spróbujmy uporządkować wykaz materiałów eksploatacyjnych dla poszczególnych modeli
Szanowny użytkowniku. Po pierwsze na Forum te dane już są, nie ma po co powielać informacji. Po drugie ceny są zmienne i nie ma co się nimi sugerować (towar ma taką cenę za jaką go mogę sprzedać). Po trzecie w instrukcji dokładnie w tabeli są wymienione materiały eksploatacyjne oraz ilości, zalecane dane techniczne i wszystkie niezbędne dla użytkownika info. Chyba nie jest istotą Forum aby powielać wszystko kilkakrotnie, gdyż wszystko można znaleźć tutaj: http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=14
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-11-11, 10:03, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli tak twierdzisz i moja propozycja jest zbędna to bardzo proszę, bo przypuszczam, że wiesz, podaj numery katalogowe, nazwy producentów, w tym zamienniki wszystkich materiałów konkretnie dla mojego samochodu - Dacia Dokker 1,5 dCi 90 kM.
Jeżeli możesz, to jeszcze linki do kart katalogowych np. filtra powietrza lub paliwa.
A i jeszcze poproszę o aktualne ceny z ASO /bez rabatów/.
Trochę inicjatywy. Parametry materiałów eksploatacyjnych są w instrukcji obsługi. Na tej podstawie wyszukuje się, producentów, może być kilku. Każdy może mieć inny numer katalogowy, bo każdy producent ma swój katalog. W każdym ASO Renault/Dacia podadzą numer katalogowy materiałów eksploatacyjnych dla Dokera. Zamienniki z opisem dla Dokera pojawią się wkrótce, jest to nowy model na rynku. Silnik Renault 1.5 dCi 90 KM występuje już od dawna i zarówno numery katalogowe jak i zamienniki są kilkakrotnie opisane na Forum. Jakiego ASO ceny mam podać? Każde ASO może mieć różne ceny to są niezależne podmioty gospodarcze.
Tak się składa, że na tym forum panuje ogromny bałagan i moja chęć uporządkowania czegokolwiek trafiła już na początku na "beton".
No cóż, szkoda.
Na bardziej zorganizowanych, nawet dużo młodszych forach istnieje coś takiego jak podział marki na modele, później na tematy np. eksploatacja, naprawa, wyposażenie, osiągi, ciekawostki itp.
Taki sposób zdecydowanie ułatwia wyszukanie i umożliwia wymianę informacji bez zbędnego gadulstwa w konkretnej sprawie.
A może ktoś inny poprze moją inicjatywę i przekaże, bez zbędnych insynuacji i jałowych rad, posiadaną i doświadczoną wiedzę z pożytkiem dla wielu ?
_________________ Pozdrawiam Ben32
Ostatnio zmieniony przez Ben32 2013-11-10, 01:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3618 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-10, 01:18
Odnoszę niemiłe wrażenie strasznej roszczeniowości
Tak poza konkursem, dla silników diesla dCi jest kilka wersji filtrów paliwa w ramach tego samego modelu i wersji. Serwis wie to po numerze VIN.
MSZ kol. Ben32 ma prawo (tak jak każdy z nas) na podjęcie takiej czy innej inicjatywy, jeżeli uważa, że może to być przydatne jemu czy innym forumowiczom to: albo mam coś do zaoferowania i to oferuję albo nie mam i szanując jego prośbę by nie produkować niemerytorycznych postów - nie zabieram głosu...
nawet jeżeli komuś pomysł wydaje się nie trafiony to brak zainteresowania będzie skutkować "śmiercią naturalną" tej inicjatywy... a czynienie takich czy innych zarzutów niepotrzebnie "podnosi ciśnienie"...
A ja uważam, że właśnie wszystkie te informacje można by było zgromadzić w jednym miejscu, zamiast wiecznego odsyłania pytających do przeczytania np tematu który ma 30 podstron.
Ja jestem za, pod warunkiem tylko, że informacje będą gromadzone w edytowalnym, pierwszym poście - tak się robi na wielu forach i to zdecydowanie pomaga (dzięki czemu za zadawanie zbędnych pytań można bez ocierania łez kasować i banować :D).
Jeśli kolega Ben32 ma możliwość edytowania pierwszej wiadomości, to ja mogę podać to, co wiem.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-11-10, 16:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-10, 16:36
Marmach napisał/a:
informacje można by było zgromadzić w jednym miejscu.
No i teraz rozumiem średnio na Forum ponad 3,8 postów dziennie merytorycznych
- po pierwsze:nie wyrywaj pojedynczych słów (sformułowań) z kontekstu a łatwiej zrozumiesz... całość brzmi następująco:
TD Pedro napisał/a:
albo mam coś do zaoferowania i to oferuję albo nie mam i szanując jego prośbę by nie produkować niemerytorycznych postów - nie zabieram głosu...
- nie jest to chyba trudne do zrozumienia...
- po drugie: o moją wiedzę się nie troszcz, zadbaj o swoją a na pewno język polski na tym zyska...
- po trzecie: Twoje ostatnie posty rzeczywiście były bardzo merytoryczne...
- po czwarte: widzę, że natura jednak bierze górę, był już taki czas, że się mnie czepiałeś, sądziłem, że dojrzałeś emocjonalnie ale jak widać na krótko...
@TD Pedro, ja się w ogóle nie czepiam, tylko jak widzę wypisywane bzdury i kogoś ego jest wyżej mądrości to wtedy mnie krew zalewa.
Poza tym sposób pytań użytkownika Ben32, jest bardzo trudny aby odpowiedzieć precyzyjnie. Starałem się wytłumaczyć gdzie czego szukać. Jak można podać cenę jak w każdym ASO jest inna.
Sama inicjatywa jest słuszna i można do tego podejść w ten sposób aby w kompedium umieścić skany z instrukcji obslugi poszczególnych aut. Największy problem jest wtedy, gdy fabryka zmienia niektóre elementy eksploatacyjne, wtedy bez podania numeru VIN nie ma 100% pewności czy pasuje do danego auta. Może to spowodować niepotrzebne komplikacje oraz niezadowolenie użytkowników Forum.
Kol. @ Laisar wielokrotnie zamieszczał numery katalogowe Renault i dla tych co śledzą Forum widać jak one na przestrzeni czasu się zmieniają wraz z wprowadzaniem do montażu nowych modeli.
Nadal uważam, że sprawdzenie po numerze VIN jest bardziej precyzyjne niż tekst z instrukcji obsługi. Ja osobiście nie miałem problemu dzwoniąc do ASO z podaniem mojego VIN i zawsze uzyskiwałem precyzyjne informacje.
Forum nie załatwi podania wszystkiego na talerzu, potrzeba trochę własnej inicjatywy.
- jeżeli nie zgadzam się z treścią/poglądami innych to je po prostu ignoruję a nie atakuję... a w w/w przypadku zostałem (nie po raz pierwszy) zaatakowany i to zupełnie bezpodstawnie bo nie odniosłem się do treści postu chriskb a jedynie (podobnie jak on) wyraziłem swoje zdanie...
- takie zaczepki rzeczywiście nic merytorycznego do Forum nie wnoszą a jedynie skutkują niepotrzebnym OT i wywoływaniem niesnasek...
- może ukryć liczniki postów (zlikwidować to chyba się nie da) i wtedy nie będzie niepoważnych sugestii...
jak widzę wypisywane bzdury i kogoś ego jest wyżej mądrości to wtedy mnie krew zalewa.
- ja natomiast nie mając tak jak Ty monopolu na jedyną, słuszną i obiektywną ocenę takie przypadki przemilczam (dotyczy to również treści wielu Twoich wypowiedzi ponieważ szanuję Twoje prawo do ich głoszenia)... uważam, że bezpośrednie ataki są co najmniej niegrzeczne...
- ale do rzeczy:
chriskb napisał/a:
Szanowny użytkowniku. Po pierwsze na Forum te dane już są, nie ma po co powielać informacji.
by po krótkim czasie napisać
chriskb napisał/a:
Sama inicjatywa jest słuszna
- coś jednak jest "na rzeczy" skoro temat wywołał zainteresowanie i zmieniłeś zdanie...
- może pomysł kol. Ben32 jednak warto przedyskutować, może zmienić układ/treść pytań - zapewne więcej z tego korzyści niż z krytykanctwa...
Widzę, że jakaś część forumowiczów czuje potrzebę pozyskiwania odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w sposób przejrzysty i czytelny.
Ja jestem oczywiście za.
Na tym forum jestem od kilku dni i targa mną wiele pytań, gdyż wcześniej nie miałem żadnego kontakty z marką Renault, a tym bardziej Dacia.
Zastanawiam się, jak przez tyle lat społeczność tworząca nie zdołała uporządkować tematów w czytelny sposób aby nie potrzebnie generować posty, które jak widać prowadzą prawie zawsze w złym kierunku.
Nie wiem jak to się robi i kto to może zrobić ale już najwyższy czas aby forum Dacia Klub Polska ucywilizować.
Jeżeli nie skorzystać ze wzorów istniejących w sieci, to może stworzyć zupełnie nowy twór, który będzie czytelny, pomocny a przede wszystkim przyjazny dla wszystkich chętnych.
Gdyby administracja to zrobiła, chyba większość byłaby zadowolona. Musimy pamiętać, że czytają nas również goście i obawiam się, że spora ich grupa nie chce się logować czytając niektóre wypowiedzi.
Przecież oni zajrzeli tu aby znaleźć odpowiedź na swoje pytania !
Pokażmy się od najlepszej strony !
_________________ Pozdrawiam Ben32
Ostatnio zmieniony przez Ben32 2013-11-10, 18:59, w całości zmieniany 4 razy
Niestety, brak jest tylko tych chętnych do robienia pigułek skondensowanej wiedzy na poszczególne tematy - stąd właśnie przynajmniej proteza w postaci linek do wątków zawierających wiadomości w postaci "rozwodnionej".
Zgadzam się że bardziej sensowny byłby podział na wersje silnikowe (począwszy od 1.4MPI jako K7J 896 przez wszystkie K9K do nowych TCE). Ale moim zdaniem nie wszędzie - skoro w Dusterze są te same elementy co w Sandero PH1... To zostawmy w spokoju podłokietniki, radia, czy przyciski do szyb.
Dokker na ten przykład ma felgi o odsadzeniu 40 a w odpowiednim dziale nie ma tej informacji :( .http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=14
I proszę nie doszukiwać się w powyższym złośliwości czy czegokolwiek innego.
Ogólnie przeglądałem swego czasu rozmowę o propozycjach podziału na modele. Prawdą jest jak już w nich pisano iż dacie bardziej łatwiej podzielić na podzespoły niż modele ze względu na unifikację.
W związku z powyższym widziałbym tu taki podział. Sam posiadam silnik 1.5 dci jednak wymieniając błachy element eksploatacyjny jakim jest filtr powietrza posiłkując się filmikiem z rumuńskiej strony natrafiłem na mały problem: dodatkową złączką instalacji elektrycznej która występuje w moim silniku - nie wiedziałem jak ją wypiąć. Udało się wymienić filtr bez jej rozłączenia.
Zastanawiam się kiedy zwiększono rozstaw kół w Loganie czy dopiero podczas wprowadzenia PH2 czy jednak podczas drobnego liftu PH1?
Co do materiałów eksploatacyjnych - szukałem i znalazłem na forum z pomocą kolegów i koleżanek choć naprawdę miło byłoby znaleźć taką informację w dziale 1.5 dci 68 kW wraz z zamiennikami - polecanymi jak i nie polecanymi.
Odnośnie samej dyskusji - wiele tu pisanych słów jest jałową dyskusją nic niewnosząca do tematu - takie moje spojrzenie z boku jako półrocznego użytkownika. Znam jednak forum od czasu pojawienia się na polskim rynku Logana i widzę jak się zmienia. Ciężko jest dogodzić wszystkim ale jakoś można by uporządkować Kompendium Dacii.
Zobaczcie sami na poddział - Filtr powietrza - dowiemy się z niego jak wymienić go w silniku 1.4 i 1.6 .
O wymianie w silniku 1.5 ani słowa - znalazłem je dopiero gdzieś na forum w środku jakiegoś tematu - nie będę drążył dalej bo nie o to tu chodzi.
Problemem '-) jest to że Dacia co jakiś czas coś zmieni i coś dodaje - skoro nadwozia niewiele się zminiają ale zmieniają się podzespoły mechaniczne to może zrobić jakiś podział w/g takiej kategorii.
A i na koniec poszukać w instrukcji obsługi - koledzy ja zanabyłem akurat autko bez owej jak i przeglądowej. W necie znalazłem ale nie ma tam wielu przydatnych informacji. Niech prostym przykładem będzie głupi a jakże ważny numer VIN w Dokkerze - nawet laiser dał złe przykłady miejsc a jak sądzę wiedzę posiadasz dużą kolego.
Dobra na razie tyle. Jestem za uporządkowaniem.
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2013-11-11, 13:31, w całości zmieniany 1 raz
To może zrobimy tak. Prześlijcie mi na maila (jest w moim profilu) skany tabel dotyczących materiałów eksploatacyjnych z instrukcji obsługi dla poszczególnych modeli oprócz 1.5 dCi. Postaram skondensować i przedstawić do dyskusji. Jak większość zaakceptuje Administrator będzie mógł zamieścić na Forum. Może również skany świadectw homologacyjnych oprócz 1.5 dCi 4X4. Na skanach świdectw homologacyjnych trzeba zasłonić nr. VIN.
nie wszystko jest w [..]
Dokker na ten przykład ma felgi
No, felgi to raczej nie są "materiałem eksploatacyjnym" o jakim chyba myślał wątkotwórca, nieprawdaż? <;
d3mol3k napisał/a:
O wymianie [filtr powietrza] w silniku 1.5 ani słowa - znalazłem je dopiero gdzieś na forum w środku jakiegoś tematu [...]
Jestem za uporządkowaniem.
Zatem, jak rozumiem, właśnie piszesz odpowiednią instrukcję do zamieszczenia w kompendium? (:
d3mol3k napisał/a:
może zrobić jakiś podział w/g takiej kategorii
Takowy miał zostać ustalony w toku dyskusji, ale najwyraźniej trzeba to będzie jednak zrobić demokratycznie: "jeden człowiek = jeden głos" - i to ja będę tym człowiekiem z głosem d;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-11-11, 14:13, w całości zmieniany 1 raz
Ok wtrąciłem coś więcej niż tylko elementy eksploatacyjne. Ale jak widzisz są czasami braki ogólne. Więc część twierdzeń wszystko jest w kompendium jest o kant 4 liter rozbić.
Co do wymiany filtra powietrza w 1.5 dci proszę wersja light (nie moja z resztą na forum) którą ja się posiłkowałem jest utopiona w tym temacie - http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=60
Jestem za demokratyzacją - i wtedy albo się podoba albo nie (dobre rady )
Ogólnie wiem że jest ciężko ze względu na różnorodność podzielić dobrze różne modele Dacii ale zapewne łatwiej jako podzespoły niż same modele. W swoim komentarzu odniosłem się właśnie do tego
Cytat:
Takowy miał zostać ustalony w toku dyskusji, ale najwyraźniej
_________________ Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum