Kupon znalazłem na stronie dacia.pl ale to była krótka akcja. O przegląd ryczałtowy warto zapytać bezpośrednio w salonie. Z tego co widzę ty mieszkasz w Świętochłowicach a tam jest ten sam serwis co w Rybniku ( tam też chcieli podobnie skasować za ten przegląd ) Ja robiłem przegląd w Raciborzu w Auto Mentel. Podobno już teraz mają oficjalną autoryzację Renault - można zadzwonić i sprawdzić !!
Ostatnio zmieniony przez jacek331 2014-03-16, 13:08, w całości zmieniany 1 raz
Wyciągnąłem dziś rachunek za przegląd po 1 roku użytkowania bo przygotowuje się na drugi
A tu duże zdziwienie .
Mam wpisane
przegląd instalacji gazowej 0,46 RBG 100 zł
filtr fazy lotnej 73,8 zł
W instalacji LPG wymiana oraz przegląd powinny być wykonane co 20 tyś km !(czyli ten przegląd co mam teraz )
Cytat:
2013 .03.16
km: 10000
Eksploatacja:
Filtr oleju
Wymiana oleju i/lub filtra oleju
Obsługa układu klimatyzacji
Nic nie ma o ingerencji w LPG a zapłaciłem za to ...
Zapłaciłem za 5 l oleju a tylko się do dustera nie zmieści
ingerencja w układ klimatyzacji ? niby jaki bo mam tylko wymianę filtra kabinowego
Aso nabiło mnie w butelkę i policzyło za coś czego nie powinni robić ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-17, 01:59, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 15:42
Chyba ok, wymiana filtra klimatyzacji jest jakaś tam ingerencja. Co do oleju z beczki powinni napisać 4.2 l, albo jak mają z butelki to oddać resztę. Ja sam swój olej zawożę na przegląd oraz filtr.
Bardziej mi chodzi o ten przegląd LPG
nie mam go wpisanego w historie a za niego zapłaciłem
wymianę oraz przegląd robi się co 20 tyś km ja miałem ledwo 10 tyś i mi takie coś zrobili
Dodatkowo na mojej daci wyskakuje powiadomienie że trzeba wymienić filtr gaz-gaz
w tym roku też już wszystko zakupiłem odpowiedni wcześniej i taniej
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-16, 15:53, w całości zmieniany 2 razy
za chwilę rocznhy przegląd daci lodgy (podjąłem nowy tema ale teraz dopiero zacząłem czytać. adminie wybacz!!!!!)
potrzebny
filtr kabinowy
filtr oleju
i olej (z tego co tu już przeczytałem to w instrukcji jest o tym mowa)
1. jak kupować części -jak poznać co jest akceptowalne przez aso a co nie?
2. jeśli auto wjedzie na przegląd i uznają że trzeba wymienić klocki czy jakiś inny zużyty element, dzwonią i mówią mi o tym i ja chce swoje części.
auto wyjeżdża z serwisu (można tak w ogóle?) i za pare dni wracam z moimi klockami.
czy serwis bierze więcej za robociznę niż gdyby to robił z automatu podczas przeglądu?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-16, 18:51
kejo81pl napisał/a:
1. jak kupować części -jak poznać co jest akceptowalne przez aso a co nie?
najlepiej zadzwonić do swojego aso i zapytać jaki olej leją do auta. Potem kupić w sieci. Filtr oleju nie musi być z logo renault, wystarczy przyzwoity zamiennik - podobnie filtr kabinowy.
W necie można znaleźć oferty punktów sprzedaży potrzebnych akcesoriów np iparts.pl lub czy moto-dynamic, gdzie oferowane są gotowe zestawy. Można też poszukać w skapiec.pl czy innej porównywarce
a na naszym forum funkcjonuje też grupa userów oznaczona na niebiesko jako "zawodowcy" - tam też można się rozejrzeć
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2014-03-16, 18:53, w całości zmieniany 1 raz
no i dooopa
Dziś o 7 odstawiłem Dustera na przegląd do ASO i odczepili mi się do oleju.
Miałem tego Elf Exellium NF i powiedzieli, że jest na nim norma VW i czegoś tam jeszcze, ale nie ma normy Renault.
Powiedzieli, że mogą użyć tego oleju na moje ryzyko i musiałem podpisać świstek, że jeśli coś się stanie to na moją odpowiedzialność.
Dziwne, bo ma normę A3/B4 czyli tą wymaganą... A rok temu robili mi przegląd też na moim Castrolu i nie było problemu..
Ale wkurzyłem się od rana...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-21, 08:04
keikan napisał/a:
Ale wkurzyłem się od rana...
zupełnie niepotrzebnie - nie kazałeś zalać silnika mazutem tylko markowym olejem o właściwych parametrach, który z pewnością go nie popsuje. Chcieli cię po prostu przestraszyć i wycisnąć więcej kasy za własny, drogi olej
no proponowali mi ich po 50 PLN za litr
na zleceniu serwisu mam wycenę robocizny = 300 PLN. tak więc z moimi materiałami wyjdzie ok. 450 PLN łączny koszt przeglądu.
Jeszcze mi chcieli wcisnąć serwis klimatyzacji, ale działa mi ok, więc po co mam dopłacać kolejne prawie 200 PLN. Podobno robi się go co 2 lata.. Wy też to mieliście w ramach przeglądu w ASO?
Ja miałem podobną sytuację, którą opisywałem w tym wątku. Mi do podpisywania nic nie dali, ale postraszyli. W instrukcji samochodu mam faktycznie Elf Evolution (Excelium tam nie ma), natomiast przy zakupie auta z aso otrzymałem wydruk jakie normy powinien spełniać olej i Excelium te dwie normy spełnia.
Pisałem także na kontakt dacia.pl. Poniżej odpowiedź:
"Szanowny Panie,
Uprzejmie informujemy, iż zgodnie z informacjami, jakie posiadamy dedykowane oleje dla Pana pojazdu to: ELF ACEA A3/B4 lub ACEA A5/B5. Olej ELF 5W40 spełnia normy RN. Ciężko nam ustosunkować się do wypowiedzi osoby z serwisu, z którą kontaktował się Pan w opisanej sytuacji. Zapewniamy, iż w momencie jakichkolwiek niezgodności może Pan wyjaśnić kwestię za pomocą zgłoszenia reklamacyjnego."
haha, te ich gadania są śmieszne / żałosne.
Mogą powiedzieć ogólnie, czy to jest pasujący olej czy nie. A ci tworzą jakieś epistoły ... , że masz prawo wyjaśniać kwestie niezgodności za pomocą "zgłoszenia reklamacyjnego" itp.
Kto ma wiedzieć czy dany olej się nada i nie popsuje silnika lepiej niż producent auta ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-21, 13:48
keikan napisał/a:
Podobno robi się go co 2 lata.. Wy też to mieliście w ramach przeglądu w ASO?
robiłem przegląd po 2 latach w końcu stycznia - wymienili mi filtr kabinowy (identycznie jak przy pierwszym po roku) Żadnej obsługi klimatyzacji mi nie proponowano. Może robią po 3 latach? Dwa tygodnie temu korzystając z promocji w sieci Bosch Sevice zrobiłem kompletny przegląd klimy za stówkę (ważenie, odwodnienie, uzupełnienie i dolewka czynnika uv - ozonowania nie robiłem bo nic nie cuchnie)
ja też robiłem przegląd na swoich częściach
olej ELF 5W40 Evolution SXR
nic nie powiedzieli zapłaciłem ok 320 zł
bo poprosiłem o dolanie płynu do chłodnic . dolali innego koloru
i policzyli oczywiście pół litra a dolali maks 100 ml za 12 zł
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2014-03-21, 15:28
Dar1962 napisał/a:
keikan napisał/a:
Podobno robi się go co 2 lata.. Wy też to mieliście w ramach przeglądu w ASO?
robiłem przegląd po 2 latach w końcu stycznia - wymienili mi filtr kabinowy (identycznie jak przy pierwszym po roku) Żadnej obsługi klimatyzacji mi nie proponowano. Może robią po 3 latach? Dwa tygodnie temu korzystając z promocji w sieci Bosch Sevice zrobiłem kompletny przegląd klimy za stówkę (ważenie, odwodnienie, uzupełnienie i dolewka czynnika uv - ozonowania nie robiłem bo nic nie cuchnie)
Tak z ciekawości na czym polega odwodnienie i dolewka czynnika UV?
ja też robiłem przegląd na swoich częściach
olej ELF 5W40 Evolution SXR
nic nie powiedzieli zapłaciłem ok 320 zł
bo poprosiłem o dolanie płynu do chłodnic . dolali innego koloru
i policzyli oczywiście pół litra a dolali maks 100 ml za 12 zł
No właśnie - SXR ma napis RN0700. NF ma "tylko" VW, Mercedes i Porsche...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-03-21, 19:06
johnson napisał/a:
Tak z ciekawości na czym polega odwodnienie i dolewka czynnika UV?
czynnik chłodniczy wędruje do "kombajnu", który waży go i określa ubytek (niewielki ubytek jest normą, nie ma idealnie szczelnych układów), usuwa wodę (jeśli w nim się pojawiła - czynnik ma własności higroskopijne), dodaje środka smarnego ( potrzebny do smarowania sprężarki i konserwacji przewodów) i robi dolewkę czynnika UV ułatwiającego wykrycie pojawiających się nieszczelności. Potem wszystko wraca do układu klimatyzacji.
Właśnie wróciłem z przeglądu w RRG Poławska. jak zwykle miło szybko i tanio(na materiałach motrio+mój filtr przeciwpyłkowy)-cena łączna za przegląd po dwóch latach 321 pln . Zgłaszałem delikatne stuki zawiasu z przodu (wymieniono cały wahacz na gwarancji-choć de facto był to tylko początek luzu na sworzniu-ale, że ja nie płacę to nie dyskutowałem ). Przesmarowano siłowniki tylnej klapy-ostatnio coś hałasowały....a i tutaj news w ramach gwarancji będę miał wymieniony wkład styropianowy pod dywanikiem kierowcy (słynne wgniotki od pięt kierowcy), jak tylko przyjadą części. Niestety nie potrafiono mi odpowiedzieć, bądź byłem zbyt mało dociekliwy, czy będzie to inny materiał, czy to samo i po kolejnych 20 tys. km będę miał to samo w aucie.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
kupowałem w tej samej firmie.. Excellium już nie ma w sprzedaży..
ale weź ten drugi : Evolution 900 SXR - ma normę RN0700 - w ASO się nie doczepią jak u mnie (choć się wszystko dobrze skończyło i okazało się, że ten Evolution 900 NF chociaż nie ma na opakowaniu napisu RN0700 to i tak spełnia normy z instrukcji obsługi, więc suma sumarum nie straciłem gwarancji na silnik ;)
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-24, 18:32
Mnie w Sandero czeka teraz serwis na 90 tys. km ( 4 lata ).
Aso wyceniło na 2300. Mielcarek- tuning na 2 tys. z częściami z górnej półki. Sugerują też nie wymieniać napinacza paska wielorowkowego - wtedy 1700zł.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum