Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ognista Stepka
Autor Wiadomość
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-01-06, 11:25   Ognista Stepka

Mam wolna chwile wiec wklejam kilka fotek mojej drakuli.

[img][/img]

[img][/img]


[img][/img]

Kultowa uszczelka
[img][/img]

Na zimówkach
[img][/img]

[img][/img]

Aktualny przebieg
[img][/img]

lub tak :-)

[img][/img]
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-01-06, 11:32   

prezentuje się okazale :-) ... miano "ognista" idealnie do niej pasuje ... (oglądając czwarte zdjęcie - samego koła - odnosi się wrażenie, że brakuje jednej śruby :lol: )
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-01-06, 11:48   

To nie wrażenie :-D Juz pisałem o tym w innym temacie.
A mianowicie przy wymianie kół wyszło ze jest zerwany gwint na śrubie a co za tym idzie i piaście wiec w ogóle mi nie wkręcili śruby. Zdjecie zrobilem akurat w drodze z zakladu wulkanizacyjnego do serwisu , nawet foli z kapselka mi nie zdjeli . Oczywiscie w serwisie uznali ze sam zerwałem gwint i gwarancji nie uznaja bo to była ingerencja w mechanike samochodu po za serwisem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . nastepnym razem jesli złapie kapcia dzwonie od razu do nich niech przyjeżdżają i wymieniaja mi koło skoro nie moge sam w to ingerować :-D
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-01-06, 11:51   

fakt, czytałem o tym na Forum ale nie skojarzyłem tego z Tobą...
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-01-27, 10:15   

Takie małe podsumowanie jazdy w zimowych warunkach.
Czytając posty i spostrzeżenia innych użytkowników to nic nadzwyczajnego u mnie sie nie dzieje , po prostu w niektórych punktach TTTM :-D .
Czyli w zimie zaczynają dawać o sobie znać różnego rodzaju świerszcze w różnych częściach samochodu, głównie w desce rozdzielczej okolice lewego nawiewu powietrza oraz z okolic tylnej klapy oraz półki. Po rozgrzaniu samochodu częściowo odgłosy zanikają, zobaczymy co będzie na wiosnę.
Ogrzewanie ,no cóż podobno w dizlach tak jest że troche trzeba poczekać na ciepełko :-D
a już zagrzanie się na postoju raczej odpada , jedynie co to najwyżej nie zamarzniemy :-D
po ok 5-10 minutowym czasie nie zapaliła sie żadna kreska od temperatury a samochód był wcześniej rozgrzany bo przejechał kilkadziesiat km. Teraz nawet na trasie czy nawet mieście nie widziałem wiecej jak 2 kresek na tablicy, aby złapał 4 trzeba sie dobrze postarać porządnie pracując pedałem gazu.Może zakrycie wlotu powietrza poprawiło by sytuacja ale nie jeżdżę z małymi dziecmi a ja jakoś przeżyje :-P
Wczoraj w nocy przy -20 C zapalił bez żadnego ale wiec jest ok.
Zobaczymy czy na wiosne wszystko wróci do normy ponieważ teraz po zapaleniu obroty wchodza na jakies 1100-1200obr oczywiście zaraz spadają ale w czasie jazdy po mieście na każdych światłach jest inaczej raz wszystko ok to za chwile dochodza do 900-1000 co słychać i czuć w aucie jak i na kierownicy . Częściowo obroty sa uzależnione od tego co w aucie jest właczone czyli czym więcej włączone tym wyższe obroty ale nie zawsze ta teoria sie sprawdza. np z reguły po wyłączeniu radia czy nawiewu obroty spadaja a po właczeniu wzrastaja ale czasami nie ma żadnej reakcji i to jest dziwne , czyli może pracować na wolnych obrotach nie reagując na ilość włączonych urządzeń.W lecie reagowal tylko na włączenie klimy i to w niewielkim stopniu .Ale poczekamy zaobazymy 8-)
Opony. mam continentale i źle nie jest, na mokrej nawierzchni sa słyszalne ale to fajny odgłos jak w terenówce :mrgreen: Co do rozmiaru to chyba przesadziłem z szerokością 195/65-15 . chyba lepsze były by węższe bo przy tak lekkim samochodzie wydaje mi sie że plywaja po śniegu czy błocie pośniegowym zwłaszcza tył żyje swoim życiem a w krótkim autku jest to jeszcze bardziej odczuwalne. W poprzednim samochodzie Fiaciku Brava miałem zimowki 175/65-14 i o wiele lepiej trzymał tor jazdy.
dzisiaj musze chyba odkuć lud z felg bo wczoraj myslałem ze złapałem kapcia tak zaczeło telepać samochodem ale po oglądnięciu chyba winny jest zamarznięty śnieg na felgach który został podczas jazdy po zaspach :-D
Spalanie jazda 50/50 trasa miasto 5-5,1 l wiec z tego jestem zadowolony .
Tyle na dzisiaj i aby do wiosny :mrgreen:
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-27, 12:42   

okey32 napisał/a:

Spalanie jazda 50/50 trasa miasto 5-5,1 l wiec z tego jestem zadowolony .

Mi też tyle spala więc chyba TTTM :-D
Byle do wiosny.
Życzę dalszego zadowolonego użytkowania ;-)
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-02-17, 22:33   

Niestety po przejechaniu 12tyś /km wychodzi więcej minusów niz plusów a właściwie plusy juz skoćzyły sie zaraz po kupnie samochodu :-( . No moze aktualny plus to cena zakupu i spalanie , osatnie tankowanie i 4,3 l to nie jst źle.
Ale niestety przybywa minusów. Mam teoretycznie tego samego serwisanta co Jan Ostrzyca i jeśli samochód nie stanie na amen to nie mam zamiaru sie u nich pokazywac zeby nie tracic kasy na późniejszych psychologów :mrgreen:
Problem jest w tym że silnik prawdopodobnie po dotarciu powinien sie wyciszać a u mnie jest dokładnie odwrotnie. :-/ Pierwsze objawy to nie równa praca silnika po zapaleniu wchodzi na 1200 obr. a później w zalezności od humoru albo od tego co jest właczone z elektroniki. Wczesniej nie zauwazyłem tego problemu,co najwyzej po właczeniu klimy lekko wzrastały obroty i szybciaj spadały przy puszczeniu pedalu gazu.
Teraz jeśli jade na wyższym biegu na obrotach 1500 obr/min to malo szyby mi nie wypadna takie słychać dudnienie. Jeśli stoje na skrzyżowaniu i silnik sobie zażyczy 900obr/min. to też slyczać i czuc dudnienie które przenosi sie na kierownice. Myslałem że to wszystko sie ułoży i uspokoi ale zaczynaja dochodzic do tego inne dziwne odgłosy. a mianowicie przy wkladaniu pierwszego biegu równiez słychać dziwny odgłos jakby sprzęgło nie było wciśnięte do końca i przy wkałdaniu jedynki słychać takie dudnienie. ale jeśli mam wciśnięte sprzęgło i kilka razy wkąłdam pierwszy bieg to ten odgłos słychac tylko za pierwszym razem. No i jeśli mam wciśniete sprzęgo i je puszcze to słychać stuknięcie czy rzechot łożyska. Jeśli nie pusze sprzęgła a drugi raz włoże bieg to jest cisza :-( .
Nie będę tutaj jechał za bardzo po daciii bo w dzisiejszych czasach nawet Merce sie rozpadają ale jak przesadzą z tandetą to nie będzie dobrze :evil:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-17, 23:04   

okey32 napisał/a:
jak przesadzą z tandetą to nie będzie dobrze

Takie dudnienie wygląda po prostu na jakąś awarię - co faktycznie może się przydarzyć każdemu - a nie zwyczajną tandetę.

Oczywiście, istnieje możliwość, że z niej wynika - ale wcale nie musi.

Ja bym to jak najszybciej zdiagnozował - i to jednak najlepiej nie w Lublinie? d:
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-02-18, 08:18   

Może z ta tandeta przesadziłem , niech będzie że z oszczędnosciami. i to nie dotyczy tylko dacii ale większosci marek . Niestety oszczędzaja na produkcji aut a moge się złożyć że za to ze tak dobrze Dacia sie sprzedaje to władze koncernu poprzyznawali sobie niezłe premie :evil:
Z wizytą u Nazaruka jeszcze poczekam niech ewentualnie odgłosy sie nasila bo w przeciwnym razie szkoda jechać bo tam sa na takie awarie ślepi i głusi. :-/
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-18, 10:04   

@okey32: Na razie to po prostu nie wiesz, jaka jest przyczyny - prawda?

A ja tylko mówię, że odradzam jeżdżenie "aż się nasili" - badziewne ASO to nie jest powód, żeby czekać, aż coś "się urwie".

TSD, myślisz, że wtedy będzie coś łatwiej akurat z nimi załatwić? d:
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-02-19, 21:19   

Podejrzewam że padła któraś poduszka silnika albo sie cos rozkrecilo, bo chyba ktos cos juz pisał na ten temat. Dzisiaj miałem przypadek że ruszając ze skrzyżowania z lekko skręconymi kołami w momencie kiedy zaczely koła buksować na mokrym asfalcie zaczeło również dudnić i szarpać. Niestety samochod jest mi potrzebny . Nazaruk nie daje auta zastepczego , nie wiem jak Zamość ale i tak nie mam teraz czasu tam jechać .
Tak że na razie jeżdżę i obserwuje :shock:
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2014-04-30, 20:48   

Dawno tutaj nie zaglądałem tak więc małe sprawozdanie po 2 latach użytkowania ;-)
Więc na początek miałem małą przygodę a mianowicie koło pewnego golfa postanowiło pozostawic swoich 3 towarzyszy i wybrało sie na samodzielna wycieczkę i niestety zatrzymało sie dopiero na moim zderzaku :-/ Mimo że początkowo nie wyglądało to strasznie bo normalnie jeździłem ponad miesiąc ponieważ sprawca nie spieszył sie z formalnościami to zakończyło sie na prawie 7 tyś. (naprawa bezgotówkowa Nazaruk Serwis) Do wymiany zderzak, halogen kilka plastików w nadkolu , chłodnica ponieważ urwał sie jeden z zaczepów oraz wspornik zderzaka. No ale zrobione i jest ok.
Jestem juz po drugim przeglądzie gdzie zgłaszałem już nie pierwszy raz szarpanie sprzęgła przy ruszaniu gdy samochód postoi dłuższy czas ,po kilku skrzyżowaniach i rozgrzaniu silnika problem zanika , dodatkowo zgłaszałem lekkie ściaganie w prawa stronę tak jak by torem jazdy samochodu był okrąg nie linia prosta i najbardziej wyczuwalne przy dodawaniu gazu na niższych biegach. Oczywiście serwis nic nie znalazł . A jeszcze chcieli zapłaty za sprawdzenie zbieżności ale odwiodłem ich od tego niecnego zamiaru :-) Na szczęście jest to mało uciażliwe i da się jeździć. Mam jeszcze 3 lata gwarancji tak że zobaczymy jak sprawy będą sie rozwijać. Po za tym wszystko ok.
Ze spostrzeżeń co do użytkowania Dacii to Stepwayka nie lubi kolein na tych felgach 16" , zimówki mam 195/65/15" i jeździ się zupełnie inaczej natomiast na fabrycznych kołach trzeba sie pilnować.
Spalanie mieści sie między 4.5-5l. ale ostatnio w Warszawskich i Lubelskich korkach oraz trasie miedzy tymi miastami gdzie dało sie jechać i 140km/h wyszło prawie 6l. (3 osoby, klima i wiatr) . Na liczniku prawie 30tyś. Tak ze trzeba sie ruszyc bo jak na dwa lata to nie za wiele :-)
Ogólnie gdyby nie ta przygoda to nie było by źle .
Ostatnio zmieniony przez okey32 2014-04-30, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2014-12-01, 11:27   

witam.
No to trzeci przegląd za mną. Koszt 730zł z autem zastępczym na czas przeglądu za 45zł . aktualny przebieg to 46tyś. Od poprzedniego przeglądu przejechane 20tyś ale po 10tyś wymieniałem olej na własna rękę.
jak pisałem wcześniej miałem problem z lekkim ściąganiem w prawą stronę i dopiero teraz ma być to zrobione.Widocznie lekkie objawy serwisu nie przekonują do naprawy, teraz juz porządnie ciągnie kierownicę przy przyśpieszaniu .Przyczyną tego jest padnięty lewy wahacz, jest juz zamówiony przez serwis i możne w tym tygodniu będzie wymieniony. Po za tym jeździ :-D .
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2015-02-02, 20:07   

Male sprostowanie do poprzedniego postu. ;-)
Owszem wahacz został wymieniony ale problem pozostał.
Dopiero teraz zostawiłem autko na kilka dni i szukali, konsultowali i znaleźli :-D
Została wymieniona półoś wraz z podporą jak poinformował mnie serwis i problem ze ściąganiem zniknął.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne