Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-08-30, 07:15
keikan napisał/a:
Czy jest opcja podłączenia tych świateł tak, aby można było włączać je na żadanie, a nie po przekreceniu kluczyka? Np. podłączyć tak, aby zapalały się jako przeciwmgielne. Ale jednocześnie aby wtedy nie zapalały się pozostałe światła, które oryginalnie przy zapalonych przednich przeciwmgielnych są włączone (czyli pozycyjne z tyłu i z przodu, oświetlenie zegarów i tablicy rejestracyjnej).
Będę wdzięczny za wszelkie pomysły i schematy.
Ja podłączyłem sterowanie światłami dziennymi do wzbudzenia alternatora, dzięki czemu mam "+" po odpaleniu silnika. Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. "+" z alternatora dałem na zasilanie przekaźnika, a "-" wziąłem z zasilania żarówki świateł mijania (akurat w moim aucie jest tak, że kiedy światła nie świecą, wówczas jest tam "-", kiedy są włączone, wtedy mam "+"). Jeśli włączam światła mijania, wówczas z dwóch stron na przekaźniku jest sygnał "+", czyli napięcie 0V. Zasilanie lamp wziąłem z akumulatora.
Już dawno na allegro widziałem te lampy ale nie było tam chyba(?) wyraźnie napisane (bądź nie czytałem uważnie) że te lampy montujemy w grill...
ale i tak będzie ten montaż niezgodny z przepisami choć pomysł fajny
Już dawno na allegro widziałem te lampy ale nie było tam chyba(?) wyraźnie napisane (bądź nie czytałem uważnie) że te lampy montujemy w grill...
ale i tak będzie ten montaż niezgodny z przepisami choć pomysł fajny
no wlaśnie nie wiem jak to jest bo mam rozne informacje :(
PS jednak sa montowane jak orginaly :)
_________________ 1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-09-30, 13:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3610 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 08:52
Właśnie widziałem jakiś czas temu i zastanawiałem się jak jest realizowana funkcja doświetlania zakrętów bez czujnika skrętu kierownicy i czujnika prędkości.Może jest jakiś akcelerometr w elektronice wmontowany ?
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 10:02
BoloSr napisał/a:
Tylko cena jak na razie wysoka 1000 złotych ale maja 5 lat gwarancji :)
Fajne. :) Odpada walka z mocowaniem, jak w przypadku Helli, a 5 lat gwarancji pozwala zapomnieć o problemach z żywotnością LEDów. Do tego wyglądają na plastikowe, dzięki czemu nie są tak ciężkie jak Hella. Jedyne, co mi się nie podoba, to cena i kolor światła (wolę ciepłe).
Tylko cena jak na razie wysoka 1000 złotych ale maja 5 lat gwarancji :)
Fajne. :) Odpada walka z mocowaniem, jak w przypadku Helli, a 5 lat gwarancji pozwala zapomnieć o problemach z żywotnością LEDów. Do tego wyglądają na plastikowe, dzięki czemu nie są tak ciężkie jak Hella. Jedyne, co mi się nie podoba, to cena i kolor światła (wolę ciepłe).
a Hella ma tez taki wynalazek ???
Bo jak na razie tylko takie spotkałem :)
I chyba trzeba będzie o tym pomyśleć :)
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 10:19
BoloSr napisał/a:
a Hella ma tez taki wynalazek ???
Ma, co ma nie mieć. :) Tyle tylko, że na żarówki H15 (w odróżnieniu od LEDów można wymienić), sprzedawane na sztuki (więc jak się stłucze jedna to można dokupić), bez automatu do włączania (trzeba zrobić) i bez doświetlania zakrętów (nie miałem jak dotąd potrzeby, ale pewnie by można). Za to tańsze - ok. €80 za sztukę.
Ma, co ma nie mieć. :) Tyle tylko, że na żarówki H15 (w odróżnieniu od LEDów można wymienić), sprzedawane na sztuki (więc jak się stłucze jedna to można dokupić), bez automatu do włączania (trzeba zrobić) i bez doświetlania zakrętów (nie miałem jak dotąd potrzeby, ale pewnie by można). Za to tańsze - ok. €80 za sztukę.
eeeeeeee to fajnie i takie mocowania bez problemu mogę sobie dorobić wiec nie widzę problemu żeby to zrobić :):) a doświetlanie zakrętów akurat mi nie jest potrzebne a światła do jazdy dziennej bardziej bym widział :)
PS widzę ze te światła nie są takie tanie :(
_________________ 1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2013-10-16, 10:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 11:06
wat napisał/a:
Ciekawe z jednej strony nie zgodne z przepisami a z drugiej Fiat montuje doświetlanie seryjnie i nikt się nie czepia
Seryjne doświetlanie nie jest sterowane kierunkowskazami (a przynajmniej nie tylko), dzięki czemu włącza się tylko kiedy faktycznie skręcamy (skręcona kierownica) i do prędkości 40 km/h (przepisy).
Podłączanie przeciwmgłowych do kierunkowskazów jako "doświetlania zakrętów" jest słabe - po pierwsze, światła przeciwmgłowe raczej nie bywają skierowane w bok, więc całe do doświetlanie służy głównie poprawie samopoczucia, a nie faktycznemu doświetlaniu. (Zobacz, w którym miejscu zderzaka są mocowane i jaki mają kształt kloszy fabryczne światła doświetlające zakręty.) Po drugie, po podłączeniu do kierunkowskazu światła będą "doświetlać" również przy zmianie pasa na autostradzie, a walenie ludziom po oczach przy 140 km/h jest już wybitnie słabe.
Ciekawe z jednej strony nie zgodne z przepisami a z drugiej Fiat montuje doświetlanie seryjnie i nikt się nie czepia
Seryjne doświetlanie nie jest sterowane kierunkowskazami (a przynajmniej nie tylko), dzięki czemu włącza się tylko kiedy faktycznie skręcamy (skręcona kierownica) i do prędkości 40 km/h (przepisy).
Podłączanie przeciwmgłowych do kierunkowskazów jako "doświetlania zakrętów" jest słabe - po pierwsze, światła przeciwmgłowe raczej nie bywają skierowane w bok, więc całe do doświetlanie służy głównie poprawie samopoczucia, a nie faktycznemu doświetlaniu. (Zobacz, w którym miejscu zderzaka są mocowane i jaki mają kształt kloszy fabryczne światła doświetlające zakręty.) Po drugie, po podłączeniu do kierunkowskazu światła będą "doświetlać" również przy zmianie pasa na autostradzie, a walenie ludziom po oczach przy 140 km/h jest już wybitnie słabe.
tylko te przeciwmgłowe są trochę inne niż zwykle :0 ale tez jestem ciekawy czy przy wyższych prędkościach to się włączy w końcu ktoś ta homologacje dopuścił :)
Wczoraj montowałem kumplowi w megance wesem-y jako dzienne w miejsce przeznaczone pod halogeny.
http://sklep.wesem.pl/7/lampy_sygna_owe
Chyba te HM4 na żarówkę 21W, 40zł/szt.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-10-16, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-16, 12:20
BoloSr napisał/a:
tylko te przeciwmgłowe są trochę inne niż zwykle :0 ale tez jestem ciekawy czy przy wyższych prędkościach to się włączy w końcu ktoś ta homologacje dopuścił :)
Raczej na pewno się włączy przy wyższych prędkościach - tak wynika ze schematów, że centralka świateł nie kontroluje prędkości pojazdu. A tutaj bardzie dokładna instrukcja ze schematami, ale cyrylicą :)
http://xenonlight.com.ua/OSRAM%20LEDFOG101.pdf
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-16, 12:24
BoloSr napisał/a:
tylko te przeciwmgłowe są trochę inne niż zwykle :0
Jakie by i nie były, jak je wsadzisz w oryginalne plastiki, to będą świecić tylko do przodu, bo z boku będą osłonięte przez wspomniany plastik. "Praw fizyki pan nie zmienisz..." ;)
BoloSr napisał/a:
ale tez jestem ciekawy czy przy wyższych prędkościach to się włączy w końcu ktoś ta homologacje dopuścił :)
Samo z siebie - raczej nie. :) Może mają wyjście na sygnał prędkości? Mam też niepoparte faktami wrażenie, że w Niemczech jest jakoś dziwnie z homologacjami - jakiś czas temu w tym wątku był odnośnik do niemieckiego forum i niemieckich "świateł" DRL, które były w istocie... meblową taśmą LED IP65 z nadrukowanymi oznaczeniami homologacji. :) Problem w tym, że owe "światła" nie spełniały jednego z podstawowych wymogów homologacji DRL (powierzchni świecenia). :D
Gdyby ktoś zrobił dedykowane światła doświetlające zakręty, z homologacją, faktycznie skierowane w bok (np. adaptując ten plasticzek od przeciwmgłowych w pierwszym Loganie), podłączone do czujnika prędkości i skrętu kierownicy - owszem, czemu nie, może bym się skusił, chociażby po to, żeby szpanować na zlotach. :> Ale takie doświetlanie wprzód to dla mnie pudrowanie trupa...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum