Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 18:48   

Prawidłowe wartości luzów to 0,10 (dopuszczalne 0,15) mm dla zaworów ssących i 0,25 dla wydechowych. Regulację należy przeprowadzać wyłącznie na zimnym silniku. Nie myślałeś o samodzielnej regulacji? To nie takie trudne. Mogę Ci napisać dokładnie co i jak.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-07, 18:53   

Dziękuję za odpowiedź.
Mechanik to mój znajomy, który już jest na emeryturze, więc wyreguluje mi za 4-pak piwa ;) ale zobaczę jak on to będzie robił i na następny raz sam wyreguluje.
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-07, 19:04   

Kupiłeś uszczelkę pod pokrywę zaworów?
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2013-08-07, 20:47   

Kotus napisał/a:
.......Nie myślałeś o samodzielnej regulacji? To nie takie trudne. Mogę Ci napisać dokładnie co i jak.
Możesz napisać mnie, bo właśnie powoli przymierzam się do podjęcia tematu regulacji.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2013-08-08, 08:48   

Całkowicie otwarty zawór wydechowy:
I cylindra- regulacja zaworu ss 3cyl. wyd. 4cyl
II -"- ss 1cyl. wyd. 3cyl
III -"- ss 4cyl. wyd. 2cyl
IV -"- ss 2cyl. wyd 1cyl


Wg instrukcji luzy zaworów ss - 0.10-0.15mm, wyd. 0.25-0.30mm. Ja ustawiam ss 0.15, wyd.0.25. Potrzebny również dobry szczelinomierz, obracać wałem tak jak pracuje silnik.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-08-08, 11:38   

Tu cały tutorial, fakt że dla 1.6MPI ale to ponoć bez różnicy.
http://megane.com.pl/topi...zaworowego-k7m/
_________________

 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-08-08, 14:25   

Pozwolę się podpytać: skąd potrzeba regulacji?

W moim przypadku, dla stepway'a zgłosiłem w ASO nierówną pracę silnika. W odpowiedzi, uzyskałem informację o potrzebie regulacji luzów (mam 1.6 bez LPG). Było to na przełomie zima/wiosna. ASO wykonało swoją pracę w ramach gwarancji.
_________________
---
Stepway
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-08, 14:53   

Reguluję ponieważ samochód mi gaśnie przy zmianie biegu na niższy (zanim jeszcze wrzucę niższy) lub przy dojeździe do świateł.

Słaba kompresja silnika 8-5-8-8.

Samochodem przejechałem 30 tys. od zakupu, a w serwisie powiedzieli mi, że się reguluje co ok.15 tys. więc trzeci powód to taki, że wypada wyregulować ;)

Mam nowe świece, przewody, filtry. Silniczek krokowy i przepustnica były czyszczone.
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-08, 16:48   

Fajny tutorial. Od siebie dodam tylko, że w żadnym wypadku nie opłaca się stosować papierowych uszczelek pod pokrywę zaworów. Kiedyś zachciało mi się oszczędności i bardzo szybko pojawił się wyciek oleju.
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-08-09, 06:10   

owca65 napisał/a:
w serwisie powiedzieli mi, że się reguluje co ok.15 tys.

Co 15tys.km? :shock:

Pierwszy raz spotykam się z taką opinią.
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2013-08-09, 06:28   

Rimo Dzięki za link.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-08-09, 11:28   

Gimbo napisał/a:
owca65 napisał/a:
w serwisie powiedzieli mi, że się reguluje co ok.15 tys.

Co 15tys.km? :shock:

Pierwszy raz spotykam się z taką opinią.


Ale na LPG, bo zaczyna chocki klocki silnik robić. :-) ;-)
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-09, 16:56   

Po regulacji zaworów na 0,15 i 0,25 nie ma żadnej poprawy. Samochód nadal mi gaśnie na wolnych obrotach. Ma ktoś jakąś propozycje co jeszcze może niedomagać ?

Czy jeżeli silniczek krokowy jest do wymiany to też może gasnąć, a obroty wcale nie muszą falować ?
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2013-08-09, 19:11   

Napisz jeszcze czy objawy falowania są też na benzynie czy LPG?

Mogę napisać na podstawie fiata co może być:

- błędne parametry "nauczone" w czasie jazdy na LPG przez komputer
- uszkodzony niezaadoptowany silnik krokowy
- walnięty parownik LPG i psuje mieszankę (sparciałe membrany w parowniku)
- złe wskazania czujnika temperatury silnika
- zasysanie dodatkowego powietrza z nieszczelnej instalacji na ssaniu.
- uszkodzona sonda lambda
- czujnik położenia wału

Najlepiej podłączyć komputer i obserwować co się dzieje ze wspomnianymi parametrami po uruchomieniu ze stanu zimnego silnika.

Powinno być tak:

- zimny silnik
- obroty na poziomie 1100-1200
- stopniowo wzrasta temperatura silnika
- silnik krokowy cały czas stopniowo obniża obroty do wartości około 800-900 obr/min
- zaczyna oscylować sonda lambda w całym zakresie (bogata uboga mieszanka 1-2 razy na sekundę
- obroty powinny się ustabilizować na poziomie 800-900
- sonda cały czas musi oscylować równo i dynamicznie
- temperatura musi rosnąć aż do uruchomienia wiatraka.

Jeśli mniej więcej taki będzie przebieg na komputerze to wszystko gra.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-08-09, 22:00   

Być może winna jest mapa wtrysków? W którymś z wątków dotyczących Lodgy z silnikiem 1.6MPI opisane jest postępowanie ASO, czyli wgranie nowej mapy. Zresztą w naszym Stepway'u też ustawiano nową mapę wtrysków przy ok 60kkm.
_________________

 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-08-18, 20:20   

laisar napisał/a:
K7J to inaczej 1.4 8v (:

Prawidłowe wartości wg instrukcji serwisowej (dotyczą także K7M czyli 1.6 8v):

Cytat:
- wlot: 0,1-0,15 mm

- wylot: 0,25-0,30 mm - bez wymiany zaworów (0,20-0,25 mm - z wymianą zaworów)

Moment dokręcania nakrętki regulującej: 9 Nm.

czy podane wartości dla 1.4 8v dotyczą rozgrzanego silnika ?
w serwisówce którą posiadam znalazłem tekst:
Cytat:
Luz w przypadku regulacji nierozgrzanego silnika
(mm)
Zawory układu dolotowego: 0,20 +0,05 -0,075
- Zawory układu wydechowego: 0,40+0,05 -0,075


[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-09-21, 11:30 ]
Wyjaśnienie: Powyższe wartości dotyczą silnika diesla, K9K.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-08-20, 09:55   

wojtas napisał/a:
Wiem,że teraz lubryfikator nie pomoże,ale po regulacji zaworów może zwiększy przebieg??

Ani przed ani po nie pomoze, szkoda tylko Twojej kasy... lepiej przeznacz ja na kontrole i ew. regulacje luzow zaworowych (o ile nie czujesz sie na silach sam tego robic).
 
BIOły.pl 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-19, 20:45   Regulacja zaworów Dokker- gwarancyjna czy płatna

Witam. Mam Dokkera 1,6 LPG (instalacja montowana przez dealera) dziś był 1-szy przegląd gwarancyjny (20tkm), zgłosiłem problem z gasnącym silnikiem (czasami) jak jest zimny. Po przeglądzie koleś na serwisie stwierdził że trzeba wyregulować zawory bo w tym silniku nie ma hydrauliki. Taka usługa kosztuje 350pln. Przy serwisie gwarancyjnym gazu (15tkm) zgłaszałem ten sam problem, wtedy nic nie stwierdzili. Czy taka usługa nie ma być w ramach gwarancji?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 21:08   

o la boga 350 zł ?
zakład zrobi za 150 i profesjonalnie
_________________
Moje auto
 
BIOły.pl 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-19, 21:13   

No właśnie cośik ta cena duża, pojechał bym do jakiegoś mechanika tylko jak to się ma do gwarancji? Poza tym jak mi auto żenili to (jak zwykle) nie było mowy o takich niuansach i to jeszcze odpłatnie.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 21:14   

Nie udowodni ci że robiłeś regulacje
_________________
Moje auto
 
BIOły.pl 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-19, 21:16   

Spoko tylko czy te łajzy w ASO nie powinni tego zrobić na gwarancji (gaz zakładało ASO u nich).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 21:21   

ciężko by to podciągnąć pod gwarancje bo co ileś tam tyś km trzeba to zrobić na 8 zaworówkach więc to działanie eksploatacyjne
Co tam 20- 10 tyś
w 16v nie ma tego problemu
taką regulacje to skłamałem 50-100 zł koszt jest
150 to ja dałem ze zrobieniem mapy wtrysków w czasie jazdy i postoju plus czyszczeniu instalacji w innym aucie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-19, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 21:23   

Zobacz w księdze pojazdu, jakie czynności powinny być podczas przeglądu. Gdzieś musieli wpisać te nieszczęsną regulacje. 350 zł to tanio nie jest, zrozumiałe może być lekkie oburzenie.
 
BIOły.pl 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Dokker
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-02-19, 21:56   

Właśnie musze księge od auta oblukać, w tej od gazu jest że "co" 15-20 tyś trza robić regulacje zaworów, przy moich przelotach 4-5tyś miesięcznie i cenie jaką mi zaśpiewali to za bardzo ekonomicznie nie jest, jeszcze wszystkie te przeglądy są tak poustawiane że średnio co 10tyś trza się na serwisie meldować. Cyste qrestwo
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne