Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-17, 16:12
Witaj
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-22, 12:57
Jakoś mam znajomego na serwisie w Renaulcie więc wiem co im najbardziej doskwiera... Wszystkie Dustery z Niemiec na handel mają 1.5 dCi. Ciekawe czemu. I przebieg góra 100.000 km. Niemcy sprzedają dobre, 2 letnie samochody?. No chyba, że będziesz maniakiem jak ja, co olej silnikowy wymienia góra co 10.000 km, to masz szanse na długą żywotność tej jednostki...
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2013-09-22, 13:01, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-22, 13:24
Fajnie mieć na forum takiego eksperta co wszystko wie co doskwiera naszym samochodom - szacun
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-22, 13:28
W zamówionym Loganie MCV miałem wybór 1.2 75KM, 1.2 75 GPL albo 2x 1.5 dCi 75 i 90 KM. Trzy źródła w salonie, łącznie ze sprzedającym, powiedzieli "nie brać dCi". A ostatnie 3 auta to były diesle i takie chciałem kolejne...
Padło na 1.2 75 GPL.
Ja piszę co słyszałem od kilku osób łącznie z samymi osobami w kręgu Renault. A osobiście nie zamierzam doświadczać wymiany panewek za 1300 zł w ASO. Auto jeździ to fajnie. Gorzej jak stanie.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
No chyba, że będziesz maniakiem jak ja, co olej silnikowy wymienia góra co 10.000 km, to masz szanse na długą żywotność tej jednostki...
No wiesz, znam takich co mówią, że jak nie ubywa to się nie wymienia.
Starzy górale mówili prawdę, że wymiana co 15000 i też tak robię. W dieslu oczywiście częściej co 10000km. Więc jak dbasz to masz.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-22, 13:56
No to napisałem, że jeśli decyzja o 1.5 dCi to wymiana oleju co 10.000 km, nie rzadziej. Wtedy ryzyko awarii jest znacznie mniejsze i może w ogóle nie wystąpić. Ale jeśli ktoś robi 30.000 km rocznie to wyobrażasz sobie go 3x w roku na wymianie oleju?. Ja nie. A sam w swoich autach wymieniam olej 2x w roku, czasami zdarza się i po 6.000 km w dieslu, bo akurat tyle przejeździła żona w zimie.
Ludzie wierzą w reklamy i jeżdżą na LongLife i 40.000 km. Reklama czyni cuda.
W Loganie MCV 1.2 75, który przyjdzie pod koniec października, sam na kanale w garażu olej wymienię zapewne w marcu, kiedy to auto będzie miało 10.000 km na zegarach...
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2013-09-22, 13:57, w całości zmieniany 1 raz
Ad rem: panewki to faktycznie był problem - kiedyś. Obecnie podobno został rozwiązany, tak jak wiele innych kwestii z początkowych lat produkcji. (I sądząc po braku na daćkowych forach doniesień o tej sprawie to chyba faktycznie się to udało).
Oczywiście, z powodu ciągłych zmian konstrukcyjnych co jakiś czas pojawiają się też nowe kłopoty (szczęśliwie - ostatnio raczej drobnych), ale to dotyczy wszystkich silników, nie tylko dCi...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-09-22, 14:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2013-09-22, 14:09
laisar napisał/a:
Ad rem: panewki to faktycznie był problem - kiedyś. Obecnie podobno został rozwiązany, tak jak wiele innych kwestii z początkowych lat produkcji. Oczywiście, z powodu ciągłych zmian konstrukcyjnych co jakiś czas pojawiają się też nowe kłopoty, ale to dotyczy wszystkich silników, nie tylko dCi...
No np. spadające paski klinowe czy problem z zasilaniem silnika w paliwo. Usunąć stare i liczyć, że nie ma nic nowego. Nie będę testerem radosnej twórczości księgowych i inżynierów Renault z naciskiem na tych pierwszych :).
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Witaj
A czemu nie 90 KM? Zależy co będziesz woził oczywiście. W mojej służbówce siedzi włąśnie 90 i jakoś daje radę. 75 byłoby chyba jednak za słabe dla mnie.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum