Liczba pierwszych rejestracji Dusterow w Polsce nadal wyraznie spada. Prownujac m-ce I-VIII 2013 do I-VIII 2012 jest to spadek o 24,7% (3092 vs 4108). Zródlo to samo co wczesniej, wyniki procentowe w zaokragleniu do jednego miejsca po przecinku.
niby spada a po mojej wiosce coraz wiecej tego jezdzi :)
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-03, 08:43
Calkowita liczba Dusterow ciagle sie zwieksza, nawet gdy ich sprzedaz spada, tyle ze dzieje sie to wolniej niz w czasie wzrostu sprzedazy. A jesli faktycznie w Twojej wiosce Dusterow w ostatnich miesiacach przybywa wiecej niz wczesniej, to byc moze Twoi ziomkowie dopiero niedawno sie "obudzili" i masowo i rzucili na Dustery . Co i tak nie zmienia faktu, ze sprzedaz DD w PL regularnie spada poczawszy od marca 2013 (w porownaniu rok do roku).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-03, 11:53
powoli nasyca się rynek,większość zainteresowanych już kupiła albo czeka na lifting
powoli nasyca się rynek,większość zainteresowanych już kupiła albo czeka na lifting
Lub też wybiera inne modele Dacii
Przecież w 2011/2012 roku paleta aut Dacii była mniejsza, nie było Dokkera, Lodgy, Sandero po lifcie - teraz wybór w salonie jest dużo większy, widać to zresztą jak fizycznie wchodzi się do salonu Renault/Dacia. W czerwcu 2010 gdy składałem zamówienie na Dustera , w salonie stał poprzedni Logan i Sandero I i jeden jedyny Duster pokazowy 4x2 ;)
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-08, 17:36
Kratylos napisał/a:
po prostu stracil posmak nowosci...
teraz bedze lift i moze znow wiecej sie sprzeda...
Nawet po FL nie bedzie to juz taka nowosc jak kiedys.
Gdy ruszy na dobre produkcja i odbiory wersji po FL, to raczej napewno bedzie lepiej niz teraz czy w ostatnich (kiepskich) miesiacach, ale czy wtedy sprzedaz osiagnie (lub nawet przekroczy) poziomy z rekordowego 2012r.?? Mam co do tego niemale wapliwosci. W przeciwienstwie do tego co bylo kiedys, teraz Duster jest najstarszym modelelm w gamie Dacii. Poza tym jeszcze nie wiemy ostatecznie, jakie silniki beda oferowane w DD po FL, ew. w powiazaniu z jakimi wersjami wyposazenia itp., jakie ceny. A te aspekty tez maja wplyw na sprzedaz.
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-09, 12:32
Ja tez to zauwaylem, jak rowniez to, ze od kilku tygodni pojawia sie wiecej bardziej rozsadnych ofert/ogloszen na alledrogo (a nie tylko prawie same rozbitki z zagranicy).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-09, 14:23
BoloSr napisał/a:
wola kupic nowe po tych 2-3 latach uzytkowania DD :)
z ekonomicznego punktu widzenia taka operacja jest bez sensu - 3 letnie auto ma za sobą dużą utratę wartości, podcza gdy technicznie ma się jeszcze doskonale. Na takiej operacji zyskuje kupujący a nie sprzedający
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-09-09, 14:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-11-15, 07:40
myślę,że wielu potencjalnych chętnych po prostu czeka na model poliftingowy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-11-15, 11:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-11-15, 07:51
DD napisał/a:
Coś drgnęło - porównując m-ce I-IX 2013 do I-IX 2012 wprawdzie nadal jest to spadek, ale już trochę mniejszy bo o 23,8% (3507 vs 4600), a poprzednio był o 24,7%. Źródło to samo co wcześniej, wyniki procentowe w zaokrągleniu do jednego miejsca po przecinku.
Porównując m-ce I-X 2013 do I-X 2012 nadal jest to spadek, ale jeszcze trochę mniejszy, bo o 22,5% (3921 vs 5059), a poprzednio był o 23,8%. Źródło to samo co wcześniej, wyniki procentowe w zaokrągleniu do jednego miejsca po przecinku.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-15, 08:33, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-01-03, 23:54
Porównując m-ce I-XI 2013 do I-XI 2012 nadal jest to spadek, tym razem nawet troszkę większy, bo o 22,7% (4226 vs 5469), a poprzednio był o 22,5%. Źródło to samo co wcześniej, wyniki procentowe w zaokrągleniu do jednego miejsca po przecinku.
Łącznie liczba pierwszych rejestracji DD w Polsce od pojawienia sie na rynku w 2010r. do listopada 2013 włącznie to już 14.860, dla porównania w przypadku Qashqaia to 35.029 (na rynku od 2007r.), a Yeti 7.258 (na rynku od 2009r.).
No, 15tys. sztuk to już coś jest... pozwala to mieć nadzieję, że w przyszłości nie będzie wielkich problemów ze zdobyciem cześci na szrotach .
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-01-04, 04:40
Prównując cały rok 2013 do całego 2012 nadal jest to spadek, ale tym razem wyraźnie mniejszy niż w przypadku poprzedniej i w ogóle poprzednich 5-ciu "relacji", bo o 20,4% (4674 vs 5875), poprzednio był o 22,7%. Źródło to samo co wcześniej, wyniki procentowe w zaokrągleniu do jednego miejsca po przecinku.
Pierwszy raz nieśmiało uwidoczniło się rozpoczęcie odbiorów Dusterów ph2 z salonów.
Łącznie liczba wszystkich pierwszych rejestracji DD w Polsce do końca obiegłego roku to już 15.308, w tym w samym 2013r. to 4674. Dla porównania w przypadku Qashqaia w samym 2013r. to 5396, a Yeti to 2016.
No ale Yeti to jest stwór, o którym wszyscy słyszeli, ale mało kto go widział, więc porównanie bez sensu. Również liczenie sprzedanych Dusterów jest nonsensem, bo w obrębie samej stajni Dacii jaką miał na początku konkurencję? Żadną. A dziś choćby Stepway i inne odnowione modele. W moim przypadku sprzedaż Dusterów po początkowej hossie spadła o 100% - w 2010 kupiłem jednego, a w następnych: 0, 0, i jeszcze raz 0.
Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2012 Posty: 155 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-01-09, 15:15
DD napisał/a:
Kratylos napisał/a:
po prostu stracil posmak nowosci...
teraz bedze lift i moze znow wiecej sie sprzeda...
Nawet po FL nie bedzie to juz taka nowosc jak kiedys.
Gdy ruszy na dobre produkcja i odbiory wersji po FL, to raczej napewno bedzie lepiej niz teraz czy w ostatnich (kiepskich) miesiacach, ale czy wtedy sprzedaz osiagnie (lub nawet przekroczy) poziomy z rekordowego 2012r.?? Mam co do tego niemale wapliwosci. W przeciwienstwie do tego co bylo kiedys, teraz Duster jest najstarszym modelelm w gamie Dacii. Poza tym jeszcze nie wiemy ostatecznie, jakie silniki beda oferowane w DD po FL, ew. w powiazaniu z jakimi wersjami wyposazenia itp., jakie ceny. A te aspekty tez maja wplyw na sprzedaz.
Lekko nawiązując do cytatu wyżej co racja to racja nowy DD nie może przebić ilością sprzedanych egzemplarzy starego bo:
- cena - ktoś napisał że jest dobrze ze cena nowego został na poziomi starego modelu z perspektywy kupującego oczywiście fajnie ze nie więcej wołają ale nie ma co się oszukiwać cena powinna być ,,znacznie" niższa to tylko FL
-wygląd- bo to tylko FL nie nowy model niefachowe oko nawet różnicy nie dostrzeże widząc nowego DD na drodze. ( środek oczywiście na plus chyba że ktoś ma inne zdanie)
Na plus ten nowy silnik ale zobaczy się jak się będzie sprawował opinie użytkowników mnie ciekawią bo co do 0.9 TCe montowanych np. w Clio to coś mam obawy do 1.2 TCe już mniejsze jeśli chodzi o trwałość silnika bo spalanie to przemilczę turbo robi swoje niestety.
...
- cena - ktoś napisał że jest dobrze ze cena nowego został na poziomi starego modelu z perspektywy kupującego oczywiście fajnie ze nie więcej wołają ale nie ma co się oszukiwać cena powinna być ,,znacznie" niższa to tylko FL....
Czegoś tu nie rozumiem, pokaż mi proszę model auta , w którym po przeprowadzonym FL cena znacznie spadła. No chyba , że uważasz iż Duster PH1 był znacznie za drogi....., no ale co by nie mówić o jego wadach i zaletach, to i tak ceną zamiótł konkurencję (będąc w zależności od wersji i konkurenta tańszy o te minimum naście, jak nie 20 tysięcy pln). A to czy jest wart tej ceny jest czy nie to już inna sprawa. Był to i jest nadal najtańszy SUV na rynku.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Po pierwsze, pod tym linkiem mowa jest o sprzedaży, a jej wyniki bywają zniekształcane przez reeksport, ja zaś w tym wątku poslugiwałem/posługuję się liczbą pierwszych rejestracji DD w PL (na podst. carmarket.com.pl), a po drugie, tam nie jest nigdzie napisane (przynajmniej ja nie widzę), że Dacii Duster w zeszłym roku sprzedano więcej niż w 2012r.
Łączna liczba pierwszych. rej. wszystkich modeli Dacii w Polsce w 2013r. była rekordowa i o ok. 20% wyższa niz w 2012r., natomiast w przypadku samego Dustera (a o tym właśnie traktuje ten wątek) nastąpił spadek o ok. 20%. Tak więc liczba polskich nabywców nowych DD siadała... siadała, ale wkrótce pewnie będę musiał nieco zmodyfikować tytuł wątku, gdyż prawdopodobnie będzie znacząco rosła i to co najmniej z dwu powodów:
1. Bo się ludzie rzucą na nieco bardziej atrakcyjny model po face liftingu, w tym ci, którzy się od miesięcy wstrzymywali, czekając wlaśnie na ph2.
2. Te porównania są rok do roku, czyli zeszły, nienajlepszy dla DD, rok był porównywany do rekordowego dla tego modelu 2012-tego roku. Natomiast ta sprzedaż, która rusza/ruszy z kopyta w tym roku, będzie przyrównywana do nienajlepszego 2013r, czyli siłą rzeczy wzrosty będą łatwiejsze do osiągnięcia.
Ostatnio zmieniony przez DD 2014-02-02, 06:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-05-04, 22:56
Porównując m-ce I/2014 do I/2013 mamy po raz pierwszy od długiego czasu wzrost liczby pierwszych rejestracji Dacii Duster w Polsce, chociaż jest to wzrost maly, bo zaledwie o 4,51% (417 vs 399). Źródło jak zwykle carmarket.com.pl, a wyniki procentowe podane w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.
Porównanie m-cy I-II/2014 do I-II/2013 przynosi lekkie zaskoczenie - spadek o 4,86% (861 vs 906).
A w pierwszym kwartale 2014r. (w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku), po raz pierwszy od dluższego czasu, nastąpił dość duży wzrost pierwszych rej., bo blisko dwudziestoprocentowy (dokładniej o 19,92% - 1523 vs 1270). Jak to możliwe, skoro za m-ce I-II był niewielki spadek? No nie może być inaczej, po prostu był bardzo dobry wynik w marcu - aż 662. Jest to drugi najwyższy wynik miesięczny w historii Dustera na polskim rynku. Lepszy był tylko równe dwa lata wcześniej, w marcu rekordowego (jak dotąd) roku 2012-tego - 821.
No, więc chyba już na dobre rozkreciła się sprzedaż Dusterów ph2 w PL ... w związku z tym przyszedł czas, żebym zmodyfikował dotychczasowy tytuł wątku .
Aha, lada dzień powinny już być wyniki z kwietnia. Ciekawe, czy będą lepsze niż te bardzo dobre z marca?
Ostatnio zmieniony przez DD 2014-06-13, 08:09, w całości zmieniany 1 raz
A w pierwszym kwartale 2014r. (w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku), po raz pierwszy od dluższego czasu, nastąpił dość duży wzrost pierwszych rej., bo blisko dwudziestoprocentowy (dokładniej o 19,92% - 1523 vs 1270). Jak to możliwe, skoro za m-ce I-II był niewielki spadek? No nie może być inaczej, po prostu był bardzo dobry wynik w marcu - aż 662. Jest to drugi najwyższy wynik miesięczny w historii Dustera na polskim rynku. Lepszy był tylko równe dwa lata wcześniej, w marcu rekordowego (jak dotąd) roku 2012-tego - 821.
Pewnie to dlatego, że znaczna większość ludzi decyduje się na kupno samochodu dopiero po jeździe próbnej.
Stąd: jazda próbna listopad/grudzień 2013 -> czas oczekiwania min. 4 miesiące -> data rejestracji marzec / kwiecień 2014.
Podejrzewam, że spory wzrost będzie też w maju - lipcu. Bo często ludzie szukają nowego samochodu na początku roku, kiedy można dostać zeszłoroczne egzemplarze ze sporym rabatem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum