Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dustera 2
Autor Wiadomość
maciej 


Marka: Opel
Model: Astra H
Silnik: 1.6 Twinport instalka V generacji Vialle
Rocznik: 2005
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 53
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-01-15, 20:21   Nie będzie dustera

No i niestety nie kupuję dustera .Za cenę 16800 euro czylki prawie za cenę dustera otrzymałem captivę z silnikiem 2.2 diesel z metalikiem i alufelgami 17 cali.
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2014-01-15, 20:41   

od nowego roku nie ma już zniżki 7% dla wybranych grup zawodowych, przedłużenie gwarancji do 5lat kosztuje 499zł ale z limitem 60000km, jeśli chcemy gwarancje 5lat lub limit 100000km to już kosztuje to bodajże 899zł.
gdybym wiedział że tak będzie to wziąłbym oferte handlową przed sylwestrem i miałbym 1m-c na podjęcie decyzji,
dealer zaoferował wersje DD prestige demo ze zniżką 12%(przebieg 3tys.km, ale to disel a ja chce 1.2tce ze skórą i podgrzewanymi fotelami, a takich demówek nie mają
 
mercurysable 


Marka: DACIA
Model: DUSTER II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 19 Gru 2013
Posty: 100
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 2014-01-15, 20:59   

johnson nie mylisz się zakupiłem Duster II w grudniu 2013r , kraj produkcji Francja , więc dobrze słyszałeś . Wydaje mi się , że są to pierwsze wersje na tz. pokaz zanim na dobre ruszy linia w Rumunii . Zresztą kolor miałem mieć czarny a jest czarny metalik :lol: , więc tym bardziej jestem zadowolony .
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-01-16, 22:30   Zakup Dustera2

Witajcie to mój pierwszy post tutaj.
Klamka zapadła zmieniam auto. Szukałem długo różnych marek pojazdów, najpierw używanych przez kilka miesięcy, ale jak wiemy znalezienie auta w dobrym stanie jest mało możliwe. Zdecydowałem, że nowe. Chcę jednak wydać jak najmniej. Pytanie: czy warto kupić Dustera 2 w najtańszej wersji + centralny + el. szyby + pakiet offroad za 42000? Większość mojej jazdy odbywa się po trasie 90%-10% miasto. Ale to auto kupuję głównie na wakacyjne bezdroża. Czy auto bez klimy będzie sprzedawalne zaraz po skończonej gwarancji 5 latach? W swoim obecnym pojeździe klimy używam może przez tydzień dwa w roku. A jak używam to często gryzie mnie w gardle (odgrzybiona to nie ten powód). Czy najtańsza wersja w ogóle się sprzedaje?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-16, 22:44   

obawiam sie że na trasy najtańszy z silnikiem 1.6 się mało nada
raz że dużo spije w trasie(7-8 ) a dwa ta jednostka ekonomicznie jedzie do ok 130 potem spalanie szaleje
rozwiązanie to inicjacji LPG lub kupienie fabrycznego
lub kuponie disla która właśnie powstał poto żeby jeździć w trasy ale to wydatek min 55 tyś 1.5 dci 110 kucy

Jeżeli tylko trasy to tylko disel odwdzięczy się w spalaniu i kulturze .
Jednak przy 120 1.6 16 v ma już 3 tyś obrotów

W wersji 1.5 dci skrzynia jest dłuższa (4x2)
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-16, 22:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-17, 07:40   

moulder napisał/a:
Czy auto bez klimy będzie sprzedawalne zaraz po skończonej gwarancji 5 latach?

Powiem tak. Wczoraj byłem wsalonie przejechać się Dusterem 2 w moim zaprzyjaźnionym ASO Świętochłowice i rozmawiałem ze sprzedawcą na temat tego co się sprzedaje. Modele 2x4 w podstawowej wersji są 2 w sprzedaży po wersji Laureat - która sprzedaje się najlepiej. Jest to też moje pierwsze auto z klimą i powiem, że o ile sam jeździłem z otwartymi oknami we wcześniejszych autach i te 2-3 tygodnie upałów były do zniesienia to teraz, jak wozimy naszego 1 rocznego Dzieciaka - nie wyobrażam sobie takiej duchoty (choć nie przeczę, że mnie też jakoś wożono syreną w upały i żyję).
Trzeba tylko mieć na względzie, że standardy wyposażenia są coraz wyższe i teraz ludzie oczekują raczej klimy automatycznej a manualna jest bazą o której się nie mówi a mówi się o jej braku dobitnie. Poza tym teraz za wersję podstawową Dustera , która kosztuje jako nowa 40000 po trzech latach można wziąć ok. 25 kawałków. Za wersję 2x4 z klimą z 2010, która kosztuje ok. 52000 trzeba dać ok. 38 kawałków - czyli spadek wartości nie jest wyższy. Mrozisz tylko trochę więcej środków.
Ja bym kupił z klimą.
Rozważ jeszcze natomiast czy warto kupować Dustera 2. Duster 1 też jeszcze są w salonach. Jak nie zalezy Ci na gadżetach (a jak Ci nie zalezy na klimie to na np. nowym radiu i desce też nie powinno) to powiem Ci, że mimo, że mój Duster ma już 81 kkm, to lepiej się czułem w moim wnętrzu niż w nowym. Zmiany są niewielkie (założyłem taki temat na forum) a Dustera 1 kupisz nawet nówkę aktualnie dużo taniej bo są upusty a z lepszym wyposażeniem.

Co do 1,6 to na trasy moim zdaniem jak najbardziej się nadaje. Można sobie te 140-150 ciąć. Auto bardzo dobrze się prowadzi i nie pływa mimo, że jest troszkę wyższe.
Samochód nie jest głośny. Powyżej ok. 125 słychać tylko szum relingów (niestety). Jak dużo jeździsz to kup lpg (ale nie fabryczny bo nie będziesz miał komputera - chyba , że w II jest inaczej).
Diesle moich kolegów przy takiej jeździe też biorą 9 l. Oporów powietrza nie oszukasz.
Kolega kupił 1,6 2x4 ambiance do ciągania przyczepy kampingowej i właśnie takich wyjazdów - bo zasuwa z nią w różne rejony i tereny i Duster mu się sprawdza z uwagi na prześwit. (choć ja prywatnie jestem fanem 4x4 i nie wyobrażam sobie kupować 2x4 bo uważam to za półśrodek. Samochód kupiłem krajowy 1,5 roczny w dobrej wersji i 4x4, na gwarancji, z pewną historią, a dużo taniej niż nowy).
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-01-17, 07:52, w całości zmieniany 5 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-17, 09:45   

rottweiler napisał/a:
od nowego roku nie ma już zniżki 7% dla wybranych grup zawodowych, przedłużenie gwarancji do 5lat kosztuje 499zł ale z limitem 60000km, jeśli chcemy gwarancje 5lat lub limit 100000km to już kosztuje to bodajże 899zł.
gdybym wiedział że tak będzie to wziąłbym oferte handlową przed sylwestrem i miałbym 1m-c na podjęcie decyzji,
dealer zaoferował wersje DD prestige demo ze zniżką 12%(przebieg 3tys.km, ale to disel a ja chce 1.2tce ze skórą i podgrzewanymi fotelami, a takich demówek nie mają

no to sie zalapalem jeszcze :)
co do skóry to jeździłem dusterem znajomego (ph1) i ta skóra nie jest szczególnie fajna, taka gruba w fakturze i widać że plastik, u niego po 55 tys km wyglądała ok ale te fotele maja zero trzymania bocznego i się tyłek zwyczajnie ślizga, ja też się zapaliłem do skóry bo mam male dziecko i w drugim aucie jest skóra więc łatwo czyścić itd, ale jak zobaczyłem to zrezygnowałem bo w ph2 pewnie będzie podobnie, jakbyś kupił to pamietaj o podgrzewaniu foteli bo odmrozisz zadek zimą na tej dermie (mnie sprzedawca przekonywał że grzanie niepotrzebne, pewnie miał takie auto na stanie ;-) )
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-01-17, 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-17, 09:50   Re: Zakup Dustera2

moulder napisał/a:
Witajcie to mój pierwszy post tutaj.
Klamka zapadła zmieniam auto. Szukałem długo różnych marek pojazdów, najpierw używanych przez kilka miesięcy, ale jak wiemy znalezienie auta w dobrym stanie jest mało możliwe. Zdecydowałem, że nowe. Chcę jednak wydać jak najmniej. Pytanie: czy warto kupić Dustera 2 w najtańszej wersji + centralny + el. szyby + pakiet offroad za 42000? Większość mojej jazdy odbywa się po trasie 90%-10% miasto. Ale to auto kupuję głównie na wakacyjne bezdroża. Czy auto bez klimy będzie sprzedawalne zaraz po skończonej gwarancji 5 latach? W swoim obecnym pojeździe klimy używam może przez tydzień dwa w roku. A jak używam to często gryzie mnie w gardle (odgrzybiona to nie ten powód). Czy najtańsza wersja w ogóle się sprzedaje?

jak możesz to bierz tylko z klimą, nikt potem tego nie kupi od Ciebie za normalne pieniądze, jak dasz radę to szukaj fazy 2 nawet demo, faza 1 jest dużo dużo gorsza, słabiej wykonana, glosniejsza itd., jak tutaj na forum piszemy zmian jest multum a o połowie pewnie nikt nie wie, więc jeżeli możesz sobie pozwolić to bierz nowym model
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-01-17, 13:34   

Hakama 4x4 napisał/a:

Poza tym teraz za wersję podstawową Dustera , która kosztuje jako nowa 40000 po trzech latach można wziąć ok. 25 kawałków. Za wersję 2x4 z klimą z 2010, która kosztuje ok. 52000 trzeba dać ok. 38 kawałków - czyli spadek wartości nie jest wyższy. Mrozisz tylko trochę więcej środków.


Z tym to raczej się nie zgodzę, Dustery poniżej 30 tys raczej się nie zdarzają, niezależnie od wyposażenia. Można za 32 kupić golasa a za 38 4x4 w pełni wyposażonego (oczywiście po niewiadomych przejściach).

Brak klimy może być natomiast czynnikiem, który w ogóle zniechęci do oglądania auta przez klientów. Ja z klimy właściwie nie korzystam ale raczej nie kupiłbym dla siebie auta bez klimy. Tak po prostu na wszelki wypadek.
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
  Wysłany: 2014-01-18, 17:29   Zakup Dustera 2

Panowie mam dylemat, proszę użytkowników Dustera o podpowiedź. Postępując bardzo pragmatycznie zdecydowałem się na Dustera 2. Teraz mocno zastanawiam się nad wersją.
Po dzisiejszej wizycie u dealera Dacii mam 3 opcje:

1. ambiance 1,6 benzyna 4x2 +offroad+światła przeciwmgłowe+klima za cenę: 48900zł
2. ambiance 1,6 benzyna 4x2+LPG +offroad+światła przeciwmgłowe+klima za cenę: 52400zł
3. ambiance 1.5 DCI 4x2 +offroad+światła przeciwmgłowe+klima za cenę: 54910zł


Robię rocznie 15 tys km: 90% obwodnica trójmiejska -10% miasto + wakacje na wertepach (Gruzja, Mołdawia, Albania, Czarnogóra). Założyłem następujące koszty:

wersja 1: spalanie przy oszczędnej jeździe: 7 litrów benzyny/100 (kalkulacja na 15 tys km rocznie)
1 rok: 5565zł
2 rok: 5565zł + 700zł przegląd
3 rok: 5565zł + 700 przegląd + 100 przegląd rejestracyjny
4 rok: 5565zł + 700 przegląd
5 rok: 5565zł + 700 przegląd + 100 przegląd rejestracyjny
razem koszty eksploatacyjne = 30825zł( paliwo+przeglądy + przeglądy rejestracyjne)

wersja 2: spalanie przy oszczędnej jeździe: 9litrów gazu /100 +4 litry benzyny na bak (kalkulacja na 15 tys km rocznie) 243zł gaz + 42,40zł benzyna na bak

1 rok: 4281zł gaz/benzyna+250zł coroczna wymiana filtra gazu + 170zł przegląd rejestracyjny= 4701zł
2 rok: 4531zł + 700zł przegląd+170 przegląd rejestracyjny
3 rok: 4531zł + 700zł przegląd+170 przegląd rejestracyjny
4 rok: 4531zł + 700zł przegląd+170 przegląd rejestracyjny
5 rok: 4531zł + 700zł przegląd+170 przegląd rejestracyjny
razem koszty eksploatacyjne = 26305zł (paliwo+przeglądy + przeglądy rejestracyjne)

wersja 3: spalanie przy oszczędnej jeździe: 5 litrów diesla/100 (kalkulacja na 15 tys km rocznie)
1 rok: 4050zł
2 rok: 4050zł + 700zł przegląd
3 rok: 4050zł + 700 przegląd + 100 przegląd rejestracyjny
4 rok: 4050zł + 700 przegląd
5 rok: 4050zł + 700 przegląd + 100 przegląd rejestracyjny
razem koszty eksploatacyjne = 23250zł (paliwo+przeglądy + przeglądy rejestracyjne)



Teraz mamy 3 ceny zakupu auta z różnym typem zasilania i trzy rożne koszty eksploatacyjne na przestrzeni 5 lat, czyli tyle ile zamierzam trzymać samochód (gwarancja):

koszt zakupu auta z dieslem - koszt zakupu auta z benzyną=54910-48900=6010zł
koszty eksploatacyjne benzyny i koszty eksploatacyjne diesla=30825zł-23250zł=7575zł




koszt zakupu auta z dieslem - koszt zakupu auta z LPG=54910-48900=6010zł
koszty eksploatacyjne LPG - koszty eksploatacyjne diesla=26305zł-23250zł=3055zł


Z obliczeń wynikają dwa wnioski:
1. po 4 roku zakup diesla się zwraca na korzyść zakupu benzyny 1565zł.
2. po 4 roku zakup diesla się zwraca na korzyść zakupu LPG 3055zł.

Kalkulator w ręku wykazał, że bardziej opłaca się brać diesla mimo większego kosztu zakupu na początku. Biorę w założeniach takie niskie spalanie ropy, ponieważ jeżdżę teraz silnikiem 1,9 diesel z 129 koni i z ostatnich 10 tys km mam spalanie 5.1l/100.

Kalkulator to jedno a rzeczywistość drugie - dlatego ten post: proszę o konstruktywną krytykę, albo podpowiedź. Auto chcę zamówić w następnym tygodniu. Będę wdzięczny.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-18, 18:31   

Wakacje na wertepach?
To rezygnuj z bajerów i koniecznie bierz 4x4.
Klima musi być, napęd taki też, bez reszty da się żyć, jak fundusze nie pozwalają.

A plany wakacyjne masz jak moje, warto się zgrać.

No i te spalania - 5l diesla to sobie w folderze możesz zakładać, podobnie jak litry benzyny.
Dodaj do wszystkiego ze 2-3 l, jeśli chcesz liczyć realne wartości.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-01-18, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-18, 18:44   

A Laureate odpada? Ja z silnikiem na PB tylko taką wersję brałbym pod uwagę. W ambiance co innego, bo diesla można sporo taniej mieć, a przy benzynie już różnica znikoma, a ma się radio, napinacze pirotechniczne, skórzaną kierownicę i inne..
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-18, 18:50   

Lepsze radio za 500 zł kupisz, nawet z navi, kierownicę obszyjesz za 200 zł.
Napinaczy w ambiance nie ma?
Poważnie?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-18, 20:21   

Realne spalanie :
LPG:10-11
PB:9-10
dci: 6-7


250zł coroczna wymiana filtra gazu :lol: chyba 50 zł
Acha przegląd w dislach jest droższy licz po 800 zł

Jak chcesz 4X4 to doliczasz jeszcze +1l (0,5-0,7 dla DCI) do każdego silnika
cenna DCI 4x4 68 500
a 1.6 16V 4x4 53 400 (jeszcze +3500 zł za LPG)
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-18, 20:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-18, 20:42   

nie wszystko da się obliczyć za pomocą kalkulatora - szczególnie coś, czego przewidzieć się nie da. Wystarczy że w czwartym roku eksploatacji (już po gwarancji - bo do kosztów nie doliczyłeś dodatkowej ochrony gwarancyjnej) walnie ci w dieslu jeden czy dwa wtryskiwacze i cała twoja kalkulacje będzie o kant...wiesz czego rozbić :-D . Moja rada jest następująca: dobieraj wersję i wyposażenie pod kątem przyszłego zastosowania auta i choć minimalnego komfortu. Planując podczas wakacyjnych wypraw zjeźdżanie z ubitych szlaków daj sobie spokój z 2x4. Najrozsądniejszym wyborem w tych okolicznościach moim zdaniem byłby 1,6 Pb, 4x4 laurate z LPG założonym w solidnym warsztacie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-18, 20:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-01-18, 21:33   

kasa kasą, a gdzie trochę radości? Jeździłeś i dci i 16v? Przejedź się jednym i drugim i zobaczysz że dieslem jeździ się dużo przyjemniej i pasuje on charakterystyką do Dustera bdb. Gwarancja nie ma wyłączeń więc jest idealna pod DCI.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-18, 21:50   

Karenzo napisał/a:
Realne spalanie :
LPG:10-11
PB:9-10
dci: 6-7


250zł coroczna wymiana filtra gazu :lol: chyba 50 zł
Acha przegląd w dislach jest droższy licz po 800 zł

Jak chcesz 4X4 to doliczasz jeszcze +1l (0,5-0,7 dla DCI) do każdego silnika
cenna DCI 4x4 68 500
a 1.6 16V 4x4 53 400 (jeszcze +3500 zł za LPG)


Przeglądy w dieslach nie są wcale droższe, w moim przypadku:

- I przegląd 15 000 km - koszt 426,12 zł (ASO Renault ANABO Zielona Góra)
- II przegląd 30 000 km - koszt 423,33 zł (ASO Renault ANABO Zielona Góra)
Przeglądy skróciłem z 20 000 na 15 000 z uwagi na szczególne warunki jazdy (w większości jazda miejska około 70 % przebiegu).

http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=125


Spalanie w wersji 4x2 90 KM (przy oszczędnej jeździe) kształtuje się w okolicach 5 litrów :mrgreen:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-19, 00:03   

Cav napisał/a:
Napinaczy w ambiance nie ma?
Nie ma. I nawet w katalogu to ujęli.
Co do benzyna - diesel, to dieslem dużo lepiej się jeździ. Mniej koni, ale dynamika tysiąc razy lepsza. Na minus, pyrgotanie na postoju, benzyny nie słychać i nie czuć. No i w dieslu jeszcze ta piszcząca pompa wspomagania kierownicy, wrrrrrr.. Ale w jeździe i w spalaniu super. Jak ambiance, to tylko ze względu na cenę diesla. Jak benzynę - to Laureate.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-19, 02:33   

Jak chcesz odsprzedawać po 5 latach kup 1.5 DCI
przez ten okres raczej nic kosztowego nie padnie w tym silniku .
Jak chcesz trzymać dłużej to 1.6 16v bo to oklepana konstrukcja tania w naprawie i nie ma za bardzo co tam się psuć .
Jak chcesz głowinie eksploatować na trasie zbierz trochę funduszy i zrób to http://vtech.pl/katalog/c...-dCi-81kW-110KM
128 koni na trasie powinno być super do tej masy
Jeżeli jednak chcesz mieć 4x4 to wybór raczej na 1.6 16v ze względu na cenne
_________________
Moje auto
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-01-19, 18:38   

Dzięki za podpowiedzi, będzie chyba diesel, 4x2
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-01-20, 12:08   

Panowie, dzisiaj zamawiam Dustera, odbiór koniec marca - szok! Czy ktoś z Was po zakupie wykonywał zabezpieczenie antykorozyjne w jakimś profesjonalnym serwisie?

Druga sprawa, szukam firmy, która mogłaby nałożyć na lakier jakąś kwarcową powłokę, która raz, że zabezpieczy przed zarysowaniami lakier, to również pozwoli łatwiej utrzymać czystość auta. Czy robiliście coś takiego na białym lakierze?
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-01-20, 12:58   

Z tymi powłokami to bywa różnie. Kolega miał coś takiego robionego na oplu i po kilku latach schodzi to płatami a lakier wygląda bardzo brzydko. Odradzam.
Jak używasz auta w terenie lepiej okleić newralgiczne punkty folią bezbarwną przeciw uszkodzeniom(błotniki, słupki, zderzaki osłonisz w istotnych punktach). Możesz kupić w kawałkach np. na Alle.
Oklejenie całego auta kosztuje ok. 600 zł. Folii praktycznie nie widzać (jeszcze na białym to dopiero).
Biały jest dosyć dobrym lakierem bo nie widać rys. Poza tym t-cut kilka razy w roku da podstawową ochronę lakieru, nie jest ścierny (co ważne przy nowym lakierze - bo szkoda zdzierać) a jak nawoskujesz to ochronisz przed mikrouszkodzeniami i przed słońcem. Auto brudzi się też wolniej (bo nie mówię o kamieniach itp. - tylko o liściach i wiotkich gałązkach). Ja mojego robię 2-3 razy w roku. Małe ryski zanikają aż wosk się z nich wypłucze a kolor jest naprawdę podkreślony.
Generalnie po zabiegu wygląda jak nowy, mimo, że dużo jeżdżę po lasach.
P.S. dodałem nowy filmik. W niedzielę byłem pierwszy raz na Ajsce - tor motokrossowy w Świętochłowicach. Taka krótka jazda wstępna przy okazji.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-20, 13:46   

moulder napisał/a:
Czy ktoś z Was po zakupie wykonywał zabezpieczenie antykorozyjne ?

nie robiłem, po dwóch sezonach nie rdzewieje :-P
 
moulder 


Marka: Dacia
Model: Duster2 4x2
Silnik: 1.5 DCI 90 km
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 157
Skąd: Straszyn
Wysłany: 2014-01-20, 19:50   Duster zamówiony

Odbior 30 marca, oficjalnie witajcie, mam nadzieje ze tez będę pomocny wam w wielu sprawach.

Dwóch rzeczy będzie i baaaardzo brakowało w nowym aucie: brak termometru i brak komputera pokazującego spalanie średnie.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-05, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-20, 20:48   

Ja robiłem zabezpieczenie podwozia + profili zamkniętych .
Ale jak ty chcesz użytkować 5 lat to nie ma żadnego sensu .
Cała operacja trwa 3 dni . Myją dokładnie podwozie i nakładają gumiastą bitume . we wszystkich niewidocznych miejscach nakłada sie taki tłusty olejek który zasycha . Potem 3 dni auto stoi na suszarni .
http://regiomoto.pl/porta...hodu-krok-po--0
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne