Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Elektroniczny System Antykorozyjny?
Autor Wiadomość
Szaruś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 119
Skąd: Budapeszt
Wysłany: 2008-04-04, 16:12   

Czy ktoś miał już kiedyś styczność z takimElektronicznym System Antykorozyjnym? Czy to jakaś lipa, czy nie?

Cytat:

Metoda działania naszego urządzenia jest ogólnie znana i stosowana w przemyśle pod nazwą katodowego zabezpieczenie antykorozyjnego. Metodę tę stosuje się od lat przy zabezpieczaniu okrętów ,oraz w budownictwie do zabezpieczania przed korozja zbrojeń wewnątrz konstrukcji betonowych, zabezpieczeń zbiorników pod ziemią .W tych przypadkach są to ogromne powierzchnie praktycznie nie możliwe do konserwacji innymi metodami Jak wiadomo korozja elektrochemiczna jest wynikiem działania lokalnych ogniw galwanicznych tworzących się na powierzchni metalu. W każdym przypadku istotnym składnikiem tych ogniw jest roztwór elektrolitu. W przypadku korozji atmosferycznej elektrolitem jest skondensowana wilgoć i woda opadowa zawierająca zawsze pewną ilość rozpuszczonych substancji takich jak tlen, dwutlenek węgla, dwutlenek siarki, tlenki azotu i inne. Jak widać do procesu korozji wcale nie potrzeba ujemnych temperatur, śniegu oraz ogromnych ilości soli na drodze chociaż ta ma znaczny wpływ. Wystarczy jednak deszcz zawierający ogromne ilości różnych związków chemicznych zawartych w naszym zanieczyszczonym powietrzu (tzw, kwaśne deszcze) i juz mamy elektrolit , a deszczu w naszym kraju mamy pod dostatkiem

Procesem korozyjnym wywołanym przez działanie wspomnianych ogniw korozyjnych jest proces anodowy czyli przejście atomów metalu do roztworu w postaci jonów dodatnich .Nasze urządzenie niweluje ten proces. Zabezpieczanie metodą katodową polega na polaryzacji części metalowych narażonych na korozję prądem stałym i odchylenie potencjału elektrodowego w kierunku ujemnym. W przypadku zastosowania naszego urządzenia dodatnio spolaryzowane protektory ze względu na swą "atrakcyjność elektryczną" przejmują większość procesu korozji na siebie przez co mniej atrakcyjna dla korozji karoseria samochodu jest bezpieczna .

Prezentowane urządzenie jest dostosowane do zabezpieczenia każdego pojazdu z zasilaniem 12V - bo właśnie takim napięciem jest zasilane . Urządzenie jest absolutnie bezpieczne dla systemu elektronicznego pojazdu , a pobór prądu znikomy bo 12 mA

Urządzenie nie dopuszcza do występowania niekorzystnego zjawiska ogniwa elektrycznego i nawet w kontakcie z elektrolitami takimi jak słona woda czy kwaśne deszcze i to nawet przy znacznych powierzchniach "gołej" niezabezpieczonej karoserii takich jak przerysowania odpryski czy istniejąca już korozja ,karoseria naszego samochodu pozostanie bezpieczna.
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-04-04, 16:21   

Kiedys slyszalem, ze to lipa. Sprzedawane urzadzenia nie maja takiej mocy, aby zapewnic odpowiednia ochrone :roll:
Zreszta za cene 69 zl tak naprawde nie liczylbym na jakis cud ;-)
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-10-27, 10:43   

A może trzeba zakupić takie cudo :-/ Elektroniczny System Antykorozyjny

E.S.A.Tutaj test .
http://bmw-e30.pl/printvi...t=5713&start=15
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-11-02, 18:03   co sądzicie o Elektroniczny System Antykorozyjny z allegro

hej,

co sądzicie o Elektroniczny System Antykorozyjny dostępnym na allegro ?
Nie żebym reklamował, ale chciałbym się dowiedzieć co do jego skuteczności.
Wiadomo, że osoba, która sprzedaje to urządzenie będzie wychwalała pod niebiosa ...

pozdrawiam
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-11-02, 18:35   

Ja powiem Ci tak : Pic na wodę, foto montaż :-)
_________________

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-11-02, 18:39   

- jestem tego samego zdania co przedpiśca (?) :-P :lol: ,
- gdyby takie coś było skuteczne to pewnie producenci samochodów by to stosowali, przynajmniej w klasach wyższych - odpowiednie dudki za to inkasując :mrgreen: ...
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2013-11-02, 18:39   

Temat znany od lat - skuteczność dyskusyjna.
Mój stryj używał tej metody w swoim moskwiczu w latach 80'.
Jak twierdził u niego działało O.K. :)

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic200118.html
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-11-02, 18:46   

dodek napisał/a:
Mój stryj używał tej metody w swoim moskwiczu w latach 80'.

- a Moskwicz to przypadkiem nie miał "+" na masie? podobno w takich samochodach to "działało"... ale chyba w nie wszystkich, założyłem kiedyś takie urządzenie do Syreny i pomimo zabezpieczenia progów smarem działowym i konserwacji błotników to i tak zarówno progi jak i błotniki ruda zeżarła... :lol:
 
dodek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: Wa-wa / Łomianki
Wysłany: 2013-11-02, 19:02   

TD Pedro - chyba masz rację, tak na 95 % w tamtym moskwiczu ( model 402 ) był + na masie.
_________________
Kanony piękna: kobieta w tańcu, rumak w galopie , żaglowiec pod pełnymi żaglami i Duster na bezdrożach.
 
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-11-02, 19:43   ...

dzięki za pomoc,
wszystko jasne,
65 PLN nie pieniądz jakby miało zabezpieczyć,
ale jeśli to szmelc, to każdy pieniądz to pieniądz wyrzucony w błoto ... pardon w auto
;-)
Ostatnio zmieniony przez m-504256305 2013-11-02, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-11-06, 23:18   

W polonezach to montowano za dodatkową opłatą. Tylko potem okazało się, że to dobre jest jak samochód stoi w wodzie. Czyli dla statków. Zresztą w linku z elektrody dobrze to ktoś wytłumaczył. Może przy dużej ulewie to coś pomoże.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3626
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-07, 15:30   

Ochrona anodowa jest jak najbardziej stosowana - przy ochronie rur , kadłubów i śrub okrętów - tyle że w samochodzie niewykonalna.
A właściwie wykonalna - ocynkowanie karoserii działa na podobnej zasadzie :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne