Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-10-17, 20:44   

bebeto napisał/a:
Mariusz napisał/a:
bebeto napisał/a:


To oczywiste. No właśnie stosują po to aby nie musiał tego robić klient.


Dacia również zabezpiecza profile zamknięte woskiem na etapie produkcji. Klient tego nie musi robić. Jak to mawiają moi koledzy detailingowcy ,,Co dwie warstwy to nie jedna" :-)


Musi bo inaczej auto zgnije na gwarancji :P . Ciekawy jestem nowej generacji 2013, na razie nie ma opinii o jakichkolwiek ogniskach korozji. Jestem napalony na nowego Logana i szukam trochę na siłę potwierdzenia u innych, że producent w końcu rozwiązał problem rdzy.
Nie mam zamiaru latać co 2 lata z mazidłami, bo nie mam na to czasu ani ochoty. Jak bym pewnie podliczył zabiegi wszystkie przez kilka lat to wyszło by że to co zaoszczędziłem przy zakupie nieprestiżowej Dacii musiałbym i tak oddać w konserwacjach i doszedł bym do wniosku że lepiej było kupić auto które nie ma z tym problemów zapłacić trochę drożej i wyszło by na to samo.

Z kolegą zastanawialiśmy się jak to możliwe że wychodzą małe kropeczki rdzy na blachach i malutkie purchle nawet w ciągu 2 lat. Doszliśmy do wniosku że to nie tyle problem w lakierowaniu co po prostu blachy które skierowano do lakierni już musiały mieć mikro- ogniska korozji które potem po prostu zostały przykryte lakierem. Problem jest w niewłaściwym przechowywaniu blach i docelowo w kontroli jakości tychże blach przed lakierowaniem.


Nic nie musi!!! Przyjedź i zobacz mojego Dustera po trzech latach - nic nie zabezpieczałem, ma wyłącznie fabryczne zabezpieczenie, ani śladu rdzy po trzech latach. To samo dotyczy MCV mojego zięcia ( 2009) i Logana sąsiada ( 2006) Od jakiegoś czasu oglądam specjalnie wszystkie napotkane Dacie i jakoś nie widzę dotkniętych rdzą - we wrześniu byłem na Sardynii gdzie jeździ ich znacznie więcej niż u nas i sporo starszych - jeszcze ze starym logo - i też tam nie widziałem rdzewiejących - a tam "Spray Marina" - słona zawiesina wody morskiej jest przez cały rok, nie tylko w zimie jak u nas posolone drogi. Jak Polonezy rdzewiały to było widać na ulicach pordzewiałe egzemplarze - tak więc stwierdzam że pogląd że Dacie rdzewieją " już na składzie u dilera" jest typową "urban legend"
 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2013-10-17, 21:37   

Piotr, nie jest urban legend co potwierdzają wpisy użytkowników choćby w tym temacie.
Nikt nie twierdzi, że wszystkie egzemplarze rdzewieją!
Problem w tym, że problem jest bo możesz po prostu trafić na pechową sztukę.
Zobacz ankiety na forum gdzie ludzie zgłaszali najczęstsze usterki na gwarancji. Większość dotyczyła niestety powłoki lakierniczej.

Jeśli chodzi o Dacie w innych krajach to mogą pochodzić z innych fabryk. Produkuje się je nie tylko w Rumunii.
Np w Turcji Renault Symbol III ( Dacia Logan II ze zmienionym pasem przednim ) jest produkowane w tureckiej fabryce, są inne blachy od innego dostawcy i inna lakiernia. Problem tam nie występuje w ogóle.

Co do rdzewienia na składzie to niestety prawda. Znajomy widział na własne oczy a jest poważnym facetem i nie kieruje się przesądami.
Na forum nikt tutaj nie zmyśla bo po co miał by to robić.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-18, 01:10   

bebeto napisał/a:
Zobacz ankiety na forum gdzie ludzie zgłaszali najczęstsze usterki na gwarancji. Większość dotyczyła niestety powłoki lakierniczej.

Nieprawda: zawieszenie - 16%, blachy/lakier - 14% <: Także 15 głosów nie stanowi większości spośród 58 głosowań, a tym bardziej 106.

Dodatkowo, sama liczba głosów świetnie ilustruje "reprezentatywność" tej ankiety - gdyby stosować tak przyjęta logikę, to można by napisać, że to tylko mniej niż 1% spośród daciek obecnych na forum... (Pociesza Cię już taki odsetek? ).

Tymczasem wszystkie rodzaje usterek są w tego typu ankietach nadreprezentowane względem rzeczywistej skali zjawiska - osoby zadowolone nie są po prostu tak zmotywowane i zaangażowane do dzielenia się swoim "u mnie nic się nie dzieje".

Chcesz się czegoś dowiedzieć i na coś przydać? Przeczytaj cały temat, wynotuj skrupulatnie wszystkie przypadki i przedstaw wnioski. Co prawda dalej niewiele to nie powie nt realnej ilości problemów, ale przynajmniej będzie to jakiś łatwy do ogarnięcia zbiór danych do dyskusji, a nie przerzucanie się hasłami tak jak teraz: "Dużo!", "Mało!", "A nie!", "A tak"...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-18, 01:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-10-18, 05:27   

Wydaję mi się, że nowy użytkownik Forum nie ma zamiaru kupić auta marki Dacia. Jeżeli ktoś na podstawie kilku wpisów twierdzi, że blachy i powłoki lakiernicze są słabe popierając to argumentami w stylu "znajomy itd..." to szkoda dyskusji. Wszystkie budżetowe auta rdzewieją, co nie oznacza, że przy minimum dbałości o auto będzie ono służyło co najmniej 10 lat. Tylko jest pytanie kto tak długo wytrzyma z jednym autem wyłączając kolekcionerów.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-18, 07:15   

A mnie się wydaje, że bebeto to troll forumowy. Zwykły spamer z konkurencji. Pisze, ale tylko źle o Dacii. Nabija posty w tym temacie, aby temat korozji na forum był tematem obszernym, co niby miałoby świadczyć o tym jak to te Dacie rdzewieją.
A ja napiszę już pewnie n-ty raz, że moja dacia ma 5 lat, stoi pod chmurką i jakoś nie rdzewieje. Wielu mi takich trolii jak ty bebeto przy kupnie auta śmiało mówiło, że zgnije mi ta Dacia po roku - i wiesz jakie mają teraz kwaśne miny, jak po 5 latach ich stare wypierdziałe strucle za Odry psują się, odpada pianka budowlana w przeciwieństwie do mojego auta. Wiesz jakie mają miny ? :) Widok bez cenny. Wiec przestać piep...yć, co tam twój znajomy widział, słyszał, wywróżył bo nas to gó..no obchodzi. My mamy te auta i doskonale widzimy, że temat korozji to bujda zmyślona przez innych trolii.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-10-18, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-10-18, 08:05   

jackthenight napisał/a:
- i wiesz jakie mają teraz kwaśne miny, jak po 5 latach ich stare wypierdziałe strucle za Odry psują się, odpada pianka budowlana w przeciwieństwie do mojego auta. Wiesz jakie mają miny ? :) Widok bez cenny. Wiec przestać piep...yć, co tam twój znajomy widział, słyszał, wywróżył bo nas to gó..no obchodzi. My mamy te auta i doskonale widzimy, że temat korozji to bujda zmyślona przez innych trolii.


To mnie też będziecie musieli zaliczyć do forumowych trolli bo powoli zmieniam zdanie o tej marce na negatywne. Samochód zaczyna rdzewieć. Cała rura wydechowa zardzewiała, oprócz tłumika co dziwne. Blacha podtrzymująca silnik też nieźle zardzewiała. Fakt rdzę zobaczyłem dopiero po szóstym roku.Mimo, że był garażowany. Czasami tylko stał pod chmurką.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-18, 08:29   

orzeszek2 napisał/a:
Cała rura wydechowa zardzewiała

To akurat rdzewieje w każdych autach, nawet mercedesach.
Zardzewiała to akurat trochę na wyrost napisałeś, pewnie tylko obeszła nalotem rdzawym, a to żaden problem.
orzeszek2 napisał/a:
Blacha podtrzymująca silnik też nieźle zardzewiała

Pewnie ma tylko nalot rdzawy. Jak strupami nie odchodzi rdza, to to jest żadna rdza.
Zanim ci ta łapa przerdzewieje na tyle aby było groźne dla silnika, to auto będzie miało już 20 lat.
Podobnie rdzewieją półosie, tylny blok silnika, bębny - ale to są tylko naloty rdzy i rdzewieje to w każdym aucie, gdyż grubość metalu jest tak duża, że taka rdza nie wpływa na bezpieczeństwo jazdy.
Natomiast blacha auta jest cienka i każda rdza później spowoduje jej perforacje, ale w Daciach blacha nie rdzewieje, a przynajmniej w moim aucie, blacha jest czysta jak od nowości.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-10-18, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-10-18, 12:14   

orzeszek2 napisał/a:
jackthenight napisał/a:
- i wiesz jakie mają teraz kwaśne miny, jak po 5 latach ich stare wypierdziałe strucle za Odry psują się, odpada pianka budowlana w przeciwieństwie do mojego auta. Wiesz jakie mają miny ? :) Widok bez cenny. Wiec przestać piep...yć, co tam twój znajomy widział, słyszał, wywróżył bo nas to gó..no obchodzi. My mamy te auta i doskonale widzimy, że temat korozji to bujda zmyślona przez innych trolii.


To mnie też będziecie musieli zaliczyć do forumowych trolli bo powoli zmieniam zdanie o tej marce na negatywne. Samochód zaczyna rdzewieć. Cała rura wydechowa zardzewiała, oprócz tłumika co dziwne. Blacha podtrzymująca silnik też nieźle zardzewiała. Fakt rdzę zobaczyłem dopiero po szóstym roku.Mimo, że był garażowany. Czasami tylko stał pod chmurką.

Nie wiem ile dotychczas miałeś samochodów, ale jak układ wydechowy wytrzymuje ponad 6 lat ( bo napisałes że Ci zardzewiał, nie że odpadł ) to sie powinieneś cieszyć i chwalić Dacię - przeciętny okres uzytkowania układu wydechowago wynosi 5 lat, mi w Lagunie w siódmym roku odpadł tłumik końcowy, co też uznałem za dobry wynik - zdarzało mi sie juz wymieniac tłumiki po 3 latach. A blacha osłaniająca (nie podtrzymująca, nie istnieje taka blacha na którj mógłbyś powiesić silnik) to po sześciu latach też dobry wynik. Czy wy nie widzieliście korodujących samochodów że rozpisujecie sie o rurach wydechowych i felgach stalowych??? To najbardziej narazone części, zeby nie rdzewiały po 5 - 6 latach to powinny być chyba karbonowe - ale wtedy wydech by kosztował tyle co cała Dacia. Jak nie rdzewieje podłoga i nadwozie to auto nie rdzewieje i tyle.
Jestem przekonany po trzech latach że mój Duster wytrzyma bez problemu i jakichkolwiek czynności zabezpieczajacych 10 lat, a wtedy go odstawię na szrot i kupię nowego - to w końcu tanie auto a nie egzemplarz muzealny :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-10-18, 12:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-10-18, 12:56   

Popatrzcie na wiek w profilu @orzeszek2, przecież w tym wieku to nawet nie ma prawa jazdy, jaka jest wiarygodność wypowiedzi takiego delikwenta.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-10-18, 17:09   

Zauważyłem, że na temat korozji zabierają głos ludzie, którzy nie mają Dacii :roll: :mrgreen:
_________________

 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-18, 17:12   

a to chyba normalne :)
"znajomy miał (tu wstaw dowolną markę) i wszystko mu się psuło"
bajkopisarze i fantaści
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-18, 17:51   

 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2013-10-20, 22:40   

PiotrWie napisał/a:
orzeszek2 napisał/a:
jackthenight napisał/a:
- i wiesz jakie mają teraz kwaśne miny, jak po 5 latach ich stare wypierdziałe strucle za Odry psują się, odpada pianka budowlana w przeciwieństwie do mojego auta. Wiesz jakie mają miny ? :) Widok bez cenny. Wiec przestać piep...yć, co tam twój znajomy widział, słyszał, wywróżył bo nas to gó..no obchodzi. My mamy te auta i doskonale widzimy, że temat korozji to bujda zmyślona przez innych trolii.


To mnie też będziecie musieli zaliczyć do forumowych trolli bo powoli zmieniam zdanie o tej marce na negatywne. Samochód zaczyna rdzewieć. Cała rura wydechowa zardzewiała, oprócz tłumika co dziwne. Blacha podtrzymująca silnik też nieźle zardzewiała. Fakt rdzę zobaczyłem dopiero po szóstym roku.Mimo, że był garażowany. Czasami tylko stał pod chmurką.

Nie wiem ile dotychczas miałeś samochodów, ale jak układ wydechowy wytrzymuje ponad 6 lat ( bo napisałes że Ci zardzewiał, nie że odpadł ) to sie powinieneś cieszyć i chwalić Dacię - przeciętny okres uzytkowania układu wydechowago wynosi 5 lat, mi w Lagunie w siódmym roku odpadł tłumik końcowy, co też uznałem za dobry wynik - zdarzało mi sie juz wymieniac tłumiki po 3 latach. A blacha osłaniająca (nie podtrzymująca, nie istnieje taka blacha na którj mógłbyś powiesić silnik) to po sześciu latach też dobry wynik. Czy wy nie widzieliście korodujących samochodów że rozpisujecie sie o rurach wydechowych i felgach stalowych??? To najbardziej narazone części, zeby nie rdzewiały po 5 - 6 latach to powinny być chyba karbonowe - ale wtedy wydech by kosztował tyle co cała Dacia. Jak nie rdzewieje podłoga i nadwozie to auto nie rdzewieje i tyle.
Jestem przekonany po trzech latach że mój Duster wytrzyma bez problemu i jakichkolwiek czynności zabezpieczajacych 10 lat, a wtedy go odstawię na szrot i kupię nowego - to w końcu tanie auto a nie egzemplarz muzealny :mrgreen:


No trochę Cię poniosło. W moim VW Polo tłumik końcowy wymieniłem na nowy 2 lata temu a był jeszcze oryginalny!! Auto rocznik 2001. Więc wytrzymał ok 10 lat. Da się ? Da się. Dobra blacha po prostu. Ale faktycznie akurat tłumików bym się nie czepiał to najmniejszy problem w aucie. Zawsze jak fabryczny za szybko przerdzewieje można kupić zamiennik z nawet lepszej blachy. Ojciec tak miał w Lanosie. Oryginalny padł zdaje się po 4 latach , kolejny zamiennik wytrwał 8 :-) .

Co do zarzutów że jestem Trolem, pozostawię bez komentarza...to nie zachęca do udzielania się na forum.
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-10-21, 09:09   

Ja tam nigdy nie widziałem jakoś szczególnie przerdzewiałej Dacii. Starsi użytkownicy pamiętają czasy, kiedy na drogach królowały Polonezy i Maluchy. Te to potrafiły rdzewieć i mało komu to przeszkadzało. Ważne, że jeździły.

Dacia to po prostu Renault z innym logo i z uboższym wyposażeniem.

Z tych wszystkim komentarzy najbardziej śmieszą mnie te dotyczące twardych plastików. Kto normalny przytula się do plastików?? Ważne jest żeby nic nie odpadało, nie hałasowało i żeby spełniało swoją funkcję.
Nic tak nie denerwuje jak skrzypienie plastików podczas jazdy. Z opinii wielu użytkowników wynika, że w Dacii nic takiego nie ma miejsca. I o to chodzi :)
 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2013-10-21, 09:56   

Gimbo napisał/a:
Ja tam nigdy nie widziałem jakoś szczególnie przerdzewiałej Dacii. Starsi użytkownicy pamiętają czasy, kiedy na drogach królowały Polonezy i Maluchy. Te to potrafiły rdzewieć i mało komu to przeszkadzało. Ważne, że jeździły.

Dacia to po prostu Renault z innym logo i z uboższym wyposażeniem.

Z tych wszystkim komentarzy najbardziej śmieszą mnie te dotyczące twardych plastików. Kto normalny przytula się do plastików?? Ważne jest żeby nic nie odpadało, nie hałasowało i żeby spełniało swoją funkcję.
Nic tak nie denerwuje jak skrzypienie plastików podczas jazdy. Z opinii wielu użytkowników wynika, że w Dacii nic takiego nie ma miejsca. I o to chodzi :)


A to prawda, ja także nie kumam tej paranoi odnośnie twardości plastików. Przecież nikt normalny tego nie maca ?. Nooo może gdyby z miękkich plastików były wykonane uchwyty od drzwi to jeszcze było by jakieś uzasadnienie ale z tych miękkich zwykle wykonane są elementy których się nie dotyka bo nie ma takiej potrzeby.
Jeśli producent zastosował dobrze podkładki i dobrze zmontował deskę to skrzypieć nie powinna. Z resztą deski skrzypią zwykle w autach które miały dzwona i deska była po prostu rozbierana. Wiem coś o tym. Mam Polo 2001 w którym nic nie skrzypi, ale zanim go kupiłem to przejechałem się identycznymi modelami gdzie była istna orkiestra pisków i trzasków. Wszystkie które hałasowały miały przebyte stłuczki czołowe, deska była demontowana i oczywiście nie założona już prawidłowo.
 
tofol 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 10
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2013-10-22, 06:38   

Doświadczenia z korozją w Dacii nie mam żadnego - ale moja Felicja po prostu się sypie. W tych samochodach są wadliwe uszczelki podszybia - nie tylko szyby przedniej - więc woda się po prostu leje wewnątrz drzwi, klapy, pod szybami z boku bagażnika (mam kombi). Ja kupiłem już auto z rdzą (konieczność życiowa) ale w pobliżu mojej felicii stoi inna, starsza od mojej - też kombi - i - z lupą można chodzić dookoła niej i rdzy się żadnej nie znajdzie - samochód wywoskowany - lakier wygląda lepiej niż na kilkuletnich autach stojących obok niej. I teraz jaki koledzy/koleżanki wyciągną wniosek?
a) Wszystkie Skody rdzewieją.
b) Wszystkie Skody nie rdzewieją.
Mam nadzieję że ironia i porównanie do ogółu wcześniejszej dyskusji zostało zrozumiane :)

Dlatego właśnie kupuje nowy samochód - będę o niego dbał i nie będzie rdzewieć. Wydaje mi się że można sobie kupić najlepiej ocynkowane auto na świecie i (o ile nie ma blach z nierdzewki) - wystarczy je nie umyć po zimie i następnemu właścicielowi zardzewieje.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 09:52   

tofol napisał/a:
I teraz jaki koledzy/koleżanki wyciągną wniosek?
a) Wszystkie Skody rdzewieją.
b) Wszystkie Skody nie rdzewieją.


Połowa Skód rdzewieje! :mrgreen:
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-22, 10:14   

moja zardzewiała, więc już 2/3 Skód rdzewieje (ale mowa tylko o Feliciach)
 
bebeto 


Marka: Dacia
Model: Przed zakupem
Silnik: Przed zakupem
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 26
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2013-10-22, 10:35   

Felka rdzewiała, Felka to była bardziej Skoda niż VW. Nawet silniki były jeszcze ze skody 105tki po niewielkich modyfikacjach. Płyta podłogowa zmodernizowana Favoritka.

Inna sprawa że dużo Felek jezdziło i jezdzi nadal jako firmowki i totalnie się o nie nie dbało....więc i efekty były.

Inna kwestia że mówimy tutaj o rdzy na aucie które najczęściej ma grubo ponad 15 lat !!
Te auta już powinny być zezłomowane. Swoje wytrzymały.

Niech Dacie tyle wytrzymają to porozmawiamy :-) , jak robimy porównania to z sensem.
Ostatnio zmieniony przez bebeto 2013-10-22, 10:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-22, 10:42   

bebeto napisał/a:
mówimy tutaj o rdzy na aucie które najczęściej ma grubo ponad 15 lat !!
żeby rdza się po 15 latach pojawiała, to by nie było problemu ;-)

bebeto napisał/a:
Felka to była bardziej Skoda niż VW

akurat blachy to była jedna z niewielu rzeczy, które się w Favoricie mk2 (czyli Felicia) zmieniły za czasów VW

a to blachy rdzewiały, a nie silnik
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3497
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-10-22, 15:10   

Mam Felkę kombi z końca produkcji (2000/2001), garażowana, nadkola, dbałem - rdzewiała już gdzieś od trzeciego roku, teraz próchno się sypie, będzie jeździć dopóki progi będą całe (na razie są).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-10-22, 15:18   

jackthenight napisał/a:
Pewnie ma tylko nalot rdzawy. Jak strupami nie odchodzi rdza, to to jest żadna rdza.

W tym problem, że to bąble.


chriskb napisał/a:
Popatrzcie na wiek w profilu @orzeszek2, przecież w tym wieku to nawet nie ma prawa jazdy, jaka jest wiarygodność wypowiedzi takiego delikwenta.

Wara ci od mojego wieku. Ja ci do metryki nie zaglądam. Nie wiem dlaczego by zalogować się na forum trzeba podać wiek. Co za głupota, a póżniej pojawiają się takie kwiatki jak wyżej. Zdziwisz się mam prawo jazdy i jeżdżę. Jestem użytkownikiem logana i takie jest moje zdanie. Powoli tracę dobre zdanie o tej marce i renault.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-10-22, 15:32   

@orzeszek2, na razie to możesz mieć prawo jazdy A1, B1 lub T1. B1 to pojazdy o wadze nie przekraczającej 550 kg. Dacie są o wiele cięższe i nie mów, że legalnie możesz jeździć po drogach publicznych takim autem.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-10-22, 21:36   

Auta, które zżera korozja, Daci brak na liście

http://auto-swiat.onet.pl...korozja-zdjecia
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-10-22, 23:26   

W Dacii jest jeden problem fundamentalny- lakier jest bardzo cienki i przez to delikatny. Ostatnio miałem okazję zobaczyć jak jest gruby i się wręcz przeraziłem, bo dotąd miałem do czynienia z autami których lakiery były tak co najmniej 3x grubsze.

Jeśli nie robi się co jakiś czas dokładnego przeglądu i zaprawek wszystkich mikro uszkodzeń (np. od kamyczków na drodze) to siłą rzeczy będzie rdzewieć i rzucać się w oczy. Także tutaj auto konstrukcyjnie mniej wybacza użytkownikowi niż niektóre marki z wyższej półki, co wcale nie znaczy, że nie da się tego opanować.

Pytanie teraz brzmi, jak z zabezpieczeniami miejsc których nie widać, więc o które nie zadbamy. Bo to dopiero może być prawdziwy problem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne