Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-30, 12:54 Re: duster II LPG
maciej napisał/a:
Porównuję oferty Dustera na stronie polskiej i niemieckiej. Na niemieckiej wersja z LPG dostępna jest tylko w wersjach Laurete i Prestige. Pozatym zauważyłem że w wersji prestige Duster ma dwie boczne poduszki z przodu! W Polsce chyba nie jest to dostępne?? A cenowo wypada podobnie i do tego oferta finansowa w Niemczech 1.99% bardzo mnie przekonuje:) Chyba dlatego jednak kupię auto w Niemczech. Kolega kiedyś mi mówił, że auta na rynki europy zachodniej są robione z innych materiałów niż te na europę środkowo-wschodnią, zaczynam w to coraz bardziej wierzyc.
co do części to akurat prawda, w fabrykach są różne klasy jakości elementów i zależnie od klasy częśći te idą na różne rynki docelowe, podobno pierwsze dustery po lifcie miały być robione we Francji, dopiero późniejsze modele miały iść z docelowych fabryk, taką informację dostałem z 2 różnych źródeł, ale czy to prawda cieżko powiedzieć
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4274 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-31, 00:19
Nadwozie ma się odpowiednio składać podczas dzwona, pochłaniając energie kinetyczną pojazdu w chwili uderzenia o przeszkodę. Dlatego musi być odp zaprojektowane. Dacia am delikatne blachy, więc być może warto tu i ówdzie troszkę poprawić sztywność.
Dwie poduszki to stanowczo za mało ! Boczne i kurtynowe poduszki są bardzo przydatne podczas uderzenia w bok pojazdu przez inny pojazd, czy uderzenie pojazdem bokiem np w słup. Oczywiście ilość poduszek nie zwalnia z myślenia i przewidywania za kierownicą. Jednak powoli standardem są 4 poduszki, więc 6 nie uważam za jakąś ekstrawagancję w topowej wersji dusterka za 70 tys pln.
Warto też na nowo przeprojektować zagłówek. Ten co mam w swoim Sandero to jest dramat ! Aby odczuć jego istnienie muszę głowę solidnie oprzeć na nim w lekkim skłonie w tył. Dusterowy jest lepszy - czuć go na potylicy jak się jedzie. Jednak w porównaniu do renówkowych zaczyna być archaiczny, nie dający dostatecznego zabezpieczenia urazów kręgosłupa szyjnego.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-12-31, 00:27, w całości zmieniany 1 raz
Aby odczuć jego istnienie muszę głowę solidnie oprzeć na nim w lekkim skłonie w tył
No już bez przesady - także MSZ zagłówek nie jest zbyt dobry, ale to dlatego, że jest za niski. Natomiast to co Ty opisujesz to po prostu błąd ustawienia pochylenia oparcia - zbyt leżąca pozycja. Jeśli nieco bardziej je spionizujesz, to kręgosłup będzie Ci wdzięczny nie tylko w razie wypadku, ale i na co dzień [:
(Chociaż to chyba jakiś "problem szewca" d; - moja NzŻ też się tak pokłada za kółkiem...).
Wątpliwości wobec 4 / 6 poduch czy kurtyn przypominają trochę podobne sytuacje z przeszłości, przy okazji wprowadzania pasów bezpieczeństwa, zagłówków czy poduch w ogóle - "a na co, a po co, niepotrzebne, rozleniwiają, się psujo"... Tymczasem każdy z tych wynalazków okazywał się kolejnym konkretnym skokiem w bezpieczeństwie.
Nie należy przesadzać - np poduszki kolanowe wydają mi się w daciach nieco ekstrawaganckim pomysłem (; - ale jeżeli często korzysta się w większej liczby miejsc w aucie, to absolutnie normalne jest domagania się zbliżonego poziomu bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów. Zwłaszcza wobec auta celowanego i reklamowanego do takiego intensywnego osobowo użytku [:
No ale o ile rozumiem brak poduch kurtynowych w sandero/logan, to już nie rozumiem braku ich nawet w opcji (jeżeli Renault chce zostawić Dacię w strefie 3/4*) w wersjach wyższych, bądź najwyższej w taki modelach, jak Duster, Lodgy, Dokker, MCV2, które uchodzą i często w zamiarze są kupowane jako auta rodzinne. Ja gdyby w topowej wersji Dustera były kurtyny, przebolałbym nawet i te lakierowane zderzaki i kupiłbym zamiast Ambiance, właśnie wyższą wersję z kurtynami.
Oczywiście nie po to żeby jeździć szybciej, bo mam poduchy, tylko na tzw wszelki wypadek.....
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 53 Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-12-31, 13:12 poduchy i inne
No tak ale dacia to auta budżetowe i takie zostaną. Jaka cena taki produkt:) Oby nie było tak jak z chevroletem, że renault jako swojego konkurenta wyeliminuje z naszych rynków:)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4274 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-31, 15:02
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Aby odczuć jego istnienie muszę głowę solidnie oprzeć na nim w lekkim skłonie w tył
No już bez przesady - także MSZ zagłówek nie jest zbyt dobry, ale to dlatego, że jest za niski. Natomiast to co Ty opisujesz to po prostu błąd ustawienia pochylenia oparcia - zbyt leżąca pozycja. Jeśli nieco bardziej je spionizujesz, to kręgosłup będzie Ci wdzięczny nie tylko w razie wypadku, ale i na co dzień [:
(Chociaż to chyba jakiś "problem szewca" d; - moja NzŻ też się tak pokłada za kółkiem…).
To nie do końca tylko kwestia kąta oparcia placów na fotelu. Akurat ja siedzę bardzo pionowo w samochodzie, w przeciwieństwie do wielu innych kierowców preferujących niemal półleżącą pozycję za kierownicą. Zagłówek w Sandero reguluje się tylko na wysokość, nie można go pochylić w przód. W dusterze jest lepiej wyprofilowany, grubszy. Przez to głowa lekko muska jego powierzchnię. Zaś np w renault Captur czy Megane jest zagłówek jest grubszy. Tenże zagłówek zawsze jak zajmowałem miejsce za kierownicą renowki w salonie, po ustawieniu pod siebie, czyli pionowo oparcia fotela czułem, jak podtrzymuje głowę non stop.
Ja osobiście stawiam po pierwsze na bezpieczeństwo czynne, a tu Dacia radzi sobie całkiem nieźle, po drugie na to, żeby w razie dzwonka nie zostać od razu w aucie zgniecionym (i tu akurat mam do Dacii spore zastrzeżenia, stąd wspominam o sztywności nadwozia).
Poduszki ok, nie wycinałbym z auta gdybym miał, ale też nie dopłacałbym do nich więcej niż powiedzmy 1000zł. A na pewno kosztują więcej. Wolałbym zamiast tych poduch np. lepsze zabezpieczenia antykorozyjne.
Gdyby tak podokładać takie wyposażenie, o jakim się tu na forum wspomina czasem- dodatkowe 4 poduchy, jakieś dwustrefowe klimatyzacje, ledowe dzienne, blokady dyferencjałów itd. to nagle okazałoby się, że auto kosztuje grubo ponad 100.000 i nikt go już nie chce, bo za drogie. Duster jak na swoją cenę już i tak oferuje bardzo wysokie wyposażenie, nie ma co narzekać.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4274 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-31, 15:36
Pakiet bezpieczeństwa do Sandero chyba kosztowal ok 1000 zl ( dwie boczne poduszki ), nowsze zagłówki. W standardzie są w aktualnych modelach 4, wieć za dopłatą 1000 zł mogłyby być dwie kurtyny lub coś dla pasażerów tylnej kanapy. Myślę, że ledowe dzienne, 6 poduszek, lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, klimatyzacja automatyczna ( jednostrefowa ) - nie wywindowało by ceny dusterka do ponad 100 tyś pln Może max o 7-12 tys. Tylko kto by wtedy kupował Renault mając takie wyposażenie w daci ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-12-31, 15:42, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-02, 18:18
Jakie kluczyki mają Wasze Dustery 2?
Bo jak zamawiałem, to byłem bardzo zniesmaczony faktem, że jeden z nich nie ma zdalnego sterowania centralnym zamkiem, tak twierdziła specyfikacja.
Ale przyjechał z dwoma identycznymi kluczykami, oba mają funkcję pilota.
Bardzo się z tego cieszę, ale jestem ciekawy czy to kwestia wersji Prestige, czy wszystkie wersje tak dostały?
To jest chyba zmiana ogólna w koncernie jako takim, w Dusterze 1 rzeczywiście był jeden komplet z pilotem, 1 bez. Z kolei w nowym Sandero oba komplety są z pilotami, pewnie niezależnie od wersji wyposażenia.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
od nowego roku w wersji prestige szyby tylne elektryczne są już bez dopłaty, dla mojej żonki to nie będzie dobra informacja bo ma klaustrofobie i sama już a aucie nie zostanie przy zamkniętych drzwiach:(
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-06, 12:08
W Prestige nigdy nie wymagały dopłaty.
Ale jest z nimi problem, nie da się ich używać, ze względu na złe umiejscowienie przycisku otwierania z tyłu. Jak oprzesz łokieć o podłokietnik na drzwiach to otwierasz szybę.
Tak czy tak, musi być włączona blokada i otwierasz je ze sterowania kierowcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum