Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 18:48
Prawidłowe wartości luzów to 0,10 (dopuszczalne 0,15) mm dla zaworów ssących i 0,25 dla wydechowych. Regulację należy przeprowadzać wyłącznie na zimnym silniku. Nie myślałeś o samodzielnej regulacji? To nie takie trudne. Mogę Ci napisać dokładnie co i jak.
Dziękuję za odpowiedź.
Mechanik to mój znajomy, który już jest na emeryturze, więc wyreguluje mi za 4-pak piwa ;) ale zobaczę jak on to będzie robił i na następny raz sam wyreguluje.
Całkowicie otwarty zawór wydechowy:
I cylindra- regulacja zaworu ss 3cyl. wyd. 4cyl
II -"- ss 1cyl. wyd. 3cyl
III -"- ss 4cyl. wyd. 2cyl
IV -"- ss 2cyl. wyd 1cyl
Wg instrukcji luzy zaworów ss - 0.10-0.15mm, wyd. 0.25-0.30mm. Ja ustawiam ss 0.15, wyd.0.25. Potrzebny również dobry szczelinomierz, obracać wałem tak jak pracuje silnik.
W moim przypadku, dla stepway'a zgłosiłem w ASO nierówną pracę silnika. W odpowiedzi, uzyskałem informację o potrzebie regulacji luzów (mam 1.6 bez LPG). Było to na przełomie zima/wiosna. ASO wykonało swoją pracę w ramach gwarancji.
Reguluję ponieważ samochód mi gaśnie przy zmianie biegu na niższy (zanim jeszcze wrzucę niższy) lub przy dojeździe do świateł.
Słaba kompresja silnika 8-5-8-8.
Samochodem przejechałem 30 tys. od zakupu, a w serwisie powiedzieli mi, że się reguluje co ok.15 tys. więc trzeci powód to taki, że wypada wyregulować ;)
Mam nowe świece, przewody, filtry. Silniczek krokowy i przepustnica były czyszczone.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-08, 16:48
Fajny tutorial. Od siebie dodam tylko, że w żadnym wypadku nie opłaca się stosować papierowych uszczelek pod pokrywę zaworów. Kiedyś zachciało mi się oszczędności i bardzo szybko pojawił się wyciek oleju.
Po regulacji zaworów na 0,15 i 0,25 nie ma żadnej poprawy. Samochód nadal mi gaśnie na wolnych obrotach. Ma ktoś jakąś propozycje co jeszcze może niedomagać ?
Czy jeżeli silniczek krokowy jest do wymiany to też może gasnąć, a obroty wcale nie muszą falować ?
Napisz jeszcze czy objawy falowania są też na benzynie czy LPG?
Mogę napisać na podstawie fiata co może być:
- błędne parametry "nauczone" w czasie jazdy na LPG przez komputer
- uszkodzony niezaadoptowany silnik krokowy
- walnięty parownik LPG i psuje mieszankę (sparciałe membrany w parowniku)
- złe wskazania czujnika temperatury silnika
- zasysanie dodatkowego powietrza z nieszczelnej instalacji na ssaniu.
- uszkodzona sonda lambda
- czujnik położenia wału
Najlepiej podłączyć komputer i obserwować co się dzieje ze wspomnianymi parametrami po uruchomieniu ze stanu zimnego silnika.
Powinno być tak:
- zimny silnik
- obroty na poziomie 1100-1200
- stopniowo wzrasta temperatura silnika
- silnik krokowy cały czas stopniowo obniża obroty do wartości około 800-900 obr/min
- zaczyna oscylować sonda lambda w całym zakresie (bogata uboga mieszanka 1-2 razy na sekundę
- obroty powinny się ustabilizować na poziomie 800-900
- sonda cały czas musi oscylować równo i dynamicznie
- temperatura musi rosnąć aż do uruchomienia wiatraka.
Jeśli mniej więcej taki będzie przebieg na komputerze to wszystko gra.
Być może winna jest mapa wtrysków? W którymś z wątków dotyczących Lodgy z silnikiem 1.6MPI opisane jest postępowanie ASO, czyli wgranie nowej mapy. Zresztą w naszym Stepway'u też ustawiano nową mapę wtrysków przy ok 60kkm.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-20, 09:55
wojtas napisał/a:
Wiem,że teraz lubryfikator nie pomoże,ale po regulacji zaworów może zwiększy przebieg??
Ani przed ani po nie pomoze, szkoda tylko Twojej kasy... lepiej przeznacz ja na kontrole i ew. regulacje luzow zaworowych (o ile nie czujesz sie na silach sam tego robic).
Wysłany: 2014-02-19, 20:45 Regulacja zaworów Dokker- gwarancyjna czy płatna
Witam. Mam Dokkera 1,6 LPG (instalacja montowana przez dealera) dziś był 1-szy przegląd gwarancyjny (20tkm), zgłosiłem problem z gasnącym silnikiem (czasami) jak jest zimny. Po przeglądzie koleś na serwisie stwierdził że trzeba wyregulować zawory bo w tym silniku nie ma hydrauliki. Taka usługa kosztuje 350pln. Przy serwisie gwarancyjnym gazu (15tkm) zgłaszałem ten sam problem, wtedy nic nie stwierdzili. Czy taka usługa nie ma być w ramach gwarancji?
No właśnie cośik ta cena duża, pojechał bym do jakiegoś mechanika tylko jak to się ma do gwarancji? Poza tym jak mi auto żenili to (jak zwykle) nie było mowy o takich niuansach i to jeszcze odpłatnie.
ciężko by to podciągnąć pod gwarancje bo co ileś tam tyś km trzeba to zrobić na 8 zaworówkach więc to działanie eksploatacyjne
Co tam 20- 10 tyś
w 16v nie ma tego problemu
taką regulacje to skłamałem 50-100 zł koszt jest
150 to ja dałem ze zrobieniem mapy wtrysków w czasie jazdy i postoju plus czyszczeniu instalacji w innym aucie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-19, 21:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 21:23
Zobacz w księdze pojazdu, jakie czynności powinny być podczas przeglądu. Gdzieś musieli wpisać te nieszczęsną regulacje. 350 zł to tanio nie jest, zrozumiałe może być lekkie oburzenie.
Właśnie musze księge od auta oblukać, w tej od gazu jest że "co" 15-20 tyś trza robić regulacje zaworów, przy moich przelotach 4-5tyś miesięcznie i cenie jaką mi zaśpiewali to za bardzo ekonomicznie nie jest, jeszcze wszystkie te przeglądy są tak poustawiane że średnio co 10tyś trza się na serwisie meldować. Cyste qrestwo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum