Wydaje mi się, że jeżeli wierzyć kontrolce, to na LPG przełącza się już wcześniej - przyjrzę się temu dokładnie. Najlepiej przełączę się całkiem na benzynę i zobaczę czy dalej będzie tak samo.
U mnie od jakiegoś krótkiego czasu, co jakiś czas przy skręcie (w jedną i drugą stronę) słychać takie dziwne hmmm... skrzypienie. Wczoraj gdy byłam na kanale sprawdzałam czy może coś widać, coś nie tak, ale wszystko w normie, czy gdzieś może brakować smaru ?? Co to może być? Na pewno nie stuki jak przegubach, to po prostu takie skrzypienie... nie trwa ciągle, a chwilę i nie zawsze przy skręcaniu.
- jeżeli zatarte można czuć przeskakiwania na kierownicy i skrzypienie przy skręcaniu , sprawdz niech ktoś pokręci kierownica a ty przysłuchaj się danej stronie kolumny makpersona , czyli temu kielichowi jak na moim poprzednim zdjęciu z tego tematu czyli
Wysłany: 2013-12-22, 21:01 Pojedyńczy stuk po puszczeniu pedału gazu
Dacia Sandero 1,2 2008
Gdy jade wolno na 2 lub 3 ( biegu) po puszczeniu pedału gazu słyszalny jest jeden stuk( puknięcie) po chwili .
Co to może być i jaka tego jest przyczyna?
Martwić się , czy jeździć ???
Tylko na 2 ,3 i przy puszczeniu gazu ? Bastiano, nikt Ci nie odpowie poważnie, bo zbyt ogólne objawy podałeś. Trzeba wejść pod maskę i posłuchać a może i z kanału spojrzeć na auto.
Może być z kilkadziesiąt różnych rzeczy .
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-12-23, 09:52
Kiedyś w skodzie felicji też miałem coś podobnego a stuk tworzył się w mechanizmie zmiany biegów (lewarek) od spodu auta więc wziąłem nasmarowałem wszystko i jak ręką odjął, mogą też być poduszki ale takie gadanie to loteria :)
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-12-23, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
Myślałem , ze to będzie łatwiejsze .
No cóż po świętach czeka mnie kanał...
Mimo wszystko wielkie pozdro dla każdego kto napisał i chciał cokolwiek pomóc !
Pojedynczy stuk przy ruszaniu był u mnie objawem zużytej poduszki silnika (chyba się nie pomyliłem). Występował lub był tyko słyszalny przy wprawianiu kół w ruch, jakby takie szarpnięcie.
Wymiana poduszki rozwiązała problem.
_________________ Mam ochotę na .... Dustera ;)
Zafiltrowany, zaczujnikowany wstecz.
Bardzo prosze o pomoc, gdyż niepokoję się dziwnymi hałasami
Otóż, gdy odpalę auto i ono chwilę postoi (z 5min) zaczyna coś hałasować, dzieje się tak tylko na wolnych obrotach gdy auto stoi oraz przy hamowaniu, gdy obroty spadają poniżej 1000. Nie wiem czy ma to związek z tym, ale dwa razy mi zgasł i po ponownym odpaleniu śmierdziało w środku "jajem" (sorki za określenie, ale najbardziej trafne) no i nadmienić bym chciała, że gdy np stoję na światłach i on tak stoi i hałasuje to po jakimś czasie obroty skaczą (w ramach tego tysiąca) a gdy auto zrobi się już ciepłe (ok 15-20min) to dzieje się tak już bardzo sporadycznie ech,... i cóż ja mam począć Poniżej wklejam odnośnik do filmiku, który nagrałam podczas jednej wyprawy, proszę nie zwracac uwagi na skrzypnięcie jakie się pojawi gdyż to przy przełączaniu na 2bieg się tak zaczęło robić .
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-24, 19:25
smród jaj kojarzy mi się najbardziej z przypaloną tarczą sprzęgłową, ten metaliczny hałas może pochodzić z łożyska wyciskowego. Nie masz problemów z ruszaniem?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-25, 10:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-25, 10:29
Modlishkaaa napisał/a:
Niespecjalnie. A jakie to mialyby byc problrmy na przyklad?
np puszczasz sprzęgło a auto rusza wolno i ospale, naciskanie gazu nie pomaga, słabo przyspiesza i czuć właśnie smród zgniłych jaj - to typowy objaw zużycia tarczy ciernej sprzęgła, któa prześlizguje się zamiast zapinać napęd
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-25, 10:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-25, 10:31
johnson napisał/a:
Katalizator?
zgadza się, też tak śmierdzi ale skąd ten metaliczny grzechot? co może mieć z nim wspólnego?
Dar1962, Nic takiego sie nie dzieje ;) ten smród był tylko wtedy kiedy mi auto zgasło i odpaliłam na nowo. A ten dzwięk pojawia się głównie przy hamowaniu i zwalnianiu gdy auto jest zimne, a potem już bardzo sporadycznie sie pojawia. Wiem, że cięzko tak na odległość wskazać, w pon odstawiam auto do mechanika bo jak byłam u niego to niestety (albo i stety) auto sie nie wykazało hałasem. Mechanik zaproponował wyczyszczenie rolek (co kolwiek mialoby to znaczyć) a także sprawdzenie spraw wulkanicznych. Nie wiem czy on kieruje się w dobrą stronę dlatego wole zapytać o radę.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-25, 16:24
wulkanicznych to chyba raczej nie - w aucie nie ma nic pochodzenia wulkanicznego chodziło mu pewnie o "wulkanizacyjne" (może będzie sprawdzał czy nie rozwulkanizował się któryś silentbloków) Jeśli te hałasy mają związek z hamowanie, przyczyn trzeba szukać przede wszystkim w układzie hamulcowym, obejrzeć tarcze, klocki i bębny
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-25, 16:26, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-27, 18:30
obyś się mylił, bo wtedy trzeba będzie kupić nowy katalizator
A tam nowy katalizator. Po prostu nową obudowę katalizatora. A stary sprzedałbym za kilka stówek, jak mój znajomy mechanik robi. Raz zarobi na samej wymianie, a drugi raz na wyciągniętym katalizatorze. Przeraziłem się, gdy zaczął wspominać o nieświadomości klientów, którym przy okazji wymiany tłumika końcowego wyciął katalizator
A ten smród jaj to może pochodzić z gazu bo jak dobrze widzę to jest zamontowany. Zimne auto jak zgaśnie i chce się go odpalić to tak wali wiem bo miałem opla na gazie - a to już zależy od stacji gazowej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum