Dzięki, a jakie ledy polecisz? Generalnie przeszkadza mi słabe oświetlenie bagażnika a przy okazji chcę zmienić schowek i górę. Prawą górę dam kierunkową, jak jadę w nocy to żarówka przeszkadza.
Do bagażnika to najlepiej samemu coś wrzucić. gotowe żarówki z allegro świecą bardzo zimną barwą (nawet 8000K) do tego ich żywotność jest kiepska (ledy często są "przewoltowane")
Oj tam, oj tam zaraz badziewie. Te mikrodiodki świetnie się nadają do podświetleń - nie dają po gałach.
Natomiast mocniejsze modele można zastosować również do oświetlenia tablicy rejestracyjnej - miałem tak w poprzednim autku i nikt nigdy żadnych homologacji nie żądał. Zastosowałem fluxy o żółtawej (ciepłej) barwie świecenia, więc wyglądało jak żarówki, a 8W oszczędzane ciągle - nie miałem DRL.
jja do żarówek led podchodze ostrożnie z powodu mojego starego auta. otóż moje stare punto 2 jak dostało ledy to zapaliła sie choinka na desce rozdzielczej ze spaliły sie pozycyjne, oświetlenie tablicy itp. Panz serwisu powiedział mi ze jest to normalne gdyż komputer mierzy napiecie na obwodzie i te ledy biorą mniej prądu a dla kompa to sygnał spalonej żarówki--ciekawe jak jest w DD?
Kupiłem następne żarówki W5W:
9 ledowe 5050 8zł
1W high power 3zł
5W na diodzie cree 20zł
9 ledowa żarówka odpadła na początku, jest za długa i nie mieści się w żadnej oprawie (chociaż świeci ładnym "zimnym" światłem).
"1W high power" pasuje (na długość) do kabiny i bagażnika chociaż świeci tylko z 10% lepiej od żarówki, bardziej nadaje się jako zamiennik z "zimnym" światłem.
Najlepiej w teście wyszła żarówka na diodzie cree (też "zimna"). Ma bardzo silne światło, może nawet za silne do kabiny. Niestety nie wchodzi do oprawy w bagażniku bo jest za długa. Dodatkowo jest bardzo kierunkowa.
Na razie zostawiłem 1W w bagażniku oraz 5W i 1W w kabinie. Pierwsze testy (zdjęcia) zamieszczę w następnym poście.
Tak naprawdę teraz już nie ma problemu z mocą diod, tylko ile tak naprawdę jest potrzebne.
Sam mam latarkę Felix tk35, która ma 1 diodę, 850 lumenów i spokojnie oświetla pole na 300m.
Montujmy tyle ile potrzebujemy.
Jak ktoś chce "żarówkowe" światło to weźmie diody o barwie świecenia do 2700k, powyżej są coraz bardzie "jarzeniówkowe", aż do niebieskawych.
_________________ Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
Już widze wysyp czerwonych żarówek na allegro i wieśmaków którzy je będę zakładać .
Potem oślepia cie taki w 20 letnim szrocie i myśli że każdy się nabierze że ma lasery/xenony .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-09, 11:14, w całości zmieniany 1 raz
W te moce ledów to tak nie wierzcie za bardzo. Ledami się zajmuję od wielu tak i conieco już o tym wiem.
Podana moc 5W to moc max jaka może iść w leda a rzeczywiście idzie może z 1W. Gdyby faktycznie szło 5W to led szybko by padł bo radiator nie był by wstanie odprowadzić tyle ciepła.
Zaprezentowane ledy 1W to tan naprawdę najczęście 0,3 lub 0,6W.
Ledy na 5050 teżdo najlepszych nie należą - są klepane na 12V bo chińczyk wciąż nie wie że w aucie jest wyższe napięcie.
Moim zdaniem lepiej jest zrobić postojówkę samemu lub resztę. Kumplowi do golfa 3 robiłem pełne oświetlenie kabiny w ledach i wyszło genialnie i taniej niż gotowce.
Słuchajcie, czy takie półprzewodnikowe LEDowe "żarówki" o świetle 1800lumenów , są dozwolone w światłach mijania ?
Jeśli tak to ja kupuje.
Z tego co pamiętam Prawo ruchu drogowego wymagało w przypadku światła mijania z mocą > 2000 lumenów, mechanizmu oczyszczania reflektorów . Czy ktoś zna dokładnie jakie są obecnie przepisy ?
Super sprawa sam bym coś takiego zrobił tylko jak to się ma do gwarancji bo każdy problem z instalacją elektryczną został by podciągnięty pod ten "tuning"
a co twojego pytania
Oczywiście polskie przepisy to tragedia sama w sobie
Przepisy są jak to zwykle maksymalnie nie precyzyjnie i to pełnego uznania urzędnika .
Niektórzy twierdzą że przepisy niżej zamieszczone odnoszą się tylko do nowych a niektórzy że do wszystkich
Kod:
Wytyczne te zawiera Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ). Poniżej wybrane punkty tego regulaminu:
5.15. Barwy światła emitowanego przez poszczególne światła są następujące:
światła drogowe: biała
światła mijania: biała
(...)
6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...)
6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
Warto jednak zwrócić uwagę, iż regulamin ten dotyczy homologacji nowych aut w celu dopuszczenia do sprzedaży. W związku z tym nasuwa się pytanie czy wolno samodzielnie modyfikować swoje światła samochodowe. Niektórzy twierdzą, że jest to regulowane przez Prawo Ruchu Drogowego - Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust. 4:
Zabrania się:
(...)
2. stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;
Jeżeli "przepisy szczegółowe" można odnieść do Regulaminu nr 48 EKG ONZ, to lampy ksenonowe można montować jedynie uwzględniając wyszczególnione parametry - barwę, system poziomowania oraz oczyszczania.
Tutaj inna interpretacja
Kod:
5. Montaż większości tego typu urządzeń jest niedozwolony, bo nie spełniają one wymogów homologacji, według której pojazd został zarejestrowany - twierdzi Jerzy Kownacki z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.
To nie wszystko. Zgodnie z kodeksem drogowym, światła pojazdów poruszających się po drogach publicznych muszą być barwy białej lub żółtej (światło emitowane przez lampy ksenonowe jest oczywiście uznawane za białe). - Samochód, który na drodze emituje na przykład niebieskie światło spod podwozia, może dezorientować innych kierowców - utrzymuje nadkomisarz Jerzy Staniszewski z gdańskiej drogówki. - Pomijam już kwestię, że niebieskie światło jest zarezerwowane dla pojazdów uprzywilejowanych
6. Ogólnie taka przeróbka jest w naszym kraju zakazana, według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: Zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych - są to właśnie instalacje xenonowe, które także oślepiając i nie posiadając spryskiwaczy oraz samopoziomowania - stwarzają duże zagrożenie. Coraz częściej docierają do nas sygnały o ukaraniu posiadacza niefabrycznych xenonów przez Policję 500 zł mandatem, zaborze dowodu rejestracyjnego, po odstawienie auta lawetą na parking policyjny.
Moja rada : montuj nie przejmuj się bo w naszym małym piekiełku prawniczym nikt nie jest niczego pewny a ustawy pisali chyba pod budką z piwem .
Po 1. nie łapiesz się na te ustawowe 2000 lx
Po 2. Duster to stosunkowo nowe auto więc milicjant uzna że mogli do niego fabrycznie montować to nie jest 20 letnie bmw z niebieskimi żarówkami niby bi ksenon
Po 3. Nawet jak byś montował do starego złoma nikt tego nie sprawdza
Po 4. Jedyny przepis który łamiesz to homologacja ale nikt tego nie sprawdzi i chyba połowa dodatkowych rzeczy do auto jest nielegalne
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-01-28, 05:58, w całości zmieniany 5 razy
skoro te LED mają 2x25W czyli 50 W (na jedną żarówkę rozumiem) to oszczędności żadne, bo standardowe mają podobną moc..
Tyle, że może dają bardziej białe światło i są trwalsze.
Ale nie wiem, czy ryzykowałbym ich założenie 9mimo, że bajeranckie). Podczas kolizji czy wypadku starali by się udowodnić, że to wina świateł (nie homologowane, oślepiły, nie było ich widać. itp)
edit
doczytałem, że to jednak 1 żarówka ma jedną diodę 25W. Czyli dwukrotnie mniej niż tradycyjna żarówa.
Ale ciekawi mnie jak to światło się "rozkłada" na odbłyśniku reflektora. Przecież tradycyjne zarówki a nawet planiki xenon świecą "dookoła", a taka dioda tylko z jednej strony...
Podejrzewam, że na opakowaniu jak byk jest napisane: "nie stosować na drogach publicznych" + "niedopuszczone do stosowania na terenie UE"
Miałem kiedyś takie żarówki NARVA POWER RANGE (dawały niebieskie światło) i tak właśnie było napisane na pudełku ;)
narva.jpg
Plik ściągnięto 111 raz(y) 72,62 KB
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-01-28, 14:17, w całości zmieniany 3 razy
Keikan , w tym przypadku to było zrozumiałe bo prawo r.d. dopuszcza tylko żarówki mijania o mocy do 55/60W , a na zdjęciu są o mocy 85W...
Tamte ledy świecą fajnie, wstawiłem tam link do youtuba z filmikiem z testów ...
http://www.youtube.com/wa...GrXZAPZlSY#t=81
Prąd zasilania tej LEDy :
intensitate curent: 2,2A ± 0,1A
Moc w takim razie się zgadza około 25W
Keikan , w tym przypadku to było zrozumiałe bo prawo r.d. dopuszcza tylko żarówki mijania o mocy do 55/60W , a na zdjęciu są o mocy 85W...
Tamte ledy świecą fajnie, wstawiłem tam link do youtuba z filmikiem z testów ...
http://www.youtube.com/wa...GrXZAPZlSY#t=81
Prąd zasilania tej LEDy :
intensitate curent: 2,2A ± 0,1A
Moc w takim razie się zgadza około 25W
Jednak się rozmysliłem, to był zły pomysł w lampach bez soczewek nawet jeśli byłyby legalne.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-28, 22:25
keikan napisał/a:
Podejrzewam, że na opakowaniu jak byk jest napisane: "nie stosować na drogach publicznych" + "niedopuszczone do stosowania na terenie UE"
Problem w tym, że nie tylko żarówki muszą być dopuszczone do stosowania, ale również homologacja lamp musi obejmować inne źródła światła, niż żarowe. Więc nawet, jeśli pojawią się już homologowane "żarówki" oparte na LEDach, to i tak nie będzie ich można stosować w starych kloszach.
No chyba, że "żarówki" LED okażą się tak wspaniałe, że zostanie wymyślony na ich cześć jakiś specjalny przepis, wedle którego będą mogły być oficjalnie traktowane jako "żarowe źródło światła". Ale nie nastawiałbym się na to. :)
Podejrzewam, że na opakowaniu jak byk jest napisane: "nie stosować na drogach publicznych" + "niedopuszczone do stosowania na terenie UE"
Problem w tym, że nie tylko żarówki muszą być dopuszczone do stosowania, ale również homologacja lamp musi obejmować inne źródła światła, niż żarowe. Więc nawet, jeśli pojawią się już homologowane "żarówki" oparte na LEDach, to i tak nie będzie ich można stosować w starych kloszach.
No chyba, że "żarówki" LED okażą się tak wspaniałe, że zostanie wymyślony na ich cześć jakiś specjalny przepis, wedle którego będą mogły być oficjalnie traktowane jako "żarowe źródło światła". Ale nie nastawiałbym się na to. :)
Albo stanie się nagle to co stało się z żarówkami 100W (tymi normalnymi do gospodarstw domowych).
Unia wyda zalecenie, żeby rezygnować z "żarnikowych" źródeł światła na korzyść tych "eko energooszczędnych".
To byłoby ciekawe posunięcie... Zresztą jestem zdania, że w LEDach przyszłość wszelkiego oświetlenia.
Kiedyś ledy były kiepskie i słabe, teraz mam w garażu lampę z jedną diodą i czujnikiem ruchu (koszt 60 PLN z alledrogo) i powiem szczerze, że w drugim garażu mam halogen 150W - świecą bardzo podobnie (oczywiście LED trochę słabiej z naciskiem na "trochę").
Tylko , że jedna bierze 150W a druga tylko 10W.
Więc kto wie, czy za kilka lat wszystkie auta nie będą miały świateł mijania LED (skoro już większość ma takie postojówki i do jazdy dziennej)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum