Metoda działania naszego urządzenia jest ogólnie znana i stosowana w przemyśle pod nazwą katodowego zabezpieczenie antykorozyjnego. Metodę tę stosuje się od lat przy zabezpieczaniu okrętów ,oraz w budownictwie do zabezpieczania przed korozja zbrojeń wewnątrz konstrukcji betonowych, zabezpieczeń zbiorników pod ziemią .W tych przypadkach są to ogromne powierzchnie praktycznie nie możliwe do konserwacji innymi metodami Jak wiadomo korozja elektrochemiczna jest wynikiem działania lokalnych ogniw galwanicznych tworzących się na powierzchni metalu. W każdym przypadku istotnym składnikiem tych ogniw jest roztwór elektrolitu. W przypadku korozji atmosferycznej elektrolitem jest skondensowana wilgoć i woda opadowa zawierająca zawsze pewną ilość rozpuszczonych substancji takich jak tlen, dwutlenek węgla, dwutlenek siarki, tlenki azotu i inne. Jak widać do procesu korozji wcale nie potrzeba ujemnych temperatur, śniegu oraz ogromnych ilości soli na drodze chociaż ta ma znaczny wpływ. Wystarczy jednak deszcz zawierający ogromne ilości różnych związków chemicznych zawartych w naszym zanieczyszczonym powietrzu (tzw, kwaśne deszcze) i juz mamy elektrolit , a deszczu w naszym kraju mamy pod dostatkiem
Procesem korozyjnym wywołanym przez działanie wspomnianych ogniw korozyjnych jest proces anodowy czyli przejście atomów metalu do roztworu w postaci jonów dodatnich .Nasze urządzenie niweluje ten proces. Zabezpieczanie metodą katodową polega na polaryzacji części metalowych narażonych na korozję prądem stałym i odchylenie potencjału elektrodowego w kierunku ujemnym. W przypadku zastosowania naszego urządzenia dodatnio spolaryzowane protektory ze względu na swą "atrakcyjność elektryczną" przejmują większość procesu korozji na siebie przez co mniej atrakcyjna dla korozji karoseria samochodu jest bezpieczna .
Prezentowane urządzenie jest dostosowane do zabezpieczenia każdego pojazdu z zasilaniem 12V - bo właśnie takim napięciem jest zasilane . Urządzenie jest absolutnie bezpieczne dla systemu elektronicznego pojazdu , a pobór prądu znikomy bo 12 mA
Urządzenie nie dopuszcza do występowania niekorzystnego zjawiska ogniwa elektrycznego i nawet w kontakcie z elektrolitami takimi jak słona woda czy kwaśne deszcze i to nawet przy znacznych powierzchniach "gołej" niezabezpieczonej karoserii takich jak przerysowania odpryski czy istniejąca już korozja ,karoseria naszego samochodu pozostanie bezpieczna.
Kiedys slyszalem, ze to lipa. Sprzedawane urzadzenia nie maja takiej mocy, aby zapewnic odpowiednia ochrone
Zreszta za cene 69 zl tak naprawde nie liczylbym na jakis cud
Wysłany: 2013-11-02, 18:03 co sądzicie o Elektroniczny System Antykorozyjny z allegro
hej,
co sądzicie o Elektroniczny System Antykorozyjny dostępnym na allegro ?
Nie żebym reklamował, ale chciałbym się dowiedzieć co do jego skuteczności.
Wiadomo, że osoba, która sprzedaje to urządzenie będzie wychwalała pod niebiosa ...
- jestem tego samego zdania co przedpiśca (?) ,
- gdyby takie coś było skuteczne to pewnie producenci samochodów by to stosowali, przynajmniej w klasach wyższych - odpowiednie dudki za to inkasując ...
Mój stryj używał tej metody w swoim moskwiczu w latach 80'.
- a Moskwicz to przypadkiem nie miał "+" na masie? podobno w takich samochodach to "działało"... ale chyba w nie wszystkich, założyłem kiedyś takie urządzenie do Syreny i pomimo zabezpieczenia progów smarem działowym i konserwacji błotników to i tak zarówno progi jak i błotniki ruda zeżarła...
dzięki za pomoc,
wszystko jasne,
65 PLN nie pieniądz jakby miało zabezpieczyć,
ale jeśli to szmelc, to każdy pieniądz to pieniądz wyrzucony w błoto ... pardon w auto
Ostatnio zmieniony przez m-504256305 2013-11-02, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
W polonezach to montowano za dodatkową opłatą. Tylko potem okazało się, że to dobre jest jak samochód stoi w wodzie. Czyli dla statków. Zresztą w linku z elektrody dobrze to ktoś wytłumaczył. Może przy dużej ulewie to coś pomoże.
Ochrona anodowa jest jak najbardziej stosowana - przy ochronie rur , kadłubów i śrub okrętów - tyle że w samochodzie niewykonalna.
A właściwie wykonalna - ocynkowanie karoserii działa na podobnej zasadzie :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum