Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-16, 23:30
laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
problem był inny - na autostradzie nie jest zauważalnie gorszy od innych
Wg marcina_dd - właśnie jest gorszy, bo "strasznie trzeba sie namachać lewarkiem zmiany biegów".
Na autostradzie nie trzeba, jako że od 70-80 km/h możesz jechać na jednym (VI), a innych prędkości tam się nie używa.
Na innych drogach asfaltowych - czy inne skrzynie VI biegowe aż tak bardzo się różnią?
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: jeszcze nie mam
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 15 Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2014-02-17, 06:59
laisar napisał/a:
Oczywiście, można też wybrać po prostu wersję 4x2 i ten konkretny problem powinien nieco się zmniejszyć.
Tyle że na kiepskie materiały i niewygodne siedzenia to już nie pomoże...
Taki mam plan, mianowicie musze sie przejechać 4x2 w benzynie i zobaczyc czy mi przypadnie do gustu. Absolutnie nie mam aspiracji rajdowca, wrecz preferuje spokojna jazde. Aktualnie. Ja nie mam nic do diesla, wrecz sam jezdze Hyundaiem2,0CRD, a zona Citr GRande Pic C4 1,6Hdi. I mimo ze te moje samochody maja kompletnie inne silniki to laczy je elastycznosc, czego brakuje w DD.
Tak jak napisalem to DD BARDZO MI SIE PODOBA, wrecz jestem jej cichym fanem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-17, 19:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 09:22
laisar napisał/a:
Prezes napisał/a:
bym włożył, ale napinaczy nie dam rady
Bo? [:
Gdyż ponieważ że nie wiem jak to podłączyć do kompa, żeby pirotechnika odpaliła w odpowiednim momencie. Chyba, że wszystko jest, tylko kabelek trzeba podpiąć i to by rozwiązywało problem..? Ale tego nie wiem i nie wiem jak sprawdzić.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 09:26
mekintosz napisał/a:
Prezes napisał/a:
Ja bym widział 0.9 TCe w Dusterze. W cenie 1.6 albo taniej 1.6 i tak się tylko toczy, a 0.9 powinien mniej palić.
…. Kombinuję z Ambiance, ale tu napinaczy pirotechnicznych pożałowali - brak komputera bym przeżył, lusterka sam bym ogrzał, 2din radio z automapą też bym włożył, ale napinaczy nie dam rady
Masochista jesteś ?;-) 0.9 tce do Dusterka to było by gorzej niż 1.5 dci 90 KM w 4x4 ! Fajnie by dali choć 1.2 tce 130 KM. Co do napinaczy nie mam ich w sandero, jakoś ich brak nie przeszkadza w jeździe .. co nie znaczy, że nawet ambience mógłby je mieć w modelu 2014 roku.
Gorzej niż diesel - tak. Kwestia żeby było te 10 000 pln taniej, jak w przypadku 1.6 i żeby paliło to ze 3 litry mniej niż 1.6. A moment, choć d...y nie urywa sprawiłby, że powinno się do 100 km/h podobnie jechać, jeśli nie lepiej.
Co do dźwięku 0.9 TCe w Dacii. Jechałem tego samego dnia MCV z tym silnikiem i dla porównania 3-cylindrowym VTi peugeot'a. 0.9 to bajka. W peugeocie to jest masakra.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2014-02-17, 09:27, w całości zmieniany 1 raz
Oczywiście, można też wybrać po prostu wersję 4x2 i ten konkretny problem powinien nieco się zmniejszyć.
Tyle że na kiepskie materiały i niewygodne siedzenia to już nie pomoże...
Taki mam plan, mianowicie musze sie przejechać 4x2 w benzynie i zobaczyc czy mi przypadnie do gustu. Absolutnie nie mam aspiracji rajdowca, wrecz preferuje spokojna jazde. Aktualnie. Ja nie mam nic do diesla, wrecz sam jezdze Hyundaiem2,0CRD, a zona Citr GRande Pic C4 1,6Hdi. I mimo ze te moje samochody maja kompletnie inne silniki to laczy je elastycznosc, czego brakuje w DD.
Tak jak napisalem to DD BARDZO MI SIE PODOBA, wrecz jestem jej cichym fanem.
Na co dzień ujeżdżam DD 1,6, miałem okazję przez ponad tydzień pojeździć nowym sandero w dieslu (auto zastępcze) i jeżeli chodzi o dynamikę to dci bije na głowę 1,6.......więc jeżeli zależy Ci na dynamice i 1,5 to dla Ciebie była porażka, to w 1,6 na 100% będzie tylko gorzej..... . Nie wiem tylko jeszcze jak ten nowy 1,2 tce, ale to już chyba tylko w droższych wersjach. Spróbujesz , pojedziesz i sam ocenisz, a jeżeli coś Ci będzie nie pasować, a jest ważne dla Ciebie, to sobie odpuść, bo potem przez kilka latek będziesz żałować i się zastanawiać co by było gdyby....
Ja jak brałem DD to jeszcze się przymierzałem do ww Kii, dokładnie Sportage, ale przegrało to to...bagażnikiem, ceną zakupu oraz kosztami serwisu (u mnie w firmie jeździ tego sporo i wiem , że się nie psują, ale koszty serwisu w porównaniu z Dacią to porażka).
Życzę dobrego wyboru a potem zadowolenia już z autka.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-02-17, 11:15
przejechałem się 4x4 90KM DCi - subiektywnie - przyspiesza o wiele przyjemniej od 1,6 - sporo momentu na dole
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-17, 14:14
Prezes napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Prezes napisał/a:
Ja bym widział 0.9 TCe w Dusterze. W cenie 1.6 albo taniej 1.6 i tak się tylko toczy, a 0.9 powinien mniej palić.
…. Kombinuję z Ambiance, ale tu napinaczy pirotechnicznych pożałowali - brak komputera bym przeżył, lusterka sam bym ogrzał, 2din radio z automapą też bym włożył, ale napinaczy nie dam rady
Masochista jesteś ?;-) 0.9 tce do Dusterka to było by gorzej niż 1.5 dci 90 KM w 4x4 ! Fajnie by dali choć 1.2 tce 130 KM. Co do napinaczy nie mam ich w sandero, jakoś ich brak nie przeszkadza w jeździe .. co nie znaczy, że nawet ambience mógłby je mieć w modelu 2014 roku.
Gorzej niż diesel - tak. Kwestia żeby było te 10 000 pln taniej, jak w przypadku 1.6 i żeby paliło to ze 3 litry mniej niż 1.6.
O 10 tys nie masz co marzyć - porównaj różnice w silnikach w Sandero.
3 l mniej - też nie masz co marzyć, silniki zbyt słabe na dane auto palą z reguły WIĘCEJ a nie mniej, niż ich więksi bracia.
3l mniej od benzyniaka to pali diesel, za mały benzyniak nawet nie jest w stanie się zbliżyć do tego wyniku.
W trasie 0,9 tce w Capturze palił ponad 9 l/100 km (przy prędkościach rzędu 120-130).
W mieście pewnie wyjdzie pod 10.
A Duster jest większy i pewnie mniej opływowy.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2014-02-17, 14:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-02-17, 19:14
Nie wiem jakim trzeba być luzakiem żeby oficjalnie założyć element bezpieczeństwa do auta które go nie miało. A jak kogoś zabije, albo nie zadziała? Spłacanko do końca życia jak nic.
Ciekawe kto to weźmie na klatę i jako warsztat wystawi na to rachunek oficjalnie.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-02-17, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
musze sie przejechać 4x2 w benzynie [...] elastycznosc, czego brakuje w DD [dCi 4x4]
Jeśli rozchodzi się o elastyczność, to tak jak już napisali koledzy - obawiam się, że w benzyniaku nie znajdziesz jej w oczekiwanej postaci... Powinieneś raczej sprawdzić wersję 4x2 dCi 110.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-17, 19:23
Elastyczności nie znajdzie, bo nie wie co to takiego.
Czego jak czego, ale akurat jej w tym dieslu nie brakuje.
Długa skrzynia której on pragnie, nie ma nic wspólnego z elastycznością silnika, wręcz przeciwnie - z krótką skrzynią elastyczność jest większa, choćby dlatego że silnik na poszcz. biegach kręci się wyżej.
Taki mam plan, mianowicie musze sie przejechać 4x2 w benzynie i zobaczyc czy mi przypadnie do gustu. .
Jeśli Diesel Ci się nie podobał to przestarzały wolnossący 1.6 też ma nikłe szanse. Obydwie wersje maja krótkie przełożenia ze względu na charakter samochodu. Ciekawą opcją może być nowa wersja z TCE 125KM - być może ma bardziej cywilną skrzynię ,która w połączeniu z nowoczesnym silnikiem bardziej zbliży komfort jazdy w Dusterze do nowoczesnego SUV-a. Dopłata 6 tys. do archaicznego 1.6 wydaje się być rozsądnie skalkulowana.
Jak komuś ciągle mało to ma duży problem bo najbliższe suvy z większą mocą w tej kategorii zaczynają się od 150-200 tyś
cała konkurencja ma podobne moce
więc do 100 tyś będzie cieżko coś znaleźć nowego
chyba że nie suv
wtedy
ovtavia rs
ibiza cupra
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-18, 00:01, w całości zmieniany 1 raz
Po co chipowac Diesla, tracić gwarancję i ryzykować szybszą awarię jak za mniejsze pieniądze można kupić TCE 125 KM które pewnie i tak będzie lepiej jeździł jak ten zachipowany DCI bo skrzynia zostanie przecież taka sama?
Co do mocy w samochodach to trzeba pamiętać, że 130 KM w kompakcie to nie to samo co w SUVie i kompakt jeździ już bardzo przyjemnie a dla SUVa to absolutne minimum, żeby można było powiedzieć, że jest dość dynamiczny.
Mocniejszych samochodów niż 130KM jest dużo, troche mniej do 100 tys. ale też jest z czego wybierać, na Skodzie Octavii przecież świat się nie kończy. (i całe szczęście )
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 11:42
Żuczek napisał/a:
TCE 125 KM które pewnie i tak będzie lepiej jeździł
Może ciszej, bo lepiej to dla każdego inaczej jest. Czasem lepiej, jeśli przyspieszy szybciej na 5 biegu 60-100 i ja to bym porównywał. Czasem lepiej jeśli przy dobrej dynamice pali mniej - to też diesel. Poza tym Duster to kompakt, lekki crossover. Jest leciutki i ze słabym silnikiem dobrze idzie - nie gorzej niż jakiś inny kompakt z takim silnikiem. Gorzej już powyżej 110-120 km/h bo opływowość ma gorszą.
Czytając wszystkie posty w moim wątku, zastanawiam się czy silnik 90km diesel który zamówiłem będzie mi wystarczał. przesiadam się z 1.5 tonowego auta z silnikiem 1.9 129km.
Czytając wszystkie posty w moim wątku, zastanawiam się czy silnik 90km diesel który zamówiłem będzie mi wystarczał. przesiadam się z 1.5 tonowego auta z silnikiem 1.9 129km.
różnica jest tylko w turbinie i mapie wtrysków
110 konna wersja może więcej przerobić mieszanki bo ma zmienna geometrie łopatek
przy spokojnej jeździe nie widać pewnie różnicy
Skrzynie biegów też jest taka sama więc takie same obroty będę na tych samych biegach .
Różnica jest tylko że jak wciśniesz gaz w podłogę to słabiej będzie się zbierać
co do jazdy próbnej ja jeździłem 1.5 dci 4x4 a zamówiłem 1.6 16v
ale nie silnik chciałem sprawdzić tylko wygodę jazdy po wertepach
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-18, 20:26, w całości zmieniany 2 razy
Czytając wszystkie posty w moim wątku, zastanawiam się czy silnik 90km diesel który zamówiłem będzie mi wystarczał. przesiadam się z 1.5 tonowego auta z silnikiem 1.9 129km.
Co cię podkusiło, żeby z dynamicznego Bravo przesiąść się na 40 KM słabszego i z dużo mniejszym momentem Dustera DCI ? Chyba masz fatalne drogi w okolicy
Bravo ujeżdżam już 6 rok, czas na coś nowego zwłaszcza, że będzie to auto na bezdroża podczas wakacyjnych wyjazdów. Podoba mi się idea suva, ale nie chce przepłacić kupując kaszkaja za 80tys zł.
Idealne auto, użytkowo i wizualnie, które zawsze mi się podobało to subaru forester, albo volvo XC70. Oba są jednak bardzo przewartościowane niż są warte, ze względu na modę na podniesione auta i po prostu nawet jak by było mnie stać to nie chce wydawać, aż tyle kasy na samochód.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum