Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-31, 10:35
funyo napisał/a:
W ostatnim "auto moto" jest test dziewięciu suvów z dieslem i według tabeli głośności Duster przy 100 i 130 wypada wprawdzie najgorzej ale tak samo głośne jest Mini Countryman i Citroen C-cross, a Mitsu ASX i Peugeot 4008 tylko o 1dB lepsze. W porównaniu brały też udział min. BMW X1 czy Audi Q3.
Więc nie jest tak tragicznie.
Poza tym powyżej 130km/h w mało którym samochodzie "nie premium" jest przyjemnie cicho.
Ten test jest w ogole jakis dziwny (pomijajac przekroj cenowy).
Droga hamowania jest dla modelu 4x2, nie dla 4x4
Wersja 4x4 rozczarowuje drogą hamowania - 46 metrów ze 100 km/h, wersja 4x2 42 metry, czyli cała długość samochodu różnicy (120kg różnicy w wadze).
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-31, 16:52
Przy 130 km/h Logan halasuje jak Clio XXL przy 160 km/h - zgadłem
Generalnie ostatnio nurtuje mnie problem wyciszenia sandero pod katem ilosci uszczelek w drzwiach. Otoz sa tylko dwie: jedna w "otworze drzwi" , zas druga to uszczelka zabezpieczajaca przed splywaniem wody z dachu na drzwi. To torszke skapo, i nie gwarantuje to wystarczajacego wyciszenia szumow oplywajacego powietrza karoserie. Dodatkowo nie sa wyciszone drzwi, sama blacha i boczek plastikowy bez foli ani materialu pochlaniajacego dzwiek. Komora silnika w DCI jakos jest wyciszona, mata pod klapa silnika tez troszke ratuje sytuacje w DCI. Pod tapicerka podlogi malo lub wcale materialow dzwiekochlonnych. Podsufitka tez bezposrednio przylega do blachy dachu. Przez to samochod jest glosny i szybko wypromieniowuje cieplo. W połaczeniu z duza powierzchnia szyb ( co jest plusem ) mamy zimne ostra zima lub zbyt slabo trzymajace chłod klimatyzacji goracym latem budzetowe toczydelko. Dlatego latem zabieram sie na uzupelnienie wyciszenia komory silnika w okolicy kierowcy, wyciszenia dachu i termoizolacji. Na deser zostawie sobie podloge
Kratylos [Usunięty]
Wysłany: 2012-12-31, 16:57
Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2012-12-31, 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-31, 17:08
Kratylos napisał/a:
...
np uszczelki w clio podwojne grube uszczelki.. w drzwiach - w loganie byly duzo ciensze pojedyncze... ale to mozna samemu dosc latwo w daci poprawic...
czytalem tez w materialach producenta ze renowki maja dodatkowo jakas pianke w profilach ktora ma podnosic komfort akustyczny kabiny?
Nowe Sandero/Lodgy/Duster tez maja wcisniete piankowe gabeczki w profile ponad przednimi nadkolami. W jaki sposob mozna wymienic uszczelke drzwi Sandero ? Sugerujesz, ze od Clio bedzie pasowala na rant by prawidlo ja zamontowac.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-12-31, 17:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 343 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2013-01-01, 07:55
Z tego, co mi wiadomo uszczelki są względnie uniwersalne. Kupuje się je na metry bieżące, kwestia montażu. Co do wykonania względem Renault - jasne, ze Dacie są wykonane gorzej, ale patrząc ogólnie, te cięcia na wyciszeniu można całkiem tanio poprawić. A nowa seria modelowa (Sandero /Logan 2/Lodgy) ma coraz mniej tych widocznych na pierwszy rzut oka oszczędności.Choć może to też kwestia tego, ze auta Renault idą jeszcze bardziej do przodu, bądź w kierunku bajerologii?
W jaki sposob mozna wymienic uszczelke drzwi Sandero ?
Normalnie - zdejmujesz starą, zakładasz nową, wciskając po prostu na rant blachy.
Zdejmij kawałek, nie ma się czego bać, zobaczysz jak to wygląda.
mekintosz napisał/a:
Sugerujesz, ze od Clio bedzie pasowala na rant by prawidlo ja zamontowac.
Na 99% tak, ale może być problem jeśli się okaże za krótka... No i nawet nie chce mi się sprawdzać ceny <; - więc tak jak pisze Rysiob, najlepiej jednak poszukać sklepu, który sprzedaje takie rzeczy na metry (jak KUK).
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-03, 21:03
Krotka czy długa mozna kupic na wymiar. Chodzi by była odpowiednia, umozliwiała zamkniecie drzwi a jednoczesnie lepiej przylegała, wyciszała i uszczelniała.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-19, 09:05
Wykonałem pomiar głośności Dacii MCV 1.6 w warunkach drogowych. Pierwsza kolumna prędkość, druga średnia z 5 pomiarów, trzecia średnia z 3 pomiarów. Samochód jechał na LPG, warunki drogowe dobre, jezdnia sucha, głośność opon 72 db, antena cb na dachu.
km/h db db
60 65.4 65.0
70 67.3 67.1
80 68.0 68.1
90 69.6 69.6
100 72.0 71.7
110 73.4 73.6
120 72.3 72.7
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-19, 15:15
Szkoda że nie masz błędów pomiaru podanych, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest ciszej przy 120 niż 110 ;) Podejrzewam, że to może oznaczać błąd pomiaru w okolicach 1-2db, a to już spora różnica.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1107 Skąd: krakow
Wysłany: 2013-03-19, 15:19
Ja doświadczyłem tego, oczywiście bez aparatury , ale....jak się już rozbujasz, to potem tylko muskasz gaz i jest ciszej, mimo, że szybciej. Może paradoks, ale u mnie tak jest. pozdr
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-19, 15:48
_Big_Mac_ napisał/a:
Szkoda że nie masz błędów pomiaru podanych, bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest ciszej przy 120 niż 110 ;) Podejrzewam, że to może oznaczać błąd pomiaru w okolicach 1-2db, a to już spora różnica.
Błąd jest możliwy, po pomiar był robiony w zmiennych warunkach drogowych np w otwartym terenie i między ekranami. Poza tym zmieniało się źródło hałasu, do ok. 11o km/h bardzo wyraźnie słychać powietrze opływające dach, powyżej 110 km/h głównie silnik. Przy bocznym wietrze zdrowo hałasuje powietrze w relingach. Do średniej wziąłem 3-5 pomiary z wyjątkiem skrajnych. Tak czy siak mój wóz jest głośniejszy niż wynika z tabeli umieszczonej w tym wątku.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Akurat ujeżdżam jeszcze Nubirę 2,0 i w okolicach 115-130 jest wyraźnie głośniej niż w okolicach 140 km/h. Tu może być podobnie. Jest coś takiego jak częstotliwość drgań własnych, tylko dlaczego akurat dla prędkości podróżnych po drogach szybkiego ruchu i autostradach?...
Kilka dni temu miałem okazję porównać subiektywne odczucia dźwiękowe DD 1.6 z gazem i Chevroleta Captiva 2.0 CDTi.
Oczywiście trochę to porównanie naciągane, bo z jednej strony benzyna, a z drugiej diesel, ale Captiva (najwyższa opcja) to jednak wyższy segment i cena (1 Captiva = 2 DD).
Wnioski takie: CC na postoju bez porównania głośniejszy od DD, wyczuwalne też delikatne wibracje typowe dla diesla. Podobnie przy prędkościach miejskich. W czasie jazdy do prędkości 110km/h głośność porównywalna, powyżej też ale z wskazaniem na DD. Byłem bardzo zaskoczony, bo po samochodzie za ponad 110tys. spodziewałem się czegoś więcej. Z drugiej strony DD nie musi mieć kompleksów, tym bardziej, że w zakresie prędkości najczęściej używanych i prawnie dozwolonych jest całkiem dobrze. Taka przeciętna średnia
A po lifcie może być tylko lepiej.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-30, 22:07
Miałem okazję sie przejechać loganem 68 Km 1.5 dci. Rocznik 2007, laureate. Co ciekawe subiektywnie lepiej przyspieszał niż moje sandero ( inna skrzynia ? ). Być może mam jakis "przymulony egzemplarz" Jednak zauwazyłem, w zasadzie usłyszałem inny dzwięk silnika. W Loganie jakby rezonans mniej sie roznosił po kabinie. Tak "aksamitniej pracowała jednostka 1.5 dci" Być może to wina/cecha innej komory silnika logana sedan, być może plus niedawno wymienianego rozrzadu, może kurcze mam jakas dziure w wydechu. Ewentualnie jakies elementy mocowania/amortyzacji silnika sie wysłużyły ? Zanim cokolwiek zgłoszę do ASO musze przy okazji zlotu na Puławskiej posłuchac innych daci z silnikiem 1.5 dci.
Po zakończeniu gwarancji zamierzam kompleksowo wygłuszyć samochód , najważniejsze to wygłuszanie ściany grodziowej silnika , i nadkoli . Może cena materiałów nie jest zbyt wysoka bo zamyka się w 300 zł ale robota jest na dobre 5 dni , bo trzeba zdjąć cała zabudowę kabiny , wykładzinę itp . Wydaję się że nie jest to oszczędność tylko celowe działania renault . Trzeba sobie zdawać sprawę jednak że taka cegła na kołach nie będzie miało dobrej opływowości . Jeżeli renault zastosowało by profesjonalne wygłuszanie to samochód był by cięższy o jakieś 250-300 kg. Co przy stosunkowo słabym silniku powodowały by wzrosty spalania , a to zniechęcało by wielu ludzi ponieważ Dacia to segment budżetowy także w utrzymaniu .
Wygłuszanie nie likwiduje gwarancji na auto. Poza tym na pewno wygłuszenie nie zwiększa masy auta o 250-300kg . Chociaż oczywiście można obudować się filcem i "bitumą", że auto nie ruszy
Analizowałem temat już trochę i na pewno trzeba wygłuszyć na 1. rzut w Dusterze nadkola pod plastikiem jest goła blacha, + podłużnica a we wnękach koła są wielkie szumy i zawirowania powietrza , większe niż generują szyba czołowa czy relingi.
Tak jak w przypadku Opla Zafiry , dużo szumów wpada od tyłu i wygłuszenie klapy b dużo daje - Jest fajne fotostory z wygłuszania właśnie tego małego Suva.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-02, 13:29
corrado napisał/a:
Wygłuszanie nie likwiduje gwarancji na auto.
Oczywiście, że wygłuszanie nie likwiduje gwarancji na auto. Znosi tylko gwarancję blacharsko-lakierniczą na oklejone masami elementy. Mając na względzie jakość i trwałość blach Dacii decyzja należy Ciebie ...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
wygłuszanie nie likwiduje gwarancji na auto. Znosi tylko gwarancję blacharsko-lakierniczą na oklejone masami elementy
Ale to jest Twoje Skromne Zdanie czy faktycznie znasz kogokolwiek, komu przez to odmówiono naprawy gwarancyjnej?
Ja w warszawskim ASO "Puławska" usłyszałem odpowiedź chyba dość zdroworozsądkową: co do zasady, wyciszanie nie anuluje gwarancji, natomiast jeżeli rdza pojawi się pod matami, to "w niektórych przypadkach" mogą one zostać uznane za przyczynę lub czynnik sprzyjający korozji. Coś takiego jeszcze się jednak nie zdarzyło.
(Inna rzecz, że po ewentualnej naprawie - obojętnie, gwarancyjnej czy nie - blacharnia nie będzie się poczuwała do niczego ponad próbę ponownego przyklejenia mat, które znalazła na blachach. Jeżeli się nie będzie dało, to trudno).
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 343 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2013-09-05, 19:47
mekintosz napisał/a:
Miałem okazję sie przejechać loganem 68 Km 1.5 dci. Rocznik 2007, laureate. Co ciekawe subiektywnie lepiej przyspieszał niż moje sandero ( inna skrzynia ? ). Być może mam jakis "przymulony egzemplarz" Jednak zauwazyłem, w zasadzie usłyszałem inny dzwięk silnika. W Loganie jakby rezonans mniej sie roznosił po kabinie. Tak "aksamitniej pracowała jednostka 1.5 dci" Być może to wina/cecha innej komory silnika logana sedan, być może plus niedawno wymienianego rozrzadu, może kurcze mam jakas dziure w wydechu. Ewentualnie jakies elementy mocowania/amortyzacji silnika sie wysłużyły ? Zanim cokolwiek zgłoszę do ASO musze przy okazji zlotu na Puławskiej posłuchac innych daci z silnikiem 1.5 dci.
W Loganie dźwięk może się inaczej roznosić, bo inna jest struktura nadwozia. Podobno w sedanach jest wyższa sztywność szkieletu karoserii, przez co drgania inaczej się przenoszą. Słyszałem taką opinię, ale czy to prawda, nie wiem. Na pewno przekłada się to in plus na ciszę w środku w przypadku Polonezów Atu - są sztywniejsze i cichsze niż Caro.
to dość stara zasada ze sedany sa lepiej wyciszone - stad tez zazwyczaj sedan to limuzyna ;)
maja też sztywniejsza konstrukcja do tego wyizolowany przedział bagażowy - w sedanie też latwiej ustawić dogodna temperaturę. bo bagażnik jest za fotelami i lepsza jest cyrkulacja powietrza.
Mam sedana i nie zauważyłem tego. Głośno tak jak w polonezie karo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum