Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawy gwarancyjne

Jakie naprawy gwarancyjne były wykonane w Waszych Daciach?
silnik/osprzęt silnika
10%
 10%  [ 14 ]
skrzynia biegów/sprzęgło
3%
 3%  [ 4 ]
zawiesznie
15%
 15%  [ 20 ]
hamulce
5%
 5%  [ 7 ]
blachy/lakier
15%
 15%  [ 21 ]
elektronika
6%
 6%  [ 9 ]
klimatyzacja
5%
 5%  [ 7 ]
komputer/oprogramowanie
3%
 3%  [ 4 ]
bezpieczeństwo/pasy/poduszki
1%
 1%  [ 2 ]
wyposażenie wnętrza/fotele/tapicerki
8%
 8%  [ 11 ]
akcesoria/zamki/wycieraczki/alarm/radio
6%
 6%  [ 9 ]
LPG fabryczny
3%
 3%  [ 4 ]
nie wymagała napraw :)
15%
 15%  [ 20 ]
Głosowań: 71
Wszystkich Głosów: 132

Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-06, 10:23   

jan ostrzyca napisał/a:
Grupa ponad czterdziestu użytkowników pozwala wyciągać jakieś wnioski dotyczące awaryjności samochodów. Nie da się tego podciągnąć pod "indywidualne przypadki", jak zwykle było określane podmarudzanie na awarie Dacii.

Owszem, da się. :) Już Marmach Ci wyjaśnił, w czym jest problem - w reprezentatywności badanej populacji. Naturalnie możemy sobie dalej gadać, przerzucać się anecdata, ale z rzeczywistością to może, choć nie musi mieć wiele wspólnego. Takie baby w maglu. ;)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3614
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-06, 10:38   

Kratylos napisał/a:

w firmie ktorej pracuje jezdzi spora flota skody (ok 100 aut)- i awaryjnosc jest na bardzo niskim poziomie, wczesniej firma miala fordy tez przez 3 lata i srednio 100-150tys/km przegbiegu samochody odwiedzaly serwis tylko na przeglady

A skąd wiesz co podczas tych przeglądów jest naprawiane ?
Bo ja mam inne doświadczenia - pracowałem w firmie gdzie było/jest kilkaset Fordów Focus i Mondeo , samochody robiły duże przebiegi w granicach 30-40 tys rocznie więc te dwa razy w roku jeździły na przeglądy. No i podczas przeglądu - wymiana wahaczy , silentbloków , uszczelnianie silnika czy układu chłodzącego , często naprawa pierdół typu zerwane cięgło mechanizmu otwierania drzwi itp. Część rzeczy zgłaszana przez kierowców ale część wykrywana na przeglądzie i odnotowywana tylko w komputerze serwisu - przejeżdża blondynka (z wiedzą techniczną p.t. tu jest wlew paliwa a tu stacyjka) z minimalnym poziomem borygo więc serwis robi próbę szczelności układu i wtedy do wymiany pompa wodna wraz z rozrządem.Często też te naprawy były robione przy okazji wymiany opon - samochód odbierał pracownik serwisu rano i dostawał kartkę z uwagami co szwankuje. A i tak średnio dwa razy na tydzień jakiś samochód z parkingu firmowego odjeżdżał na lawecie do serwisu bo w benzyniakach padła cewka (praktycznie w 90% Focusów 1.6) a dieslach Mondeo pompa opiłkami zablokowała wtryskiwacze. Poza tym uszkodzone zawory EGR czy korozja nadkoli Focusów (malowano je zaraz przed zwrotem do firmy leasingowej przy okazji naprawiając drobne otarcia parkingowe).
Więc w opowiadanie bajek że flotowe Skody czy Fordy są bezawaryjne to nawet przedszkolak nie uwierzy.
Z osobistych doświadczeń a miałem tam trzy samochody:
Fabia SDI - padł termostat chłodnicy
Focus I po lifcie - padnięta cewka i korodujące nadkola
Focus 2 - tryb serwisowy silnika przy wyprzedzaniu na dość wąskiej drodze - wymiana czy tam czyszczenie potencjometru przy pedale gazu i wgranie nowego softu
- wymiana pompy wody po tym jak zaczął znikać płyn
O wymianie elementów zawieszenia na przeglądach nie wspominam nawet .....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-09-06, 10:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-06, 11:04   

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3614
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-06, 11:20   

Nie uwierzę w takie bajki. Rzeczywiście awarii gdzie samochód dojeżdża do serwisu na lawecie jest stosunkowo niewiele (ale to samo mamy w Dacii) ale podczas tych 150 tys na gwarancji wymienianych było sporo różnych elementów o których użytkownik samochodu często nawet nie wiedział.Ot zostawiał rano kluczyki na recepcji a po skończonej pracy odbierał samochód z wymienionym przy okazji x,y,z. No i "nic się nie psuje w takiej Skodzie/Fordzie nie to co w Dacii".
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-09-06, 13:16   

Nie można generalizować, służbowe auta dość często się psują, bo mają wielu kierowców. Miałem służbową Fabię i Roomstera. W ciągu roku nie licząc drobnych stłuczek. Fabia dwa razy wymiana wtryskiwaczy i tył hamulce. Roomster tył hamulce i amortyzatory przód. Oprócz tego świece, kable i cewki. Wszystkie auta się psują, ale dużo tez zależy od użytkownika. Niektórzy po prostu mają pecha i dostają wadliwy egzemplarz oraz dużo jest usterek po serwisie w autoryzowanych warsztatach.
 
Lukasz_B 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wrocław / Opole
Wysłany: 2013-09-09, 08:45   

Duster 1,6 4x4, aktualnie 38000km

- wymiana wtryskiwacza benzyny (wg ASO: "stwierdzono wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze") 35000km,
- wymiana wahacza lewego (wg ASO: "stwierdzono rozwulkanizowanie tulei...") 32000km
- dokręcenie mocowań układu wydechowego (głośno pracował do ok. 2500obrotów) 30000km,
- wymiana podsufitki z powodu wybrzuszenia i wyskoczenia z tylnej uszczelki przy klapie bagażnika 30000km
- drobnostki typu mocowanie chlapacza, korekta ustawienia drzwi, ciężko obracające się pokrętło temperatury nawiewu, podklejenie listew plastikowych na błotnikach,
- naprawy związane z niefabrycznym LPG - ale to osobny temat

Żadna z tych awarii nie skutkowała brakiem możliwości kontynuowania jazdy, jak też znaczącym pogorszeniem komfortu czy bezpieczeństwa.
Ostatnio zmieniony przez Lukasz_B 2013-09-09, 13:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-09-09, 13:19   

jan ostrzyca napisał/a:
Małe podsumowanie na 5 września:
na 37 zgłoszonych samochodów(...)


Precyzyjniej chyba byłoby ująć "na 37 głosów" :-) blacha/lakier - bo zdaje się właśnie to zaznaczyłem w ankiecie, dotyczyło dwóch z trzech moich Dacii. W przypadku Sandero 100% :)
_________________
---
Stepway
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2013-09-09, 14:37   

- Tapicerka siedziska fotela kierowcy


Jeszcze chciałem szybę przednią ale oni nie chcieli :evil:


off topic
Ciekawe, ile rubryk w/w listy, zapełniłby kol. esdziewiaty :?:
_________________
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-10-11, 14:58   

podklejenie listew plastikowych na błotnikach

O kurcze, a u mnie nie chcieli, z drzwiami było podobnie.

monopios

A spód foteli, metalowe części? To wstyd bo w Dacii metalowe części rdzewieją, a w takim polonezie nie. Wszystko tylko nie fotele. Pewnie zależy to od modelu i egzemplarza.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2885
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2013-10-12, 02:59   

wymiana uszczelki drzwi 22000
sprawdzenie zbierznosci 22000
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-10-16, 08:28   

TD Pedro napisał/a:
prawie trzy lata użytkowania, przebieg ponad 36 kkm - jedyne co to czekam na decyzję odnośnie zgłoszonej reklamacji korodujących felg stalowych... :-) (chyba, że coś robiono w trakcie przeglądów ale za nic ekstra nie płaciłem i o niczym nie byłem informowany)


Czy masz już jakąś decyzję w tej sprawie? Co powiedziało ASO?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-10-16, 15:08   

vide:
http://www.daciaklub.pl/f...hlight=#1620324
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-12-06, 14:29   

Kratylos napisał/a:
skody sypia się dopiero jak maja z grubsza od 150.000 km akurat menadżer floty to mój kolega. w pokoju w którym pracuje mam 2 kolegow którzy maja sluzbowe octawie i jezdza nimi na codzien i nie sa to blondynki tylko inżynierowie ziew... wiec nie uogólniajmy...


a w mej służbowej fabii bo 40 tys km padła elektronika silnika, poza tym jest zadziwiająco dużo niedoróbek, przez co osobiście ciesze się , że swego czasu wybrałem logana mcv a nie roomstera :)

obecnie 71 tys km i wymiana na gwarancji tulei wahacza.
_________________

 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2013-12-07, 11:44   

Po przejechaniu Skodą ponad 21 tys. km przez kilkanaście miesięcy mam takie wrażenie, że jest to auto dużo bardziej dopracowane niż Logan - przynajmniej na razie. Logan był OK, ale w tym czasie to już zgłaszałem się z pasem bezpieczeństwa (za wcześnie się blokował), migającym podświetlaczem, stukającą poduszką powietrzną... nie pamiętam czy czymś jeszcze. W tym czasie w Roomsterze wymieniłem tylko raz bezpiecznik.

Nie narzekam na Logana, bo przy tej cenie zakupu to i tak było świetne auto, poza tym zobaczymy jak będzie dalej - po 2-3-4 latach. W Dacii z poważniejszych rzeczy były wtedy problemy z termostatem, potem czujnikiem temperatury, no i zawieszeniem (końcówki drążka układu kierowniczego od drugiego roku padały rokrocznie). Zobaczymy jak będzie w Skodzie.

No a z korozją nie było żadnych problemów, chociaż Logan na myjni zbyt często nie gościł...

Zależy ile się płaci. Ja wtedy za Logana dałem mniej niż 30 tys. zł i dostałem nowe, 5-miejscowe (naprawdę, a nie na papierze) rodzinne auto z dwoma poduchami i ABS-em, którym przejechałem pół Polski. Także biorąc to pod uwagę mam tylko pozytywne wrażenia z przyjaźni z Dacią, no ale nie da się ukryć, że jakość wykonania pozostawiała trochę do życzenia.

Skoda też miała przystępną cenę, więc zobaczymy ile jest warta. Natomiast ból jest jak się kupuje wypasione auto za 50 tys. zł czy więcej i ono jest awaryjne.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ostatnio zmieniony przez psur 2013-12-07, 11:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-07, 21:09   

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-07, 21:55   

Kratylos napisał/a:
potwierdzam to co piszesz

moje clio ma już 30.000 przebiegu i 2,5 roku i nic kompletnie nic
na poczatku tylko serwis wyregulował mi rygielek zamka klapy w 10 minut i nie mam powodu aby aso odwiedzać... a nie jest to ani drogie ani ekskluzywne auto - bylo tańsze od dusterow/loggy z podobnymi silnikami (tce)
o problemach z korozja oczywiście całkiem juz zapomniałem mając renowke...


szczerze nie obrażając tutaj tych którzy wybrali dacie za 50-60 tysiecy ja nie był bym tak odważny... dacia to idealne nowe auto tak za 30-38tys


To ja jako trzeci napiszę... Grande Punto za 34 tys. (2009) do dzisiaj 80 tys km, ZERO napraw, ZERO korozji, ZERO stresu, ZERO uwag do ASO. Tak samo było z Punto II.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 533
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-02-04, 17:45   

No to wpisujemy swoje naprawy gwarancyjne:
ok 15.000 km - wgranie nowego softu - nie zgłaszałem żadnych usterek
ok 66.000 km - przestał działać czujnik zapięcia pasów kierowcy - wymieniono zapięcie pasa
- falowanie obrotów biegu jałowego na zimno - czyszczenie przepustnicy,
wgranie nowego softu
ok 67.000 km - już po gwarancji wysiadło mi podświetlenie gniazda zapalniczki - muszę sam zajrzeć
ok 67.000 km - właśnie poszedł na malowanie maski od spodu - ktoś mi rdzą pomalował - i szkoda że nie zrobiłem sobie zdjęcia na pamiątką
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-02-05, 13:51   

malygabrys napisał/a:
No to wpisujemy swoje naprawy gwarancyjne:

ok 67.000 km - już po gwarancji wysiadło mi podświetlenie gniazda zapalniczki - muszę sam zajrzeć


wow
to gniazdo jest podświetlane? Muszę sprawdzić u siebie...

No zapomniałem o wgraniu softu do napędu 4x4. Też koło 45 minut w ramach przeglądu gwarancyjnego.

Na budziku już ponad 22.000 km i rośnie (poziom zadowolenia z Dustera także).
Jeszcze miesiąc i minie mu 2 latka ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-02-05, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2014-02-05, 15:14   

Lukasz_B napisał/a:
Duster 1,6 4x4, aktualnie 38000km

- wymiana wtryskiwacza benzyny (wg ASO: "stwierdzono wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze") 35000km,
- wymiana wahacza lewego (wg ASO: "stwierdzono rozwulkanizowanie tulei...") 32000km
- dokręcenie mocowań układu wydechowego (głośno pracował do ok. 2500obrotów) 30000km,
- wymiana podsufitki z powodu wybrzuszenia i wyskoczenia z tylnej uszczelki przy klapie bagażnika 30000km
- drobnostki typu mocowanie chlapacza, korekta ustawienia drzwi, ciężko obracające się pokrętło temperatury nawiewu, podklejenie listew plastikowych na błotnikach,
- naprawy związane z niefabrycznym LPG - ale to osobny temat

Żadna z tych awarii nie skutkowała brakiem możliwości kontynuowania jazdy, jak też znaczącym pogorszeniem komfortu czy bezpieczeństwa.


Duster 1,6 4X2 Laureate, ponad 50 000, 3 lata i 3 miesiące, jak dotąd NIC. I tak chyba powinno być. Poprzednik daćki - peugeot 206 przez 6 lat i 90 000 mechaników widywał tylko przy przeglądach i wolałbym żeby moim autom to weszło w nawyk.
Ostatnio zmieniony przez treblig1974 2014-02-05, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-05, 15:23   

Dwa lata , 27 tys. km i ...
1. naprawa lakieru (nieudana)
2. wymiana wtryskiwaczy LPG
3. wymiana elektrozaworu przy butli LPG
4. wymiana czujnika poziomu LPG

Do tego hałasująca skrzynia biegów i kiwający się fotel kierowcy ale wg serwisu ten typ tak ma.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-05, 15:26   

jan ostrzyca napisał/a:
kiwający się fotel kierowcy ale wg serwisu ten typ tak ma.

Kiwający się fotel kierowcy ASO naprawiło na gwarancji (wymiana stelaża). Zmień serwis. :)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-02-05, 19:05   

Kratylos napisał/a:
potwierdzam to co piszesz

moje clio ma już 30.000 przebiegu i 2,5 roku i nic kompletnie nic
na poczatku tylko serwis wyregulował mi rygielek zamka klapy w 10 minut i nie mam powodu aby aso odwiedzać... a nie jest to ani drogie ani ekskluzywne auto - bylo tańsze od dusterow/loggy z podobnymi silnikami (tce)
o problemach z korozja oczywiście całkiem juz zapomniałem mając renowke...


szczerze nie obrażając tutaj tych którzy wybrali dacie za 50-60 tysiecy ja nie był bym tak odważny... dacia to idealne nowe auto tak za 30-38tys

No niestety inne auta z dużym prześwitem ( a takie mi potrzebne, moja praca między innymi wymaga jeżdżenia po nierównych drogach polnych, kilka razy powiesiłem się Laguną czy BMW) kosztowały minimum 20 tyś więcej więc Duster za 50 tyś jest dobrym wyjściem. Mam 3,5 roku , 55 tyś, żadnych napraw czy rdzewienia. A nie głosowałem bo niestety nie wiem jak zrobić tą ankietę aktywną - jak się zaloguję to nadal nie działa :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne