To zależy czego oczekujesz , jak słuchasz radia okazjonalnie żeby sobie wiadomości posłuchać to nie .
Jeżeli nie masz zamiaru wygłuszać drzwi (koszt ok 100 -200 zł ) (3-4 h roboty ) to nie ma sensu choć mocno to rekomenduje nawet bez wymainy głośników odczujesz kolosalną różnice w głębi basu .
I nie chodzi o te wiejskie "umcyk umcuk " bo to właśnie oni mają nie wygłuszone auta przez co dźwięk ucieka na zewnątrz
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-12, 17:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 18:10
waldek72 napisał/a:
sumując, wymieniać głośniki czy na inne czy nie?
Wymiana głośników - czemu nie.
Ale na pewno nie jest to pierwszy krok. Nim jest wytłumienie, jeśli nie zamierzasz wytłumiać drzwi, co przynosi też inne korzyści poza słuchaniem muzyki, to nie ma to większego sensu.
No chyba że byś zmienił to co masz na zestaw odseparowany i ew dołożył jakiegoś suba, podcinając od dołu front, wtedy to jeszcze...
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 18:32
Karenzo napisał/a:
odseparowany bez wygłuszania to będzie marnowanie pieniędzy
zagają tak samo albo gorzej
Eee ?
Primo - nie zagrają tak samo, bo wytłumienie w największym stopniu wpływa na dół.
Secundo - zawsze, niezależnie od wszystkiego lepiej mieć kopułkę grającą w uszy niż w nogi i nie wiem czemu brak wytłumienia miałby sprawić że będzie grała gorzej niż fabryczne głośniki.
Wiadomo że wytłumienie sporo da, nawet takie na miękkich matach APP czy BOLLa (twardych nie polecam nikomu), ale jeśli ktoś z jakiś przyczyn nie chce tego robić, to cóż - Jego kasa, Jego pieniądze, Jego samochód, Jego uszy. Na siłę nie będę nikogo zmuszał.
Ostatnio zmieniony przez BigT 2014-03-12, 18:41, w całości zmieniany 1 raz
Tak 12 mikro Faradow gdzieś wyszło w sumie, zle mi sie napisalo , ale i tak bys nie zmiescil tam wiekszych, skoro jestes taki madry panie kolego sympatyczny.
I nie ma tam 4 BJT na 99% procent jesli tak sie czepiasz i jestes pewiien tylko z tego co widziałem 1 bipolarny BJT : fn4060 , 1 MOSFET, 1 jeszcze inny ktorego nie moglem odczytac i jeden chyba typu TDAxxx. Zobacz sobie sam i bedziesz wiedzial wiecej niz te twoje " 99% "
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-12, 21:04
corrado napisał/a:
Tak 12 mikro Faradow gdzieś wyszło w sumie, zle mi sie napisalo , ale i tak bys nie zmiescil tam wiekszych, skoro jestes taki madry panie kolego sympatyczny.
12 tysięcy mikrofaradów :)
corrado napisał/a:
I nie ma tam 4 BJT na 99% procent jesli tak sie czepiasz i jestes pewiien tylko z tego co widziałem 1 bipolarny BJT : fn4060 , 1 MOSFET, 1 jeszcze inny ktorego nie moglem odczytac i jeden chyba typu TDAxxx. Zobacz sobie sam i bedziesz wiedzial wiecej niz te twoje " 99% "
Nie wiem skąd ten ton, myślę że musisz nadrobić trochę z tematu prowadzenia dyskusji ;]
BTL to nie tranzystor, tylko:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bridge-tied_load
Więc tak jak mówię - w każdym radiu masz 4 BTLe, czyli cztery wzmacniacze mostkowe, w obudowie jednego scalaka, zapewne tego TDA.
Myślałem, żeby je przyczepić np. taśmą dwustronną do tyłu głośnika, albo złapać na silikon.
Muszę te zwrotnice przyczepić bo cały czas słyszę wibracje dochodzące z okolic drzwi i mnie to drażni. Chcę mieć pewność czy to nie coś innego wibruje i jak coś zgłosić problem na gwarancji.
Głośniki mają głębokość 52mm i nie wiem czy jak nakleję jeszcze zwrotnice na tył to się zmieści. Zwrotnica ma ok 20mm.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-14, 20:21
Bez zdejmowania boczka ciężko. Ja swoje zwrotniczki schowałem pod boczkiem poniżej miejsca, gdzie czasem jest "patyczek" ręcznej regulacji lusterek. Na taśmę dwustronnie klejącą. Można spróbować odchylić fragment boczka by schować zwrotnicę, zaś przewody przepchnąć jakoś.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-05-14, 20:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-15, 08:47
Tylko to taka pół zwrotnica, sam filtr do wysokotonowca, bez filtra do niskośredniaka.
W dokkerze są nadmiarowe otwory do montażu głosnika, tam złapałem na jedną trytrytkę i przykleiłem na taśmę dwustronną poniżej głośnika.
Jeśli przykleisz do samego głośnika to się nie zmieści na głębokości albo odpadnie prędzej czy później.
Dzięki za pomysły. Faktycznie przyklejenie do głośnika nie wchodzi w rachubę. Spróbuję jakoś złapać pod głośnikiem. Jest tam wolna przestrzeń to złapię na taśmę dwustronną i może jakoś opaską.
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-05-23, 21:11
ja boczka nie ściągałem. Z tweeterka zrobiłem dziurkę w boczku i tam puściłem kabelek, który złowiłem w koszu głośnika na dole. Dziurkę zakrywa tweeter. Mam magnaty 213 (kondensator w środku). Tweetery przykręciłem wkrętami dołączonymi do zestawu. Już tak jest chyba od listopada i wszystko ok.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-05-23, 21:12, w całości zmieniany 3 razy
ja boczka nie ściągałem. Z tweeterka zrobiłem dziurkę w boczku i tam puściłem kabelek, który złowiłem w koszu głośnika na dole. Dziurkę zakrywa tweeter. Mam magnaty 213 (kondensator w środku). Tweetery przykręciłem wkrętami dołączonymi do zestawu. Już tak jest chyba od listopada i wszystko ok.
Ja zastosowałem takie samo rozwiązanie. A jak i gdzie umieściłes zwrotnice? Ja na razie przykleilem na taśmę dwustronna na samym dole drzwi pod glosnikiem, tylko nie wiem jak dlugo to wytrzyma
4 litery swędzą, postanowiłem zmienić głośniki z przodu 16.5cm z citroena na coś lepszego .
Potrzebuje jakiś płaskich głośników ok. 6cm wysokości całkowitej max + bo na wierzch idzie u mnie a nie pod spód dystans MDF - 8mm - specyficzne rozwiązanie w DUSTERZe
Które polecacie spełniających warunki rozmiarów i żeby pograły pod radiem PIONEERa na mosfetach?
Z budzetowych myslałem o tych :
http://allegro.pl/glosnik...4317624528.html
Sporo dobrego o nich słyszełem. Kolega miał kiedyś pare lat temu w Seacie LEONIe ale chyba koaxalne i naprawdę nieźle grały.
Bez dystanstu tak wyglądają same te co mam teraz :
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-02, 20:36
corrado napisał/a:
Które polecacie spełniających warunki rozmiarów i żeby pograły pod radiem PIONEERa na mosfetach?
Wszystkie radia mają dokładnie taką samą moc +-1W.
corrado napisał/a:
Z budzetowych myslałem o tych :
http://allegro.pl/glosnik...4317624528.html
Sporo dobrego o nich słyszełem. Kolega miał kiedyś pare lat temu w Seacie LEONIe ale chyba koaxalne i naprawdę nieźle grały.
Nie są coaxialne, czy tam koaksjalne jak każe ustawa o języku Polskim.
Nie wiem gdzie tyle dobrego o nich słyszałeś, ale jak ja miałbym wymieniać, to na pewno nie na coś takiego...
Wziąłbym cokolwiek odseparowanego i przy okazji takie żeby wysokotonówki nie były piezoelektryczne.
Choćby jakiś GMS.
Ale i tak przydałoby się przy zwrotnicach posiedzieć, bo akurat to zmienia sporo.
Nie napisałem że oczywiście chce zmienić głównie woofery bo te co mam z citroena grają na zwrotnicach chyba z JBL i do niego syczek z JBLa.
Myślę też o tych MAC AUDIO - w sumie dla samych wooferów - płaskie : 42mm głębokości montażowej i małej średnicy magnes więc na 99% się zmieszczą.
http://allegro.pl/mac-mob...4384815027.html
A z odzworowania dźwięku to najbardziej mi pasowały POWERBASSY S-6C 16cm które kiedyś miałem. Grały na samym radiu , ale dźwięk i czystość instrumentów bardzo mi pasowały, basy może nie dudniące ale fajne, bardzo przyjemne . Najlepsze z typów odwzorowania dżwięku jakie mi w głośnikach podchodziły.
Marka: Dacia
Model: Dokker VAN
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013 Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 703 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-02, 21:14
corrado napisał/a:
Nie napisałem że oczywiście chce zmienić głównie woofery bo te co mam z citroena grają na zwrotnicach chyba z JBL i do niego syczek z JBLa.
To bez sensu. To nie zgra się dobrze. Zwrotnica to nie jest uniwersalny twór - jej budowa zależy od głośników i ich aplikacji.
IMO jak coś zmieniać to komplet, albo dokupić oryginalne midbasy, albo bawić się ze zwrotnicą, ale to ostatnie to i tak nie ma sensu z głośnikami po 30zł.
corrado napisał/a:
A z odzworowania dźwięku to najbardziej mi pasowały POWERBASSY S-6C 16cm które kiedyś miałem. Grały na samym radiu , ale dźwięk i czystość instrumentów bardzo mi pasowały, basy może nie dudniące ale fajne, bardzo przyjemne . Najlepsze z typów odwzorowania dżwięku jakie mi w głośnikach podchodziły.
To je kup :)
A najlepiej pojeździj po sklepach CA, posłuchaj demo i oceń, a potem szukaj gdzie najtaniej.
Kupiłbym ale nie zmieszczą mi się, ... chyba że jakimś cudem by nie wadził magnez o wzmocnienie - belkę drzwii.
Niestety ale nie mam tyle czasu jeździć po sklepach CA .
Ale chyba zaryzykuje i kupię te MAC Mobil Street 2.16F ...
Niemiecka firma w końcu i chwalą się że zawieszenie optymalizowane przez jakiś system pomiarowy KLIPPEL, który miał też INFINITY Kappa , więc może nie będzie lipy
Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2014-07-03, 06:38
Corrado a opowiedz o Twoich doświadczeniach dźwiękowych z głosnikami z Citroena?
Pytam, bo sam je kiedyś rozważałem zanim kupiłem odseparowany magnata 213 (13cm) - z którego jestem dosyć zadowolony i bas jest zaskakująco dobry ale 16,5 to przy tej efektywności basu byłoby to o co chodzi.
Jak Ci wejdą 16,5 z magnata odseparowane to będziesz moim zdaniem zadowolony z tego zestawu.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2014-07-03, 06:38, w całości zmieniany 1 raz
Te firmowe głośniki dacii nie są takie złe - mam na tyle je i tak nawet pukają i dobrze chyba są dobrane do objętości komory - drzwii . Oczywiście na przodzie te citroenowe produkują niższy bas.
No właśnie dzisiaj w drodze do pracy posłuchałem trochę głośniej i nie chciałbym zmienić na coś gorszego. Basy naprawde przyjemne i nawet mięsiste , chociaż wiadomo to nie subwoofer ! Ale ssam nie wiem czy nie będzie gorzej.
Dlatego rozważam coś co poprawi a nie pogorszy, ale jeszcze musze wymierzyć ten dystans tak by nowa membrana nie uderzała o MDF przy max wychyleniu i żeby się zmieściło w drzwi.
Te firmowe głośniki dacii nie są takie złe - mam na tyle je i tak nawet pukają i dobrze chyba są dobrane do objętości komory - drzwii . Oczywiście na przodzie te citroenowe produkują niższy bas.
No właśnie dzisiaj w drodze do pracy posłuchałem trochę głośniej i nie chciałbym zmienić na coś gorszego. Basy naprawde przyjemne i nawet mięsiste , chociaż wiadomo to nie subwoofer ! Ale ssam nie wiem czy nie będzie gorzej.
Dlatego rozważam coś co poprawi a nie pogorszy, ale jeszcze musze wymierzyć ten dystans tak by nowa membrana nie uderzała o MDF przy max wychyleniu i żeby się zmieściło w drzwi.
zapodaj HELIX BLUE 62C
ja tam zamwiam i montuje jak trza :)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2014-07-03, 07:42, w całości zmieniany 1 raz
nie mow mi ze nie wiesz jak powinny byc zamontowane glosniki w drzwiach na dystansie ???
bo to jak ty chcesz zamontowac to nie trzyma sie kupy ale zrobisz jak uwazasz :)
ja bynajmniej bede montowal tak jak sie nalezy :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum