Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-06, 20:44
Problemy z zapalaniem - benzyna
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-19, 15:06   

DD napisał/a:
Czujnik polozenia walu przewaznie bywa realizowany na czujniku Halla, albo czujniku indukcyjnym, ale akurat w Dacii i 1.4/1.6MPI (8V) jest chyba indukcyjny.


No fakt przepraszam piszesz "chyba", a nie "jest".

Myślę, że dla koleżanki, jak i większości, to i tak bez różnicy na czym jest ten czujnik zrobiony byle by wiedziała gdzie go znaleźć i jak go sprawdzić.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-09-19, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-19, 15:34   

Marek1603 napisał/a:
DD napisał/a:
Czujnik polozenia walu przewaznie bywa realizowany na czujniku Halla, albo czujniku indukcyjnym, ale akurat w Dacii i 1.4/1.6MPI (8V) jest chyba indukcyjny.

No fakt przepraszam piszesz "chyba", a nie "jest".

Ale co to ma do rzeczy w ponizszej kwestji?
Marek1603 napisał/a:
Ciekawe tylko dlaczego piszesz sprawdź czujnik halla jeżeli teraz piszesz że w daciach jest indukcyjny.

Ja tam nigdzie nie napisalem, zeby sprawdzic cz. halla, to tylko Tobie sie tak wydawalo.

A przedwczoraj napisalem "chyba", bo wtedy nie bylem jeszcze na 100% pewien (tylko na 98,5% ;-) ), ze tam jest czujnik indukcyjny w roli czujnika polozenia walu korbowego. Od wczoraj juz jestem tego pewien na 100%.

MSZ warto sobie wyjasnic, ze biale jest biale, a nie szare :-) . A co kto pozniej z ta informacja zrobi, to juz jego sprawa...
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-09-19, 17:15   

No i wymienione, Koszt 150zł z wymianą ;) Mam nadzieję, że to było przyczyną :D

_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-19, 18:17   

Toż właśnie omawiany czujnik.

DD powiem na zakończenie tylko tyle.

Każdy czujnik halla może być czujnikiem położenia wału ale nie każdy czujnik położenia wału czujnikiem halla.

Nie każdy kierowca mysi być od razu mechanikiem i nie każdy mechanik od razu elektronikiem, a forum jest po to aby pomagać, a nie sprzeczać się co jest białe i czarne. Pokuszę się o stwierdzenie, że nawet niektórzy mechanicy nie wiedzą jak jest zbudowany bo podłącza się pod komputer : błąd 1234567890, aha czujnik położenia wału, wymieniamy.
No i jak wcześniej napisałeś jesteśmy na forum motoryzacyjnym, a nie na elektrodzie więc po co przeciętnemu Kowalskiemu (przepraszam Kowalskich) wiedzieć co w tym czujniku siedzi. Będzie dociekliwy to dopyta jak jest zbudowany.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-09-19, 18:29   

Tak kol. Marek1603, jesteśmy na Forum motoryzacyjnym i powinniśmy używać prawidłowych nazw. Kol. Marek1603, od początku w swoich postach pisał o czujniku położenia wału i to jest prawidłowa nazwa. Przez przypadek kol.Modlishkaaa, użyła potocznej nazwy czujnik halla i zaczęła się dyskusja czy czarne to czarne a białe to szare.
Nawiasem mówiąc można użyć nazwy potocznej ale dobrze by było umieszczać je w nawiasach lub zaznaczyć innym wyróżnikiem.
 
Modlishkaaa 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI LPG
Rocznik: 2006
Wersja: Logan
Dołączyła: 01 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz-Centrum ;)
Wysłany: 2013-09-19, 18:39   

Rzeczywiście, ja zapytałam czy owe objawy dotyczą czujnika halla, mimo burzliwej wymiany zdań, na prawdę bardzo dziękuję za wyjaśnienie ;) nie martwcie się, że ktoś coś źle powiedział, ja sie nie znam na tym ;) dla mnie wystarczyło stwierdzenie jakie padło, że to jest współgrające z czujnikiem wału i tyle ;) .
_________________

 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-09-19, 19:43   

Marek1603 napisał/a:
Toż właśnie omawiany czujnik.

Owszem, to jest wlasnie omawiany czujnik polozenia walu korbowego, zrealizowany na czujniku indukcyjnym. Mozna o nim powiedziec "czujnik polozenia walu korbowego", mozna tez "czujnik indukcyjny", ale gdy ten konkretny czujnik okreslimy jako "czujnik halla", bo bedzie to po prostu blad.

Marek1603 napisał/a:
Każdy czujnik halla może być czujnikiem położenia wału ale nie każdy czujnik położenia wału czujnikiem halla.

Wlasnie o tym pisze od kilku postow, a kolega niepotrzebnie przeciaga dyskusje. Cz. Halla moze byc w zastosowany w roli cz. polozenia walu korbowego (moze byc tez w innych rolach, np. cz. polozenia waka rozrzadu), ale cz. polozenia walu korbowego moze byc tez zrealizowany na innego rodzaju czujnikach, np. indukcyjnym, i tak jest wlasnie w tej Dacii.
Powtorze jeszcze raz, "czujnik Halla" nie jest synonimem dla "czujnik polozenia walu korbowego". I to sie od poczatku odnosilo do kolegi kategorycznego stwierdzenia :
Marek1603 napisał/a:
Toż czujnik halla to nic innego jak czujnik położenia wału.


Zywie szczera nadzieje, ze teraz juz wszystko zostalo wyjasnione :-) .
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-06, 15:53   Nie mogę odpalać Daci Duster 1.6 16V 4x4

Witam !!!
Tak jak w temacie. Wczoraj zajechałem samochodem do domu zgasiłem. Dzisiaj wsiadam odpalam i nic. Rozrusznik kręci na tablicy świeci ten znak że problem z elektroniką i stop na prędkościomierzu.
Benzyna jest akumulator ok. Ma ktoś pomysł. 21 tyś na liczniku. ?

PS Jak najlepiej załatwić temat. Mam wykupioną rozszerzoną gwarancję oraz assistance
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-06, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-06, 16:12   

zadzwoń do TU i niech naprawią z Assistance.

ps.
Przekaźniki do pompy paliwa są ok ?
wyjmij kabel WN ze świecy i sprawdź czy jest iskra w połączeniu z masą ( np z pokrywą zaworów ), przy rozruchu...
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-06, 16:18   

Tu http://www.dacia.pl/serwis/assistance/ - niestety dzisiaj wbrew temu co piszą nieczynne

Nie będę nic grzebał niech naprawiają sami w końcu za to zapłaciłem.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2014-01-06, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-01-06, 17:03   

Trzecia Daćka w krótkim czasie która nie chce odpalić? Dziwna seria...
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-06, 17:21   

Teraz to straciłem zaufanie do DD Dobrze że na trasie nie padłą tylko w domu
Czy serwis może naprawić ją w domu ?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2014-01-06, 17:40   

Cytat:
stop na prędkościomierzu


Wygląda mi to na serię fakeów - w każdym przypadku nikt nie chce nic sprawdzić, żadnego zdjęcia i każdy stracił zaufanie do Dacii...

Chciałbym zobaczyć jak wygląda wspomniany "stop na prędkościomierzu"...

Ależ oczywiście - przyjeżdża facet, która ma za zadanie w pierwszej chwili sprawdzić czy to nie błahostka, której nie naprawi na miejscu. Z tego co pamiętam jak odholują samochód do ASO, to dostajesz samochód zastępczy.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2014-01-06, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-06, 18:01   

To mam nadzieję że przynajmniej szybko usuną usterkę bo potrzebuję sprawnego samochodu
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-01-06, 18:07   

Czyżby kolejny problem z protezą LPG :?:
 
etam 


Marka: Dacia
Model: Duster (będzie albo i nie)
Silnik: 1.5 dCi
Dołączyła: 06 Paź 2013
Posty: 67
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2014-01-06, 18:29   

chriskb napisał/a:
Czyżby kolejny problem z protezą LPG :?:

o ile pamiętam robo1973 chyba nie dawno sprzedał swoje auto - więc nie ma pewności, że znowu jeździ na gaz.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-06, 18:37   

Tak jeżdżę na gaz Wygląda mi to na cewkę zapłonową. Ale niema co gdybać Jak mi naprawia to się odezwę i powiem co było.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-01-06, 18:54   

Sandero jednego z userów nie ma LPG i też nie odpala, więc byłbym ostrożny w sugerowaniu instalacji LPG jako winowajcy :roll:
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-06, 18:54   

w 16V chyba są 4 cewki, więc odpaliłby na 3 cylindrach.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-01-06, 19:06   

Cewki w tym silniku są cztery, a kabli WN nie ma wcale (przynajmniej w swoim ich nie widzę).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-01-06, 19:14   

warto niektórym przypomnieć, że instalacja LPG nie ma nic do rzeczy, samochód zawsze "odpala" na benzynie...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-06, 20:06   

Według mnie jeżeli chodzi o silnik 1.6 16v
problem już by opisywalny na forum
http://www.daciaklub.pl/f...mapa+wtrysk%F3w
jak pewnie zrobiło się zimno silnik dostał zbyt lichą mieszankę i nie odpalił .
_________________
Moje auto
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-01-06, 20:08   

robo1973 napisał/a:
Teraz to straciłem zaufanie do DD Dobrze że na trasie nie padłą tylko w domu
Czy serwis może naprawić ją w domu ?

To cecha samochodów ze stajni Renault - nie padają w trasie tylko w domu. Dla mnie to zaleta :mrgreen:
W każdej marce zdarzają się czasami awarie, wszystko zależy co padło. Mam ten silnik w dwóch autach, zrobiłem razem pod 300 tyś ale nie miałem podobnego przypadku. Pamiętam z forum Laguny że komuś padły dwie cewki na raz, ale to były cewki starego typu którym się to zdarzało. Na wszelki wypadek sprawdź samodzielnie bezpieczniki - ja ostatnio myślałem że mi padło światło cofania, a okazał się bezpiecznik.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-01-06, 20:16   

Karenzo napisał/a:
Według mnie jeżeli chodzi o silnik 1.6 16v
problem już by opisywalny na forum
http://www.daciaklub.pl/f...mapa+wtrysk%F3w
jak pewnie zrobiło się zimno silnik dostał zbyt lichą mieszankę i nie odpalił .

Z tym kręceniem to fakt czasami problem jest. Ale kręcę i kręcę i nic. Pali mi się kontrolka sygnalizująca usterkę elektroniki i kontrolka stop na prędkościomierzu. Bezpieczniki też sprawdziłem. Tak więc niema co się rozpisywać przyjadą to niech naprawiają. Zobaczę co wart jest dodatkowa gwarancja. Na razie to piszą nieprawdę na stronie:
''Zadzwoń na numer (48) 22 575 94 44, a udzielimy Ci pomocy.

Możesz jechać spokojnie : jest to numer całodobowy, czynny przez cały rok.'''
he dobre
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-01-06, 22:00   

TD Pedro napisał/a:
warto niektórym przypomnieć, że instalacja LPG nie ma nic do rzeczy, samochód zawsze "odpala" na benzynie...

A komputerek gazu odcina sobie wtryski benzyny. :idea: A emulatorki dostarczają fałszywych sygnałów...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne