czy następne to może i skład paliwa musi być odpowiedni aby te normy dało się spełnić. Ale u nas wszystko jest możliwe... :roll:
 
Boogie 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 5 os.
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 283
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-10, 10:07   

Z tego co wiem w Polsce od 2009 roku jest tylko ON z niskim poziomem siarki (poniżej 10ppm), to regulują przepisy UE
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-04-10, 20:18   

Poczytajcie poprzednie posty w niniejszym temacie, są tam wyjaśnienia jakie składniki w paliwie ON są korzystne i jak jest to paliwo produkowane. Nie ma co pluć, że ropa z Rosii jest zła a z Kuwejto to dobra, bo to jest kompletna bzdura. Obecne procesy rafinacji i uzyskiwania oleju ON dla zasilania silników Diesla podlegają bardzo rygorystycznym procesom. Ktoś tam pisał, że Orlen (rafineria w Płocku) używa ropę z Rosii a Lotos (rafineria w Gdańsku) ropę z Kuwejtu. Dla wyjaśnienia dodam, że w końcu lat 70-tych został zbudowany rurociąg, który połączył obie rafinerie i technologia włoska jaka została zastosowana w rafinerii w Gdańsku została zmodyfikowana aby przerabiać ropę z Rosii.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-23, 17:50   

Ja normalnie leję NESTE lub BP, czasami Bliska zwykły diesel. Ostatnio jak jechałem nad morze 600 km to zalałem na Auchan. Był to ciekawy eksperyment, gdyż na paliwie Auchan spalanie było standardowe, ale auto zrobiło się strasznie mulaste, zero przyśpieszenia, aż było to niebezpieczne. Wlałem uszlachetniacza STP, ale nic to nie dało. Jak już wypaliłem cały bak, zatankowałem dla testów najpierw na Orlenie, potem na Shellu potem na Lotosie, wszędzie podstawowego diesla. Każde z nich było lepsze od paliwa Auchan. Najlepszy okazał się Shell fuelsave pod względem wpływu na dynamikę silnika. Nie wiem co mają na stacjach Auchan, ale to paliwo nadaje się chyba dla taksówek i autobusów ... w ogóle na tryb miejski, bo na trasie makabra. Nie sądziłem że w paliwie może być aż taka różnica :evil:
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2013-07-25, 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-07-24, 11:25   

Ja tam tankuję na najtańszej stacji w mieście - 123 lub przy E.Leclerc. Do paliwa dolewam trochę mixolu i autko jeździ jak trzeba.
Niedługo będę miał okazję przekonać się, jak się to sprawdza w trasie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne