Opcje:
- Podłokietnik
- Regulator/ogranicznik prędkości
- Skórzana kierownica
- Koło zapasowe
- Przedłużona gwarancja (4lata/120tys km)
Akcesoria gratisowe:
- System wspomagania parkowania tyłem (650)
- Alarm z montażem (1500)
- Dywaniki gumowe (200)
Łączna wartość gratisów: 2350 zł
Cena auta po rabacie: 54 070,00
Finansowanie poprzez leasing RCI
Zamówienie złożyłem 30/09/2013
Przewidywany termin dostawy 44 tydzień tego roku - czyli koniec października - no dosyć szybko .
Akurat jak byłem w salonie negocjować to był ostatni dzień z możliwością wprowadzania zmian w tym egzemplarzu. Kolejny egzemplarz byłby pod koniec listopada. Nie chciałem czekać więc już nie sprawdzałem innych opcji tylko przystałem na to co powyżej.
Na koniec jeszcze ważne info dla tych co mają negocjacje przed sobą.
Próbowałem zamienić "przedłużoną gwarancję" na coś konkretnego/materialnego i zaproponowałem aby zamiast tego dali mi opony zimowe. Na tą propozycję sprzedawca w przypływie szczerości wyznał, że zależy mu na sprzedaniu tej gwarancji jednak i przy utrzymaniu tej opcji zaproponował opony z rabatem.
Tak więc na koniec dostałem jeszcze opony zimowe za pół ceny (Dytona - komplet za 400 zl z zalozeniem).
Piszę to do tych, którzy na opcję gwarancji są zdecydowani aby nie ujawniali tego zbyt wcześnie ale potraktowali to jako właśnie kartę przetargową
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez krzychosz 2013-10-09, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie jestem w trakcie negocjacji nowej Dacii Lodgy. W ciągu kilku dni nastąpi ostateczna decyzja i podpisanie umowy. Jak wyglądały moje negocjacje?
Po pierwsze. Najpierw zabrałem się za lekturę Waszych postów i doświadczeń z Dealerami.
Po drugie. Przeczytałem również kilka artykułów na temat negocjacji przy kupnie nowego samochodu - ale w sumie w moim przypadku te artykuły nie przydały się.
I w końcu do dzieła.
1. Przeanalizowanie moich oczekwiań, w rezultacie czego powstała taka konfiguracja:
Dacia Lodgy
Moja wersja: Laureate 1.6 (84 KM)
Moje preferencje: Liczba miejsc : 5
Widok zewnętrzny: Lakier Metalizowany (nad kolorem jeszcze się zastanawiam)
Wyposażenie obowiązkowe:
• DACIA PLUG&RADIO (radioodtwarzacz CD MP3, Bluetooth, z pilotem do ster., USB/jack
w panelu radia)
• ogrzewane fotele przednie
• kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą
• szyby tylne elektryczne
• system kontroli toru jazdy (ESC)
• koło zapasowe
Wyposażenie opcjonalne (jeśli jest możliwość dołożenia poniższych opcji w ASO dealera):
• system wspomagania parkowania tyłem
• podłokietnik (między fotelem kierowcy a pasażera)
• hak
• poprzeczki dachowe mocowane na relingach
• przyciemniane tylne szyby
• przednie i tylne chlapacze
• autoalarm
• wkład na podłogę bagażnika
• tekstylne / gumowe dywaniki podłogowe
Domyślnie zdawałem sobie sprawę, że będzie to samochód do produkcji, bo rzadko trafia się taka konfiguracja.
Ale rozważałem również samochód "od ręki", jeśli byłby w podobnej konfiguracji.
2. Zdobycie namiarów telefonicznych do dealerów w promieniu +/- 200 km od Kielc, mojego miejsca zamieszkania.
3. Kontakt telefoniczny i rozmowa z handlowcem Dacii. Mówiłem, że jestem zainteresowany zakupem auta w odpowiedniej konfiguracji, zaznaczyłem jednak, że rozważam także inne propozycje. Poprosiłem, czy z racji odległości możemy pozostać w kontakcie telefoniczno/mailowym, a także pytałem, czy mogę przesłać do mojego rozmówcy moją konfigurację auta i poprosiłem, aby ją przeanalizował.
Tu za każdym razem uzyskałem pozytywną odpowiedź. Po podaniu maila, od razu wysyłałem moją konfigurację. Po zakończonej rozmowie i wysłaniu oferty, zapisywałem, komu już wysłałem maila. W ciągu nieco ponad godziny wysłałem ofertę do 12 dealerów.
4. Czekanie na odpowiedź. Na 12 wysłanych ofert, nie odpowiedział tylko jeden dealer. Myślę, że to dobry wynik.
5. Analizowanie otrzymanych ofert od poszczególnych dealerów.
Pierwszą ofertę jaką otrzymałem to była oferta z Katowic, kwota do zapłaty 52 030 zł (uwzględniony został rabat 2500 zł na wyposażenie dodatkowe) za pełną opcję zgodną w 100 % z moją konfiguracją.
Następne najatrakcyjniejsze w kolejności oferty to Kraków, ok. 52 641 zł (rabat 1000 zł), jednak bez przyciemnianych szyb,
I Warszawa, 52 935 zł (rabat 2000 zł) również bez przyciemnianych szyb.
Reszta ofert to były kwoty wyższe od w/w nawet do 54 809 zł
Dostałem również oferty z rocznika 2013, ale niestety zbytnio odbiegały od moich oczekiwań.
6. W międzyczasie od kolegi Hojnorka zdobyłem jeszcze kontakt do handlowca Damiana z Częstochowy. Na ofertę od niego musiałem poczekać - przerwa świąteczno-noworoczna.
Natomiast kolega Wieża skontaktował się w moim imieniu z łódzkim dealerem, otrzymałem od niego propozycję 52 800 zł, za Dacie z 2014 r.
7. Ponowny telefoniczny kontakt z 3 najlepszymi dealerami, z informacją, że mam lepszą propozycję w Katowicach.
Efekt?
Warszawa, ostateczna propozycja = 52 600 zł bez przyciemniania szyb, reszta rozmów przy biurku,
Kraków, 52 258 zł, bez przyciemniania szyb.
7. 7 stycznia nastąpił przełom. Pierwsza propozycja Częstochowy 51 100 zł za full opcję, w pełni zgodną z moją konfiguracją. Rabat jaki dostałem, to 3 180 zł
8. Szybki telefoniczny kontakt do Katowic, zaproponowana cena, 51 000 zł za wszystko.
9. Wykonałem jeszcze telefon do Radomia, od którego dostałem propozycję na rocznik 2013. Poprosiłem, aby przesłali mi ofertę na 2014 r. Pani zapytała czy mam ofertę od innego delaera. Poinformowałem o kwocie 51 100 zł.
Następnego dnia oferta z Radomia, równa tej z Cz-wy, 51 100 zł. Sprzedawca i kierownik byli bardzo zdziwieni, że dostałem taką ofertę. Pani określiła ją jako "oferta po zbóju".
Teraz czas na ostateczne przeanalizowanie oferty, kontakt telefoniczny z poszczególnymi dealerami i dopytanie o szczegóły wyposażenia: np. rodzaju alarmu, czujników
cofania itp. Potem decyzja i wybór dealera.
Myślę, że to dobra oferta i więcej trudno będzie zdziałać.
Oczywiście w ostatecznych rozmowach będę jeszcze negocjował, dodatki typu FNS, moje przeglądy, a może co innego :)
PS. Nie dostałem rabatu na cenę samochodu z 2014 r., który bezpośrednio "wychodzi z fabryki". Rabat dostałem tylko na wyposażenie dodatkowe.
Dziękuję za pomoc Wieży, Hojnorkowi oraz innym osobom, z którymi rozmawiałem przez telefon i maliowałem, w celu zdobycia informacji na temat użytkowania Lodgy :)
Dziękuję za pomoc Wieży, Hojnorkowi oraz innym osobom, z którymi rozmawiałem przez telefon i maliowałem, w celu zdobycia informacji na temat użytkowania Lodgy :)
No po to się ma kolegów żeby cos pomogli ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
To i ja sie pochwale. Wlasnie zamowilem logana mcv.
- Lakier metalik, kolo zapasowe, dodatkowo zimowki - 38600
- Instalacja BRC za 3500 (byla za 3900)
- poprzeczki na relingi 350
- nakladki na progi za 100
Lacznie 42551
Jak bede placil to sobie chyba domowie podlokietnik za 300, jest jeszcze czojnik za 600 ale jego zaloze na wlasna reke, ewentualnie kupie sam a w salonie/serwisie zamontuje.
Przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z tableta.
Przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z tableta.
znam ten bul
Ja jestem słaby w negocjowaniu, a sprzedawca na pewno wiedział, że cena nawet bez rabatu jest dla mnie atrakcyjna - skończyło się na dywanikach i 3 m-cach czekania. Gdybym przeciągał, to nie załapałbym się już na pierwszy rocznik produkcji...
To teraz ja. Po pierwsze pospieszyliśmy się, bo zamówienie na MCVkę z 2013 złożyliśmy 4 stycznia, a od 8 był nowy cennik (z rabatem 4k na modele z 2013)...
Cena całości w konfiguracji:
- metalic
- fabryczny czujnik parkowania
- NAV
- alufelgi
- koło zapasowe
- przedłużona gwarancja
W sumie 54999 PLN.
Katalogowa 57600 PLN + gratisy
Dla innych kupujących - po zarejestrowaniu numeru VIN w Moja Dacia dostępna jest promocja:
5 LAT GWARANCJI*
* 5 lat gwarancji obejmuje 3 lata gwarancji fabrycznej oraz 2 lata dodatkowej gwarancji z całkowitym limitem przebiegu 80.000 km w cenie 1 zł w ramach programu Formuła Non Stop
Oferta ważna do : 31/03/2014
Kod oferty : 032014
Ostatnio zmieniony przez pdrazyk 2014-01-13, 21:31, w całości zmieniany 2 razy
Ale to niechcący, bo jak ktoś przedrzeźnia klasyka, to naraża się ABW. Miałem na myśli, że znaleźć "ó" na klawiaturze tabletu to nie taka prosta sprawa. Oczywiście w braku "ó' piszę "o".
źle liczycie!! jak rabatu dostałeś ponad 2000zł skoro prosta kalkulacja :
czujniki parkowania dałeś 750zł - nawet ori wychodzią 100 taniej a dokładane mieszczą się w 500zł
Hak....automat to cena 800zł góra.
Blokada- około 500zł
(ceny podaję z robocizną)
suma reasumując dostałeś rabat góra 1000zł ale zapisany jest ładniej na umowie i dałeś się uwieść :)
Tak się składa,że nie żartuję a ceny podałem z ASO.
Zajmuję się sprzedażą aut Renault/Dacia więc wiem co piszę :)
Ot tak prosta kalkulacja dostałeś rabatu 1000zł a nie jak jest przedstawione na papierze ponad 2000zł .... Prosty zabieg- alarm blokada kosztuje z montażem 500zł....zapiszę że kosztuje 800zł i dam rabat 800zł :) większa kwota na papierze wygląda przyjemniej dla kupującego :)
czujniki parkowania dałeś 750zł - nawet ori wychodzią 100 taniej a dokładane mieszczą się w 500zł
Hak....automat to cena 800zł góra.
Blokada- około 500zł
to są oficjalne ceny katalogowe w salonach czy nie
Powiedzmy tak:
Nie wiem jaki hak Ci zaproponowano - automat czy odkręcany?
Blokada skrzyni - nigdzie w katalogu nie ma oficjalnej ceny
Czujniki parkowania 82 01 322 684 402zł + montaż około 180zł :)
ja nie piszę o marżach na robociźnie i częściach..... jest to cena na 0 czyli po kosztach część belka haka+ wiązki + robocizna normalnie liczona wychodzi jak batem strzelił 800zł za wszystko :)
Panowie wiem co piszę bo sprzedaje te auta :)
Jak ktoś chce uczciwie kupić auto i mieć realnie nie naciągane wyliczenie rabatu to zapraszam do kontaktu.
I tu się sam zapętliłeś . Co mnie obchodzą ceny zakupu dealera ? Każdy kto handluje ma marżę, trudno żeby sprzedawał po kosztach. Rabat jest wyliczony prawidłowo- podane są ceny katalogowe w salonie i od tego liczony jest upust- to ile na samochodzie i akcesoriach zarabia sprzedawca mnie nie interesuje, trudno żeby pracował za darmo. Sugerujesz że mnie wycyckano, to idąc tym tropem myślenia, zostałem również wyruchany na cenie samochodu, radiu, relingach itp- przecież dealer kupuje taniej !
Jeżeli sprzedajesz samochody, a dodatki rozdajesz klientowi po cenie zakupu - twój interes, ale nie sugeruj że inni dają się robić w balona
ps. cena katalogowa oryginalnych czujników parkowania 3 szt. to 650,00zł, ja zapłaciłem 750,00 za 4 czujniki które są montowanie w salonie w Polsce
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-20, 19:33
Zbychu504 napisał/a:
ja nie piszę o marżach na robociźnie i częściach..... jest to cena na 0 czyli po kosztach część belka haka+ wiązki + robocizna normalnie liczona wychodzi jak batem strzelił 800zł za wszystko :)
Nie bardzo właśnie.
Hak automat 500 zł z wysyłką to minimum i to na allegro.
Za 300 zł pewnie gdzieś założysz, ale na pewno nie w ASO, jeśli przyjdziesz z własnym już po zakupie auta.
Zbychu504, ma racje sam złapałem swojego dilelra na tym
jak się zapytałem jak kto jest że w katalogu czujniki parkowania 400 zł a on liczy 1000 zł to ratował się że montaż drogi ale 600 zł
żeby mnie uspokoić dostałem alufelgi gratis w tym momencie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum