Wiem, że w Dusterku do jakości świateł nie ma co się czepaić, ale soczewy fajnie wyglądają..
Zresztą jeśli chodzi o jakość świecenia to Audi A4 kupiłem z "normalnymi" lampami a po jakimś czasie zamieniłem na soczewkowe (chińszczyzna) - i jakość światła była o niebo lepsza nawet bez "xenonów". Na zwykłych H7 przebijały te oryginalne lampy.
ps
ale nie off topuję już, bo to dział o dziennych a nie o zwykłych :)
wiecie że w Skodzie Rapid można sobie zamówić ksenony, może to by nie była żadna ciekawostka ale nie mają automatycznego poziomowania, dlaczego? Bo VW znalazł jakąś lukę w przepisach że ksenony o pewnej mocy nie muszą mieć auto-poziomowania i wystarczy taki jakie jest w normalnych światłach
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-21, 20:54
o ile pamiętam, zmienjszono moc z 3 do 2 tys lumenów. od tej granicy wg przepisów unijnych nie jest niezbędny układ oczyszczania i samopoziomowania reflektorów. Jest tylko pewien szkopuł- palniki do tych tzw' ekologicznych " ksenonów są na razie o wiele droższe niż zwykłe. Poza tym klasyczne halogeny H7 dają 1500 lumenów, więc moim zdaniem sensu to większego nie ma. Moc H7 można podbić niemal do 2 tys wymienijąc żarówki na bardziej wysilone. Wprawdzie o wiele szybciej się przepalą ale i tak będzie o o wiele taniej. Choć dla niektórych ten charakterystyczny szpanerski błękit z lamp auta to zjawisko bezcenne
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-21, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-01-21, 21:03
Dar1962 napisał/a:
... Moc H7 można podbić niemal do 2 tys wymienijąc żarówki na bardziej wysilone...
... i przy okazji narażać się przekleństwa oślepianych kierowców i ... zielone światło dla policji za podrasowane żarówki w światłach mijania - powinni bezapelacyjnie walić wysokie mandaty. Raz jechał za mną starym Golfem taki burak i po oczach waliło jakby jechał na drogowych. Przepuściłem ciołka i potraktowałem go "długimi" ... chyba zrozumiał.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-01-21, 21:05
bardziej wysilone - nie 100 watowe tylko np plus 90% - w pełni legalne 55W - np Osram Night Breaker - czaisz różnicę? Ten twój burak w golfie miał pewnie jakieś chińskie ksenony za 150 zł
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-01-21, 21:07, w całości zmieniany 4 razy
Dobre , widzę że niektórzy nie znają nawet prawa Ohma!
Bez urazy ale w życiu nie słyszałem czegoś takiego że REZYSTOR służy do obniżania napięcia tylko i wyłącznie ograniczenia prądu płynącego w obwodzie!! a prawo ohma odnosi się do spadku napięcia na rezystorze bo o nim rozmawiamy. A to chyba logiczne że jak na rezystorze mamy spadek 2V a cały układ zasilamy 12V to mamy 10V na zasilanym odbiorniku ale mamy straty na rezystorze czego przetwornice eliminują.
Hej men, nie napisałem , że rezystor stosuje się do obniżania napięcia w układach, ale akurat w tych ledach o których mowa w temacie i innych które są na allegro mają rezystory wstawione w takich celach.
Napisałem , że nie znasz prawa Ohma. Nie kłóć się proszę ze mną bo jak widzę zmieniłeś swoją wypowiedź, a teraz napisałeś co rzekomo logiczne tylko innymi słowami.
No i jedna uwaga, "ograniczenie prądu" to najczęściej kolokwializm na zmniejszenie natężenia prądu ( wielkość fizyczna I [A] ) , a jak wiadomo opornik wstawiony szeregowo w układ nie zmniejsza natężenia prądu, więc mała znowu nieścisłość.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-22, 22:07
corrado napisał/a:
Hej men, nie napisałem , że rezystor stosuje się do obniżania napięcia w układach, ale akurat w tych ledach o których mowa w temacie i innych które są na allegro mają rezystory wstawione w takich celach.
rezystor dobieramy pod prąd danej diody i napięcia, tu dobór wygląda tak np led na 12V o poborze prądu 0,5A
a napięcie mamy 15V to pomniejszamy napięcie zasilania o spadek na diodzie U=15V-12V=3V teraz musimy dobrać rezystor R=U/I=3V/0,5A=6 (Ohm)
corrado napisał/a:
a jak wiadomo opornik wstawiony szeregowo w układ nie zmniejsza natężenia prądu, więc mała znowu nieścisłość.
ale się uśmiałem weź kolego sobie żaróweczkę, bateryjkę,amperomierz i kilka rezystorów i zanotuj sobie wyniki pomiaru a prawo ohma to co właśnie tym wzorem można obliczyć prąd w układzie np. po zastosowaniu rezystora.Poniżej masz symulację układu w którym szeregowo włączony jest w obwód rezystor i żaróweczka oraz amperomierz.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
No tak tu się nieprecyzyjnie wypowiedziałem, faktycznie przejęzyczenie które wycięte z kontekstu może mylić. Chodzi mi o Prawo Ohma. ( nateżenie prądu przewodnika jest proporcjonalne do napięcia przyłożonego do końców tego przewodnika )
Z pierwszą częścią jest jak piszesz i jak sam widzisz opornik w podanym przykładzie dobrane pod napięcie spadku tego odbiornika czyli tego na diodzie ( z 15 V na 12 V ) , gdybyś zastosował mniejszy opornik - to napięcie na diodzie nie byloby 12V a raczej bliskie 15V i by się przepaliła. Czy nie taki był cel zastosowania opornika ?
Poza tym opornik dobieramy mocowo, ale ty na pewno o tym juz wiesz , w kwestii - diód LED można tą zmienną faktycznie pominąć bo moce oporników będą OK i raczej nie sięgają kilku W...
Druga sprawa to raczej kiepski przykład na prawo Ohma, bo to ma zastosowanie w układach liniowych a żarówka z racji że zachowuje się nieliniowo i pod wpływem temp. znacznie rośnie jej rezystancja , zwiększa się opór i zmniejsza prąd który przez nią płynie.
Poza tym bateria 9V przy zasilaniu żarówki 12V , szybko zmniejszy swoje napięcie i prąd który jest w stanie podać.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2014-01-23, 14:59
corrado napisał/a:
Z pierwszą częścią jest jak piszesz i jak sam widzisz opornik w podanym przykładzie dobrane pod napięcie spadku tego odbiornika czyli tego na diodzie ( z 15 V na 12 V ) , gdybyś zastosował mniejszy opornik - to napięcie na diodzie nie byloby 12V a raczej bliskie 15V i by się przepaliła. Czy nie taki był cel zastosowania opornika ?
W takim układzie rezystor ogranicza nam prąd diody dlatego musimy znać prąd danej diody żeby obliczyć rezystor pod jej prąd i wykorzystać spadek napięcia na nim. Dlatego takiego typu zasilanie ledów w samochodzie szybko je pali bo prąd diody nigdy nie będzie równy jak i jej napięcie zasilania bo różnie obciążamy akumulator a ledy muszą mieć stabilny prąd i napięcie dlatego stosuje się drivery dla których jest jedno czy napięcie jest 10V czy 20V. A w prawie ohma chodzi o to że zmiana napięcia wywołuje zmianę natężenia prądu i odwrotnie. Co do żarówki to gdy włókno rozżarzy się jej rezystancja wzrasta ale do pewnego momentu, bez przeszkód można z prawa ohma obliczyć jej moc P=U*I.
Poniżej zamieściłem Ci prosty układ i zaobserwuj woltomierz zaznaczony na czerwono że napięcie panujące za rezystorem po odłączeniu diody jest takie same jak zasilanie całego układu można wywnioskować że owy rezystor nie obniża napięcia tylko ogranicza prąd diody a dzięki wywołanemu spadkowi na rezystorze możemy zasilić tą diodę z napięcia dużo wyższego.
Jak ktoś by był ciekawy, palniki na 25W to model D8S.
PS-Robił ktoś z was testy w daćcie i zastąpił żarówkę H7 palnikiem D2S i D2R i sprawdził efekty ? Aktualnie do reflektorów dostęp brak, jednak testy w megance z palnikiem D2R dały bardzo fajny rezultat - odcięcie bdb, zero śmieci poza oświetlanym obszarem.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-01, 23:13
naprawdę ktoś wkłada ledy z oszczędności? na paliwie nie ma żadnej, jedyna jest na palniku ksenonowym bo teoretycznie mniej się będzie zużywał od rozpalania
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-03-01, 23:14, w całości zmieniany 1 raz
Oszczędność jest na żarówkach halogenowych zwłaszcza jak się zastosuje te wzmocnione - które są i znacznie droższe i niestety krócej działające.
A tak przy okazji - czy ktoś może zakupił już DRL-y firmy TITANIUM?
Model F ( na allegro przez sprzedających zwanym "merolowym" ma ciekawy kształt i idealnie w samochodach DD mieści się w zakresie określonym przepisami oraz sposobami podłączniaświetnie opisany przez Monopios'a
Można znaleźć w dobrej cenie na portlach aukcyjnych ten model wraz z przekaźnikiem - czyli automatem gaszącym DLR-y w momencie załaczenia świateł mijania.
automat.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 36,34 KB
drlf2.jpg
Plik ściągnięto 160 raz(y) 20,56 KB
drlf1.jpg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 54,71 KB
drlf4.jpg
Plik ściągnięto 142 raz(y) 58,61 KB
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2014-03-02, 01:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-02, 18:08
BoloSr napisał/a:
a czemu ledy nie zgasly jak zaplil swiatla mijania ???
Jeśli mają homologację świateł pozycyjnych, to nie gasną, bo są wtedy, well, światłami pozycyjnymi.
Jeśli dobrze rozumiem, to reflektory soczewkowe są światłami mijania. Ja bym zanabył właśnie z tego powodu, światła do jazdy dziennej to tylko wisienka na torcie.
Z tego co widzę to te lamy nie mają dziennych tylko światła pseudo-dzienne, robione na styl starszych Audi. Gdyby to były światła dzienne, powinny przygasać do około 30% po włączeniu świateł mijania. Moim zdaniem, mając wczesniej styczność z lampami Sonara w Golfie 3 (również soczewka), wizualnie bajka, ale jakościowo 4 liter nie urywa. Nie mniej jednak dobra baza na wstawienie soczewki na D2S + nowa nalepka z homologacją i jest zabawa :)
Założyłem w Loganie dzienne w kształcie równoległoboku. Wciskając je maksymalnie w róg atrapy zderzaka uzyskałem 41 cm od bocznego obrysu. Odległość pomiędzy wewnętrznymi krawędziami lamp to 69 cm.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2014-05-02, 22:11
johnson napisał/a:
naprawdę ktoś wkłada ledy z oszczędności? na paliwie nie ma żadnej, jedyna jest na palniku ksenonowym bo teoretycznie mniej się będzie zużywał od rozpalania
Czemu mam dzienne w starym już aucie w kilku słowach:
- przekręcam kluczyk w stacyjce i jadę, nie muszę pamiętać o włączaniu i wyłączaniu świateł mijania, nie mam kontrolki świateł, więc bardzo łatwo o pomyłkę i jazdę na postojowych
- nie męczę włącznika świateł (który wieczny nie jest), rzadziej wymieniam żarówki, które jeśli nawet się nie przepalą, to i tak z czasem tracą wyraźnie na sile światła
- skoro minister rozporządzeniem pozwolił, to czemu mam nie korzystać?
Dodam, że jestem przeciwnikiem jazdy z włączonymi światłami w dzień, szczególnie światłami mijania w pojazdach, które nie mają dziennych.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-05-23, 11:47
Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem świateł DLR w Dusterze.
Chciałbym zamontować DLR w miejsce fabrycznych halogenów.
Wiadomo, że halogeny częściej używa się aby być lepiej widocznym nocą lub
w słabszych warunkach atmosf. niż doświetlić sobie przedni teren wokół samochodu.
W ciemności też powinny sobie dawać radę jako niskie doświetlacze okolic zderzaka.
Czy możliwe jest w miarę proste dodatkowe podłączenie, aby DLR przy włączonych
światłach mijania/drogowych "po załączeniu" przeciwmgielnych! zapalały się "udając" halogeny
dla zwiększenia naszej widoczności w gorszych warunkach drogowych.
Na badaniach technicznych wszystko będzie grało bo diagności nie mają
obowiązku sprawdzać działania nieobowiązkowych przednich świateł przeciwmgielnych.
Rozwiąże to problem z brakiem miejsca na halogeny po takiej podmiance.
Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-05-23, 13:18, w całości zmieniany 6 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum