Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2013-04-07, 18:50   

Kratylos napisał/a:


turbina w tce ma stala geometrie lopatek
tce nie ma takich wtryskiwaczy jak dci (mocno wrażliwych na jakosc paliwa)
stopien sprezenia jest nizszy w tce.. i trwalosc bedze na pewno wieksza...
mala turbina w tce jest prosta i dzeki swojej malosci ma mala bezwladnosc i jest mala turbodziura - nie rozumem jak mozna ja wysilic

tce (rodzina) sa produkowane od 2007 roku sa chwalone za swoja bezawaryjnosc...


Jam mam Dci, też stałą geometrię łopatek, brak dwumasy (dzisiaj nawet do benzyny trafia), brak DPF. Turbina jednak nie wytrzymuje tyle co silnik, i mocna zależy od eksploatacji i ... szczęścia. Turbiny są coraz bardziej wysilone ze względu na ciśnienie doładowania. Np. taki VW osiąga 105KM z 1.2l, a Fiat już z 0.9l!
Akurat stopień sprężania raczej wpływa na trwałość silnika - mocniejsze korbowody, tłoki.
Wtryskiwacze, też bym nie liczył na prostotę(taniość ;-) ) - w TCe chyba jest też wtrysk bezpośredni, jak w innych tego typu silnikach ?! To przyczyna wątpliwego sensu gazowania tych silników.
Za parę lat nie będzie wątpliwości czy silnik wolnossący czy doładowany. Wolnossące zostaną w skuterach i kosiarkach :-)
Mimo wszystko liczę bezawaryjnej eksploatacji.
_________________
MZ
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-07, 18:58   

MZ000 napisał/a:
w TCe chyba jest też wtrysk bezpośredni, jak w innych tego typu silnikach
akurat w 0.9 TCe z Dacii jest MPI a nie wtrysk bezpośredni
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-04-07, 20:57   

MZ000 napisał/a:
Akurat stopień sprężania raczej wpływa na trwałość silnika - mocniejsze korbowody, tłoki.


mam nadzieję że panewki są z zamkami
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 357
Skąd: z ?
Wysłany: 2013-04-07, 22:17   

Wtrysk pośredni, regulacja zaworów automatyczna, czyli można gazować, żeby jeszcze był wiadomo jak substancje użyte do zmniejszenia oporów wewnętrznych silnika (grafit i teflon) to zniosą.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-15, 21:43   

Dziś przejechałem sie 0.9 TCE w Sandero. Faktycznie jest ciszej niz w 1.5 dci ale mysle, ze to wina malego silniczka benzynowego a nie jakiegos cudownego wyciszenia. Jednak jest na plus. Sam silnik na wolnych obrotach wibruje niczym diesel. Sama kultura pracy wymaga trzymania obrotow od 2000, wtedy toto jedzie. Jak na trzy cylindry zrywny jest ale wymaga nauczenia sie optymalnych momentow zmiany biegow. Spalanie przez 3 km jazdy bylo ok 7.2 l/100 wiec calkiem OK jak na jazde democarem ;-) Mysle, ze do Sandero to fajny silniczek, jednak 1.5 dci ma lepsza kulture pracy, mniej wibracji i szybciej ciagnie od 1.500 obr.
 
burbon 



Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: KRAKOW
Wysłany: 2013-05-12, 09:58   

laisar napisał/a:
@mik: Witka (:

Ad 1) http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=105

Ad 2) http://www.daciaklub.pl/forum/search.php

Ad 3) Zależy od gustu.


Ad 1) na której stronie szukać? [od 1-140)
_________________
SANDERO STEPWAY 1.5 dCi 68KM
Ostatnio zmieniony przez burbon 2013-05-12, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-05-12, 11:26   

kapelusznik napisał/a:
MZ000 napisał/a:
w TCe chyba jest też wtrysk bezpośredni, jak w innych tego typu silnikach
akurat w 0.9 TCe z Dacii jest MPI a nie wtrysk bezpośredni

Wtrysk posredni, wielopunktowy jest w 0.9TCe90, natomiast bezposredni jest w 1.2TCe115.

krimar napisał/a:
Wtrysk pośredni, regulacja zaworów automatyczna, czyli można gazować, żeby jeszcze był wiadomo jak substancje użyte do zmniejszenia oporów wewnętrznych silnika (grafit i teflon) to zniosą.

Czy mozna wiedziec skad informacja o automatycznej regulacji luzow zaworowych w 0.9TCe?

mekintosz napisał/a:
Sam silnik na wolnych obrotach wibruje niczym diesel.

Co nie powinno jakos specjalnie dziwic w przypadku silnika trojcylindrowego.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-12, 12:27   

burbon napisał/a:
Ad 1) na której stronie szukać?

Jako że to nowość, to najlepiej jechać od końca [:
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 357
Skąd: z ?
Wysłany: 2013-05-12, 22:00   

DD napisał/a:


krimar napisał/a:
Wtrysk pośredni, regulacja zaworów automatyczna, czyli można gazować, żeby jeszcze był wiadomo jak substancje użyte do zmniejszenia oporów wewnętrznych silnika (grafit i teflon) to zniosą.

Czy mozna wiedziec skad informacja o automatycznej regulacji luzow zaworowych w 0.9TCe?



Z postu chriskb'a z dn.2013.04.07, godz. 06:27 w bieżącym wątku.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-18, 18:20   

Miałem dzisiaj okazję przejechać się nowym Clio 0.9 TCe. Nawet jeździ ale rewelacja to nie jest. Na 5 biegu w okolicy 100 km/h nie chce przyspieszać. Pomimo maksymalnego momentu obrotowego, podobno, przy niskich obrotach (1750 ?) nie jedzie jak ma obroty poniżej 2000.
I system Start-Stop mnie zaskoczył jak mi silnik na skrzyżowaniu zgasł. :roll: Ale muszę przyznać, że nawet sprawnie to działa bo w momencie naciśnięcia sprzęgła aby wrzucić jedynkę, uruchamia błyskawicznie silnik i można jechać bez opóźnień.
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-05-18, 18:35   

Clio jest inaczej zestrojone niż Sandero/Logan z 0.9 TCe. Ma to związek pewnie z tym że Clio jest cięższe i inna skrzynie.Bo ma większą prędkość maksymalną ale za to jest wolniejsze od 0 do 100. Też jeździłem nowym Clio a teraz mam Sandero. I odczucia są zupełnie inne. Moim zdaniem ten silnik lepiej sprawuje sie właśnie w Dacii.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-18, 22:54   

Pshemo napisał/a:
Też jeździłem nowym Clio a teraz mam Sandero. I odczucia są zupełnie inne.
Coś w tym może być. W Clio się mi ten silniczek nie spodobał, w Sandero jeździł zdecydowanie żwawiej.
 
GrzechuWart 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0,9 tce
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 24
Skąd: Jasło
Wysłany: 2013-07-23, 22:54   

Zauważyłem że na luzie obroty mam na poziomie 1tyś, a na filmikach widzę że jest to ok 900 obr/min.
Druga sprawa zaraz po odpaleniu obrotomierz wskazuje mi 1,5tys obr/min- domyślam się że może to być spowodowane ssaniem ale teraz na zewnątrz mamy temp ok 30st C wiec chyba to nie jest normalne tym bardziej że zaraz po kupnie po odpaleniu obroty były normalne (a to był przełom stycznia/lutego). Zaznaczę że po mieście jeżdżę z włączoną funkcją eko (ale to chyba nie ma znaczenia)
Co myślicie?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-23, 23:14   

Ssanie Kolego to w gaznikowych ;-) Pewnie Miałeś na mysli rozgrzewanie sie silnika, jednak chyba we wspoleczesnych jednostkach nie powinno miec to wplywu na obroty biegu jałowego ?
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2013-07-24, 06:00   

Mam podobnie, czasami po włączeniu silnika 1500obr/min a po chwili dopiero spada do gdzieś tak około 800obr/min. Może ma to związek ze zwiększonym zapotrzebowaniem na prąd po rozruchu / ładowaniem akumulatora?
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-07-24, 09:31   

mekintosz napisał/a:
Ssanie Kolego to w gaznikowych ;-)


No nie tylko w gaźnikowych. Tam kierowca sterował składem mieszanki a obecnie tę pracę przejął ECU z pomocą czujników temperatury. Nie wiem czy tak samo jest w silnikach Renault (a w sumie dlaczego miało by być inaczej?) ale w Nubirze mieszanka była wzbogacana (czyli dawne ssanie) a sygnały z sonda lambda nie były brane pod uwagę do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury przez silnik. A potem skład mieszanki był zubożany do właściwego poziomu i sonda lambda mogła już sobie zaszaleć :mrgreen:
_________________
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 11:56   

Doslownie ssanie bylo rzeczywiscie w gaznikowcach, ale w przypadku silnikow benzynowych z wtryskiem, gdy silnik jest zimny, to rowniez (tak jak z gaznikiem) dostaje bardzo bogata mieszanke i ten stan okresla sie wprawdzie nieco potocznie, ale powszechnie (rowniez mechanicy sam.) jako "na ssaniu". Wiec nie ma co sie czepiac tego skrotu myslowego, bo jest on od dawna i powszechnie utarty i "wszyscy" wiedza o co chodzi :-) .

Tak na marginesie, ssanie w gaznikowcach nie zawsze musial kierowca wlaczac/wylaczac recznie. Pod konec ery gaznkow byly tez gazniki z automatycznym czy polautomaycznym ssaniem (np. powszenie stosowany Pierburg 2E3). Nie wspomijanac juz o gaznikach "wsolpracujacych" z sonda lambda i prostym ECU, zwanych potocznie (ale znow powszecnie) "gaznikami elektronicznymi".

radzio napisał/a:
Mam podobnie, czasami po włączeniu silnika 1500obr/min a po chwili dopiero spada do gdzieś tak około 800obr/min.

To raczej norma, ze samochody tak podobnie maja, w kazdym razie wszystkie, z ktorymi mialem do czynienia w ostatnich latach. Niby mamy teraz "srodek" lata, ale goraco (niestety) wcale nie jest. Ostatnimi czasy temperatura tylko w najcieplejszej porze dnia (wczesnym popoludniem) troche przekraczala 20*C, natomiast przed poludniem, poznym popoludniem i wczesnym wieczorem jest/bylo grubo ponizej 20*C. A juz poznym wieczorem , w nocy i rano jest/bylo bardzo zimno (jak na te pore roku), bo nawet ok. 10*C. Wiec MSZ to normalka, ze jak ktos parkuje auto pod chmurka i odpala zimny silnik po tak zimnej nocy, to obroty biegu jalowego przez chwile sa wyraznie podwyzszone.

P.S. Podobno od jutra ma sie zaczac stopniowo ocieplac :-) .
Ostatnio zmieniony przez DD 2013-07-24, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-24, 12:27   

A nawet wtedy 30 C oznacza dal silnika, że jest zimny, bo normalna temperatura pracy jest dużo wyższa. :-P
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-07-24, 13:31   

wojtek_pl napisał/a:
A nawet wtedy 30 C oznacza dal silnika, że jest zimny, bo normalna temperatura pracy jest dużo wyższa. :-P

No nie da sie ukryc, ze to prawda (normalna temp. pracy ok. 90C), ale przy znacznie nizszej temp. niz te 30*C, jak np. ww ok. 10*C, to podwyzszenie obrotow bedzie zwykle wyrazniejsze i ew. dluzsze.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-10-30, 23:03   

no i miałem wreszcie możliwość odbyć jazdę próbną Sandero TCe 90. wrażenia :
...jak na 900 cm3 to silnik super ...... ale ..... do diesla mu daleko
...jeździ żwawo jak diesel .....ale ...... po prostym ....... każda górka go mocno osłabia
...na wolnych obrotach drga kierownica ............ ale u mnie w dieslu nie drga
...żeby jechać jako tako w 4 osoby trzeba dusić powyżej 4000 obr
...wystrój i buda lepsze niż w starym sandero
.......................
podsumowanie .......... dobry samochód tylko do miasta

ps... może po drugiej jeździe zmienie zdanie .... to są pierwsze wrażenia
........... póki co mój teoretyczny zachwyt nad tce ........... osłabł
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-31, 16:41   

Ale....... po..... co ty...le kro..p..ek? Kie...p..sk...o się czyta... tak.i.e pos..ty
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2013-10-31, 21:14   

kakus napisał/a:
na wolnych obrotach drga kierownica

Było na forum - jak niedotarty to drga. Po dotarciu przestaje. Zapewne jechałeś niedotartą demówką.
kakus napisał/a:
każda górka go mocno osłabia

Coś w tym jest - przejazd przez Salmopol był nie lada wyzwaniem.
 
msciciel 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-01, 09:58   

kakus napisał/a:
no i miałem wreszcie możliwość odbyć jazdę próbną Sandero TCe 90. wrażenia :
...jak na 900 cm3 to silnik super ...... ale ..... do diesla mu daleko
...jeździ żwawo jak diesel .....ale ...... po prostym ....... każda górka go mocno osłabia
...na wolnych obrotach drga kierownica ............ ale u mnie w dieslu nie drga
...żeby jechać jako tako w 4 osoby trzeba dusić powyżej 4000 obr
...wystrój i buda lepsze niż w starym sandero
.......................
podsumowanie .......... dobry samochód tylko do miasta

ps... może po drugiej jeździe zmienie zdanie .... to są pierwsze wrażenia
........... póki co mój teoretyczny zachwyt nad tce ........... osłabł



Po dotarciu (15tys km) przy 4 osobach i pelnym bagazniku bez najmniejszych problemow mozna pomykac po niemieckich autostradach 140-170 km/h przy spalaniu 6L/100km(tylko na niemieckim paliwie). I nie ma problemu wyprzedzic auto jadace 150 km/h, rozpedzanie z 140 do 160 jest wystarczajace.

Jesli chodzi o zwawosc to jak zdarzylo mi sie jezdzic dieslem o mocy 90km np. w fabi to w stosunku do 1.2 TSI czy 0.9TCE to diesel to jakis mul niemilosierny. Wciskasz pedal gazu i nic a benzynka odrazu sie rwie.

Jak prawie nigdy nie przekraczam 3tys obrotow i nigdy nie ma problemow z dynamika nawet na 5 biegu.
Ostatnio zmieniony przez msciciel 2013-11-01, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
burbon 



Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: KRAKOW
Wysłany: 2013-11-01, 11:31   

Czy "0,9 TCe" jest lepiej wytłumiony niż dCi?
_________________
SANDERO STEPWAY 1.5 dCi 68KM
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-01, 11:36   

Na pewno jest , z czasem dacia zaczęła jakoś dbać o wygłuszanie
jak porównuje takie same dustery z 2010 i mój z 2012 to mam lepsze uszczelki , gdzie niegadzie jakieś wygłuszenie . Spodziewam się radykalnej różnicy w sandero i 2 oraz duster 1 /duster 2 .
Przykładem mogą być dodatkowe uszczelki montowane w 4x4 od 2013 już wyrzyskie dustery je mają .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-11-01, 11:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne