Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-11-28, 13:14
Jak wymienić żarówki H7 w Duster?
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-05, 10:08   

Chwalę się :)
Ja żarówkę H7 w Dusterze wymieniłem w 29 sekund, bez uszkodzenia mocowania regulacji :
Dla uwiarygodnienia tego co napisałem, zdjęcie z konkursu wymiany żarówki w RRG Warszawa :
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-05, 10:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-05, 12:48   

Mnie też świetnie szło dopóki nie usłyszałem cichego "dup..." i juz było po .. :shock:
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2013-01-11, 13:52   

Po 7 miesiącach i 13 tys. km przepaliła się H7 - lewa strona (kierowcy).
Fabrycznie miałem Osram, wymieniłem na Tungsrama (normalnego, bez dodatkowych +30%, +60% itp).
Sam proces wymiany robiłem pod chmurką, po przeczytaniu opisu w instrukcji i (całe szczęście) także tego z forum.
Zimno było jak cholera, ręce mi skostniały i nie mam do końca pewności, czy ta żarówka tak na 100% siedzi już do końca w zaczepach po włożeniu.
Samo wyjęcie jej było proste, ale z ponownym osadzeniem męczyłem się dobre 20 minut (ciasno, zimno, wszystko na macanie i czuja). Jak już nie miałem prawie czucia w palcach z zimna i stwierdziłem, że lepiej siedzieć nie będzie, to pomyślałem, że po prostu poobserwuję, czy żarówka nie będzie się luzować po kolejnych jazdach. Od wymiany minął ponad tydzień, auto jeździ cały czas, żarówka świeci i na razie siedzi OK.
Obserwacja - zwykły Tungsram jest jaśniejszy od zwykłego Osram :-)
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
 
morgen 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-02-10, 18:39   

Mi padła przednia żarówka prawa mijania po ok 19 tys km. Zmieniłem na jakąś Bosha i po miesiącu znów się spaliła tylko jeszcze nie wiem czy ta z Bosha czy lewa oryginalna. Ale załóżmy że ta z Bosha to teraz nasuwa się pytanie- czy to wina złej instalacji ? czy żarówki ?
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2013-02-10, 20:16   

Ja stosuję żarówki OSRAM typ 55W - PX26d, najlepsza żywotnosć i co najważniejsze pamiętajcie, że do Dustera muszą być zarówki ze znaczkiem UV FILTER (klosze z tworzywa).
Przy zastosowaniu żarówek bez filtra klosze będą z czasem matowieć.
 
morgen 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Mazury
Wysłany: 2013-02-19, 21:52   

Dusterjack napisał/a:
Ja stosuję żarówki OSRAM typ 55W - PX26d, najlepsza żywotnosć i co najważniejsze pamiętajcie, że do Dustera muszą być zarówki ze znaczkiem UV FILTER (klosze z tworzywa).
Przy zastosowaniu żarówek bez filtra klosze będą z czasem matowieć.



JA stosuję teraz BOSCH h7 pure light 55w PX26d i mam znaczek UV który jest przekreślony. Czy to dobre żarówki do dustera ? oznaczają że promieniowanie UV jest zmniejszone czy w ogóle go nie ma ? czy odwrotnie? jeśli te żarówki nie pasują to prosze podac jakis link z odpowiednimi
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 131
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-23, 12:18   

Widziałem na Allegro H7 z przekreślonym napisem UV ,były reklamowane jako z filtrem. Uważam takie przekreślenie bez sensu jak z UV oznaczamy jak bez to bez znaczka.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2013-02-23, 13:53   

Na większości żarówek OSRAM, żarówka z filtrem UV jest z napisem UV Filter na czerwonym tle bez przekreślenia.
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2013-02-23, 13:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-24, 11:17   

Dusterjack napisał/a:
Na większości żarówek OSRAM, żarówka z filtrem UV jest z napisem UV Filter na czerwonym tle bez przekreślenia.


I to ma sens i czytelność, kogo zatrudniają w innych fabrykach????? sadzę, że są bez filtra a takie oznakowanie sieje zamęt i ogłupia - celowo zresztą...
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-11, 08:46   Test żarówek H7.

Znalazłem na www, może komuś się przyda:

http://leonclub.pl/forum/...hp?f=14&t=35058

Chciałem wrzucić sam skan do tematu, ale forum niestety ma spore ograniczenia.
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2013-03-11, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-21, 20:35   

pierwsze koty za płoty :-P - po 13 nomen omen miesiącach użytkowania spaliła mi się żarówka świateł mijania po lewej stronie. W oparciu o instrukcję i dobre rady w temacie postanowiłem bohatersko wymienić ją sam. Faktem jest,że w laboratoryjnych warunkach, w garażu i przy dobrym oświetleniu ale też się liczy :-P . Moje doświadczenia opisuję na gorąco.Zgadzam się z jednym z przedmówców, że instrukcję można o kant tyłka rozbić. Nie wynika z niej prawie nic - ani z nędznej fotografii ani z opisu. Ja załatwiłem to następująco:

1/odpinamy gumowy korek-dekielek - sprawa banalna - ma na górze wypustkę i ciągnąc ją w kierunku akumulatora lekko i łatwo się go zdejmuje
2/ściągamy kostkę trzymając dwoma palcami na czarny plastik - dość łatwo to się robi, stawia pewien opór - ciągniemy w stronę akumulatora zwiększając stopniowo "uciąg" - po odpięciu - kable przy kostce są dość krótkie i sama kostka pałęta się nam po wnętrzu, więc najlepiej trochę naciągnąć przewody i zahaczyć kostką jak haczykiem o brzeg gumowej osłony- nie będzie nam przeszkadzać podczas walki z żarówką
3/widzimy już 2 styki-blaszki żarówki - górny i dolny - wsuwamy między nie wskazujący paluszek i między ten paluszek a kciuk chwytamy górny styk
4/zaczynamy kołysać góra-dół, na początku delikatnie, potem stopniowo coraz mocniej i jednocześnie ciągniemy do tyłu,gdy puści pierwsza z 3 blaszanych sprężynek trzymających kołnierz żarówki po obwodzie, żarówka łatwo już wyjdzie
5/nową żarówkę chwytamy identycznie jak spaloną i wprowadzamy do otworu pilnując aby wystający z kołnierza element ustalający był dokładnie na pozycji godz 12.00 i trafił w wycięcie gniazda
6/ponownie lekko kołyszemy żarówką góra-dół, tym razem stopniowo wciskając do reflektora, aż usłyszymy delikatny trzask, co oznacza,że sprężynki złapały kołnierz
6/zaglądamy od zewnątrz przez poliwęglan na żarówkę w tym czasie delikatnie ją poruszając od strony komory silnika za styki i upewniamy się czy solidnie siedzi i czy wszystkie trzy sprężynki ją złapały
7/zapinamy kostkę
8/zakładamy gumowy kondomik

używanie narzędzi typu kombinerki i siłowe traktowanie żarówki uważam za zbędne i niebezpieczne dla delikatnie obsadzonego odbłyśnika - wszystko da się zrobić używając gołych kończyn górnych. Pierwszą operację warto przeprowadzić w dobrych warunkach przy porządnym oświetleniu, potem będzie już łatwo

sprynki_trzymajce_arwk_139.jpg
Plik ściągnięto 23638 raz(y) 42,14 KB

w takiej pozycji wkładamy nową żarówkę.jpg
Plik ściągnięto 549 raz(y) 127,23 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-03-24, 11:25, w całości zmieniany 9 razy  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-22, 01:08   

Dzięki za piękny opis ;) wszystko jeszcze przede mną a mam już prawie 17 tys.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-03-22, 01:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Drakula 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-14, 17:31   

Jedną ręką lekko odgiąłem dolną blaszkę, drugą dwoma palcami złapałem za dolny styk, pociągnąłem lekko w górę i od siebie (czyli w stronę tyłu samochodu) - wyszła bez problemu. Jako, że łapska mam bardziej do łopaty niż do igły było trochę cisno, ale najważniejsze zdjąć z pierwszej blaszki potem już spokojnie jedną ręką się wyjmuje.
 
karku 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-14, 10:04   

Wymieniałem ostatnio żarówkę lewą. Nie mam umiejętności technicznych za grosz, ale po przeczytaniu tego tematu na forum wymieniłem żarówkę z 2 minuty i to bez specjalnego spinania się. Nic nie urwałem:)
Założyłem żarówkę BOSMA i na niej jest znaczek UV stop i obok jest napisane " UV radiation blocked". Żarówka kosztowała 18 zł na stacji benzynowej.
_________________
"Prawdziwa radość to wcielanie marzeń w życie"
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-14, 10:50   

Mnie się zdarzyło wymienić dwa razy tę od strony kierowcy, pierwszą wymieniłem bez problemu, z następną już nie było tak łatwo, niby weszła ale nie do końca, na murze sprawdzam jak rozkłada się światło - jest podobnie jak za "oryginałów" ale nie jest równomiernie - są jakieś jaśniejsze plamy przede mną na jezdni. Chyba to wina żarówki? Zakupiłem Osramy.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-23, 11:04   

Padła żarówka od "pasażera". Ponieważ zaleca się wymianę żarówek na te same jednej firmy musiałem wymienić obie. Od pasażera poszło gładko, z tą od kierowcy musiałem walczyć, nie robiłem tego siłowo tylko "upierdliwie" ;) tzn. delikatnie ale stanowczo. W końcu żarówka weszła ale nie "wskoczyła". Patrząc na nią od przodu przez szkło zobaczyłem, że nie do końca weszła dobrze i dalej patrząc na nią od przodu dociskałem ją. W końcu "wskoczyła" ale też stało się coś niedobrego - lustrzany reflektor odskoczył gdzieś w górnej części i zaczął się lekko "bujać". Na dole jest zaczepiony a u góry jakby nie i można nim ruszać trzymając żarówkę. Jest to luz w granicach 1 cm.
Żarówki świecą ok, rozkład światła dobry, regulacja pochylenia świateł działa. To co się stało? Nie jestem w stanie dostrzec tego od zewnątrz. Co radzicie? serwis? Aby to sprawdzili?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-23, 12:53   

prawdopodobnie odbłyśnik wyskoczył z mocowania - czytaj temat od początku, ktoś już trenował ten problem
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-23, 16:59   

dragon napisał/a:
Patrzyłem przez szybkę z nudów. Chwilę się męczył, zajęło mu to z 15 minut, ale nie podejrzewam, żeby ktoś w tym czasie dał radę naprawić reflektor poprzez zdejmowanie zderzaka :mrgreen:
Acha! Zrobione na gwarancji!


Hm, mnie też się to zdarzyło, może w moim aso też będą kumaci ?? ;) albo sam dojdę szybciej i opatentuję to ...
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-09-24, 20:21   

Z poradami o wymianie żarówki poszło gładko. Chociaż zastanawia mnie fakt przepalania się żarówek w DD po około roku i w okolicach 13-18kkm- mam prawie 18kkm i dzisiaj padła mi od strony kierowcy...
_________________
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-24, 21:49   

W innych samochodach jest inaczej?
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-09-24, 21:53   

Jest inaczej Merc 4,5 roku i 200000 km i żadna żarówka się nie przepaliła. A w DD H7 po dwóch latach.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-09-25, 06:29   

Mi padła jedna po 19 tys druga po 20 tys km - być może żarówki z pierwszego montażu są bardzo delikatne ;-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Pepiś 



Marka: Fiat
Model: Seicento SX
Silnik: 900 SPI
Rocznik: 1998
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 38
Skąd: SK / TJE / TOP / NO
Wysłany: 2013-09-25, 06:44   

to jakies tanie i badziewne te zarowki skoro tak szybko wypalaja.
_________________
Bedzie Dacia... Duster? Logan? hmmmmm... :)
 
karku 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-25, 07:10   

Ja jeździłem wcześniej Oplem Corsą z 2007 roku i tam żarówki paliły się co 3 miesiące, czyli w moim przypadku co 12 tys km.
Potem jeździłem Fordem Fiestą z 2010 roku, który miał światła do jazdy dziennej, ale nie ledowe tylko po prosty słabiej świecące. Miałem Fieste 2 lata, przejechałem nią 80 tys km i tylko raz mi się spaliła żarówka. Prosta zależność, że jak czegoś używasz to się zużywa:)
_________________
"Prawdziwa radość to wcielanie marzeń w życie"
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-09-25, 10:22   

Przekulałem się Nubirą ze 120kkm i dwa razy zmieniałem żarówki (całkowity przebieg ponad 245kkm) co nie daje interwałów kilkunastu tysięcy km między wymianami... A tam miałem jeszcze dodatkowo wstawione przekaźniki aby zmniejszyć straty i ochronić przełącznik.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne