Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-31, 17:15
Karenzo napisał/a:
Cav napisał/a:
Bo wolnossących benzyniaków już nikt nie chce,
poproszę jakieś dane a nie bzdury
Jedyny powód dla którego wolnossące jednostki znikają z rynki to bzdurne unijne normy emisji które te samochody z wolnossącym silnikiem nie mogą spełnić (a spalanie takie same )
Jak to ma się do tego że większość dusterów w warszawie sprzedaję się w właśnie w benzynie ?
Jak to jest że producenci np mazda 3 zaczynają produkować samochody ze starymi wolnossącymi jednostkami ?
1. Bzdury to coś co się nie zgadza z Twoim punktem widzenia?
2. Normy emisji nie są bzdurne - wystarczy wyjechać gdzieś poza nasz zaścianek i zobaczyć jak wygląda otoczenie tam, gdzie nie obowiązują.
Smród jaki wydzielają stare złomy w Azji, Ameryce Południowej czy Afryce jest uderzający, nie idzie oddychać, dopiero tam zrozumiałem, że jednak ma to sens.
3. Dustery z badziewnym i prehistorycznym K4M 1.6 16V sprzedają się WYŁĄCZNIE z powodu ceny, innych zalet ten silnik nie posiada.
On był dobry, ale prawie 20 lat temu gdy debiutował w Renault.
4. Nie bardzo rozumiem, co znaczy że ktoś zaczyna produkować samochody ze starymi silnikami, czy o to, że skonstruowanie dobrego, nowoczesnego silnika jest niełatwe i drogie?
I prościej jest dalej klepać silniki konstrukcyjnie sprzed 20 lat, lekko zmodyfikowane?
No łatwiej.
5. Opowieści dziwnej treści jak to stary silnik pali tyle samo co mniejszy i nowoczesny, już nie raz przetrenowałem w praktyce, więc możesz sobie je między bajki włożyć.
Z reguły niestety palą więcej, do tego wymagają wysokich obrotów do dynamicznej jazdy, w wyniku czego palą jeszcze więcej, mały turbodoładowany silnik nie musi być wysoko kręcony, bo turbina zapewnia mu dobre osiągi przy dużo niższych obrotach, a to skutkuje raz że wygodą dla kierowcy, dwa - niższym zużyciem paliwa.
Taki silnik dużo będzie za to palił komuś, kto nie umie nim jeździć i próbuje jeździć tak, jak wolnossącym starym benzyniakiem, czyli na zbyt wysokich obrotach, gdzie taki silnik już nie czuje się dobrze, faktycznie sporo pali i kiepsko jedzie. Tyle że nie ma żadnego powodu, aby jeździć akurat przy odcięciu autem z turbiną, o ile nie jest to rajdówka.
To prawda, ale zamiast wciskać ludziom kity, jakie to turbobenzyniaki są eko (palą mniej tylko przy oszczędnym sposobie jazdy), wystarczyłoby silnie promować systemy "start-stop".
Poza tym, ktoś już napisał - Mazda jest tu doskonałym przykładem, w testach pod względem spalania wypada lepiej od uturbionych konkurentów. Więc da się i bez turbo i bez downsizingu.
Prawda jest prozaiczna i nie ma nic wspólnego z ekologią, za to dużo z pieniędzmi.
Urzędnicy zarabiają na podatkach i limitach za emisję. Producentom też się w sumie opłaca produkcja mniejszych silników z turbo - są bardziej zawodne od starszych konstrukcji, a wiadomo, że najlepsza kasa jest na serwisie.
A za wszystko płaci dobroduszny klient, który jako jedyny w tym łańcuszku jest naprawdę proekologiczny.
Ostatnio zmieniony przez funyo 2013-12-31, 17:36, w całości zmieniany 1 raz
Jasne, piszcie sobie te dyrdymały o LPG, zwłaszcza Ci, którzy albo założyli druciarstwo, albo w ogóle nigdy nie mieli auta z LPG. Ja miałem dość prymitywne auto, z jeszcze bardziej prymitywną mieszalnikową instalacją i przejechałem 200kkm bez problemów, ogólny przebieg 420 kkm. Nie będę mówił publicznie gdzie mam opinie typu "lpg to zuo" itp
Jeśli za jakiś czas zobaczę samochód z małym turbobenzyniakiem i przelotem w granicach 400 kkm to może się zastanowię nad kupnem.
chriskb, to nie problem z LPG, lecz z brakiem wentylacji budynków. Pal licho parkowanie, mogę zaparkować na ulicy, ale w dużych centrach handlowych, biurowcach itp. itd. jest tysiąc innych powodów, dla których warto postarać się o skuteczną wentylację. Widzieliście kiedyś płonący samochód na parkingu piętrowym pozbawionym wentylacji? Ja swego czasu w Hanowerze widziałem, i to diesla nie LPG... Wolę nie myśleć co by się działo, gdyby zdarzenie miało miejsce na parkingu podziemnym...
Co do samochodów z LPG w Europie... No tak, przecież Włosi czy Holendrzy w ogóle nie korzystają z LPG Holandia ma (tzn na 100 % miała jeszcze w sierpniu) preferencyjne stawki podatku ichniejszego "drogowego" dla autz LPG, wobec diesla różnice sięgały 200-220 euro kwartalnie. Oczywiście nie wychwalam pod niebiosa, bo i wady są - mniejszy bagażnik, zasięg, częstsze badanie techniczne czy też kolejka do tankowania (ok, jest samoobsługa ale dystrybutor do LPG z reguły jeden, a do PB czy ON co najmniej kilka). Co kto lubi... Diesla lubię bo jest służbowy , po mieście śmigam benzynowym Matizem, a za każdym razem jak będę kupował auto do użytku na trasy prywatne będę brać LPG.
Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013 Posty: 67 Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-01-01, 20:00
Cav napisał/a:
Opowieści dziwnej treści jak to stary silnik pali tyle samo co mniejszy i nowoczesny, już nie raz przetrenowałem w praktyce, więc możesz sobie je między bajki włożyć.
Z reguły niestety palą więcej, do tego wymagają wysokich obrotów do dynamicznej jazdy, w wyniku czego palą jeszcze więcej, mały turbodoładowany silnik nie musi być wysoko kręcony, bo turbina zapewnia mu dobre osiągi przy dużo niższych obrotach, a to skutkuje raz że wygodą dla kierowcy, dwa - niższym zużyciem paliwa.
Taki silnik dużo będzie za to palił komuś, kto nie umie nim jeździć i próbuje jeździć tak, jak wolnossącym starym benzyniakiem
Ponieważ się nie znam na samochodach , a zastanawiałam się nad tce to obejrzałam jakiś czas temu dość dokładnie raporty spalania megane i clio w wariancie tce i stary silnik i internet pokazuje coś dokładnie odwrotnego do tego co piszesz. Nawet jak odrzuci się raporty skrajne to i tak wychodzi, ze silniki tce palą tyle samo lub nieco więcej niż stare. Nie wierzę , że wszyscy piszący kłamią, albo wszystkie raporty są zamieszczane na zlecenie konkurencji chociaż część na pewno tak. Wierzę natomiast i myślę, ze możesz mieć rację co do tego, że jeszcze nie nauczyliśmy się jeździć takimi nowoczesnymi silnikami i stąd takie wyniki spalania. Patrząc jednak na same wyniki spalania (pomijam komfort , kulturę jazdy i inne zalety wymieniane przy silnikach tce) to nie są one wcale tak bardzo obiecujące , a już na pewno nie tak jak deklaruje producent.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-01, 21:35
Takie raporty nie są funta kłaków warte, stwierdzam to na podstawie porównań samochodów które miałem, z ich raportami np. na spritmonitor.
Spalania tam najniższe nie są możliwe do osiągnięcia, spalania najwyższe z reguły są tymi, na które można liczyć w codziennej eksploatacji w dużym mieście.
Pamiętaj jak one są robione, nie dowiesz się z nich jak i gdzie dany klient jeździ.
A różnica w spalaniu między trasą i miastem, albo miasteczkiem a dużym miastem jest ogromna.
Akurat spalanie Megane miałem okazję porównać na własnej skórze i 1.6 16V pali MINIMALNIE tyle, ile 1.2 tce 115 KM średnio i to przy ostrym traktowaniu.
Czyli z reguły tenże stary silnik będzie palił dobre 10-20% więcej.
W 10 tym się w mieście możesz nie zmieścić, jeśli chcesz żeby to jakoś jechało.
Nie wiem jakbyś musiał dusić po mieście 1.2 tce żeby Ci spalił 10 l.
Jedyny brak różnic będzie na szybkiej trasie (np. autostrada w Niemczech), bo wtedy oba silniki pracują na mocnym wysileniu, więc cudów nie ma, 115 KM swoje spalić musi, niezależnie od konstrukcji.
W mieście z racji turbiny i przebiegu momentu, silnik z turbiną wystarczy traktować dużo lżej, żeby podobnie pojechać, stąd oszczędności nieuniknione.
P.S.
Z nudów sprawdziłem statystyki obu silników na spritmonitor:
1.2 tce: min. 6.23; śr. 6,89; max. 7,90
1.6 16V min. 5.08; śr. 7,55; max. 10,49
Choć wydaje mi się, że extrema i średnia są bardzo mocno zaniżone, zwłaszcza jak na Niemcy, (bo sam robiłem większe na drogach gdzie jeździ się wolniej), to i tak jakaś tam prawidłowość wychodzi, wg nich stary silnik pali o 10% więcej.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-01-01, 22:13, w całości zmieniany 2 razy
Akurat spalanie Megane miałem okazję porównać na własnej skórze i 1.6 16V}.........{W 10 tym się w mieście możesz nie zmieścić, jeśli chcesz żeby to jakoś jechało.
- jeździłem ponad pięć lat Megane II Grandtour z silnikiem 1,6 16 V i nigdy spalanie nawet nie zbliżyło się do granicy 10 l/100 bez względu na warunki eksploatacji (miasto, autostrada, góry, doliny, zima, lato itp...)
- może miałem farta i trafiłem na wyjątkowy egzemplarz? (możliwości konfrontacji z innym nie miałem)...
- miasto ok. 400 tys. mieszkańców, czas przejazdu jest (był w latach 2003-2008) wartością zmienną i uważam, że jako jeden z wielu "parametrów łącznych" znaczącego wpływu nie miał...
- jeździłem co prawda jeszcze przez ok. dwa tygodnie Megane I również z silnikiem 1,6 i w tym samochodzie spalanie wychodziło na poziomie ok. 9 l/100 z tym, że był to samochód zastępczy co pewnie nie pozostawało bez wpływu na "spalanie"... ale był to za krótki okres użytkowania by na takich doświadczeniach bazować...
Jeśli o spalanie silnika bez turbo i turbo. Miałem przez tydzień w swoim czasie zastępcze Megane III z silnikiem 1.6 16v a trochę wcześniej Sandero 0.9TCe. Jeździłem do Pruszkowa, do pracy w jedną stronę autostradą a z powrotem przez miasta. Megane spaliło benzyny 6.5l/100km, Sandero 6l/100km a mój Stepway spala 9.5l/100km tyle że LPG. Ciekawe ile by spalił Fiat 500 z dwu cylindrowym turbo
Też uważam że cały ten downsizing to wyciąganie od nabywców kasy i unikania placenia kar dla producentów.
Ogólnie to stwierdzam że ten wątek chyba zmierza w nie w tą stronę co trzeba.
Osobiście uważam że po wycofaniu Chevroleta z naszej części Europy ciężko będzie o alternatywę dla Dacii.
Rynek nie lubi próżni. Pojawią się inne alternatywy - VW ponoć chce wprowadzić nową tanią markę, Peugeot już wypuścił 301, a to ma być początek serii z 1 na końcu. Poza tym Dacia staje się coraz lepsza jakościowo i lepiej wyposażona, ale też droższa (w bogatszych wersjach oraz w serwisie), więc sama zbliża się do poziomu innych producentów.
Wprowadzając orlando na rynek tak właśnie chyba twierdzili - "minivan o wyglądzie SUVa". Tymczasem ten model ma zupełnie normalny prześwit - 123 mm. To jest auto na równe drogi...
Dokładnie, to już bardziej na "SUVa" nadaje sie nawet Dokker - prześwit 190mm/153mm (obciążony/nieobciążony).
Citroen zaczął wyprzedaże. C-Elysee można kupić już za 31,900 zł (1.2 Attraction). Za lepiej wyposażonego Seduction trzeba zapłacić 38.100 zł. Najtańszy 1.6 115 KM Seduction to koszt 41.900 zł.
Citroen od dawna był marką która oferuje chyba stosunkowo najwyższe upusty cennikowe, nie ma się czym podniecać - tak klienci decydują portfelami, a po wynikach sprzedaży jakoś rewelacji nie widać.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Ostatnio zmieniony przez sereq 2014-01-04, 20:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-05, 08:19
sereq napisał/a:
Citroen od dawna był marką która oferuje chyba stosunkowo najwyższe upusty cennikowe, nie ma się czym podniecać - tak klienci decydują portfelami, a po wynikach sprzedaży jakoś rewelacji nie widać.
Ale za taką cenę C-Elysee praktycznie nie ma konkurencji, to cena auta o numer mniejszego, a w przypadku wielu marek nawet i o dwa numery.
Na tą chwilę - IMO hit.
Citroen od dawna był marką która oferuje chyba stosunkowo najwyższe upusty cennikowe, nie ma się czym podniecać - tak klienci decydują portfelami, a po wynikach sprzedaży jakoś rewelacji nie widać.
Ale za taką cenę C-Elysee praktycznie nie ma konkurencji, to cena auta o numer mniejszego, a w przypadku wielu marek nawet i o dwa numery.
Na tą chwilę - IMO hit.
Oczywiście - poszczególne promocyjne modele Citroena mogą być bardzo atrakcyjne vs. konkurencja. Mi chodziło bardziej o to że to jest ich ogólna polityka (duże rabaty cennikowe) i sumarycznie nie wpływa istotnie na wielkości całorocznych sprzedaży i ich udziałów w rynku.
_________________
były: Clio III 1.2, Duster 1.6 4x4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum