Mialem na mysli "z wlasnej glupoty". Po prostu glupio zabrzmiales. Sorki. Wcale nie mysle ze jestes opozniony, jesli cie urazilem, wybacz ;). A nastepnym razem nie pisz posta bez ladu i skladu.
A jesli pijesz do mojej wypowiedzi, iz w naszym kraju jest zdecydowanie wiecej do ogladania niz za granica - tym bardziej sie nie wypowiadaj. Gdyz tym bardziej glupawo zabrzmiales. Zachecam do odwiedzenia bibliotek, tudziez google w poszukiwaniach ciekawych miejsc w naszej ojczyznie. Ludzi ktorzy wyjezdzaja za granice, twierdzac ze tam piekniej i jest wiecej atrakcji - trzeba tepic bo sa po prostu nieobeznani z wlasnym krajem. Cudze chwalicie, swego nie znacie. Znasz? To tyle.
Jak miałeś takie spalanie przy takiej prędkości to ogólnie 6-6,3 jest jak najbardziej realne, bo miałem poprzednio sedana 1.4 i mogę coś na ten temat powiedzieć choć spotkałem się z niedowierzaniem jak zszedłem na trasie do 5,8 przy średnio 100km/h.
Wakacyjny raport spalania - tym razem z nie najmniejszą przyczepą kempingową (Bürstner Club - chyba prawie 6m z dyszlem, MW 650kg, DMC 850kg, mocno załadowana): trasa 900 km * prędkość oczywiście (; 80km/godz (do 110 przy wyprzedzaniu) * klima 2/3 czasu = 10L/100km.
V bieg trochę za słaby na dłuższych lub bardziej stromych podjazdach, ale IV radzi sobie bardzo dobrze - tylko do szybszego wyprzedzania lub mocnych stromizm trzeba zaprząc III.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-08-12, 21:38
Kratylos napisał/a:
miejszy silnik wiecej spali na trasie przy agresywniejszej jezdzie (autostrada a2 konin - emilia te 140km/h średnio, wyprzedzanie na trasie i krecenie na 3ce autka do 5500 obrotow itp..)
- w cyklu miejskim moj spalil by duzo mniej.
auto bylo zapakowane na maxa bagażem i 3-4 osoby jechaly...
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-08-18, 11:22
Bardzo dobry (i odczuwalny) sposób na wyraźne zmiejszenie spalania: zdejmowanie nogi z pedału gazu.Przydatne szczególnie na dłuższych trasach. Po krótkim treningu nogę zdejmujemy już automatycznie, mimowolnie. Spokojnie można przejechać siłą rozpędu do 2 km na opadającej lekko jezdni. Jadąc Loganem wyładowanym pod pokrywę bagażnika deskami, i klockami sosonowymi, i z trzema dorosłymi pasażerami w środku na jednej kreseczce zrobiłem 96 km starając się jak najczęściej zdejmować nogę z pedału gazu.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-08-26, 09:44
W ostatnim "Motorze" (numer 35 z dnia 25 sierpnia 2008 roku) na stronie 26 wiarygodna informacja (choć niewielka rozmiarami ) na temat spalania Dacii Logan z silnikiem 1.4 75 KM. Średnie spalanie 6,9 litra, na jednym baku przejechali w teście 724 km.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1109 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-08-26, 21:10
sami- na trasie oszczedna jazda to nie jest hamowanie silnikiem. jak dobrze rozbujasz auto z gazem gleboko, to potem noga z gazu i tylko gaz muskamy. mozna naprawde jechac szybko z minimalnym gazem, oczywiscie jesli jest plasko. pozdr
Przy okazji wyjazdu podstanowilem przeprowadzic sobie test spalania dla silnika 1,6 16V na trasie Pruszkow - Olsztyn - Pruszków łącznie ok 450 km.
Przy v ok 90 km/h 5,8 l, 100 km/h 6l, 110 - 120 - 6,5 l, 130-140 - 6,9l przy wylaczonej klimatyzazacji. Srednio spalil mi przy spokojnej jezdzie w granicach 90 - 110 - 6l. Wlaczenie klimy powoduje wzrost spalania o ok 0,5 l.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-09-15, 07:43
Mialem okazje sprawdzic spalanie przy troche wikszych predkosciach...
Od Kolonii do polskiej granicy staralem sie jechac w miare szybko... Wynik: na granicy po przejechanych ~600 km srednia predkosc 134 km/h (nie liczac remontow i ograniczen, gdzie sie dalo non stop gaz w podlodze z predkoscia licznkowa ~180 km/h, raz udalo sie zamknac licznik) ze spalaniem na tym odcinku 9,4 l/100 km
Największe średnie spalanie jakie udało mi się osiągnąć (na odcinku większym niż 10km) przy bardzo agresywnej jeździe po mieście z dozwolonymi prędkościami po przejechaniu 12km to 8.8l/100km dla silnika 1.5 dci
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-09-15, 10:09
Po krótkim wakacyjnym wyjeździe (2x500 km) średnie spalanie wyniosło ok. 6.6 l/100km. Zgodnie z danymi producenta zresztą... Przy dużych gabarytach i masie auta, sporym ładunku, jeżdzie tak jak trasa pozwala (góry, miasta) wynik oceniam jako b. dobry.
Przy eco drivingu na tym samym odcinku można urwać ok. 0.5 l/100km (wypróbowane). Stawia to eco driving pod znakiem zapytania. Czy warto się z tym szarpać dla oszczędności 2.2 zł na 100km?
Zaczynam wątpić, bo eco driving wymaga jednak narzucenia sobie sporej dyscypliny, która jakoś obniża komfort jazdy kierowcy i pasażerów i wywołuje wkurwienie innych kierowców, kiedy walcząc o minimalne spalanie zaczynamy hamować silnikiem w znacznej odległości od przeszkody lub w czasie zjazdu ze wzniesienia spowalniając tym samym wszystkich jadących z tyłu.
Wg mnie eco driving jest odpowiedni tylko dla kierowców zawodowych i flotowych użytkowników aut bo w dużej skali przynosi wymierne korzyści. Prywatni i tak jeżdżą "eco" bo (z reguły) szanują swoje pieniądze i auta
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Janie, w przypadku naszego kraju całe to gadanie o "eco" jest moim zdaniem tak naprawdę kolejną próbą dotarcia od rozsądku chociaż części kierowców - jeśli ktoś jeździ normalnie, to faktycznie odczuje niewielką różnicę.
Ja natomiast nie przejmuję się zdenerwowanie innych kierowców jeśli tylko jadę zgodnie z przepisami - jak się któremu śpieszy, to droga wolna, niech wyprzedza, nawet w ramach możliwości ustąpię miejsca. Osobiście uważam za idiotyczne wciskanie pedału gazu w podłogę, kiedy wiadomo że za 300m trzeba będzie z tego powodu ostro hamować... no ale każdemu jego porno.
Podobnie zresztą jest z jazdą w korku - spływają po mnie jak woda po kaczce klaksony i miganie światłami osobników uwielbiających jechać zderzak w zderzak i przez to co chwilę zatrzymujących się, by po chwili startować jak rakieta do przejazdu następnych 20m - wolę toczyć się powoli, ale ciągle, na I. lub II. biegu, bez dotykania pedału gazu i hamulca.
Przy eco drivingu na tym samym odcinku można urwać ok. 0.5 l/100km (wypróbowane). Stawia to eco driving pod znakiem zapytania. Czy warto się z tym szarpać dla oszczędności 2.2 zł na 100km?
Eco driving ma duzo wieksze znaczenie przy jezdzie w miescie, obrzezach miasta, krotkich przejazdach, czestej ilosci postojow, zatrzyman.
Przy jezdzie w trasie ( raptem kilka, kilkanaście swiateł po drodze) jest to praktycznie niezauwazalne.
Trzeba zwrocic uwage przy tym, ze zysk jest duzy, tylko zostal uśredniony z trasa, czyli z predkoscia stala. Jesli ktos robil trase 1000 km, w tym 100 km tam gdzie stosowal eco, i wyszla srednia 0,5 litra mniejsza, to na tych 100 km zaoszczedzil.... ~5 litrow ;)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-09-15, 13:29
Z tym miastem też jest różnie, bo jedziesz jak Ci korki pozwalają, a najczęściej stoisz lub pełzniesz na I biegu.
Eco driving sprawdza się głównie w przypadku dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy z prawdziwym zdumieniem odkrywają, że samochód który im (fachowcom wszak) spalał w trasie 14 litrów (dacia logan MCV 1.6) może palić w trasie tylko 8 l./100km!
W jakieś durne 6.5l./100 pewnie by nie uwierzyli...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum